Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:53

gekvanfleur schreef:
Ik zie wel degelijk gevaar.. niet voor die groep imbicielen, maar voor die agenten in de linie....
Het paard wil weg en schiet naar achter, daar staan echter een hoop agenten klaar waar het paard aardig bij in de buurt komt.
Om het paard weer even bij de les te brengen, krijgt hij een paar tikken, die zover ik zie ook nog duidelijk overdacht gegeven worden.

Soms heb je even geen keus, en als het paard echt weggeschiten was waren er agenten overlopen.

Elin: Hij gaat niet tekeer. Hij zit in een rotsituatie en moet dat voor alle partijen veilig oplossen.

Exact wat ik ook zie,
het paard sloot zich op dat moment helemaal af van zijn berijder wat een gevaar opleverde voor de agenten, ik zie geen enkele andere manier om op dat moment tot het paard door te dringen dan de manier waarop deze agent heeft gehandeld.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:54

WildWings schreef:
Nogmaals, ik vind het absoluut geen dierenmishandeling, maar het verdient geen schoonheidsprijs (vind ik, maar ik snap dat er mensen zijn die het anders zien).

Het hoeft ook geen schoonheidsprijs te verdienen maar het functioneel zijn. Ik heb heilig respect voor mensen die daar gaan staan terwijl je wordt bekogeld met glas en vuurwerk.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:54

bereden politie wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor patrouille in bijvoorbeeld voetgangersgebieden en als er een groot evenement is om de rust te bewaren (en natuurlijk op prinsjesdag :+ ). als het dan toch uit de hand loopt zijn ze er wel bij. het is niet zo dat het korps zegt: vanavond is er een risico-wedstrijd psv-ajax, ga maar tussen de hooligans staan met jullie paarden..

ik vind dat de agent ook juist handelde. als je paard niet direct luistert in zo'n situatie is dat niet alleen gevaarlijk voor jezelf en voor het paard, maar ook voor je collega's met en zonder paard. een extra push om vooruit te gaan is dan dus wel nodig en als je niks anders voorhanden hebt en niet te hard slaat..

ik vind het dan erger om kleine kinderen 'dressuur' te zien rijden, met hun scherpe spoortjes, bitten en zwepen. en maar schoppen en slaan en trekken, maar dat is een beetje offtopic.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 25-11-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:57

Sjuimpje schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik zie wel degelijk gevaar.. niet voor die groep imbicielen, maar voor die agenten in de linie....
Het paard wil weg en schiet naar achter, daar staan echter een hoop agenten klaar waar het paard aardig bij in de buurt komt.
Om het paard weer even bij de les te brengen, krijgt hij een paar tikken, die zover ik zie ook nog duidelijk overdacht gegeven worden.

Soms heb je even geen keus, en als het paard echt weggeschiten was waren er agenten overlopen.

Elin: Hij gaat niet tekeer. Hij zit in een rotsituatie en moet dat voor alle partijen veilig oplossen.

Exact wat ik ook zie,
het paard sloot zich op dat moment helemaal af van zijn berijder wat een gevaar opleverde voor de agenten, ik zie geen enkele andere manier om op dat moment tot het paard door te dringen dan de manier waarop deze agent heeft gehandeld.

Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom er nou zo'n ophef over gemaakt wordt. Natuurlijk is slaan nooit de 'beste' oplossing, maar nood breekt wet en het klonk harder door het geplof van de deken.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:02

gekvanfleur schreef:
Elin_ schreef:
@Gekvanfleur

Nee ik zie geen mishandeling.
Ik vind mishandeling bijv. als iemand maar door blijft slaan tot het dier helemaal over de zeik is.
Alleen vind ik het gewoon niet kunnen.
Je moet je paard op een andere manier rustig kunnen krijgen VIND ik dan.
Als een paard al bang is 1 tik oke, maar ik zie duidelijk dat dit dier meerdere keren geslagen word.
En een gummiknuppel is echt wel hard hoor (te vergelijken met een honkbalknuppel) en wat ik zei is precies wat er gebeurde ;)

Situatie agenten:
Paard bang (luisterd dus niet) , ter ''correctie'' aantal klappen met gummiknuppel

Situatie honkbalknuppel:
Mens luisterd niet en loopt weg , Ter ''correctie'' aantal klappen met honkbalknuppel..

