Australië: Paardenwens leidt tot misbruik twaalfjarig meisje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:45

Tuurlijk leren ouders hun kinderen om geen snoepjes e.d. aan te nemen van vreemden. Maar zoals ik al beschreef, het ene kind blijft desondanks naïef/verlegen, terwijl t bij t andere kind wel werkt en mondiger wordt.

De dader kan t slachtoffer op zo'n manier bedreigen dat t meisje haar mond blijft houden. (Anders was t wel makkelijk, dan zouden er geen slachtoffers van bv loverboys meer zijn, als ze "gewoon maar ff zeggen, dat wil ik niet". Helaas werkt dat niet zo).

em_papillon

Re: Australië: Paardenwens leidt tot misbruik twaalfjarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:46

mond houden snap ik... maar het doen... snap ik niet?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:49

Hoe kun je zeggen dat het meisje zelf schuld heeft.
Als een winkeldief bedrapt wordt zeg je toch ook niet dat de winkelier medeschuldig is omdat hij het de dief misschien wel makkelijk heeft gemaakt. Kom nou.
Dat zijn nou dezelfde opmerkingen bij een verkrachting. Ze zou er zelf wel om gevraagd hebben, kijk eens hoe uitdagend ze is gekleed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:53

Jacimatho schreef:
En toch...gebeurt dit heel veel in de paardenwereld. Geile man belooft jong meisje een paard en de halve wereld en in ruil daarvoor horizontale gymnastiek. Heb het op menig manege voorbij zien komen.

Inderdaad, zo kan ik er ook wel een paar noemen hoor :=

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:54

@ em_papillon
Nee snap ik ook niet, maar soms worden de slachtoffers geestelijk zo onder druk gezet dat ze ook niet meer weten wat ze moeten doen.

Loverboy-slachtoffers heb ik als voorbeeld er neergezet. Liefde voor een pony kan ook heel ver gaan...

Denk dat die man niet meteen op seksuele handelingen aandrong in ruil voor een paard, zal wel geleidelijk aan steeds verder zijn gegaan tot t moment dat t meisje zich zo bedreigt voelde dat ze niet meer durfde te weigeren.
Denk niet dat die man heeft gezegt: "hé zullen we seksen! Dan krijg jij een paard!" :+ :+

Heb niet gezegt eigen schuld, dikke bult , alleen eigen schuld zoals jij beschreef in je reactie.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:02

nou eigen schuld is het sowieso niet... maar wel mede schuldig..

En hoe het gegaan is weet ik ook niet.. maar zoals het in het bericht overkwam dacht ik dus wel aan jouw voorbeeld :+ :P

Maar goed ik ben er niet bij.. maar seks voor een paard vind ik gewoon idioot.. zeker bij een kind van 14...

@ juliomariner
Dit vind ik dus wel... als je de winkel niet goed genoeg beveiligd en er wordt een inbraak gepleegd, dan ben je mede schuldig aan het incident..

misschien is schuldig niet het juiste woord.. maar weet zo gauw geen ander.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:06

Schei toch uit, ieder ander kan er toch ook vanaf blijven (of het nu in de winkel is of in dit geval dit meisje)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:06

Wat moet zo'n jong ding ook bij een renstal?Als je je kind daarheen wilt laten gaan dan ga je als ouder toch zeker mee?
Maar daar hapert het vaak aan,ouders blij dat het kroost even de deur uit is en weten verder helemaal niet wat zich daar allemaal afspeeld.
Met alle gevolgen van dien |( :(

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:07

juliomariner schreef:
Schei toch uit, ieder ander kan er toch ook vanaf blijven (of het nu in de winkel is of in dit geval dit meisje)

Ik zeg ook zeker niet dat het goed is wat ze doen :) ik ben het 100 % met je eens dat je van andermans spullen ( en kinderen :+ ) af moet blijven..

Maar helaas is het wel zo... ( denk aan verzekeringen en dergelijke)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:24

Gebeurd meer hoor dan je denkt.

hier in NL gebeurt dat ook, ik had gehoord van iemand, een man had een verzorgster gebruikt in ruil voor verzorging en rijden op zijn paard, bah te ziek voor woorden.

britt1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:01

walgelijk, hij verdient een goede straf!!

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:06

Citaat:
Uit bewijsmateriaal, geluidsopnamen van de politie, blijkt onder meer dat zij de trainer via de telefoon vertelde dat ze te jong voor hem was. Hij reageerde met de opmerking 'dat was geen probleem toen we sex hadden'. De advocaat van de trainer, John Fraser, vindt dat de jury al het bewijsmateriaal moet horen, voordat ze te snel verkeerde conclusies trekken.

tsss hoe kan je hier nou "verkeerde" conclusies uit trekken?!?! walgelijk zulke mensen! Levenslang opsluiten! :(

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:20

paulus26 schreef:
Jacimatho schreef:
En toch...gebeurt dit heel veel in de paardenwereld. Geile man belooft jong meisje een paard en de halve wereld en in ruil daarvoor horizontale gymnastiek. Heb het op menig manege voorbij zien komen.

Je vraagt je toch af in wat voor zieke wereld we leven.

Ja en ik vraag me ook af of die ouders dan hun ogen in hun achterhoofd hebben? Kom op zeg stel je voor dat je 12 bent en je ligt daar, je kan mij niet wijs maken dat je dan happy bent en blijft. Zijn ook vaak wel hele naïfe kinderen met helaas net zulke naïfe ouders.

