Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:31

Lindas2 schreef:
Volgens mij heeft Anky daar ook wel eens een korte reactie op gegeven (vorig jaar als ik me niet vergis) dat ze het onbegrijpelijk vond dat ze toen niet genomineerd was en nu weer hetzelfde met Edward.. Ik vind het ook zeker onterecht! Wat moet er dan nog wel gebeuren voor een nominatie... Anky heeft toch ook 3x de OS gewonnen en nooit genomineerd..

Anky is een keer sportvrouw van het jaar geworden, als ik me niet vergis.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:42

_San87_ schreef:
Lindas2 schreef:
Volgens mij heeft Anky daar ook wel eens een korte reactie op gegeven (vorig jaar als ik me niet vergis) dat ze het onbegrijpelijk vond dat ze toen niet genomineerd was en nu weer hetzelfde met Edward.. Ik vind het ook zeker onterecht! Wat moet er dan nog wel gebeuren voor een nominatie... Anky heeft toch ook 3x de OS gewonnen en nooit genomineerd..

klopt 1994. had toevallig net even gekeken op de site.
sinds dit jaar zijn de regels ook verandert om sporters te gemoed te komen. als je nu goud haalt op OS dan ben je per definitie genomineerd. er word uit gegaan van de 3 beste maar mogen er meer worden. in de vakjury zitten maar weinig mensen vind ik en maar 2 oud sporters (die hem vaak gewonnen hebben), 2 journalisten, de chef de missions van laatste zomerspelen en winterspelen, nog een coach en iemand van noc nsf. lijk me best moeilijk voor zo'n groepje om alle sporters in beeld te krijgen wat ze dit jaar hebben gedaan.

ben bang dat edward nu buiten de boot valt door verandering van regels en jury niet aandurft om meer dan 3 te nomineren. zonde wat maakt het uit of al die sporters/journalisten uit 3 of 5 mannen moeten kiezen. in hun ogen sterkste zal dan toch wel winnen.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:56

Ben wel benieuwd naar de argumenten/meningen van de mensen waarom Edward niet genomineerd is. Wat zijn de criteria dan? Ik bedoel, het gaat niet meer geheel om de prestaties, want Edward heeft alles gewonnen wat er te winnen viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:30

easygoing schreef:
Bv Wesley heeft idd een hoop gepresteerd maar wereldkampioen is hij niet geworden, Edward daar tegenover is in enkele dagen 3 keer wereldkampioen geworden en dat nog eens naast alle resultaten die hij behaald heeft het afgelopen jaar.

Jury staat op de site.

Citaat:
De vakjury die dit jaar bepaald heeft wie de genomineerden zijn, bestaat uit de volgende personen:

• Pieter van den Hoogenband, winnaar Fanny Blankers-Koen award
• Leontien Zijlaard-van Moorsel, winnaar Fanny Blankers-Koen award
• Charles van Commenée, chef de mission Olympische Spelen Beijing 2008
• Henk Gemser, chef de mission Olympische Spelen Vancouver 2010
• Thea Limbach, chef de mission Paralympische Spelen Beijing 2008
• Joop Alberda, coach
• John Volkers, sportjournalist
• Ewoud van Winsen, sportjournalist
• Jeroen Bijl, manager Topsport NOC*NSF (voorzitter vakju

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:43

Belachelijk gewoon! Geen woorden voor! Schandalig!

Kimble

Re: Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:44

Groot gelijk dat hij niet aanwezig is

Belachelijk dat hij niet genomineerd is!!
Vorig jaar wel en nu niet, dit jaar met zoveel goede prestaties!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:47

Ik snap wel dat hij geen nominatie heeft. Het draagvlak voor met name voetbal en schaatsen is gewoon veel groter. Dus dat is op zich wel logisch.

