Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:03

Janine1990 schreef:
Hmm hmm, ik weet niet meer waar ik het las. Maar een jaar terug ofzo zette Anky op haar site dat er een facebookpagina zou zijn voor LDR, waar meerdere Duitsers ook lid van waren...

Klassiek zit toch wel weer voorwaarts-neerwaarts in?

Ja maar het 1 sluit het ander niet uit.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:04

Bas2112 schreef:
Paar mooie steken onder water van Anky. Heel subtiel en toch, 1-0 voor Anky. Kan me het ook voorstellen, eerst kraken die Duitsers Totilas helemaal af als een gemaakt en overtraind paard en nu zeggen ze "supergeschoold"

Geweldig Anky!
Geef ze maar een flinke trap na hoor! Na al dat gesoubat over de rijstyle van de Nederlanders.

Heel correct overigens van Matthias dat hij nog compliment geeft aan Edward en diens opleiding aan Totilas. Maaruh vergeten we niet Jiska van den Akker die Totilas eerder dan Edward onder het zadel heeft gehad.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:08

Adil18 schreef:
horseyfries schreef:
Ja hoor, hoezo gekleurde bril?? En dan in een ander topic nog gaan klagen ook, sorry hoor, maar gezien deze post doe je het écht jezelf aan!

Huh? Ik? Volgens mij geef ik gewoon op een hele rustige manier mijn mening...Ik zie niet in wat ik over me af zou roepen met mijn voorgaande posts?

"Absoluut slecht stuk, de onprofessionaliteit spat ervan af"..... Tsja, als jij dit op een hele rustige manier je mening geven vind, en vind dat dit een perfect normale reactie is op dit stuk, dan roep je over jezelf af dat mensen zeggen dat je niet meer objectief kan reageren omdat je in Duitsland woont, want dit is niet een "normale rustige reactie" op dit stuk, ook al vind je zelf misschien van wel.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:08

Adil18 schreef:
Bah, ik vind het een absoluut slecht stuk, de onprofessionaliteit spat er vanaf...

Zulke steken onder water hoort imo niet bij een topsporter als Anky, die zou beter moeten weten.

Citaat:
Nou zit het niet in onze aard om daar lang bij stil te blijven staan

Gezien de hele toon van het stuk heeft Anky het er volgens mij moeilijker mee dan ze toe wil geven :=

Ik zat al op z'on reactie van Adil te wachten, waar blijft ze nou dacht ik :+ .
Is al gezegd,maar je bent erg voorspelbaar Adil :D .
Maar goed, komt volgens mij door Duitse vlaggetje :D .
Nee, ik ben niet anti-duits. Heb duitsbloed in mijn aderen en kom er regelmatig. Heb er zelfs een paard naar verkocht en neee...hij heet geen Totilas :D .

Maar even ontopic: Waarom zou Anky het er moeilijk mee hebben?
Vind haar realistisch en ze is niet onsportief naar Matthias toe.

Janine1990

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:15

Zet Ank op twitter dat Totilas is verkocht... Is ze de boeman..
Nu doet ze zogenaamd onsportief, is ze ook de boeman...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:20

horseyfries schreef:
"Absoluut slecht stuk, de onprofessionaliteit spat ervan af"..... Tsja, als jij dit op een hele rustige manier je mening geven vind, en vind dat dit een perfect normale reactie is op dit stuk, dan roep je over jezelf af dat mensen zeggen dat je niet meer objectief kan reageren omdat je in Duitsland woont, want dit is niet een "normale rustige reactie" op dit stuk, ook al vind je zelf misschien van wel.

Dan vat je het misschien anders op dan ik bedoel, ik geef gewoon mijn mening, en dat is dat ik het een slecht stuk vind. Er zijn meer mensen die aangeven een paar steken onder water in dit stuk tekst te ontdekken, zij klappen er voor, ik noem het onprofessioneel. Meningen kunnen verschillen, toch?

Ik roep op mezelf af dat mensen twijfelen aan mijn objectiviteit....Nou nee, ik draai het gemakshalve eens even om: Ik denk dat mensen die mij op die manier uit de discussie proberen te werken, zelf een probleempje hebben met de objectiviteit. Misschien omdat het hen zeer doet dat Totilas nu voor Duitsland uitkomt? Sommige mensen spreken van aardsvijanden. Wanneer men de Duitsers zo betracht, kun je met geen mogelijkheid meer objectief zijn, toch?

