Hopelijk is dit straks dan pas vanaf de zz-zwaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_pony schreef:De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klasse ZZ-licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 148,1 cm zijn.
Hopelijk is dit straks dan pas vanaf de zz-zwaarkan ik met me pony van 1,48 nog zz-licht starten! Yeahh dacht dat het al bijna ophield voor ons!
Tayga schreef:Volgens mij betekent deze 'terugplaatsing' dat er geen nationale juryleden meer vereist zijn. Dit scheelt in ieder geval in de kosten.
HorseMoments schreef:Ik vindt het erg jammer dat er voor deze oplossing is gekozen. Ik denk dat de KNHS zich moet richten op het huidige punten- en jurysysteem en de scholing van de juryleden. Er zitten nu teveel ruiters in de hogere klasses die daar niet thuis horen. Denk dat een wijziging in manier van jureren en een ander puntensysteem tot een beter resultaat komt. Waarom kan een ieder die 10 winstpunten haalt over gaan naar een nieuwe klasse? Ik ben van mening dat je eerst minimaal 65% moet kunnen rijden voordat je in staat bent om in een hogere klasse mee te kunnen doen. Als er op deze manier door wordt gegaan. Kunnen we over 10 jaar ook het ZZ-Zwaar bij de basis dressuur trekken.
Vudress schreef:HorseMoments schreef:Ik vindt het erg jammer dat er voor deze oplossing is gekozen. Ik denk dat de KNHS zich moet richten op het huidige punten- en jurysysteem en de scholing van de juryleden. Er zitten nu teveel ruiters in de hogere klasses die daar niet thuis horen. Denk dat een wijziging in manier van jureren en een ander puntensysteem tot een beter resultaat komt. Waarom kan een ieder die 10 winstpunten haalt over gaan naar een nieuwe klasse? Ik ben van mening dat je eerst minimaal 65% moet kunnen rijden voordat je in staat bent om in een hogere klasse mee te kunnen doen. Als er op deze manier door wordt gegaan. Kunnen we over 10 jaar ook het ZZ-Zwaar bij de basis dressuur trekken.
Dat zou dan betekenen dat je met een heel gewoon paard niet meer kunt promoveren. Met dat hele gewone paard waarmee je foutloos rijdt is 65 een enorme opgave. Dan ben je blij met 60/61.
Vudress schreef:HorseMoments schreef:Ik vindt het erg jammer dat er voor deze oplossing is gekozen. Ik denk dat de KNHS zich moet richten op het huidige punten- en jurysysteem en de scholing van de juryleden. Er zitten nu teveel ruiters in de hogere klasses die daar niet thuis horen. Denk dat een wijziging in manier van jureren en een ander puntensysteem tot een beter resultaat komt. Waarom kan een ieder die 10 winstpunten haalt over gaan naar een nieuwe klasse? Ik ben van mening dat je eerst minimaal 65% moet kunnen rijden voordat je in staat bent om in een hogere klasse mee te kunnen doen. Als er op deze manier door wordt gegaan. Kunnen we over 10 jaar ook het ZZ-Zwaar bij de basis dressuur trekken.
Dat zou dan betekenen dat je met een heel gewoon paard niet meer kunt promoveren. Met dat hele gewone paard waarmee je foutloos rijdt is 65 een enorme opgave. Dan ben je blij met 60/61.
HorseMoments schreef:Ik vindt het erg jammer dat er voor deze oplossing is gekozen. Ik denk dat de KNHS zich moet richten op het huidige punten- en jurysysteem en de scholing van de juryleden. Er zitten nu teveel ruiters in de hogere klasses die daar niet thuis horen. Denk dat een wijziging in manier van jureren en een ander puntensysteem tot een beter resultaat komt. Waarom kan een ieder die 10 winstpunten haalt over gaan naar een nieuwe klasse? Ik ben van mening dat je eerst minimaal 65% moet kunnen rijden voordat je in staat bent om in een hogere klasse mee te kunnen doen. Als er op deze manier door wordt gegaan. Kunnen we over 10 jaar ook het ZZ-Zwaar bij de basis dressuur trekken.
Vudress schreef:Dat zou dan betekenen dat je met een heel gewoon paard niet meer kunt promoveren. Met dat hele gewone paard waarmee je foutloos rijdt is 65 een enorme opgave. Dan ben je blij met 60/61.
HorseMoments schreef:Nee, dat is zeker niet het geval. Het gaat erom dat je een paard correct voorstelt. Het gaat er niet om wie het mooiste of duurste paard heeft. Als een paard correct gereden wordt dan kan een combinatie zeker 65% scoren. Wat heeft een combinatie eraan die met moeite net een winstpunt bij elkaar rijd om te promoveren? Als een combinatie daar niet klaar voor is, dan werkt dit alleen toch maar demotiverend? Waarom zou je klassen maken, als die klassen voor iedereen haalbaar zouden zijn? Bovendien is het niet alleen demotiverend voor de ruiter of amazone maar ook voor de jury's. Want niets is moeilijker om een combinatie te jureren die niet in een bepaalde klasse thuis hoort. Dat heeft ook weer te maken met de scholing van juryleden. Wat is correctheid? Wat is een goede africhting? Wat is zuiverheid? Wat is ontspanning, wat is lengtebuiging? Wat is verzameling? Wat is balans? Ik ben van mening dat er veel meer aandacht gevestigd mag worden op het rijtechnische aspect in de proeven.