Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:50

Citaat:
" Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

:') Wens'm er dan veeeeel suc6 mee!

Vind dat het er best uit ziet, hoe hij Toot rijd. Ben benieuwd wat er verder zal komen.
En met die negatieve reacties gaat hij goed om.. Respect!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 18:53

UPDATE
Je kan de volledige persconferentie bekijken op de link onderaan in de OP. Bedankt voor de tip, prizzz! ;)

En met die 'ik ga proberen te starten waar Edward eindigde', doelt Rath volgens mij eerder op het niveau. Niet als in, ik wil beginnen als Wereldkampioen maar hij wilt gewoon verder gaan op het hoge niveau waar Totilas door Edward is ;)

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:56

ik vind dat hij toch wel heel veel respect verdient!

Er ligt een enorme druk bij het nieuwe duo omdat iedereen natuurlijk ongelooflijk hoge verwachtingen heeft.

Ik zou het niet aandurven hoor..

Vind het er wel fijn uitzien

Tieneke

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:58

Het is hoe dan ook een geweldige kans voor hem en hij het is zijn goed recht om die kans met beide handen te grijpen.

Ik hoop dat het een mooie combinatie wordt die kan groeien en dat we nog veel van Totilas kunnen genieten, onder welke vlag dan ook.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:02

TinekeHorses schreef:
Citaat:
" Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

:') Wens'm er dan veeeeel suc6 mee!

Waarschijnlijk bedoelt Rath het algehele (trainings)niveau ;)

Rath geeft op zijn site aan dat hij nog een lange weg voor zich heeft met Totilas....Hij ziet ook wel in dat hij niet even "zomaar" dat kan doen wat Gal met dit paard deed...

edit: Ik vind het een mooi stuk.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:04

Ik hoop één ding, als ie der een kür mee rijd , dat het niet een belachelijk Duits liedje wordt. Maar muziek dat bij Toot past.
Wens hun veel succes

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:06

Ben erg benieuwd hoe deze combinatie zich gaat ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:09

Ziet er al niet slecht uit voor een nieuwe combinatie!
Ik hoop dat het nu fijn eens een paar maanden rustig wordt rondom Totilas, zodat Rath en hij lekker de tijd hebben om aan elkaar te wennen, een sterke combinatie te worden, en dan hopelijk te gaan schitteren in de ring straks in het outdoorseizoen :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:09

Ook ik wens Rath veel succes met het rijden van dit geweldige paard. Stukjes van het filmpje gezien waar die hem reed...In mijn ogen een vriendelijke ruiter die aan de ene kant goed probeert te blijven activeren van achteren. Maar de beenhouding vind ik daarbij niet mooi ontspannen en afhangend Maar we zullen zien of dit nogsteeds voordoet in de proeven die hij gaat rijden. Dus ben benieuwd!!!:)

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:10

Ik ben er mee eens dat Rath er niet zo mooi opzit als Edward , maarja daar wen ik ook wel weer aan. Hetzelfde vind ik van de bewegingen van Totilas heb die ook wel beter gezien, maar die vind ik wel netjes als dit nog maar de 6de keer is dat hij erop zit. Ik wens hem veel geluk met Totilas en hoop dat hij een mooie carriere krijgt met Totilas.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:10

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:14

Mwah hij heeft er 6 x op gezeten jongens... Rijden wij allemaal zo goed weg op een paard waar we nog maar 6x op zitten? :) En dat zijn dan nog niet zulke bewegers als Totilas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:18

Ik heb de persconferentie gevolgd en heb diep respect voor Matthias Rath! Persoonlijk had ik Totilas nog niet zo ontspannen door de baan zien gaan en dat terwijl hij er vandaag voor de zesde keer pas op zat! Petje af, deze ruiter heeft grote klasse; zowel in zijn rijden als in hoe hij met alle kritiek omgaat.... Totilas heeft het zo slecht nog niet getroffen daar bij Schockemöhle hoor.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:19

geef die arme jongen een kans! ik gun het hem net zo zeer als edward :(:)[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:28

Leuke gozer met een leuk paard.