Ik heb gewoon een andere mening, ik vind het normaal dat er meer mensen zijn die zo'n wereldpaard willen hebben en er ook de financieele middellen naar hebben, zo werkt dat nu eenmaal in de wereld. Ik vind het ook normaal dat PS liever een Duitse ruiter er op heeft dan bijv. Gal. Het is namelijk een mooi meegenomen feit, dat Totilas voor een jong talent als Rath de doorstart in zijn carriere kan betekenen.
Daarom vat ik dit normaal op, en dat had ik ook gedaan wanneer Totilas naar een ander land was gegaan.

En misschien snap ik daarom wel niet waarom ik zogenaamd bepaalde reacties op mij afroep. Ik denk dat die mensen die zo reageerden als jij net, Horseyfries, eigenlijk het grotere probleem hebben met objectiviteit.
Laatst bijgewerkt door Adil op 01-12-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:25

scheepie schreef:
Ik zat al op z'on reactie van Adil te wachten, waar blijft ze nou dacht ik :+ .
Is al gezegd,maar je bent erg voorspelbaar Adil :D .
Maar goed, komt volgens mij door Duitse vlaggetje :D .
Nee, ik ben niet anti-duits. Heb duitsbloed in mijn aderen en kom er regelmatig. Heb er zelfs een paard naar verkocht en neee...hij heet geen Totilas :D .

Maar even ontopic: Waarom zou Anky het er moeilijk mee hebben?
Vind haar realistisch en ze is niet onsportief naar Matthias toe.

Voorspelbaarheid is niet erg, ik heb mijn menign en sta erachter. :D dat heeft niks met het duitse vlaggetje te doen, die ik er heb staan sinds het WK overigens, omdat ik al voor het Duitse elftal was toen ik in Nederland woonde :D

Ik heb overigens langer in Nederland gewoond dan in Duitsland en ben gewoon Nederlandse, ik woon nu alleen in Duitsland, ik snap het probleem niet echt.

Waarom ik denk dat Anky het er moeilijk mee heeft...? Ze zegt er zo overheen te stappen, maar hamert er tegelijk op dat "de Duitsers" Totilas hebben gekocht om zich weer omhoog te werken. Dat vind ik erg onprofessioneel om te vermelden en heb het idee dat haar dat erg dwarszit....Maar dat is gevoelsmatig en daarmee kan ik heel erg fout liggen! Overigens is die uitspraak op zich al fout....Het waren niet "de Duitsers", maar Paul Schockelmöhle, en ik denk dat hij Totilas in eerste instantie voor zijn eigen knip heeft gekocht ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:27

Jij vat dit normaal op? "De onprofessionaliteit spat ervan af" zeggen over een doodnormaal stukje vind jij "normaal opvatten"??
Ik ben niet degene die zo extreem reageert, dat ben jij. Ik stel slechts vast dat jij dat doet, héél objectief.... ;)
Jij haalt er allerlei dingen bij die in dit stukje zelfs niet ter sprake komen, dus lijkt het erop dat jij niet objectief reageert, maar een eerder topic hier verder zet.

Wil je even de uitspraak van Anky quoten waarin ze zegt dat "de Duitsers" Totilas gekocht hebben?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:32

horseyfries schreef:
Jij vat dit normaal op? "De onprofessionaliteit spat ervan af" zeggen over een doodnormaal stukje vind jij "normaal opvatten"??
Ik ben niet degene die zo extreem reageert, dat ben jij. Ik stel slechts vast dat jij dat doet, héél objectief.... ;)
Jij haalt er allerlei dingen bij die in dit stukje zelfs niet ter sprake komen, dus lijkt het erop dat jij niet objectief reageert, maar een eerder topic hier verder zet.

Sorry, Horseyfries, maar dan is er sprake van een misverstand. Ik vind het stuk onprofessioneel en zeg dat imo op een normale manier. Ik zit hier niet met woede of zou de tekst het liefst willen schreeuwen...Daarvoor ontbreken ook leestekens als bijv. een uitroepteken in de eerste zin.

Nu kunnen we doorgaan met "jij reageert overdreven!", "Nee, jij reageert overdreven!", maar dat helpt ons niks verder. Ik denk dat er sprake is van een klein misverstandje van beide kanten.

Misschien kunnen we nu dus gewoon verder discussieren zonder hier op in te gaan..? :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:33

Wil je mijn laatst toegevoegde vraag nog even beantwoorden?

Het is essentieel voor een objectieve mening dat je leest wat er staat, en ik heb de indruk dat het daar bij jou aan ontbroken heeft...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:35

horseyfries schreef:
Wil je mijn laatst toegevoegde vraag nog even beantwoorden?