@Lusitana
Ik zou het niet weten ;) zeg ik je eerlijk
Ik ben niet opgeleid als Politie agent en weet ook niet wat ze je daar leren en wat wel / niet kan.
MAAR ik ben zowieso tegen Politie te paard (of met honden) bij rellen of andere gevaarlijke dingen ;)

Maar dit zijn geen dagelijkse praktijken.. Er was nu een gevaar, en als ik moet kiezen tussen collega"s veiligheid en mijn paard een paar tikken geven...kies ik voor het laatste.

En die laatste zin kan ik niet bij, echt niet. De agenten in Hoek van Holland hebben denk ik toch echt God op hun blote knieen gedankt dat die paarden er waren. Mensen gaan voor dieren, en daar was de nood echt heel hoog. Als jij daar in het pikkedonker in de duinen had gestaan met een menigte krankzinnige voor je die je wilde lynchen, en je redding door de paarden werd gebracht, zou je er denk heel anders over denken.

Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:07

gekvanfleur schreef:
Maar dit zijn geen dagelijkse praktijken.. Er was nu een gevaar, en als ik moet kiezen tussen collega"s veiligheid en mijn paard een paar tikken geven...kies ik voor het laatste.

Exactly.
Veiligheid van mensen gaat altijd ontzettend ver voor het welzijn van dieren.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:08

Mijn vader had vroeger altijd een gummiknuppel bij zich voor het werk maar ik kan je wel vertellen dat een kleine tik van een zwiepende zweep veel meer pijn doet dan een gummiknuppel. Vind dit absoluut geen dierenmishandeling. Deze agent moest wel zo reageren om zijn collega's te beschermen. En daarbij had het paard een deken op die de klap behoorlijk opving.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:10

Ik denk dat deze agent puur zijn paard voorwaarts wilde drijven omdat die zo terug schoot.
Het paard moet gehoorzaam blijven en meestal weten agenten wel hoe ze hun dier overtuigd krijgen.
Ik vind het er zelf ook nogal grof uitzien, maar dit dier heeft volgens mij een beschermende deken om die toch echt de klap opvangt.
Ik denk niet dat de agent kwaad in zijn zin heeft/ had, maar puur uit nood handelde.

Janine1990

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:13

Mistreatment is in dit geval een beter woord dan mishandeling...

Maar wat die man wil bereiken :') Géén idee...

Maargoed, je hoort en ziet wel eens vaker polities die iets te veel verkeerde adrenaline krijgen in dergelijke situaties... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:14

Janine1990 schreef:

Maargoed, je hoort en ziet wel eens vaker polities die iets te veel verkeerde adrenaline krijgen in dergelijke situaties... :+

Wat die man wil bereiken is paard terug halen uit zn droomwereld en weer aan de hulpen zetten ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:15

Asyaa schreef:
Janine1990 schreef:

Wat die man wil bereiken is paard terug halen uit zn droomwereld en weer aan de hulpen zetten ;)

Oooh, ik zal die man ook niet veroordelen of zien als een vreselijke vent die zijn paarden mishandeld... Maar ik had persoonlijk mijn paard omgetrokken. Collega's konden (voor zover ik kon zien) wel achteruit.

Wat betreft mensenleven gaat voor paardenleven, ben ik het zeker met je eens ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:16

hoe ik het zo kon zien wilde het paard niet meer voorwaarts en vormde "gevaar"voor de politie op de grond, ergens begrijp ik dan dat hij het paard dwingt om terug op te letten en niet in blinde paniek naar achter rennen, om zijn eigen collega's niet omver te lopen,

maar om zo veel vuldig te slaan? nee dat zou na 1 tik genoeg moeten zijn,
ik zou zeggen betreffende paard verder door trainen in bewaakte situatie's met "vuurwerk", zodat het volgende keer beter reageerd en de agent niet "gedwongen" word zijn paard vooruit te slaan!

maar wat een schoften kunnen mensen zijn om tijdens een actie zulke dingen te doen, belachelijk gewoon!

