Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....
Citaat:Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.
Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.
Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken
robert45 schreef:elk normaal persoon word niet gebeten door een politiehond. Immers in rellen heb je niets te zoeken. Sta je er wel tussen dan is het je eigen schuld.
Ze laten die hond je echt niet bijten als je op een terrasje zit...
wel als je rotzooi schopt. Overigens is het natuurlijk zo dat alle geweld tegen hulpverleners ( ook honden en paarden) zwaarder bestraft moet worden.
Da's lef hebben! 
Citaat:Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.
Marjoow schreef:Nou, wat ik laatst zag bij Politie Te Paard, maakt wel duidelijk dat je níet aan hun paarden moet komen
blue_kim schreef:Gewoon geen hulp verleners aanvallen, in wat voor vorm dan ook, enanders flinke straffen.
Huertecilla schreef:Marjoow schreef:Nou, wat ik laatst zag bij Politie Te Paard, maakt wel duidelijk dat je níet aan hun paarden moet komen
Ja en?
Ze hebben daarbij een berg boter op hun hoofd want sturen wel zélf hun paard een risico-situatie in.
Dan mauwen als iemand zich niet wil laten overlopen/bijten.
De overheid heeft lang niet altijd gelijk.
Het gaat hier wel om een fundamenteel recht om te protesteren.
De politie voert het beleid door de overheid uit.
De burger heeft wel degelijk het recht zich te verzetten.
Wanneer de politie dieren inzet om de protesterende burger te intimideren en terroriseren is escalatie normaal.
De fout ligt bij de inzet van dieren als geweldsmiddel.
Dat begint al fundamenteel. Dieren zouden door de politie conflictmijdend ingezet moeten worden.
Een paard of hond inzetten als geweldsmiddel is NIETS anders dan een getrokken sabel of pistool.
Het is hoogst verbazend dat protesterende menigtes geen doelgerichte verdedigingstactiek tegen dergelijke, voorzienbare, inzet toepassen. Dat is een zeer positieve indicatie van welwillendheid

Huertecilla schreef:Marjoow schreef:Nou, wat ik laatst zag bij Politie Te Paard, maakt wel duidelijk dat je níet aan hun paarden moet komen
Ja en?
Ze hebben daarbij een berg boter op hun hoofd want sturen wel zélf hun paard een risico-situatie in.
Dan mauwen als iemand zich niet wil laten overlopen/bijten.
De overheid heeft lang niet altijd gelijk.
Het gaat hier wel om een fundamenteel recht om te protesteren.
De politie voert het beleid door de overheid uit.
De burger heeft wel degelijk het recht zich te verzetten.
Wanneer de politie dieren inzet om de protesterende burger te intimideren en terroriseren is escalatie normaal.
De fout ligt bij de inzet van dieren als geweldsmiddel.
Dat begint al fundamenteel. Dieren zouden door de politie conflictmijdend ingezet moeten worden.
Een paard of hond inzetten als geweldsmiddel is NIETS anders dan een getrokken sabel of pistool.
Het is hoogst verbazend dat protesterende menigtes geen doelgerichte verdedigingstactiek tegen dergelijke, voorzienbare, inzet toepassen. Dat is een zeer positieve indicatie van welwillendheid
Wamhorse schreef:Ik heb ook niemand negatief gehoord toen een duo politie agenten met hun paarden een vermoedelijke bom van het terrein heeft gehaald. Tijdens dodenherdenking weten jullie nog. OP dat moment waren alleen de paarden snel genoeg om een "bom" bij een grote mensen menigte in een grote stad weg te halen. Dus nogmaals het niet inzetten van paarden en honden zou jammer zijn, want ze voegen zoveel toe.
kon zomaar hun leven betekenen! robert45 schreef:Citaat:Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.
Dat wel, máár.....
elk normaal persoon word niet gebeten door een politiehond. Immers in rellen heb je niets te zoeken. Sta je er wel tussen dan is het je eigen schuld.
Ze laten die hond je echt niet bijten als je op een terrasje zit...
wel als je rotzooi schopt. Overigens is het natuurlijk zo dat alle geweld tegen hulpverleners ( ook honden en paarden) zwaarder bestraft moet worden.