Snap ook wel dat ie niet gaat, voor zijn gevoel heeft hij alles bereikt wat er te bereiken valt, maar dat weet de buitenwereld niet of interesseerd ze gewoon niets.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:55

Kimble schreef:
Groot gelijk dat hij niet aanwezig is

Belachelijk dat hij niet genomineerd is!!
Vorig jaar wel en nu niet, dit jaar met zoveel goede prestaties!

Inderdaad, vorig jaar wél genomineerd met goud en zilver op het EK, en nu drie keer goud op het WK, winnaar van de wereldbeker en niet genomineerd... belachelijk :n

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:03

argumenten/eisen etc staan niet echt op de site alleen het volgende aanpassingen. daar haal ik uit op dat de jury nagaat wie er allemaal goed gepresteerd hebben.

Citaat:
Aanpassingen verkiezingen
Gesprekken met sporters en coaches hebben ertoe geleid dat er een vakjury is ingesteld die de nominaties bepaalt. Ook nieuw is dat in een Olympisch jaar een Olympische of Paralympische gouden medaille garant staat voor een nominatie. Het aantal nominaties per categorie kan variëren. Het basisprincipe is dat er per categorie drie genomineerden zijn. De vakjury kan echter bepalen dat er meer genomineerden voorgedragen worden. De daadwerkelijke stemming vindt vlak voorafgaand aan de live tv-uitzending plaats. In de NOS vindt NOC*NSF hier een goede medestander. Maurits Hendriks: “Met deze aanpassingen komen we tegemoet aan de wensen van onze topsporters om tot een zo objectief mogelijk verkiezingstraject komen.”
van site noc nsf

ben overigs wel benieuwd hoe ze dat gaan doen bij een OS al er veel een gouden plak halen, heb je dadelijk 6 gouden sportploegen/sportmannen etc ofzo. krijgen de niet OS sporten helemaal geen kans......

er zijn wel veel schaatsers/wielrenners/zwemmers die gewonnen hebben. maar weinig voerballers/ploegen. dus dat draagvlak gaat niet echt op. ik vind ook dat er vaak sporters ( 1 of 2) tussen zitten van sporten waar je toch ook nooit zo heel veel van hoort. dit is iets van sporters zelf en niet wat 'volk' vind.

maar tineke zit nu in het bestuur dus misschien komt de paardensport toch wat meer in beeld. helemaal nu vind ik het raar dat de dressuurploeg er niet staat. je moet ergens beginnen ben de sporters om meer draagvlak te krijgen. altijd wegblijven omdat je je onder geschoven vind gaat niet positief helpen denk ik zo

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:06

Tsjah, ik kan mij voorstellen dat ze London verkiezen boven het sportgala, waar ze waarschijnlijk toch niet winnen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:11

Ik vind het echt idioot dat 'ie niet genomineerd is, hij verdiend het juist zo.. Wat had 'ie nog meer moeten winnen?!

Kunnen wij niet een 'Bokt sportman van het jaar' award aan hem uitreiken? _O-

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:43

Ongelofelijk dattie niet eens genomineerd is! :roll:

Joyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:34

Misschien allemaal even ons ongenoegen laten blijken via: http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=958
En ze iets sturen in de trant van: (laat ze maar eens merken dat dit echt belachelijk is! }> )

Beste lezer,

Met grote verbazing en stijgend onbegrip heb ik mogen vernemen wie er dit jaar in aanmerking komen voor de titel sportman van het jaar. Op tv bereikte mij dit nieuws en ik heb op internet gezocht of ik wel álle namen had mogen vernemen. En ja, het klopte. Of althans, de berichten waren correct, maar iets klopt er toch niet. Er ontbreekt iemand. Edward Gal, degene die dit jaar voor Nederland de meeste prijzen heeft binnen gehaald en de best mogelijke prestatie heeft neergezet binnen zijn sport, is NIET genomineerd. De paardensport is misschien niet de sport van de grote aantallen liefhebbers, maar de sportprestatie die hiervoor is neergezet is ongekend en deze kunt u toch niet onderkennen.