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:26

Ik vindt het allemaal wel meevallen, ik denk dat een zweep een stuk meer zeer doet dan zo'n gummiknuppel en het zag er ook niet echt uit alsof de agent hard sloeg. Daarbij komt dat hij indd zijn paard zo snel mogelijk onder controle moest zien te krijgen aangezien er ook veel voetgangers waren en er anders gewonden hadden kunnen vallen. Mensen: er worden heel veel paarden echt mishandeld, ga daar maar over klagen! ;)

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:33

Er is maar een weg en die is vooruit. Ik begrijp dat hij de controle wilde krijgen en dat krijg je alleen door je paard naar voren te krijgen, en zijn collega's stonden natuurlijk achter hem.

Nu is dit natuurlijk niet de beste manier, maar een zweep had hij naar mijn idee niet.
Ik heb totaal geen idee hoe hard zon ding is.

Het is raar dat een politie agend zo reageerd, en zo zijn paard "rijdt".
Maar voor het zelfde geld kon hij niet meer met dit paard meerijden tijdens demonstratie omdat die niet reageerd en naar voren gaat.
Controlle is met dit werk natuurlijk erg belangrijk, maar of dit de manier is? :?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:49

Vudress schreef:
WildWings schreef:
Nogmaals, ik vind het absoluut geen dierenmishandeling, maar het verdient geen schoonheidsprijs (vind ik, maar ik snap dat er mensen zijn die het anders zien).

Het hoeft ook geen schoonheidsprijs te verdienen maar het functioneel zijn. Ik heb heilig respect voor mensen die daar gaan staan terwijl je wordt bekogeld met glas en vuurwerk.

Dat vind ik nu ook en ik denk dat het paard er helemaal niet zoveel van gevoeld heeft. Helemaal momdat hij op zijn dikke deken geslagen werd.

Een zweep zou meer gestriemd hebben dan de gummiknuppel...en dus beter gevoeld zijn..

annlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:56

Dierenmishandeling? hmm, nee, maar misschien ook niet de beste oplossing mogelijk. Ik denk dat ik dan persoonlijk anders had gehandelt, maar hee, het werkte wel, en op zo'n moment heb je gewoon niet de mogelijkheid je paard even gerust te stellen ookal zou je dat liever doen.
Geen idee hoe hard die knuppels zijn maar volgens mij valt het nog wel mee.

Maar vuurwerk gooien naar paarden... ;( (of ieder ander levend wezen) Dan mag je toch echt wel hulp gaan zoeken hoor, dan is er echt iets mis met je!
Je hebt wel het recht om te protesteren maar dit is wel absurd... :n

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:12

Vind dit absoluut niet zielig, paard word getraint op vuurwerk en ja het mag schrikken maar niet vluchten.
Al is vluchten zijn natuurlijk instinct in dit geval is dat levensgevaarlijk,bij gebrek aan beter is het dus vrij logisch dat de agent het paard op een andere manier bij de les probeert te krijgen.
Bovendien heeft het paard ook een beschermende deken op dus zoveel zal hij er niet van voelen.
De achterste linie zal overigens echt niet even aan de kant springen omdat er een paard door wil, wat denk je watvoor chaos er dan ontstaat.
Prima optreden van de agent om zijn paard in bedwang te houden.

Heb het filmpje trouwens 2x moeten kijken om te zien waar nou al die ophef over gaat, "de mishandeling" viel mij dus niet eens direct op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:14

Elin_ schreef:
Weet je hoe hard zo gummiknuppel is ? En ik zeg niet dat een zweepje ook goed is hoor ?
Word van de dikgedrukte zin gewoon boos.. sorry hoor ,maar alsof mensen ooit luisteren ? Nee.
Denk maar niet dat dat paard dat gewelig vind hoor ? Vuurwerk op zich af etc en dan ook nog klappen krijgen?

Wees een beetje stoere vent en ga zonder paard. Betrek dieren er niet bij.

Sorry ,maar ik vind het gedrag niet kunnen. Een paard wat al bang is even maar slaan ? Het moet maar gehoorzamen , ja mensen moeten dat ook ,maar dan doen ze ook niet.

Dan zie je liever dat het paard in paniek naar achter stormt, door die rij politiemensen, in zo'n situatie ga je hem niet gaan aaien, klopje geven tot hij denkt, oef nu kan ik weer, idioot die vuurwerk gooit die is niet goed, jammer voor het paard dat er net een rij mensen achter staan, maar in zo'n gevallen moet hij vooruit, er bestaan fijnere manieren, maar in zo'n situatie met 20 man achter zn kont en een bende idioten voor je kun je je zoiets niet altlijd permitteren jammer genoeg.
Vind je zin wees een beetje stoere vent, een beetje stom, een paard met ruiter heeft een stuk meer impact dan een mannetje alleen. Paarden worden al jaren gebruikt en geloof me die dieren zijn flink wat gewoon.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 02:13

Ik zie geen mishandelende politieman, wel een politieman die hééél duidelijk met de gummistok zwaait en tikt om duidelijk te begrenzen waar dit dier nou NIET meer heenmag. Duidelijke taal.

