Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beaversrun

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:35

Was Ankie laatst niet in het nieuws over mishandeling/trainingmethodes?? Was dat van haar dressuurpaarden of van Whiz??

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:38

Geef eens een linkje ipv iets in het wilde weg te opperen?

Anoniem

VanHuisUit schreef:
(en denken jullie ook niet dat die 'anderen' misschien zo iets hadden van als ze doorgaat met Whiz hebben wij straks geen schijn van kans meer....of zit het Western wereldje zo niet in elkaar (ken het niet hoor, geen idee))

_O-

Ja, alle pro's zijn ontzettend bang voor Anky.
Al reed ze wel hoge scores, dan nog hoeven ze niet bang te zijn, het is toch maar een hobby en avontuur voor Anky (zijn der eigen woorden althans)??

Anky is heel goed en dressuur, echt heel mooi om te zien, maar dat betekent niet dat ze ook (net zo) goed is in reining.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

beaversrun schreef:
Was Ankie laatst niet in het nieuws over mishandeling/trainingmethodes?? Was dat van haar dressuurpaarden of van Whiz??

:Z :Z :Z

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:45

Lezen is ook een vak.... Anky heeft altijd gezegd dat western hobby is. Een hobby waar ze verekte goed in is, mocht afgelopen jaar wel weer blijken..... jammer dat sommige dat niet kunnen hebben.

In voorgaand interview heeft ze aangegeven dat Wish terug moest, wat gewoon volgens de afspraak met de eigenaar was, en dat de kenners haar adviseerden oom uit te kijken naar een paard met meer talent.

Dat ze zelf kiest voor plezier ipv voor de sport ( waar hebben we het over, ze deed mee met de wereld ruiter spelen ) is haar goed recht.

Ik ben blij dat iedereen hier voor het talent heeft gekozen en niet omdat het paard zo goed past....

als prof mag je blijkbaar geen lol meer hebben. ( en voor haar is western een hobby/lifestyle )

Ik geef haar groot gelijk. Lekker blijven genieten van Wish!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:45

Wat een misselijkmakende posts weer zeg :Z
Niets beters te doen dan afgeven?
Misschien toch maar eens gaan leren lezen dan :+

En Jolliegirl, als er iemand is die weet wat ze wilt en diverse doelen al ruimschoots behaald heeft is het Anky wel, misschien kun je er een voorbeeld aan nemen?

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:47

Eén van de redenen om Whiz te houden is dat de kinderen met hem kunnen rijden."

Van Grunsven vertelt dat Whiz volgens kenners geen paard is waarmee je wereldkampioen kan worden, maar ze benadrukt opnieuw dat ze dit doel ook niet ambieert. "Reining is voor mij een hobby. Whiz is misschien geen toppaard, maar het is een heel fijn dier." Op de vraag voor haar wedstrijdplannen van volgend jaar moet ze het antwoord schuldig blijven. "Dat weet ik nog niet. Het is in elk geval superleuk om met Whiz te rijden."

bron: Horses.nl

Helder verhaal lijkt me, ze hebben allemaal ontzettend veel plezier met dit paard, dat is toch het allerbelangrijkste........

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:48

IKbenEllen moet je even googlen.
Maar ik heb het gevonden,was van dressuurpaarden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:49

Sjonge zeg, lekker belangrijk dat ze dit paard koopt omdat ze er aan gehecht heeft.
Wat kan haar het nou schelen wat hij kost als zij hem zo leuk vind, om wat voor een reden dan ook.

Wat dacht je van al die verwende rijke trutjes die van papa een leuk paard krijgen(terwijl ze niet eens kunnen rijden) Die kopen ook een flink duur goed paard omdat ze dat kunnen en zullen niet gauw een ''recreatiepaardje'' kopen van 2000 euro.
Beetje offtopic... :+

Als zij een klik of band met een paard heeft dan kan ze het in ieder geval heus permitteren om het te kopen.
Veel plezier met hem Anky! Het is een leuk beestje :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:50

beaversrun schreef:

Nogmaals, plaats de link even ipv zomaar wat te roepen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:51

Misschien heel slecht gedacht van mij, maar zo kan ze mooi voorkomen dat Cira weer 75 gaat rijden met Whiz.

En ik ben het ermee eens dat Anky wel veel reiningpaarden verslijt. Als ze er twee jaar mee doet is het lang. Als ze nu Whiz zal blijven rijden dan gaat dat natuurlijk niet op, maar dat verwacht ik niet.

Whiz was een absoluut toppaard voor hij bij Anky kwam.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:51

IKbenEllen schreef:
beaversrun schreef:

Nogmaals, plaats de link even ipv zomaar wat te roepen.

plaats maar helemaal niks nada noppes, want dit heeft 0,0 met dit topic van doen ;-)

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:52

Leuk voor Anky! Groot gelijk. Het is haar hobby en kan het betalen, dus waarom niet.
Ik gun het haar. Voor al haar successen heeft zij zo hard gewerkt, mag zij dan ook een klik hebben met een andere tak van sport en vallen voor een paard?
Zij brengt ook nog Painted uit, dus van wisselen en niet weten wat zij wilt is volgens mij echt geen sprake!
Ik wens haar veel plezier met haar aankoop! Ik vind haar een voorbeeld voor vele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:53

Moet er nu echt bij worden gehaald dat is in de ogen van iemand anders een paard heeft mishandelt omdat ze wizz koopt? Ze heeft geen verbod op het houden van dieren gekregen, dus wat er ook gebeurt zou kunnen zijn, ze heeft nog steeds het recht om een paard te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:54

WinBinChes schreef:
Lezen is ook een vak.... Anky heeft altijd gezegd dat western hobby is. Een hobby waar ze verekte goed in is, mocht afgelopen jaar wel weer blijken..... jammer dat sommige dat niet kunnen hebben.

