Amazones gewond en paard dood op strand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Amazones gewond en paard dood op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:36

vreselijk ongeval,veel sterkte voor de betrokkenen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:38

ik sluit me aan bij geerke

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:40

_xmichelle schreef:
geerke schreef:
maar dan luister je toch?
En voor degene die zeggen dat hier gespeculeerd wordt....ik lees gewoon een nieuwsbericht,bedenk er niets bij hoor.
Vooral erg triest voor het paard.

inderdaad, t paard moet lijden onder de foute beslissingen van de ruiter..

Bah, wat naar om dat zo te zeggen! Neem aan dat die meiden kapot zijn van verdriet. Vind het ontoepasselijk om dit er zo neer te zetten.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:41

winia4ever schreef:
je leert van het meeste, als het eerst iets ergs moet gebeuren!

Erg jammer, en dom van de meisjes! laat dit een les zijn voor iedereen.. :D

En jij hebt zeker nog nooit een domme fout gemaakt? De smilie is naar mijn idee ook totaal niet op zijn plaats. Sorry hoor, maar dit schiet me helemaal in het verkeerde keelgat!
Je hoeft echt niet als een schooljuffrouw met je vingertje te wijzen. Het was een ongeluk en niemand jaagt zijn of haar paard bewust de dood in.
Ik wens deze meiden heel veel sterkte toe. Dat kunnen ze wel gebruiken, want ik denk dat dit ze nog heel lang blijft achtervolgen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:43

Ik twijfel bij dit verhaal nogal aan de journalist... Ik heb het verhaal ook gehoord, ook uit derde hand, maar dat was toch heel wat anders dan wat ik hier lees. Ik ga het hier niet neerzetten, want ik weet niet wat de waarheid nou is. Maar als het waar is wat ik heb gehoord, gaat het om een verschrikkelijk ongeluk, niet om domme meisjes.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:46

wat vreselijk zeg en wat naar voor de ruiters!

Vraag me af of het hun eigen paarden waren?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:49

Brrr...wat vreselijk. Moet meteen weer terugdenken aan jaren terug, we reden in galop op het strand bij Egmond en toen struikelde een westernpaard en verbrijzelde het voorbeen. Is later in Utrecht ingeslapen..
We waren er stuk van! En dat was gewoon een galopje!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:53

nee, het gaat om een manegepaard.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:56

murness schreef:
winia4ever schreef:
je leert van het meeste, als het eerst iets ergs moet gebeuren!

Erg jammer, en dom van de meisjes! laat dit een les zijn voor iedereen.. :D

En jij hebt zeker nog nooit een domme fout gemaakt? De smilie is naar mijn idee ook totaal niet op zijn plaats. Sorry hoor, maar dit schiet me helemaal in het verkeerde keelgat!
Je hoeft echt niet als een schooljuffrouw met je vingertje te wijzen. Het was een ongeluk en niemand jaagt zijn of haar paard bewust de dood in.
Ik wens deze meiden heel veel sterkte toe. Dat kunnen ze wel gebruiken, want ik denk dat dit ze nog heel lang blijft achtervolgen.

Oh bah wat een vreselijk nieuws en ik ben het helemaal met je eens Murness. Het is altijd zo gemakkelijk om een ander te zeggen hoe fout hij/ zij het allemaal wel niet doet. Maar uiteindelijk maak je allemaal fouten en kun je allemaal een ongeluk krijgen en is het maar te hopen dat het jezelf nooit overkomt, want hoe erg zou het dan zijn als er zo beschuldigend naar je gekeken word.

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:58

Een hele dure les!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:13

Jeetje wat heftig...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:14

een les waarin??????????????? ik rij zo vaak over zandbanken en dan weer het water in!
hoe kunnen mensen hier nu zeggen : "een wijze les!!" Ik hoop dat wie dat zeggen iets gebeurt waar ze echt zelf niet voor gekozen hebben!! en dan zeggen een wijze les :(

Ik ben erg benieuwd naar het volledige verhaal........

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:21

Ik vind het artikel eerlijk gezegd nogal suggestief. Ik kan me niet voorstellen dat de journalist de meiden zelf gesproken heeft. "ondanks waarschuwingen van omstanders". Verhaal halen bij geschrokken omstanders lijkt mij niet de juiste manier om de waarheid te achterhalen. Op dat moment weet iedereen het altijd beter.
Laten we eerst eens afwachten wat er echt is gebeurd...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:23

Laura82 schreef:
Ik twijfel bij dit verhaal nogal aan de journalist... Ik heb het verhaal ook gehoord, ook uit derde hand, maar dat was toch heel wat anders dan wat ik hier lees. Ik ga het hier niet neerzetten, want ik weet niet wat de waarheid nou is. Maar als het waar is wat ik heb gehoord, gaat het om een verschrikkelijk ongeluk, niet om domme meisjes.