Ik verneem dan ook graag van u hoe het kan dat hij niet genomineerd is. Vooral ook nu ik mag vernemen dat er ook 4 of zelfs 5 sporters genomineerd konden worden. Eeuwig zonde en een onderschatting van zijn enorme prestatie door deze 'sport'bond.

Ik verneem graag uw reactie.

Sportliefhebber

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:43

polly2 schreef:
Ten eerste vind ik het ook een hele vreemde zaak dat Edward niet individueel is genomineerd.
Maarrrr....en nu zal ik heel bokt wel over me heen krijgen....Hij is WEL genomineerd met het team.
Dat hij niet naar het gala gaat en daarmee zijn team "in de steek" laat, vind ik niet getuigen van sportiviteit.
En dat maakt dan weer dat ik het daardoor misschien wel terecht ben gaan vinden dathij individueel niet is genomineerd. Als het alleen draait om ego-tripperij....dan ben je geen sportman in mijn ogen.
Maar goed...de hele paardenwereld is individualistisch ingesteld....
Ik vind dat hij zich aardig laat kennen op deze manier. Erg jammer....

Nou...kom maar, kom maar, kom maar....shoot me down bokt! :+

gellukkig nog iemand die hetzelfde erover denkt.
Al vind ik wel dat hij zeker genomineerd had moeten worden !!
Maar om dan niet naar het gala te gaan voor je team ? Dat je het gala niks vind snap ik..doe het dan voor het team

easygoing schreef:
Tuitert weet niet eens welke baan hij moet houden pffff |o :+

Wie t dan ook was ;) dit is wel een lage opmerking. Als iemand in zn zenuwen en vermoeidheid e.d niet meer weet welk profje je moet rijden en je voorlezer zegt het verkeerd, ben je dan ook een domme ruiter ?
Hoe dat gegaan is heeft iedereen wel kunnen zien, hij moest wel... Is niet echt van toepassing op het feit of edward wel of niet genomineerd had moeten worden. Ook voor hem vind ik het verdiend.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:49

LuvdaTossa schreef:
Ik snap wel dat hij geen nominatie heeft. Het draagvlak voor met name voetbal en schaatsen is gewoon veel groter. Dus dat is op zich wel logisch.

Snap ook wel dat ie niet gaat, voor zijn gevoel heeft hij alles bereikt wat er te bereiken valt, maar dat weet de buitenwereld niet of interesseerd ze gewoon niets.

Ik als voetballiefhebber vindt dat ze de plank echt heel hard hebben misgeslagen om Edward te negeren.
Je hebt gelijk dat het draagvlak van genoemde sporten groter is, maar het klopt van geen kant dat de prestaties blijkbaar daardoor ook niet meetellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:03

LuvdaTossa schreef:

Een NOC NSF hoort daarin niet partijdig te zijn en hoort zich niets aan te trekken van welke sport een groter draagvlak heeft. Doen ze dat wel, is zo'n verkiezing niets meer dan een farce.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:05

Heeft Anky vorig jaar er zich ook niet over uitgelaten hoe krom het daar allemaal gaat of was dat met een andere verkiezing. Anky heeft in meerdere tv programma's haar ongenoegen geuit over de onderwaardering van de paardensport. Maar volgens mij ging dat toen over het belachelijk maken van het springen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:42

_San87_ schreef:
Lindas2 schreef:

Precies

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:16

Normaal gesproken hebben de ruiters hun kalender al lang en breed klaar, dat gaat niet zoals bij ons 'och, we starten volgende week een keer in...' dus of het nu echt zo is dat ze naar Londen gaan omdat Edward niet genomineerd is... het lijkt mij een bijkomstigheid.

