Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:08

Wellicht had Anky eerst een topic op Bokt moeten openen om aan alle deskundigen op Bokt advies over haar reiningpaard te vragen!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:10

de discussie gaat niet over anky, of over het feit dat ze een paardje gaat kopen.
de discussie gaat over het feit dat 'kenners' hebben gezegd dat whizje niet over genoeg kwaliteiten beschikt.
ik denk dat ik dat paard beter ken dan menig ander persoon en degene die zegt dat dat paard niet genoeg kwaliteiten heeft is in mijn ogen absoluut geen 'kenner'.
of die heeft zijn ogen dicht zitten, 1 van de 2.

dus niks slechts over anky! kei leuk dat ze haar eigen paard gaat kopen, moet ze zeker doen! :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:22

YouthReiner schreef:
de discussie gaat niet over anky, of over het feit dat ze een paardje gaat kopen.
de discussie gaat over het feit dat 'kenners' hebben gezegd dat whizje niet over genoeg kwaliteiten beschikt.
ik denk dat ik dat paard beter ken dan menig ander persoon en degene die zegt dat dat paard niet genoeg kwaliteiten heeft is in mijn ogen absoluut geen 'kenner'.
of die heeft zijn ogen dicht zitten, 1 van de 2.

dus niks slechts over anky! kei leuk dat ze haar eigen paard gaat kopen, moet ze zeker doen! :)

Misschien gaat het om de combinatie van Anky met Wizz. Je weet het niet..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:24

Zou het niet kunnen dat Whiz onder Anky veel van zijn kwaliteiten heeft verloren, waardoor het nu niet zo'n goed leerpaard meer voor haar is?
Dan heeft zij gelijk, maar de critici ook.

Ik blijf het alleen wel belachelijk vinden dat een WEG-deelnemer een leerpaard rijdt, maargoed...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:26

CharleyT schreef:
Wat is de hoogste plek die Cira met dit paard gehaald heeft?
En valt weer op dat je als je Anky heet, beter maar niks kan zeggen want de zure reacties zijn er weer hoor.
Welke ruiters in nl doen/deden het beter op een Wereldspelen?

hahaha wat dacht je van wereldkampioene??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:27

LindyH schreef:
Zou het niet kunnen dat Whiz onder Anky veel van zijn kwaliteiten heeft verloren, waardoor het nu niet zo'n goed leerpaard meer voor haar is?

Ik blijf het alleen wel belachelijk vinden dat een WEG-deelnemer een leerpaard rijdt, maargoed...

Uit je berichten lijkt dat dit wel is wat jij hoopt... :+

:(:)

Leven en laten leven ;)

Wat in een bericht staat, is niet wat Anky heeft gezegd. Anders zou er wel bij staan dat het geciteerd is.

quarterH

Re: Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:33

er staat volgens mij toch echt duidelijk dat kenners zeggen dat whiz niet over genoeg kwaliteiten beschikt... wellicht is he tniet zo bedoeld maar dan is het verdomt rottig opgeschreven..
als je dan weet dat hij met eigenaresse (ook een non pro btw) wereldkampioen (1e wereldranglijst, dus over heel jaar gezien!) is geweest en scores van 75 heeft neergezet is dat idd behoorlijk discutabel.
heeft niks met anky ofzo te maken maar met een uitspraak die gewoon nit klopt. (feitelijk!)

mijn vermoeden is dat die 'kenners' waarschijnlijk een leuk paardje te koop hebben voor anky :P
te tijd zal het uitwijzen....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:34

Janine1990 schreef:
LindyH schreef:

Uit je berichten lijkt dat dit wel is wat jij hoopt... :+

Ik hoop het niet. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Nou oke, ik hoop het ook, want anders zou ik de uitspraak heeeel erg vinden.
Ik hoop ook dat ze dit inderdaad niet zo gezegd heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:40

quarterH schreef:
er staat volgens mij toch echt duidelijk dat kenners zeggen dat whiz niet over genoeg kwaliteiten beschikt... wellicht is he tniet zo bedoeld maar dan is het verdomt rottig opgeschreven..
als je dan weet dat hij met eigenaresse (ook een non pro btw) wereldkampioen (1e wereldranglijst, dus over heel jaar gezien!) is geweest en scores van 75 heeft neergezet is dat idd behoorlijk discutabel.
heeft niks met anky ofzo te maken maar met een uitspraak die gewoon nit klopt. (feitelijk!)

mijn vermoeden is dat die 'kenners' waarschijnlijk een leuk paardje te koop hebben voor anky :P
te tijd zal het uitwijzen....

Uhu, maar stel dat het interview is gedaan door een western/reining-leek... (denk ik even als leek) Kan die het zo eenvoudig mogelijk hebben opgeschreven... Ik noem maar wat....