Ik heb ook een ander verhaal gehoord maar het kunnen ook 2 verschillende incidenten zijn. Zag gisteravond in Egmond op 2 verschillende plaatsen paarden liggen die vandaag opgehaald worden door de Rendac.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:27

Laura82 schreef:

Hieruit blijkt maar weer dat het verhaal waarschijnlijk anders is dan het bericht.

Wat een domme hypocrieten zijn degene reageren als een goede les en domme meiden!!!

KIJK EENS KRITISCH NAAR JEZELF.!!
Waarschijnlijk denk je dat je perfect bent, maar vraag maar eens in je omgeving of dit ook klopt....
Ik kan wel raden wat de uitkomst hiervan zou zijn.

Iedereen maakt fouten en doet dingen die je achteraf beter anders of juist niet had moeten doen.
Iedereen heeft wel eens zoiets gehad van oei, dit ging net goed.

Triest gewoon.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:29

ik ben eigenlijk ook benieuwd of het huurpaarden zijn geweest of eigen paarden dat kan ik hierboven nergens terugvinden. maakt tocht wel een verschil lijkt mij. desalniettemin vreselijk voor alle betrokkenen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:30

@ bruceandnoon

Hoe bedoel je verschil? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik begrijp het gewoon even niet.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:30

Pff, wat een drama moet dat voor ze zijn zeg, wat het verhaal dan ook precies wezen mag. Veel sterkte aan alle betrokkenen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:33

Jeetje wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken.. Arme meiden en arme paarden.. :(:)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:34

Iedereen is wel eens eigenwijs, maar dit is gewoon echt klote dat dit zo gebeurd is.
Heel veel sterkte voor de betrokkenen :(:)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:36

Wamhorse schreef:
@ bruceandnoon

Hoe bedoel je verschil? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik begrijp het gewoon even niet.

verschil in de zin dat deze ruiters misschien helemaal niet zo bekend waren op het strand als het huurpaarden waren geweest. Dan kom je neem ik aan niet wekelijks op het strand en ben je je wellicht minder bewust van de gevaren.
neemt niet weg dat in beide gevallen het zeer triest en duidelijk een ongeluk betreft, wil naar niemand een beschuldigend vingertje wijzen, laat dat duidelijk zijn.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:39

Wat triest dat een strandrit zo eindigt.. Arm paard :n Erg ook voor de meiden, het lijkt me verschrikkelijk om op zo'n manier een paard te verliezen.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:39

Hmmmm iedereen spreekt over meisjes (een amazone kan ook boven de 18 zijn hoor), maar in de link van Caesar op blz 2 gaat het over een ruiter en "hij". Dus kloppen doet het van geen kanten. Ik zou het overigens ook niet weten van die zandbanken dat dat drijfzand zou kunnen zijn, maar goed. Ik rij ook niet zo vaak op het strand.

amarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:41

Ik was die ochtend ook op het strand, ben zelf gelukkig geen zachte stukken tegengekomen.
Heb het paard zien liggen, heel triest..

Hoorde van omstanders, dat het paard over de kop geslagen was?? Dit is dus iets anders dan ik hier lees.

Kom zelf af en toe op het strand maar ben eigenlijk nooit weggezakt in een zandbank. Moet eerlijk zijn dat ik daar zelf ook niet gelijk aan zou denken....
Dit paard lag niet op een zandbank maar midden op het strand. Leek mij niet dat het verplaatst was...

Zou het graag willen weten als iemand nu weet wat er is gebeurd, ook om zelf ongelukken te voorkomen.

Sterkte aan de meiden, onverantwoord of niet, dit wil je natuurlijk echt niet....
(Trouwens het was echt druk op het strand, en andere mensen, fietser mensen met honden ed houden ook niet altijd rekening met paarden. Dus zou me kunnen voorstellen dat je naar een rustiger stuk zou willen gaan..)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:43

het is een vaag verhaal....in een ander bericht gaat het inderdaad over een "hij". Helaas kan ik wel 1 van de paarden die overleden is gister op het strand, maf idee, heb toch regelmatig erop gereden..

De amazones zullen we behoorlijk geschrokken zijn! Een dure les..... tja, ze zullen het verkeerd ingeschat hebben en een ongeluk zit in een klein hoekje. Zolang het verhaal niet helemaal duidelijk is, van alle kanten, is er lastig over te oordelen.