Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
adoratie schreef:Ik wil dus wel graag weten hoe het nu juist zit met de belasting van de benen voor jonge paarden..? Of is het dan net de bedoeling dat je bvb vaker de rechte lijnen probeert mee te nemen?

Raggel schreef:Daarom is het ook nog in de probeer fase, gewoon uittesten, wat werkt en wat werkt niet..
En inderdaad, praktisch is het vrij lastig uitvoerbaar. Het uitleggen van de ring op een outdoor wedstrijd zal nog wel meevallen, maar je moet ook eens kunnen trainen. Dat zou bijvoorbeeld gewoon in een weide ofzo kunnen, daar kun je wel een cirkel van 40 meter doorsnee in leggen toch?
Er zijn wel hoeken in een cirkel, die kun je zelf creeren en zo makkelijk of moeilijk maken zoals je zelf wil. Je kan namelijk een prachtig vierkant van 40 bij 40 in de cirkel rijden. Dan heb je wel hoeken, maar moet je het paard wel zodanig in balans hebben dat de rechte lijnen ook echt recht worden.
mirkip schreef:simonvpret schreef:Probeer maar eens in een cirkel een perfecte rechte lijn te rijdendat wordt nog pittig.
Het ziet er leuk uit, wil het graag een keertje in het echt bewonderen.
Als je 'afwend' wordt de draaihoek ook kleiner.![]()
Ofja... scherper zeg maar.
ilse86 schreef:wie weet heeft het veel voordelen hoor... maar ik zie het toch als een heeeeele grote volte.
verder postte iemand hier net een opmerking waarbij hij of zij aangaf dat er geen enge hoeken meer zijn (als voordeel). naar verloop van tijd loopt een paard daar ook wel door. Dus dat noem ik niet zozeer een voordeel. En wie weet valt er in een ronde rijbak ook wel wat engs te zien.
Esthermuis schreef:Voor degene die het Redondo niet zien zitten en dit gelijk rijtechnische afkeuren zonder het ook maar zelf geprobeerd te hebben, moeten het zelf eens proberen, en niet 1 keer nee, enkele dagen achter elkaar, zul je zien dat het meer is dan een circusattractie.
Het is een bijkomstigheid op dressuurgebied, de rechthoekige bak zal hierdoor niet verdwijnen.