Het is essentieel voor een objectieve mening dat je leest wat er staat, en ik heb de indruk dat het daar bij jou aan ontbroken heeft...

Citaat:
Na drie teleurstellende jaren, waarin de Duitse dressuurruiters hun status als beste landenteam van de wereld verloren aan de Nederlandse equipe, zijn ze overgegaan tot drastischer maatregelen. Eén van hen (wat imo impliceert dat "de Duitsers" of de Duitse dressuurruiters allemaal samen in een of ander complot zaten waarin deze drastische maatregelen overwogen werden) opperde: 'If you can't beat them, buy them'.

Edit: Het is essentieel te weten dat alle soorten teksten voor interpretatie van het individu vatbaar zijn...
Laatst bijgewerkt door Adil op 01-12-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:37

vind het een super stukje en tja de een ziet het als een schop nageven van Anky, de ander ziet het als een soort van waarschuwing dat niet alles zo makkelijk lijkt als dat het is.

Vraag me sowieso af waarom Anky een reactie moet geven over het vertrek en de nieuwe ruiter van Totilas het was immers niet haar paard ze heeft het paard niet gereden en als ze over ieder paard dat verkocht word haar zegje moet doen krijgt ze het nog druk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:39

Pashon schreef:
vind het een super stukje en tja de een ziet het als een schop nageven van Anky, de ander ziet het als een soort van waarschuwing dat niet alles zo makkelijk lijkt als dat het is.

Jep, dat is precies wat ik bedoel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:40

Adil, leuk dat je een eigen uitleg toevoegt, wat dus al duidelijk maakt dat dit jouw subjectieve opvatting van het geheel is en dus een extra uitleg nodig is omdat het ER NIET STAAT. Hoe jij uit het feit dat iemand riep "if you can't beat them, buy them", wat Anky gehoord heeft, nu haalt dat Anky hiermee zegt dat "de Duitsers Totilas gekocht hebben", en dat dan vervolgens gaat tegenspreken, is me een raadsel. Grappig is het wel, want zo kunnen we wel blijven discussiëren. Als iedereen hier eigen interpretaties maakt van wat er staat en dat dan vervolgens tegen gaat spreken dan wordt het pas echt een geweldige puinzooi.
Maar objectief?? Verre van, Adil, verre van!

verselewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:43

Ik zet mijn geld op NL tijdens de Olympische Spelen!

We moeten niet de koffie dik kijken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:44

horseyfries schreef:
Adil, leuk dat je een eigen uitleg toevoegt, wat dus al duidelijk maakt dat dit jouw subjectieve opvatting van het geheel is en dus een extra uitleg nodig is omdat het ER NIET STAAT. Hoe jij uit het feit dat iemand riep "if you can't beat them, buy them", wat Anky gehoord heeft, nu haalt dat Anky hiermee zegt dat "de Duitsers Totilas gekocht hebben", en dat dan vervolgens gaat tegenspreken, is me een raadsel. Grappig is het wel, want zo kunnen we wel blijven discussiëren. Als iedereen hier eigen interpretaties maakt van wat er staat en dat dan vervolgens tegen gaat spreken dan wordt het pas echt een geweldige puinzooi.
Maar objectief?? Verre van, Adil, verre van!

Dito, Horseyfries, dito!

ik ben in ieder geval zo eerlijk datt ik laat zien waarom ik iets opvat zoals ik het opvat...Dat je mij op mijn mening, op mijn wijze van interpreteren zo nodig moet pakken, zegt meer over jou dan over mij. Gezien jouw allereerste reactie op mij in dit topic was jij al niet meer objectief op het moment dat je mijn naam zag verschijnen.

Overigens vind ik mijn interpretatie helemaal zo gek niet. Ik zie wel in dat je het anders kunt opvatten, maar ik denk dat je het ook zeker zo op kunt vatten als ik het doe. Maar goed, dat hangt dus geheel van de persoon af.

edit: Je mist trouwens helemaal waarover ik struikel:

Citaat:
zijn ze overgegaan tot drastischer maatregelen. Eén van hen

Ze: Meer dan een persoon, terwijl het toch echt maar een persoon was, namelijk Paul Schockemöhle
Een van hen: Een van de 'ze', de groep die tot drastische maatregelen over wilde gaan, had een idee. Dit impliceert dat PS niet alleen heeft gehandeld, en dat is absoluut onbekend....