Tuurlijk zal het altijd een beetje vreemd blijven, dat had ik vroeger met ratina z of jos lansink die ineens voor belgie ging rijden ook.
Ik wens het paar veel succes.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:30

Jammer voor edward en nederland dat we dit bewegingswonder moeten missen, maar wat een geluk voor hem dat hij hem nu mag rijden, vond de stills er wat .... uitzien, maar na het zien van het filmpj valt het me niks tegen.. Zo vaak heeft hij totilas nog niet bereden, het team moet nog gevormd worden.. maar wat een geweldig en lekker dier!!

Hoop voor hen beide dat ze een eerlijke en mooie start krijgen.. dat men hen de voordeel van de twijffel geeft en niet de stempel, jamaar het is geen... erop zet..

Top! Veel succes voor dit nieuwe team!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:31

robincera schreef:
Anne_GTI schreef:
Toch jammer dat die duitsers niet fatsoenlijk kunnen invlechten. :+

_O- dat stoorde mij eigenlijk ook nog het meeste
past totaaal niet bij totilas

verder heb ik er echt niet HET gevoel bij zoals bij edward en totilas, dat was echt anders dan alle anderen..

ik mis idd ook het gevoel...
en hij haalt er niet uit wat het paard allemaal kan,
maar goed, vind hem heel netjes rijden zeker als je nagaat dat het pas de 6de keer is :j
en wat niet is kan nog komen he :))

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:32

Blijf er toch maar met een akelig gevoel mee in men buik zitten kan er niks aan doen..

Een leegte..

Maar wens hem heel veel succes met tootje

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:33

ceasario schreef:
Afbeelding

Heel fijn plaatje, en met een actief achterbeen ;)

Als je bedenkt dat die jongen er pas voor de 5e of 6e keer op zit dan vind ik dat ie hem heel knap rijdt! Ben benieuwd hoe deze combie het over een aantal maanden zal gaan doen op de concoursen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:34

Stomvervelend dat gezeur over die vlechtjes zeg! Dat doet toch niks af aan de manier waarop hij gereden wordt en zijn kunsten onder het zadel vertoont.... ???? Onder het mom; "Als er niks te zeuren valt, dan zoeken we wel wat??"

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:35

M_D_H schreef:
maar goed, vind hem heel netjes rijden zeker als je nagaat dat het pas de 6de keer is :j

OMG, hoe DURF je dergelijke reactie te plaatsen.... }:0

Hoe kan je de 5e/6e keer dat je op een paard rijd, alles er uit halen wat het paard kan... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:37

Janine1990 schreef:
M_D_H schreef:

Hoe kan je de 5e/6e keer dat je op een paard rijd, alles er uit halen wat het paard kan... 8)7

Inderdaad; waar baseer je zo'n uitspraak op?? Ben wel heel benieuwd. Volgens mij is Rath een heel begaafd ruiter...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:37

Janine1990 schreef:
M_D_H schreef:

verder lezen dan je neus lang is danku ;)
ik zeg nog wat niet is kan nog komen :))

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:38

straks op ned1 bij het sportjournaal een stukje over totilas en rath.
Ze hadden aan PS gevraagd hoeveel hij er nou voor had betaald; ''Das hab ich vergessen''

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:38

Janine1990 schreef:
M_D_H schreef:

Idd en dan ook nog eens op een paard wat zo fijn is gereden en waar alle "knoppen" op zitten. Het is niet de eerste de beste manegeknol waar je een paar keer tegen kunt schoppen en aan kunt trekken en hoppakee, gaan met die banaan.....

Ik moet zeggen, ik was in eerste instantie wat scepties, maar ik vind het filmpje helemaal niet verkeerd, geef het wat tijd en van de zomer zullen we gaan zien hoe deze combie uitpakt.