Als ik 1 ding geleerd heb, is het wel deze: zolang het op het juiste moment is, en duidelijk voor het dier: liever 1 keer te hard, dan 100 te zacht of met gevolgen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 06:39

de mensen die kwaad zijn op de agent kunnen beter kwaad zijn op de protestanten potverdrie!zulke idioten die vuurwerk en glas gooien en zich belachelijk gedragen.

misschien niet de meest handige actie,maar de agent moest gewoon handelen en reageren in luttele seconden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 07:23

Weet je wat ik wel opmerkelijk vind? Supergetrainde paarden en politiemannen staan in de vuurlinie, achter hen collega's te voet klaar om door te duwen, voor hen op korte afstand een opgezweepte "wilde" massa die met vuurwerk en weet ik nog wat gooien en absoluut niet denken aan 'oh, ik mag die arme paardjes niet verwonden'.
Ik vind het eigenlijk een beetje pretentieus van recreatiepaardrijdend bokt om deze politieman te vertellen dat hij slecht bezig is en te zeggen dat 'hij dan maar een zweepje had moeten gebruiken', of 'zie je dan niet dat je paardje bang heeft',...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 07:37

Sinds wanneer mag je met een gummy knuppel op een paard slaan en het nog goedgekeurd krijgen ook! Sinds wanneer moet je een paard dat schrikt/ in paniek raakt slaan tot hij weer bij de les is? Waarom is bokt o zo acceptabel naar een agent toe, maar als hier iemand met een spoortje rijdt wordt die de grond in gestampt. Sinds wanneer mag een agent meer dan een burger?

Ik vind dit een schandelijke actie van deze agent. En ik snap heus wel dat het niet even een makkelijke situatie is. Maar de enigste waar het dier op dat moment op kan vertrouwen is zijn ruiter, en wat doet die..? Die slaat er met een gummy knuppel oplos. Agenten hebben een voorbeeld functie, en ik vind dat meneer agent hier grofe steken heeft laten vallen in zijn functie.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 07:57

Wat een onzin dit. Hij slaat niet hard en op dat moment moest het paard gewoon naar voren. Die paarden zijn speciaal getraind voor dit soort situaties, dit is typisch ophef om niets! Ben het compleet met Gini eens.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:08

Ik kan me eerlijk gezegd niet zo druk maken om die agent die zn paard slaat. Meer om die studenten die vuurwerken en glaswerk naar die paarden gooien! DAN heb je pas een steekje los! Kom op zeg..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:32

robert45 schreef:
Elin_ schreef:
Vind het allebei niet kunnen ,dat vuurwerk niet maar ik vind het ook ZEKER en dan ook echt niet toegestaan dat een agent zo tekeer mag gaan tegen zijn paard.

Iedereen kan wel zeggen van dat het minder hard aan komt blablabla ,maar zo paard doet het wel even voor je hoor.
Denk maar niet dat hij het geweldig vind.

Mag iemand zeggen dat ik me aanstel ,maar ik vind het niet kunnen en echt een schande.

Je paard is je beschermmiddel en behandel hem dan ook niet als een ding dat je maar even mag slaan.

:n

Mag je mij uitleggen wat voor verschil erin zit wanneer je een paard een beste flik geeft met een zweepje omdat hij iets doet wat niet mag of dat je hem hiermee een paar tikken geeft.

Beest is niet van suiker maar zal wel moeten gehoorzamen. Anders kan je hem wel afserveren als ME paard.

Ik ben het in deze met je eens :j
Een ME paard mag niet zomaar niet meer naar voren willen, dat kán gevaarlijke situaties opleveren.

En jemig .. ik heb echt niet het idee dat dit paard nou zo hard geslagen wordt hoor..
Op springwedstrijden of zelfs dressuurwedstrijden zie ik weleens ergere dingen gebeuren met een zweep.