Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:26

8000 euro? Sorry hoor maar dat vind ik een belachelijk bedrag voor een ehngst waarvan niemand weet hoe hij daadwerkelijk fokt.
Ik vind dit echt buiten proporties.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:02

Dan waren de dekkingen hier in NL nog een koopje zowat. Geloof, dat er ( in t begin) genoeg mensen zijn die die 8.000 neerleggen en hij zal veel van zn eigen merries laten dekken->kassa op de veilingen en in de verkoop voor hem.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:04

Dat hoop ik voor hem, zo dadelijk blijkt het niks bijzonders te zijn wat eruit komt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:06

Dat is nog maar de vraag,ja....ik ben erg benieuwd ( en vele anderen met mij,gok ik).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:07

Potverdikkie.

Dan heb je wel een probleempje als je merrie een paar keer gust blijft. :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:07

8000!!!!!!!!! wat overdreven veel geld.
Ben zo benieuwd hoe de veulens zijn als ze een jaar of 3 zijn.
Blijken het straks allemaal doodsimpele gemiddelde paarden te zijn pfff dan baal je behoorlijk als fokker en och wat zal PS zich dan ontzettend hard achter de oren krabben.
Gribaldi heeft tenslotte ook maar 1 Totilas op de wereld gezet.

Iemand een idee of de dekbeperking opgeheven is?

classics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:37

Het wordt of theurer of rath. Theurer heeft al tijden haar zinnen gezet op totilas en ze heeft haar basis in duitsland, in de buurt van schockmöhle dus wie weet..... waarschijnlijker rath, uiteindelijk wordt het diegene die PS het meeste biedt...
Het blijft gissen tot dinsdag wie het wordt, maar het blijft een feit: Het is zooooooooooooooo zonde dat Edward en Totilas, het dreamteam niet meer samen zijn... |( |(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:49

classics schreef:
Het wordt of theurer of rath. Theurer heeft al tijden haar zinnen gezet op totilas en ze heeft haar basis in duitsland, in de buurt van schockmöhle dus wie weet..... waarschijnlijker rath, uiteindelijk wordt het diegene die PS het meeste biedt...
Het blijft gissen tot dinsdag wie het wordt, maar het blijft een feit: Het is zooooooooooooooo zonde dat Edward en Totilas, het dreamteam niet meer samen zijn... |( |(

Maar Theurer rijd toch ook niet voor duitsland? En PS wilde een duitse ruiter voor totilas.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:52

classics schreef:
Het wordt of theurer of rath. Theurer heeft al tijden haar zinnen gezet op totilas

Theurer is geen "jonge vent". :+ Als Bokt een online gaming site was zou ik mijn paypal stuivers op Rath zetten.
Wie het ook mag worden, maakt me eigenlijk niet meer uit, zolang Totilas maar in de dresuursport blijft en niet in een donkere stal eindigd als PS zijn persoonlijke 'cashcow'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:57

_O- Achtduizend euro voor een hengst die nog niet eens één veulen heeft lopen? Kom nou :')

Zal wat zijn als blijkt dat de veulens flink tegenvallen :j

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:01

Dan maar 3 of 4 keer met een andere hengst proberen, die aardig top is, dan zo één die nog geen nakomelingen heeft en zich nog niet bewezen heeft als dekhengst.
Pff wat een bedrag en ik vond 5000,- al erg veel!

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:05

Ik vind 8000 niet zo achterlijk veel?
Die fokkers die nu bij PS staan te springen, hebben dat echt wel hoor..
en tuurlijk, altijd hoog beginnen!
Straks word toot net als gribaldi en al die andere nakomelingen waar er 1000000 van zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:08

ik zou toch eerst de eerste lichting nakomelingen willen zien voor ik zo een idioot bedrag neerleg voor een rietje
en dan nog zou ik het niet voor neerleggen trouwens :evaw: ik bedoel...voel eens aan je hoofd zeg :=

maar ja, tis maar wat de gek er voor geeft natuurlijk en als er genoeg mensen zijn die het op willen hoesten , zou hij gek zijn om het er niet voor te vragen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-11-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:09

