Zoektocht naar nieuwe Totilas begonnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:12

waarom opzoek naar een nieuwe totilas.

1. die bestaad niet, want er is er maar 1 en dat is totilas zelf!
2. Als ze op zoek zijn naar een 'nieuwe' Totilas hadden ze hem nooit moeten verkopen.

haha maar goed ik bedoel niks negatiefs naar de fokker toe. ik zou 15 miljoen ook niet laten liggen.

Maar dan hoop ik wel mocht het edward lukken om zo dier ook weer hoog in de sport te krijgen, dat hij dan niet weer verkocht wordt.. Maar dat edward ook een keer een OS mee mag rijden. Want dat gun ik hem!! een OS gouden Medialle

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:15

Ehrentusch_ schreef:
Bodyguard of chinook.. Waarom niet? :p Dan kan Edward misschien bewijzen dat het succes van Totilas bij hem ligt :)

Zit nogal een verschil in deze twee.

Eigenlijk geen nieuws, die zoektocht naar een opvolger van Totilas.
En misschien een open deur, die zullen ze ook nooit vinden, een paard met die kwaliteiten, daar is nog geen tweede van.
Alhoewel, Chinook zou wel eens wat kunnen worden.
Als Visser een goed bod uitbrengt, moet het vast lukken.
Kan Emmelie nog een paar jaar vooruit en heeft Edward weer een topper voor de o.s. van 2016 in ????????
Maar ja, Londen, dat wordt moeilijker, een combinatie vormen, dat lukt op dat niveau niet meer in twee jaar.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:32

Zonder gekkigheid hè? Maar voor zo veel geld mogen ze mijn paard ook meenemen. Het is een gouden kans. Zo veel geld, daar kan je als fokker wel een aantal gruwelijk mooie paarden van fokken. Zijn naam is inmiddels gezet. Ik kan me voorstellen dat ie deze kans heeft benut.

En verders tja. Ik heb een zwak voor de Iberische rassen. Ik heb een heel gave gezien in Alfas del Pi... Avispado heet ie... BUENO en weer wat anders dan een KWPN. Maar ik kan me niet voorstellen dat Totilas de enige WPN is die geschikt zou zijn. Ik duim dat het weer een KWPN of een Gelder wordt en niet een Oldenburger ofzo. Talent zat in de Nederlandse fokkerij. Dat het geld daar maar geïnvesteerd mag worden!

Chinook is mooi, maar ik vind dat Totilas meer uitstraling heeft.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:42

Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
vast weer een paard waar wij van dromen. <:)
:){ :){

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:09

Hij heeft de volle zus van Totilas toch ook nog op stal? Is die niet zo goed dan?

M_D_H

Re: Zoektocht naar nieuwe Totilas begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:20

ja, de volle zus heeft hij ook in training staan, maar die is volgens mij nog niet zo heel erg oud...

edit: staat niet meer op de site, dus denk niet meer dat zij er nog staat...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:31

Haha zijn ze in Spanje geweest misschien verliefd op Fuego die meer succes had bij het publiek dan Toti op de WEG (niet dat ik geen fan was hoor van Totilas maar vond het prachtig om te zien hoe het publiek reageerde op de witte Fuego)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:35

sarabande schreef:
Wat mij verbaast, na de interviews met de fokker van Totilas gelezen hebbende, dat de volle broers van Totilas nooit genoemd worden door anderen dan die fokker :?

Verder ben ik het met Quir eens en ben ik zeer benieuwd of er ooit nog iemand anders dan Ed met Totilas zal uitkomen.

Eerst maar eens de veulens afwachten.

Tjah dat zegt al genoeg denk ik.

Ik heb ook nog wel een zwarte staan :+

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:37

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:42

Volle zus van Totilas is Uusminka, dat is een 9-jarige merrie.
Ik weet niet of Edward Gal haar nog rijd. Je hoort er nagenoeg niets over.

Volle broers van Totilas zijn Bussard (4,5-jarige), Creon (3,5-jarige) en Danzig (2,5-jarige). Zijn allen dus nog een stuk te jong om er op dat niveau mee te rijden. Sowieso geen idee waar ze staan en wie ze rijd, als ze al gereden worden. Je hoort er niets over.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:43

M_D_H schreef:
ja, de volle zus heeft hij ook in training staan, maar die is volgens mij nog niet zo heel erg oud...

edit: staat niet meer op de site, dus denk niet meer dat zij er nog staat...

Sister de Jeu is toch de zus van Toti? Die staat nog gewoon op de site hoor :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:45

Quir schreef:

Volle broers van Totilas zijn Bussard (4,5-jarige), Creon (3,5-jarige) en Danzig (2,5-jarige). Zijn allen dus nog een stuk te jong om er op dat niveau mee te rijden. Sowieso geen idee waar ze staan en wie ze rijd, als ze al gereden worden. Je hoort er niets over.

