Op het moment dat de brand werd ontdenkt was ik niet thuis. ik kwam 20 min later thuis.
Mijn schoonmoeder, schoonzus en een klant hebben de paarden gered. Mijn schoonzus heeft de paarden uit de ene schuur gered en mijn schoonmoeder en klant hebben de andere paarden in de grote schuur gered. Maar helaas durfde 2 paarden niet naar buiten. 1 is toch naar buiten gevlucht en de ander niet. Mijn schoonmoeder is dan ook degene die zelf is verbrand in dr armen en gezicht.
Daarnaast is vanochtend de va nogmaals geweest voor een check van alle paarden. Gelukkig waren de longen van allen goed alleen het verschroeide paard krijgt medicatie ivm met een dicht oog, en beschadigde mond antibiotica, pijnstillers e.d. En mijn eigen paard had enkele wonden op zijn benen (en verschroeid haar). Verder zijn alle paarden 100% gezond.
Jet
Geplaatst: 03-12-10 21:18
Zo, die hebben dan hard gewerkt terwijl er al brand was! Wat een geluk eigenlijk dat er zo weinig paarden gewond zijn geraakt. Blijf ze nog maar goed in de gaten houden, soms komen de klachten nog wat later. Hoe is het nu met je schoonmoeder? Is ze nog in het ziekenhuis, of is ze er al weer uit?
Ze mocht de zelfde avond nog terug naar huis, maar moet zaterdag(vandaag) weer terug voor verschonen van het verband en controle. De paarden blijven zowieso op controle staan, en staan nu ook op een goede manege gestald waarbij meerdere keren per dag alles word nagekeken, en zelf komen we natuurlijk ook veel. Maar voor nu is het een opluchting dat de longen schoon lijken.
Jet
Geplaatst: 04-12-10 01:39
Fijn dat ze dezelfde avond weer terug mocht! Sterkte voor haar voor zaterdag ( vandaag dus), lijkt me geen pretje ( zacht gezegd) om het verband te moeten laten wisselen bij brandwonden. Ook mooi dat de paarden er goed bij staan en dat ze goed ind e gaten gehouden worden. Ik duim voor je dat alles zo blijft gaan als het nu gaat.
bibo317
Geplaatst: 04-12-10 07:06
Lieve allemaal,
zoals Noëlle al zei gaat het nu met de paarden gelukkig allemaal goed. Ik ben haar schoonzusje en mijn moeder verdient idd de grootste pluim die er is. Zij is echt naar achterin de schuur gegaan, het dichtst bij het vuur en door de rook. Zij heeft daar de moeilijke beslissing genomen dat ze alleen terug moest toen Beppie en Amber niet de stal uit durfde. Het is een hel als je je paarden hoort en er niets meer aan kunt doen.
Verder idd iedereen die in de buurt woonde en wat kon doen was hier ook.
En ook Noëlle verdient alle lof, zij heeft alles geregeld om de paarden veilig en snel naar de plaatsen van bestemming te krijgen en dat de da de paarden gecontroleerd had voordat ze weg waren. De dierenarts is niet gebeld door de brandweer, dat heb ik een reactie gedaan toen ik mijn paard naar buiten zag speren als een grote vuurbal. Zij stond dan ook snel bij ons op het erf samen met haar assistente en zij hebben ook ontzettend veel gedaan!
Helaas hebben we ook ontzettend veel last gehad van verslaggevers, die mogen dus gewoon door lopen als ze zo'n perskaart hebben.
En dan die verkeerde publicaties in de krant, schrijf dan of niks of check het in de buurt.
Bianc, je verdient zelf ook een grote pluim! JIJ heb er voor gezorgt dat de paarden uit de lage stal zijn vrij gekomen.
We hebben allemaal heel goed samengewerkt en dat heeft het resultaat dat heel veel paarden binnen zeer korte tijd buiten stonden! Je weet zelf hoe achtelijk snel het is gegaan.
jeetje, wat afschuwelijk allemaal wat ik hier lees.
maar wat fijn dat er toch zo veel paarden gered zijn zeg super. een dikke pluim voor de mensen die naar binnen zijn gegaan.... hopelijk kgaat het met de mevrouw met de brandwonden snel beter en blijven alle paarden gewond.
ontzettend veel sterkte iedreeen die ermee te maken heeft.
@bibo: heel veel sterkte met het verlies van je paardje. Ik hoop dat je andere paardje er nog een beetje overheen komt.
Echt een hele grote nachtmerrie.
Diep respect voor de personen die in de brandende stal hun best gedaan hebben om de dieren te redden. En iedereen natuurlijk ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit drama.
Met de paarden gaat het wonderbaarlijk goed. Zelfs amber die zo erg verbrand is doet het bijzonder goed. Het genezen gaat erg snel.
Met mijn schoonmoeder die alle paardjes heeft gered gaat het ook heel goed, al het verband is vandaag eraf gehaald en ze hoeft zo als het er nu uitziet nog maar 1x terug naar het brandwondencentrum.
Emotioneel komt de klap nu wel steeds meer inzicht en alles begint een beetje op zijn plek te vallen. Maar lichaamelijk mogen we helemaal niets klagen. Eigenlijk zijn we er nog heel goed vanaf gekomen, alles had zoveel erger kunnen eindigen.