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:59

sologirl schreef:
Niks geen negatiefs. Ik vind Rath een hele fijne ruiter en ben heel blij voor hem. Maar het is algemeen bekend dat de duitsers erg negatief konden zijn over Toot en de manier van rijden die we hier kennen.

Dat ervaar ik niet zo. Op de hengstenshow vorige maand in Celle waar ik was, werd tijdens de jonge hengstenparade gezegd door de speaker dat ze hopen dat er 1 Totilas bij zit bij het jonge talent...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:59

Indien citaten ook graag daadwerkelijk citeren wat in de openingspost staat.
Zo kan iedereen wel wat verzinnen en loze aannames maken, alsjeblieft zeg lees de openigspost goed en ga geen andere dingen als vaststaand feit brengen.
Kortom persoonlijk ben ik het, subjectief is dit idd, eens met Horseyfries om het bij de daadwerkelijke feiten te houden. Dank!
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 01-12-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:00

Wat een kans voor deze jonge ruiter, niemand laat zon kans schieten natuurlijk, ondanks dat het gepaard gaat met een hoop comotie en druk!
Ik heb het filmpje gezien en vind het ontzettend knap hope Matthias met de druk omgaat, ik vind het een
fijn beeld om te zien, daarbij natuurlijk in acht nemend dat het een nieuwe combinatie is. Echt knallen kun je als combinatie pas als ruiter en paard elkaar volledig kunnen vertrouwen.

Jammer natuurlijk dat Ed zijn topper moet missen,maar ook hem gaan we weer terug zien in de top, dat weet ik zeker.
Nederland gaat het ook zonder Toot wel redden.. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:00

blijdatikrij schreef:
sologirl schreef:
Niks geen negatiefs. Ik vind Rath een hele fijne ruiter en ben heel blij voor hem. Maar het is algemeen bekend dat de duitsers erg negatief konden zijn over Toot en de manier van rijden die we hier kennen.

Dat ervaar ik niet zo. Op de hengstenshow vorige maand in Celle waar ik was, werd tijdens de jonge hengstenparade gezegd door de speaker dat ze hopen dat er 1 Totilas bij zit bij het jonge talent...

Schockmöhle zelf gaf ook al aan al een hele tijd Totilas op het oog te hebben, dat het Totilas van begin af aan een super paard vond :j

Pashon

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:03

Adil, dat is achteraf praten. maar geef toe er zijn genoeg duitsers geweest die een groot woord gehad hebben over het kunnen van Toot. ik wil niet zeggen dat PS dat gezegt heeft, maar zo zijn er genoeg duitsers als nederlanders die een groot woord gehad hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:05

PaysBas schreef:
Indien citaten ook graag daadwerkelijk citeren wat in de openingspost staat.
Zo kan iedereen wel wat verzinnen en loze aannames maken, alsjeblieft zeg lees de openigspost goed en ga geen andere dingen als vaststaand feit brengen.
Kortom persoonlijk ben ik het, subjectief is dit idd, eens met Horseyfries om het bij de daadwerkelijke feiten te houden. Dank!

Ik heb nooit beweerd dat het om feiten ging. Ik heb continu gezegd: "Ik denk, ik geloof, volgens mij" etc. etc. Alleen dat geeft al aan dat ik geen feit presenteer. Ik snap je probleem dus niet. :?

Een tekst moet je interpreteren, daarom komen er verschillende omschrijvingen uit. Hetzelfde als bij het omschrijven van een schilderij, iedereen omschrijft het anders, ziet het anders.

Ik denk niet dat jullie dat nu het recht geeft mij zo aan te spreken als jullie nu doen....

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:18

Ja Pashon, zo is het. Veel mensen, zowel duitsers als nederlanders hebben een groot woord gehad over Totilas. Het is ook een heel bijzonder paard ,met bijzondere beweging, vakkundig opgeleid door (team)Edward Gal.
Mijn voorkeur gaat uit naar een andere manier van bewegen, (Mistral Hoijirs :9 ) maar heb ook met open mond en respect genoten van de perfecte proeven van Edward met Totilas hoor. Die eenheid/harmonie/expressie moet Matthias nog maar weer zien te vinden.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:24

Janine1990 schreef:
Zet Ank op twitter dat Totilas is verkocht... Is ze de boeman..
Nu doet ze zogenaamd onsportief, is ze ook de boeman...

Daar dacht ik ook gelijk aan.. ;)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 01-12-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:30

Moderatoropmerking:
Het is de bedoeling dat je met argumenten op de inhoud van een bericht reageert en niet op de persoon. Graag vanaf hier weer on topic zonder op de persoon te spelen.