Ze zouden allemaal al voor de HK aangeboden kunnen zijn en als ze maar een greintje op hun broer zouden lijken heel veel geld opgebracht hebben. Waarom zou je er 3 aanhouden als er vraag naar is??????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:45

SweetMellie schreef:
Sister de Jeu is toch de zus van Toti? Die staat nog gewoon op de site hoor :D

Halfzus, heeft alleen dezelfde vader, zoals tig andere paarden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:46

euh nee... geen zus van totilas ;)
wel een halfzus, maar niet de "volle" zus van totilas :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:48

sarabande schreef:
Quir schreef:

Ze zouden allemaal al voor de HK aangeboden kunnen zijn en als ze maar een greintje op hun broer zouden lijken heel veel geld opgebracht hebben. Waarom zou je er 3 aanhouden als er vraag naar is??????

omdat ze totilas ook tot hun 6de aangehouden hebben ;)
en daarna pas verkocht hebben :j
hij staat er om bekend dat hij zijn fokproducten zelf een basisopleiding geeft :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:51

Dat laatste was met Totilas inderdaad ook zo, van hem heb je ook nooit wat gehoord tot ie goed ging presteren met Edward.

Ik hoop dat het zo is en er nog 3 Totilassen te voorschijn gaan komen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:56

precies, en zo heeft hij dat ook met de volle zus gedaan,
die heeft hij pas met 6 jaar naar edward gestuurd...
helaas nooit meer wat van gehoord :n

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:43

Snoekiej schreef:
Emmelie is idd ook een hele goede ruiter :j
Die kan ook echt goed met jonge beesten omgaan. En over Sisther, die heeft denk ik ook echt wel de kwaliteit om aan de top te gaan lopen! Lastig is alleen dat ze nog zo jong is.@ Germie, ik denk dat dat een momentopname van de foto is, want in het echt was dat niet zo.

Sisther is zelfs een jaartje ouder dan Totilas hoor :+

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:47

ik ben in love met die supermooie zwarte hengst van 3,5 jaar!
jammer dat ik pas over 2 jaar naar de paarden ga!
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:05

Ik vind die Chanook ook érrug gaaaf! Zie Edward daar nog wel mee wegrijden, vind daarentegen ook wel dat Totilas wat meer persoonlijkheid uitstraalt dan Chanook, maar zeker kanshebber! :D

Quaterback vind ik niet zo, zijn rechtervoorbeen is dúidelijk véel krachtiger dan z'n linker. Op het filmpje duidelijk te zien dat hij die helemaal uitstrekt in tegenstelling tot zijn linkervoorbeen. En tjaa, zwart/wit heeft nog steeds iets magisch. <3

Die Spaanse Fuego gaf idd nogal een show weg bij de WEG, maar dan wel in de draf, ik vind hem niet zo'n sterke stap/galop hebben. En daarbij vind ik het ook niet echt een paard voor Edward. ;)

Ik ben erg benieuwd wat er voor moois uit de zoektocht tevoorschijn komt. :9

Edit: Fuego heeft sterk voorbeengebruik, maar verder ben ik niet zo weg van hem, zijn galop is niet echt slecht, maar beduidend minder dan zijn draf. Zijn stap vond ik wel echt een minpunt.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 20-11-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:14

Dat word zoeken naar een speld in een hooiberg!

ik denk niet dat die zomaar word gevonden!

We staren ons allemaal blind op een paard, maar Nederland heeft ook andere toppers.. en ook de rest van de wereld!
wie zegt dat Totilas de kanshebber is?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:17

Citaat:
Die Spaanse Fuego gaf idd nogal een show weg bij de WEG, maar dan wel in de draf, ik vind hem niet zo'n sterke stap/galop hebben. En daarbij vind ik het ook niet echt een paard voor Edward.

Edward is een lange jongen dus zal ook een paard moeten rijden met een redelijke stokmaat en een goede PRE over de 1,70 is niet makkelijk te vinden.
Over de galop van Fuego ben ik het niet met je eens de beste wissels waren van Fuego goed voorwaarts gereden en ook in volte.

Mijn mening is inderdaad een goed paard te vinden en niet te vergelijken met Totilas maar dat zal moeilijk worden met al het succes dat hun gehaald hebben en een paard rij je natuurlijk niet in 2 tellen naar een GP niveau.

We zullen zien in de tussentijd blijven ze wel zo in de media en Totilas ook met speculaties.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:18

vind overgens dat er aan de bewegingen van quarterback iets niet klopt :n
als of hij steeds een tactfoutje maakt...
of iets onregelmatigs heeft... :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:30

M_D_H schreef:
vind overgens dat er aan de bewegingen van quarterback iets niet klopt :n
als of hij steeds een tactfoutje maakt...
of iets onregelmatigs heeft... :j

Ja klopt, net alsof hij wat te laag tempo heeft en daardoor een beetje omhooghupst, ik vind het trouwens niet storend hoor, het viel me pas op nu je het zei!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:32

njaa, in de draf, meer 1 diagonale been neerzetting wat verder naar voren gaat als de andere diagonale been neerzetting :j
(ik heb geleerd door school daar extreem op te letten, dus het valt me echt heel snel op... :j)