Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dribbeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:22

Helemaal mee eens !!

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:37

Ibbel schreef:
Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....

Inderdaad, dat is ook zeker nodig.
Maar die mensen (brandweerlieden ambulancepersoneel enzo) hebben voor dat beroep zelf gekozen, dieren hebben er niet voor gekozen. ik denk dat er zat politiepaarden (en honden ook) die liever niet dat werk wilde doen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:41

Citaat:
Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.

Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.

Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken :j

elk normaal persoon word niet gebeten door een politiehond. Immers in rellen heb je niets te zoeken. Sta je er wel tussen dan is het je eigen schuld.

Ze laten die hond je echt niet bijten als je op een terrasje zit...

wel als je rotzooi schopt. Overigens is het natuurlijk zo dat alle geweld tegen hulpverleners ( ook honden en paarden) zwaarder bestraft moet worden.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:00

Farolover schreef:
Helemaal top! +:)+
Pvv _/-\o_

Vind ik ook ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:57

Pak het inzetten van dieren als geweldsmiddel aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:16

robert45 schreef:
elk normaal persoon word niet gebeten door een politiehond. Immers in rellen heb je niets te zoeken. Sta je er wel tussen dan is het je eigen schuld.

wel als je rotzooi schopt. Overigens is het natuurlijk zo dat alle geweld tegen hulpverleners ( ook honden en paarden) zwaarder bestraft moet worden.

Gek. Ik las laatst nog een verhaal van een hond die naar een collega-agent beet. Was die etter aan het rellen in dienst uniform? :? Da's lef hebben! :D
Kortom: ik vind je reactie kort door de bocht. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:27

Nou, wat ik laatst zag bij Politie Te Paard, maakt wel duidelijk dat je níet aan hun paarden moet komen :+

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:43

Citaat:
Dat wel, máár.....
Als ik (om wat voor reden dan ook) door een politiehond gebeten word, blijf ik niet stil staan. Dan trap ik ook wel van mij af, zodat die hond loslaat..
Dusja, beetje een gedeelde mening. Tuurlijk, die honden kunnen er niks aan doen dat ze worden ingezet, maar ik snap ook wel van iemand die gebeten word door zo'n beestje, dat die alles doet, zodat de hond loslaat.

Maar als ze die honden om niks trappen of slaan, dat mogen ze idd wel aanpakken :j

Als je door zo'n hond in de houdgreep wordt gehouden dan vind ik het nog wat anders als je die hond een rotschop verkoopt. Dat is een beetje een logisch oorzaak gevolg verhaal.
Maar bv als zo'n hond niks doen, en een relschopper geeft dat beest op niks aaf een trap, ja dat mag van mij wel heel hard aangepakt worden.

Ik hoop dat ze dit er door krijgen en dat er flinke straffen volgen. Zelfde geld voor het aanvallen van amulance personeel etc. Gewoon geen hulp verleners aanvallen, in wat voor vorm dan ook, enanders flinke straffen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:45

Marjoow schreef:
Nou, wat ik laatst zag bij Politie Te Paard, maakt wel duidelijk dat je níet aan hun paarden moet komen :+

Ja en?

Ze hebben daarbij een berg boter op hun hoofd want sturen wel zélf hun paard een risico-situatie in.
Dan mauwen als iemand zich niet wil laten overlopen/bijten.

De overheid heeft lang niet altijd gelijk.
Het gaat hier wel om een fundamenteel recht om te protesteren.
De politie voert het beleid door de overheid uit.
De burger heeft wel degelijk het recht zich te verzetten.

Wanneer de politie dieren inzet om de protesterende burger te intimideren en terroriseren is escalatie normaal.

De fout ligt bij de inzet van dieren als geweldsmiddel.
Dat begint al fundamenteel. Dieren zouden door de politie conflictmijdend ingezet moeten worden.