De kwaliteiten van het paard, kunnen ook de kwaliteiten zijn om Anky wat bij te leren... Want laten we eerlijk zijn, Anky is echt niet de beroerdste als het aankomt op nieuwe dingen leren en zichzelf verbeteren. :)

LindyH schreef:
Ik hoop het niet. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Nou oke, ik hoop het ook, want anders zou ik de uitspraak heeeel erg vinden.
Ik hoop ook dat ze dit inderdaad niet zo gezegd heeft.

Supertof dat je zo eerlijk bent! Respect...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:45

janine, dat schrijf ik toch? als het niet zo bedoeld is is het wel verdomt rottig opgeschreven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:46

quarterH schreef:
janine, dat schrijf ik toch? als het niet zo bedoeld is is het wel verdomt rottig opgeschreven.

Ja sorry, ik heb niet helemaal goed gelezen... Beetje dubbelop op jou gereageerd... Sorry... :o

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:06

Ik vind het ook een lullige opmerking, dat Whiz niet over voldoende kwaliteiten zou beschikken.
Dat paard heeft onder een andere ruiter meer punten gelopen.
Dat zij de punten er niet mee kan rijden, aan wie ligt dat Whiz of Anky.

Volgens mij was er al een nieuw paard voor haar op haar hof gesignaleerd een anderhalve maand geleden.
Maar ach misschien is die inmiddels ook al weer vertrokken.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:05

YouthReiner schreef:
sevke schreef:
Whiz niet genoeg kwaliteiten ? _O- :')
Ik denk niet dat het in dit geval aan het PAARD ligt. Of mag er over Anky niets gezegd worden in Nederland ? }>

en jij zegt wat ik eigenlijk wilde zeggen hihi. _/-\o_

net wat ik dacht ;) Whiz,niet genoeg kwaliteiten, poeh,er zijn zat ruiters die veel meer uit dit fantastisch paardje kunnen halen. Anky heeft nog veel te leren bij reining en dat is niet meer dan normaal, maar breek daarom het paardje niet af ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:56

hij wordt toch ook niet afgebroken?
tjonge,wat kunnen sommigen toch lekker negatief reageren,niet zulke lange tenen hebben hoor :D

misschien dat de combi Anky+Whiz niet zo goed meer werkte,dat kan toch?dat het niet werkt kan gewoon aan de combinatie liggen van die 2 samen

ik ben benieuwd naar haar evt nieuwe paard

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:58

Snoevie schreef:
hij wordt toch ook niet afgebroken?
tjonge,wat kunnen sommigen toch lekker negatief reageren,niet zulke lange tenen hebben hoor :D

misschien dat de combi Anky+Whiz niet zo goed meer werkte,dat kan toch?dat het niet werkt kan gewoon aan de combinatie liggen van die 2 samen

ik ben benieuwd naar haar evt nieuwe paard

Dat wou ik ook zeggen, kwam alleen niet zo goed uit mijn woorden. ;)

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:02

Wel super dat ze zoveel geleerd heeft van Whiz, maar als hij niet goed genoeg is voor het zwaarste werk is het slim dat ze voor een ander paard kiest!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:15

ik vrees inderdaad dat het paard op dit moment niet goed genoeg meer is
het is een goed leerpaard geweest voor Anky maar het paard zal op dit moment geen 75 meer lopen na een jaar leerpaard te zijn geweest voor Anky
verschil tussen Cira en Anky kwa reiningruiter is natuurlijk enorm groot

hopelijk krijgt whiz een fijn nieuw reining-baasje/ruiter zodat we hem kunnen blijven bewonderen in de ring

Anky wens ik veel plezier met een nieuw paard
ben benieuwd welke kanjer ze nu onder haar kont krijgt

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:52

Ik reageer niet vaak op dit soort discussies omdat ik het eigenlijk maar zinloos gespeculeer vind...
Moet nu toch wel even reageren, gister gaf Anky een clinic en daarna een ´westernshow´ op Whiz in Middenmeer.

Anky vertelde daar ook dat Whiz idd over 2 weken terug´moet´ naar de eigenaresse. Daarbij had ik toch wel duidelijk het idee dat ze het erg jammer vond omdat ze Whiz een ontzettend leuk paard vind, aan de andere kant gaf ze inderdaad ook aan dat ´de kenners´ (ook wel gerefereerd naar Reiky) aangegeven hebben dat Whiz niet voldoende kwaliteiten beschikt om Anky daar te brengen waar ze heenwil.
Of dat nou aan Whiz ligt, of aan Anky of misschien wel gewoon aan de combinatie maakt voor mij niet zoveel uit en ik zie het ook zeker neit als negatieve uitspraak naar Whiz toe. Er zijn genoeg mensen die hun paard verkopen omdat ze graag door willen naar de subtop en de huidige combinatie daar niet genoeg kwaliteiten voor heeft. Misschien wil Anky ook wel door van de 39e plaats die ze met Whiz haalde naar een top 3 score of een top 10 score, en misschien lukt haar dat niet met Whiz.. What's the problem?Ik vond het ontzettend leuk om te zien dat ze zo gemotiveerd is in dat wat ze doet, daar waar de eerste sliding stop niet helemaal naar wens ging hoorde je de frustratie in haar stem toen ze zei dat dat 'waardeloos' was. Tevens vond ik het erg leuk om te zien dat ze ook gewoon aangaf waar ze tegenaanliep en dat ze moeite had met de tempocontrole van Whiz voor de sliding stops. Tevens gaf ze meerdere keren aan dat ze zichzelf ziet als lerende en 'amateur' op reinig gebied, en zeker niet als 'pro'.

