Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjuimpje schreef:Marrit13 schreef:Lijkt allemaal weer enorm opgeklopt door de media dus
Jij vindt het normaal dat die dieren er zo bij staan?
Marrit13 schreef:Nee zeker niet. Maar ik irriteer me ma-te-loos aan alle mensen die er niet bij zijn (geweest) en hun mening kant en klaar hebben (bedoel jou niet specifiek hoor). Je weet niet wanneer er gewaarschuwd is, wat de boer al heeft ondernomen etc etc. De media maakt er weer een heel circus van, bah.
aronneke schreef:Doet me hier weer aan denken. Met dit filmpje krijg ik altijd zon brok in mn keel... Vooral die muziek erbij ..
http://www.youtube.com/watch?v=i6vSvOw- ... re=related
Marrit13 schreef:Nee zeker niet. Maar ik irriteer me ma-te-loos aan alle mensen die er niet bij zijn (geweest) en hun mening kant en klaar hebben (bedoel jou niet specifiek hoor). Je weet niet wanneer er gewaarschuwd is, wat de boer al heeft ondernomen etc etc. De media maakt er weer een heel circus van, bah.
Bloodymary schreef:Inderdaad, volgens de berichten is eigenaresse Anne-Martine van Liere gisteren nog gaan kijken en toen stonden ze er nog goed bij. Is ook niet iemand die de paarden zo aan het lot overlaat.
GamblersCup schreef:In de tekst staat dat paarden wel 2 dagen in het water kunnen staan, voordat het slecht wordt (hoefrot). Maar diervriendelijk vind ik wat anders, denk niet dat de paarden echt op hun gemak zouden staan, 2 dagen in het water.
Bloodymary schreef:Maar ze hebben er dus geen twee dagen zo gestaan, want gisterenmiddag was er nog niets aan de hand....
jes_sira schreef:Bloodymary schreef:Maar ze hebben er dus geen twee dagen zo gestaan, want gisterenmiddag was er nog niets aan de hand....
Nee, maar overstromingen "zie" je ook niet aan de paarden vooraf he. Overstromingen zijn accute dreigingen.
Daarbij is er wel degelijk waarschuwing vooraf gegeven en deze heeft de eigenaresse dus genegeerd....en dus nalatig....
Cassagrande schreef:Van een mug wordt weer eens een olifant gemaakt. Zoals altijd. O jee ze staan in het water, zielig. En dan de media die de zaak even totaal opblaast. Hup tractor erbij waar een paard aan vast staat en de rest volgt vanzelf. Zo gaat het ook met de reacties hier op bokt. Een persoon zegt iets en de rest volgt wel even mee. Net zoals het o zo bekende spreek woord.
Het irriteert me echt mateloos dat er mensen bij zijn die hun oordeel al klaar hebben terwijl ze helemaal niet weten wat er nu precies aan de hand is, en waar mensen al mee bezig zijn.
Tuurlijk is het niet goed dat ze in het water staan. Gelukkig hebben ze ook niet lang zo gestaan. Maar de meesten weten niet hoe snel het ineenkeer kan gaan. Eigenaresse is gisteren geweest en toen was er niets aan de hand. Weten jullie veel of ze voor vandaag gepland had de paarden naar een andere wei te brengen. En wie zegt dat alle paarden van haar zijn. Misschien staan ze wel in pension en heeft de stalhouder te laat gereageerd en was hij van plan ze vandaag te verplaatsen.
Maar dat is mijn vrije meningsuiting.