Een paard of hond inzetten als geweldsmiddel is NIETS anders dan een getrokken sabel of pistool.
Het is hoogst verbazend dat protesterende menigtes geen doelgerichte verdedigingstactiek tegen dergelijke, voorzienbare, inzet toepassen. Dat is een zeer positieve indicatie van welwillendheid :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:20

blue_kim schreef:
Gewoon geen hulp verleners aanvallen, in wat voor vorm dan ook, enanders flinke straffen.

Euh.... met paarden op menigtes inrijden en er bijtende black&deckers aan een lijn op loslaten is niet helemaal hetzelfde als hulpverlening.
Ik heb nog nooit ambulance personeel een bijtende Mechalaar op verkeersslachtoffers zien loslaten!

Ik ben oproepbaar door 1-1-2. Ben hier de bereden eenheid. Heb twee ´S.A.R.-paarden´. Dat is TOTAAL overgelijkbaar met menigtes in bedwang houden.

Het paard als geweldsmiddel inzetten is het kiezen voor het laten lopen van risico door geweld. Verwar dat svp niet met andere taken van de politie.
Kijk naar hoe dualistisch je beeld van politie is. Is die primair ´de beste vriend´ of ????
Dieren als geweldsmiddel bij de overheid zijn echt zéér discutable en geweld naar die dieren is bij inzet daardoor volstrekt normaal.
Het probleem ligt bij de ínzet; bij de beslissing de dieren een geweldstaak te geven.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:39

helemaal mee eens, zo hard mogelijk aanpakken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:43

Huertecilla schreef:
Marjoow schreef:

Ja en?

Ze hebben daarbij een berg boter op hun hoofd want sturen wel zélf hun paard een risico-situatie in.

Wanneer de politie dieren inzet om de protesterende burger te intimideren en terroriseren is escalatie normaal.

Dat begint al fundamenteel. Dieren zouden door de politie conflictmijdend ingezet moeten worden.

Een paard of hond inzetten als geweldsmiddel is NIETS anders dan een getrokken sabel of pistool.
Het is hoogst verbazend dat protesterende menigtes geen doelgerichte verdedigingstactiek tegen dergelijke, voorzienbare, inzet toepassen. Dat is een zeer positieve indicatie van welwillendheid :)*

Djeez, wind je even op zeg :Y)

Die paarden zijn hartstikke braaf, en ze zijn géén geweldsmiddel!
Eerder ondersteuning. Ik vind dat je heel erg overdrijft.

Voor de agenten is het veiliger en handiger om te paard te patrouilleren op tijdens drukke stapavonden, met een auto kom je nergens door en te voet ben je ontzettend kwetsbaar.
Op het paard ben je veiliger, want mensen denken wel 2x na voordat ze op zo'n groot paard afstappen, en veel paarden hebben er nog plezier in ook.

Wat ik net alleen wilde zeggen: Zodra die mensen aan hun paarden zitten (op een verkeerde manier) zie je gelijk hoe er gereageerd wordt door de agenten. Dan denken ze de volgende keer ook wel 2x na voordat ze zoiets weer doen.
Tuurlijk, een boete/celstraf komt er bij, maar ik denk dat dit het belangrijkste is.

De serie Politie te Paard gezien?
Je moest eens weten hoe die paarden verwent en verzorgd worden, misschien nog wel beter dan Totilas of Salinero. Zoveel voorbijgangers die de paardjes even een aai over het hoofd geven, zoveel mensen die ze een wortel of iets willen geven.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:48

Huertecilla schreef:
Marjoow schreef:

Ja en?

Protesteren is een recht rellen NIET.
Je mag je verzetten moet je achteraf niet zeuren als je klappen oploopt.

Dat er paarden en honden in gezet worden is niet meer dan logisch. Dit is namelijk veel afschrikwekkender tegen over mensen.

Dat ze ze in zetten als geweldsmiddel vind ik geen probleem. Daar zijn de dieren op getraind.

Ik ben dan ook van mening dat alle geweld tegen politie of hulpverleners zwaar gestraft moet worden. Protesteren kan je ook vreedzaam.

Daar is geen geweld voor nodig.

cherish2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:27

mee eens hard aanpakken!

