jus schreef:Ik zeg niet dat hij gelijk of ongelijk heeft vind het alleen een rotopmerking om over een paard te zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd is , paarden zijn namelijk niet gek maar meestal niet op de juiste manier behandelt.
Maar dat is toch ook wat hij zegt? Dat het paard door alles wat het heeft meegemaakt nu even doorgedraait is?
Kun je me uitleggen wat je dan zo naar vind aan die uitspraak, want hij zegt precies hetzelfde.
Nog afgezien van het feit dat paarden weldegelijk 'crazy in the head' kunnen zijn, trouwens, gemaakt of zo geboren.
Citaat:
Was het optreden van kampioenshengst Ampère in Den Bosch al indrukwekkend, in Ermelo deed hij er nog een schepje bovenop. De hengst werd door verschillende testruiters omschreven als de beste hengst van de afgelopen jaren. De zoon van Rousseau, gefokt door A.T. Rensen uit Hummelo, blinkt uit in zijn galoppade, souplesse en instelling.
nu ineens crazy in zijn head is , vind gewoon een nare opmerking of uitleg van de ruiter terwijl andere ruiters hem de beste hengst van de afgelopen jaren vinden.
Ruiters vinden het een heel goed paard en later, als het paard bij Jan staat, wordt er gezegd dat het dier gek is geworden van alle druk / verschillende ruiters / whatever, lijkt me niets vreemds aan, eerlijk gezegd. Paard is in de tussentijd overbelast. Daarnaast zegt Jan zelf toch ook dat hij het een goed paard vind?