Edit, eigen ervaring toegevoegd:
Het is mij ook overkomen, het aanbod dan hé. Man had meerdere paarden en zocht iemand om ze zadelmak te maken dus zijn vriendin reageerde op een advertentie van mij. Ik daar heen om te kijken en beviel me wel, paardjes lekker dag en nacht buiten met schuilsstal, op zaterdag en woensdag kindjes die kwamen lessen op de paarden. Toen ik er 4 weken liep kwam er een nieuwe merrie die we samen even zouden longeren in de bak. Ik had een oude broek aan met gaten erin, toen hij achter me stond maakte hij een opmerking over de broek en vervolgens stak ie zo z'n hand erdoorheen. Ik heb me omgedraaid met de longzeerzweep in mijn hand en de opmerking dat ie die hand heel gauw weg kon halen. Hierop was het vervolgens sorry, hierna ben ik er nooit meer geweest. De beste man heeft me nog wel verteld dat ie helemaal gek van kinderen is, dat vind ik nog het meest spooky.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:45

Evelli schreef:
Jacimatho schreef:

Het is heus NIET alleen in de paardenwereld hoor!!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:04

Niet alleen, maar wel een van de wereldjes waar het zeer veel voorkomt. Iedereen weet eigenlijk wel een paardenman die op die manier groene blaadjes snackt.
Veel jonge meiden trekken er hun eigen voordeel uit qua pony's en spullen en hebben het er voor over, en een aantal durven niet te weigeren, en dat valt onder misbruik.

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:23

vaa schreef:
en dan zeggen ze de jeugd van tegenwoordig ??pff
wat een e*kel

De jeugd van tegenwoordig = opgevoed door het tuig van toen!

questionvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:13

Hier wil ik toch even op reageren aangezien ik zelf ook eea heb meegemaakt. Misschien dat ik me daardoor eerder voel aangevallen maar ik meen toch dat sommigen van jullie het echt te zwart wit bekijken.

Als ik terug denk aan hoe het bij mij is gegaan is dat het misbruik er insluipt in een periode van jaren. Als meisje van 7 kom je al op de manege en het is je lust en je leven. Langzaam aan (ik bedoel jaren) mag je van de eigenaar wat meer, dat gaat heel langzaam en stap voor stap. Dan vraagt hij je om een kus op je wang. Tsja is dat raar..? Het is tenslotte ook een amicaal type die om iedereen een arm slaat. Je vertrouwd hem toch? En dat gaat dus langzaam verder en verder. Ze kunnen vaak zo goed praten dat je je opgesloten voelt in de situatie en niet meer van een afstand naar de realiteit kan kijken.

Daarnaast speelt het uiteraard mee hoe je thuissituatie eruit ziet en hoe je persoonlijkheid is. Zoals met bijna alles in het leven is het een samenloop van omstandigheden. En dus niet in de zin van: doe jij dit dan krijg je dat. Zo simpel ligt het meestal niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:18

questionvr schreef:
Hier wil ik toch even op reageren aangezien ik zelf ook eea heb meegemaakt. Misschien dat ik me daardoor eerder voel aangevallen maar ik meen toch dat sommigen van jullie het echt te zwart wit bekijken.

Als ik terug denk aan hoe het bij mij is gegaan is dat het misbruik er insluipt in een periode van jaren. Als meisje van 7 kom je al op de manege en het is je lust en je leven. Langzaam aan (ik bedoel jaren) mag je van de eigenaar wat meer, dat gaat heel langzaam en stap voor stap. Dan vraagt hij je om een kus op je wang. Tsja is dat raar..? Het is tenslotte ook een amicaal type die om iedereen een arm slaat. Je vertrouwd hem toch? En dat gaat dus langzaam verder en verder. Ze kunnen vaak zo goed praten dat je je opgesloten voelt in de situatie en niet meer van een afstand naar de realiteit kan kijken.

Daarnaast speelt het uiteraard mee hoe je thuissituatie eruit ziet en hoe je persoonlijkheid is. Zoals met bijna alles in het leven is het een samenloop van omstandigheden. En dus niet in de zin van: doe jij dit dan krijg je dat. Zo simpel ligt het meestal niet.

Zoals jij het schrijft geloof ik je meteen :j
Ik begrijp eigenlijk wel dat je daarin mee gaat.. Vooral als je al van jezelf wat naïf bent en dan nog: die mensen zijn echt niet dom en weten precies hoe ze dat aan moeten pakken...

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:52

wat een ziek figuur.

pinkrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:19

wat een idioot zeg!
maar het gebeurd helaas maar al te vaak...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:11

questionvr schreef:

Mooi en dapper geschreven hoor!
Ik kan me heel goed voorstellen... ook omdat je die persoon al een tijd kent en er een band mee opbouwt... het kan zelfs zo zijn dat je van die persoon al begint te houden..
Maar heb je dan niet wanneer het steeds erger wordt.. denk aan echte seksuele handelingen.. van okee nu gaat het te ver.. dit is niet goed? Dan moet je toch actie ondernemen.. ?

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:29

Wat ziek bah!! Dat arme kind is getekend voor dr leven!! :(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:41

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier allerlei gruwelijke straffen te gaan verzinnen voor de verdachte en deze hier uitgebreid te beschrijven. Dit soort berichten worden dan ook verwijderd.

wintersky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:23

Evelli schreef:
Jacimatho schreef:

Ja, ik ken ook helaas 2 maneges/stallen waar dit is gebeurd (in Nederland).