Wamhorse

Re: Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:20

Ik heb ook niemand negatief gehoord toen een duo politie agenten met hun paarden een vermoedelijke bom van het terrein heeft gehaald. Tijdens dodenherdenking weten jullie nog. OP dat moment waren alleen de paarden snel genoeg om een "bom" bij een grote mensen menigte in een grote stad weg te halen. Dus nogmaals het niet inzetten van paarden en honden zou jammer zijn, want ze voegen zoveel toe.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:15

Wamhorse schreef:
Ik heb ook niemand negatief gehoord toen een duo politie agenten met hun paarden een vermoedelijke bom van het terrein heeft gehaald. Tijdens dodenherdenking weten jullie nog. OP dat moment waren alleen de paarden snel genoeg om een "bom" bij een grote mensen menigte in een grote stad weg te halen. Dus nogmaals het niet inzetten van paarden en honden zou jammer zijn, want ze voegen zoveel toe.

Ohja! Dat vond ik wel héél dapper van die ruiters zeg :oo kon zomaar hun leven betekenen!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:17

Ja zeker heel heldhaftig. Voor hetzelfde geld hadden ze dat niet gedaan en had er wel een bom ingezeten dan had je echt een ramp van ongekende omvang gehad.

heijens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:21

Ik heb de serie op TV gezien van politie paarden in Amsterdam.

Daar glee een paard uit over een plastic zak.
En niet dat de supporters gingen kijken voor hulp, nee ze vonden het prachtig.
Dat was heel jammer om te zien.
Maar wel heel mooi om te zien dat de politie trots en zuinig op hun paarden zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:22

Ja maar als er wel een bom in zat, was het 2 paarden + 2 agenten weg!

Echt respect voor die agenten!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:24

@ Marjoow, sluit ik me bij aan diep respect.

@Heijens, Wat misselijk zeg van die lui om het leuk te vinden als een paard uitglijd. Het beest had wel weet niet wat er aan over kunnen houden. Is het paard er verder wel goed van af gekomen?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:14

robert45 schreef:
Citaat:
Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.

Dat wel, máár.....

Ik vind je reactie een beetje kort door de bocht, wie egt dat het altijd je eigen schuld is?? Zoals ik weleens gezien heb met de voetbal, dan grijpt een hond iemand en degene doet alles om zich los proberen te maken van de hond, dat ze soms de hond trappen oid of dat een ander het doet. Dat bedoel ik ermee. Kijk dan zeggen agenten wel van ja je hebt een ambtenaar in functie mishandelt, maar op dat moment begrijp ik wel dat hij dat gedaan heeft. Ik zou ook niet stil blijven staan als ik een trap van een paard krijg of een beet van een hond.
Dat bedoelde ik er mee ;)

Blue_kim: Jij zegt wat ik denk ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:37

Maar in Nederland moet dat dus wel. Als iemand jou slaat, mag jij niet terugslaan, want dan ben je net zo slecht bezig.

Zelfverdediging mag dus volgens de wet niet. In Amerika gaat dat veel gemakkelijker bv, wanneer je dan word "aangevallen" door iemand, en je schiet hem dood bij wijze van, dan word het op "zelfverdediging" gegooid, en je bent een vrij man.

In NL staat er altijd wel een straf op. En natuurlijk is het logisch dat je terugtrapt, maar je bent volgens de wet wel fout bezig.

Niet dat ik het met de wet eens ben op dat gebied, maar zo zit het wel, en daar heb je je aan te houden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:39

Overigens, als er honden op je af komen rennen om je te bijten, kun je maar beter niet wegrennen, maar blijven staan. Kijk ze niet in de ogen, en doe zelfs een stap naar voren.
Je zal wel gebeten worden, maar de schade zal beperkt blijven omdat de honden dan doorhebben dat je niet bang voor ze bent.

En dat heeft serieus echt geholpen, mijn mentor kwam daarmee (ik volg een opleiding dierverzorging)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:58

mel_ schreef:
Helemaal mee eens! Hier hadden ze al veel eerder mee moeten komen

precies mijn idee... :o