Wat heeft ze dan zoal bereikt dit jaar in de reining?

En dat paarden verslijten, dat valt nog wel mee? Ze heeft toch alleen die van Rieky gehad en Whiz?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:57

Niels schreef:
WinBinChes schreef:

Wat heeft ze dan zoal bereikt dit jaar in de reining?

En dat paarden verslijten, dat valt nog wel mee? Ze heeft toch alleen die van Rieky gehad en Whiz?

Grapje hoop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:57

Nee.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:59

Citaat:
Raar. Ze wisselt met paarden alsof het spullen zijn.

welke heeft ze gewisseld dan?

Eerst wilde ze dit dier niet meer. Nu weer wel.
Opeens van dressuur naar western.

Maargoed wie ben ik he :))

Volgens mij heeft ze nooit gezegd dat ze dit dier niet meer wilde. Alleen dat ze het overwoog omdat kenners haar dat aanraadden..
Vind het raar om te zeggen dat ze wisselt met paarden alsof het spullen zijn. :n
Laatst bijgewerkt door Grass op 09-12-10 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

miss_nadine

Leuk voor Anky dat whiz bij haar mag blijven!

Ik snap sommige reacties ook niet zo goed. Het is toch haar eigen geld en ook al zou ze met whiz niet verder komen, lekker boeiend!

Kaja

LindyH schreef:
Misschien heel slecht gedacht van mij, maar zo kan ze mooi voorkomen dat Cira weer 75 gaat rijden met Whiz.

En ik ben het ermee eens dat Anky wel veel reiningpaarden verslijt. Als ze er twee jaar mee doet is het lang. Als ze nu Whiz zal blijven rijden dan gaat dat natuurlijk niet op, maar dat verwacht ik niet.

Whiz was een absoluut toppaard voor hij bij Anky kwam.

Jaloers?? :=

:D :D :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:00

Behalve dat ze meedeed aan de wereldruiterspelen en dat ze daar ook nog eens boven verwachting heeft gepresteerd stelt ook geen ene ruk voor natuurlijk :') :+

Zolang rijd ze nog geen wedstrijden met wis, maar wellicht dat het in die tak wel normaal is dat je binnen een jaar een combi wordt met een paard en maar even goud wind :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:04

WinBinChes schreef:
Behalve dat ze meedeed aan de wereldruiterspelen en dat ze daar ook nog eens boven verwachting heeft gepresteerd stelt ook geen ene ruk voor natuurlijk :') :+

Niemand verwachtte iets, dus dan presteer je al snel boven verwachting. Daarnaast was haar score ok, maar geen score waarmee je kan winnen of er ook maar in de buurt komt. Dit was dan nog haar hoogste score, op andere shows zat ze ze nog een stuk lager.

Meedoen aan de wereldruiterspelen zegt niets over haar kunnen, eerder over de selectiemethoden.

Hartstikke leuk allemaal, want het is immers haar hobby, maar laten we wel even realistisch blijven. Zelfs de goede non pro's rijden eigenlijk standaard hogere scores.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:07

listiglistje schreef:
plaats maar helemaal niks nada noppes, want dit heeft 0,0 met dit topic van doen ;-)

Klopt, maar ik heb zo'n hekel aan dit soort laster... hou dan gewoon je mond (Beaversrun dan he ;) )

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:10

Dat negatieve gewauwel over Anky :Z
Een mens kan zich toch bedenken? Om wat voor reden dan ook. Vind het jammer dat Anky regelmatig "gepakt" wordt op uitspraken die ze doet. Maar ja, zo gaat dat. Hoge bomen vangen veel wind.

In de tekst staat dat ze na overleg in het gezin hebben besloten om het paard te kopen. Ja, ik heb ook gelezen een tijdje geleden dat Whiz(met moeilijke naam) niet goed genoeg of what ever was voor het westerndoel dat zij wilde. Het kan toch zijn dat ze nu een andere reden heeft om hem toch niet kwijt te willen? Mag ze helemaal zelf weten :D (ik zit te fantaseren dat haar zoontje en dochtertje met hun liefste stemmetje vroegen: "ach mam, mag Whiz alsjeblieft blijven??? pleasepleaseplease?)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:12

Niels schreef:
WinBinChes schreef:

Niemand verwachtte iets, dus dan presteer je al snel boven verwachting. Daarnaast was haar score ok, maar geen score waarmee je kan winnen of er ook maar in de buurt komt. Dit was dan nog haar hoogste score, op andere shows zat ze ze nog een stuk lager.

Meedoen aan de wereldruiterspelen zegt niets over haar kunnen, eerder over de selectiemethoden.

Hartstikke leuk allemaal, want het is immers haar hobby, maar laten we wel even realistisch blijven. Zelfs de goede non pro's rijden eigenlijk standaard hogere scores.

hoe is het mogelijk dat als anky een paard koopt..uit een gevoel van liefde ...dat het weer over die waardeloze selectieprocudure gaat van de reiningbond of whatever!....en dan hadden die non pro hun centen beter moeten verdelen of niet liever ergens anders willen rijden(waar meer te verdienen was, geloof ik me zo te herr.), of het eens moeten zijn met een of andere flapdrolcoach!... of welk ander excuus ze wel niet hebben gehad...excuusjes, die horen we genoeg....kunnen ze beter kijken naar anky die zelfs haar hobby goed voor elkaar heeft! ;)