Deze omgang met de media vind ik niet de juiste. True, er zijn heeeel veel mensen, ook in de sportwereld, die paardrijden en mn dressuur niet als sport zien want je zit toch alleen maar op zo'n hobbelend beest. Maar door niet te komen opdagen profileer je je sport ook als onsportieve elitaire divasport en daar zitten we niet op te wachten als het gaat om het aanzien van de sport te verbeteren. De media kan het maken of breken. Ik ben blij dat Imke de honneurs waarneemt maar ik vind het ook niet collegiaal dat er verder niemand zit.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:16

Hier nog iemand die het heel raar vindt dat Edward Gal niet genomineerd is voor sportman van het jaar. De prestaties die hij heeft neergezet zijn echt ongekend. Al had hij de prijs uiteindelijk misschien niet gewonnen, hij had sowieso genomineerd moeten worden.
En dat hij nu niet meegaat naar het team kan ik niet zien als egoïstisch. Hij moet een wedstrijd rijden en er is iemand die namens het team gaat.

Verder vind ik het wel terecht dat voetbal ook gekozen is. We stonden wel in de finale op het WK en dat is een prachtige prestatie. En ik heb er heel erg van genoten van alle wedstrijden die Nederland toen speelde.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:39

Mindim schreef:
LuvdaTossa schreef:

Een NOC NSF hoort daarin niet partijdig te zijn en hoort zich niets aan te trekken van welke sport een groter draagvlak heeft. Doen ze dat wel, is zo'n verkiezing niets meer dan een farce.

Het paardrijden gaat de meesten écht voorbij. Vraag het aan een willekeurige Nederlander en ze hebben geen idee wat Edward heeft gepresteerd, als ze hem al kennen. Als je vraagt hoe het de Nl voetbalploeg verging, of Sven Kramer, dan weten de meensten het wel. Het is toch niet vreemd dat die personen eerder naar boven komen drijven voor een nominatie of een prijs?

Op bokt zitten paardenliefhebbers, die weten dat. De paardenliefhebbers hebben wee geen flauw benul wat een Nl tafeltennisser heeft gepresteerd, of wat een basketbalploeg heeft gepresteerd. De hippische sport zit ook in zo'n hoekje. Jammer, maar je bent niet minder sportman/vrouw als je niet zo'n prijs hebt. That's life :(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:53

...............en zo blijft er ook telkens discussie over paardensport een Olympische sport is.
Daar verschillen de meningen over.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:58

Suus schreef:
Het is zeer triest dat hij niet genomineerd is. In NL wordt paardensport nog steeds niet als sport gezien, lijkt het wel. Alles draait om voetbal hier, maar ja, wat wil je met al dat Sjonnievolk.
You go EDWARD!

:')

Moest toch wel even heel hard lachen om jouw opmerking. :D
Ben het trouwens wel met je eens hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:06

LuvdaTossa schreef:

Het paardrijden gaat de meesten écht voorbij. Vraag het aan een willekeurige Nederlander en ze hebben geen idee wat Edward heeft gepresteerd, als ze hem al kennen. Als je vraagt hoe het de Nl voetbalploeg verging, of Sven Kramer, dan weten de meensten het wel. Het is toch niet vreemd dat die personen eerder naar boven komen drijven voor een nominatie of een prijs?

Op bokt zitten paardenliefhebbers, die weten dat. De paardenliefhebbers hebben wee geen flauw benul wat een Nl tafeltennisser heeft gepresteerd, of wat een basketbalploeg heeft gepresteerd. De hippische sport zit ook in zo'n hoekje. Jammer, maar je bent niet minder sportman/vrouw als je niet zo'n prijs hebt. That's life :(:)

En ik blijf er bij dat een NOC NSF daar boven hoort te staan. Dit is een verkiezing van een jury, niet van willekeurige nederlanders. Op deze manier kun je er dan net zo goed mee ophouden, omdat er dan eerder op de sport en zijn bekendheid wordt gejureerd en minder op de prestaties en dat doet een hele verkiezing teniet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:19

Maar als een jurylid amper de hippische sport kent, waarom zou hij/zij dan daar voor gaan kiezen? Als hij/zij het belang van een prijs niet kent, dan zal de keuze toch veel sneller gaan naar een prijs die hij/zij wel kent en waardeert?