Ik vind het wel errug veel geld, maar ja, als men dat er voor over heeft...
Dan hoor je mij niet zeuren! Ik zou hetzelfde doen! :$

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:09

ilse_dgraam schreef:
Ik vind 8000 niet zo achterlijk veel?
Die fokkers die nu bij PS staan te springen, hebben dat echt wel hoor..
en tuurlijk, altijd hoog beginnen!
Straks word toot net als gribaldi en al die andere nakomelingen waar er 1000000 van zijn

Maar omdat sommige fokkers dat geld wel hebben wil nog niet zeggen dat het niet veel is.
De gewone man moet toch ook een leuk veulen kunnen fokken of gaan we weer terug in de tijd dat paardensport echt een elite sport was?

Nogmaals weet iemand of de fokbeperking eraf is?
Zou het erg dom vinden als dat er idd af is want zoals ik al zei zullen die veulens hun exclusiviteit verliezen als Toot elke merrie zal kunnen dekken.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 24-11-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:10

als ik een miljoentje op me rekening had, why not? :D

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:11

Ik had dit ook wel verwacht... Ik wil wedden dat er op de veulenveilingen ook wel totilasjes weg gaan voor veeeel geld, alleen maar als reclame voor totilas :) en ik denk dat er nog wel 400+ merries (als het er niet veeeel meer zijn) worden aangeboden voor totilas.

Als je goed geld voor je totilas veulen wou hebben, moest je dit jaar dekken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:14

Wow 4000 euro en dan heb je dus nog geen enkele garantie, en mocht het lukken nog eens 4000... Een paar jaar terug zou dat nog niet eens zo bizar zijn, maar nu met die crisis waardoor sommige geweldige paarden nog niet aan de straatstenen te slijten zijn...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:17

Ja hoor, vrije keus van iedereen....Als er geen belangstelling is voor dit bedrag daalt de prijs vanzelf.
Zelfde geldt voor de prijs van de veulens...ben erg benieuwd.
Is er trouwens iemand die weet of Totilas ook op de veulenkeuring is geweest? Misschien was 't daar nog wel een onnozel beestje die niemand zag staan?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:30

Wat een geld zeg voor een hengst waar we de afstammelingen nog niet van kennen , geef mij dan maar papa Gribaldi of een andere kostalany zoon Silvermoon vader van Matine.

Maar ja altijd leuk om te zeggen ik heb een veulen van Totilas :D Hoop voor het paard dat hij wel wat goeds doorgeeft want in mijn ogen is het nu een euroteken met benen.

Over Rat(h) , tsjaa geloof dat er betaald moest worden om op het paard te rijden en stiefmoeder heeft het geld.
Ik had liever een vrouw erop gezien.

We zullen zien het is net een soapserie

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:46

ooh dat kan best hoor, elke week een half uur tv voor totilas, valt best geld mee te verdienen ook nog denk ik :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:37

Misschien kan PS ook wel TV-rechten opeisen van Tootje. :')

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:57

Focussed schreef:
Neeee hoor, PS ziet Toot totaal niet als een geldspuwende machine. Eecht niet :n

...

Schockemöhle stellt Totilas-Reiter vor
Mühlen (dpa) - Paul Schockemöhle wird am 30. November den neuen Reiter des Dressur-Pferdes Totilas vorstellen. Der Unternehmer aus dem niedersächsischen Mühlen lud zu einer Präsentation ein.

Schockemöhle bevorzugt nach eigenen Aussagen einen deutschen Reiter, der für das Recht zahlen soll, Totilas zu reiten.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:43

Tuurlijk gaat het PS om geld, daar is hij een zakenman voor! En er zijn genoeg mensen die 8000 euro op tafel leggen voor de dekking. En vergeet niet dat hij zelf ook nog veel goede merries bezit en veilingen organiseerd....Hij heeft zakelijk gezien uitstekend gehandeld! En als er nu oo nog ruiters gaan betalen om Toot te rijden...wat wil je nog meer!

Moet eerlijk zeggen dat PS een goede slag heeft geslagen met Toot en alle geld eruit haalt wat er maar te halen valt...

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:52

Respect voor Toto....
Maar straks zijn het allemaal ezels!!!! _O-