Ik denk dat de kracht van Anky is dat ze graag in alles wat ze doet heel goed/de beste wil zijn. Voor haar ligt blijkbaar de WEG/OS binnen bereik dus is dat waar ze zich aan meet en waar ze heen wil werken. Of dat nou daadwerkelijk gaat lukken of niet, het is een doel om naartoe te werken en met haar doorzettingsvermogen en algemene ruiterkwaliteiten twijfel ik er niet aan dat ze een heel eind in de goede richting gaat komen!

Overigens gaf ze aan dat ze nog geen ander westernpaard op stal had staan, ze had wel 2 weken terug gekeken bij een ander paard maar daar was het gevoel niet goed bij/de klik niet goed mee. In hoeverre dat de laatste stand van zaken is weet je natuurlijk niet maar het blijkt iig dat ze op zoek is naar een ander paard dat goed bij haar past en de kwaliteiten bezit om haar hogerop te helpen.

Ik heb begrip voor haar keuze en vind het gezeur dat iedereen zo zwaar tilt aan een algemene uitspraak over de kwaliteiten van een paard en het feit dat zodra het om Anky gaat, zeker in combinatie met de Westernsport, er meteen negatief gedan moet worden door een aantal Bokkers... ze doet het maar wel mooi, en heeft het geluk dat ze de contacten en middelen heeft om het ook te kunnen doen.. gun iemand dat, dat siert meer dan de negativiteit die hier naar voren komt! (en nee, niet bij iedereen).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:43

nogmaals, niemand is hier negatief over anky volgens mij.
mensen valleen alleen over de letterlijke uitspraak dat whiz niet goed genoeg is. whiz is echt een van de beste paarden hier in europa dus dat is echt een lachertje.

ben benieuwd wat de engelsruiters zouden zeggen als ricky Tortillas zou rijden, na een jaar geen goede proef kan neerzetten en dan de uitspraak zou doen 'hij moet weg want hij bezit niet genoeg kwaliteiten' dan zou de hele dressuur wereld op zn kop staan. (en in een deuk liggen om die uitspraak)

zo ook de westernwereld die whiz kennen.
het gaat puur om die uitspraak die de schuld bij het paard legt, en dat is, gezien de feiten, gewoon niet fair. that's it.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:46

tortillas >;) _O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:55

ja of hoe heet dat beest :+

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:56

@ Youthruiter, helemaal met je eens.. ;)

@ Nikitah86, het is niet alleen omdat het anky betreft, maar ook omdat het paard algemeen bekend is in de sport. En natuurlijk het feit dat het bij Cira vandaan komt zegt al genoeg... Als dit over een onbekend paard had gegaan had het al veel minder geboeid dan nu..

Ik ben een stille mee lezer, en heb besloten ook maar even wat te zeggen...
De meeste bokkers kunnen inderdaad zeuren om niks, maar in dit geval vind ik het wel normaal dat over zon bericht een discussie komt. Whiz is een goed paard met goed behaalde resultaten, en vind zelf dat er in het bericht heel erg kortaf en onterecht zo over hem word gepraat... Anky heeft immers al een ander paard gereden voor whiz en dat was ook niet goed genoeg, nu met whiz weer hetzelfde probleem... dan is het best logisch dat dit zo word opgevat van: 'ik heb mn ding gedaan en de WEG gestart, nu moet ik weer een ander'.

naar mijn idee zal ze zelf eerst maar eens meer groeien in de sport voordat ze whiz zo afkeurt in dit bericht.. Maar nogmaals mijn idee, en zeker niet aanvallend bedoelt... En als ze een eigen paard wil kopen moet ze dat zeker doen, je leert veel meer van je eigen paard ;)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:59

Totilas... duh hahahahahahah :P

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:32

Ik hoop dat Cira hem zelf weer uit gaat brengen, en ze allemaal een poepie laat ruiken.
Hoezo te weinig kwaliteiten, laat me niet lachen. :')

edit; ik hoor net uit betrouwbare bron, dat Cira erg blij is dat ie terug is,
en dat ze minstens een 75 neer gaat zetten. }>

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:36

mooooooooi..... :D