Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randalinpony schreef:Tja mensen hebben kennelijk een soort kinderboerderijcomplex, als iets vier poten en een vacht heeft is dat een vrijbrief om er maar van alles bij te gooien.
Meestal ook nog dingen die voor de diersoort in kwestie niet eens iets met voer te maken hebben maar eerder ronduit dodelijk zijn...
Je wilt niet weten hoe vaak hier in het voorjaar toeristen stoppen die menen dat onze ponys een soort toeristische attractie vormen. Meestal hangen er dan ook gelijk kinderen in de stroomdraad, die bleren dan alles bij elkaar. Maar een omheining voor vee is niet bedoeld om in te gaan hangen.
Cayenne schreef:
Het zal vast niet met slechte bedoelingen geweest zijn, maar lastig is het wel.
Zo kreeg mijn (inmiddels overleden) paard opeens binnen 2 weken tot 3 keer toe slokdarmverstopping. De eerste keer was erg heftig, de tweede keer kwam een week na de eerste en de derde keer kwam slechts 2 dagen na de tweede keer! Steeds moest de veearts met spoed komen om zijn maag weer leeg te pompen. We snapten er niets van! Paard compleet doorgelicht maar konden nergens een vernauwing of iets anders vinden.
Uiteindelijk bleek dat de achterburen hem steeds een emmertje schapenbiks (suikerbietenpulp) gaven en als er iets is wat uitzet in de maag en slokdarm, dan is dat het wel! Ondanks het bordje dat aan het hek hing met "aub NIET VOEREN!". Ze vonden hem er "wat mager uitzien", maar hij was helemaal niet mager. Het was gewoon een rank paard met elegante bouw, maar absoluut niet mager. Je zag zijn ribben nieteens en hij was gewoon in sportconditie.
Pfff, sommige mensen! Ik heb hem nog wekenlang met angst buiten gezet.
Gelukkig was het na de waarschuwing wel over.
Joh! Ik snap dat echt niet... snap het echt niet.
Ene kere kwam er bij mij ook eentje wat schillen over het hek gooien.... woest werd ik, laaiend, spuwde vuur, steeg op van kwaadheid, hartslag 200 beats a minute, maar ik hield me in: "waar woont u? Honden? Ja? Dan kom ik morgen ffkes wat bedorven slachtafval voeren aan uw honden.... dan weet u alvast waar uw honden doodziek van zullen worden. Dierenartsonkosten zijn helemaal voor uzelf hoor en de honden begraven in de eigen tuin mag niet... dat weet u he."
Maar ook erg voor de pony! Zidore schreef:randalinpony schreef:Tja mensen hebben kennelijk een soort kinderboerderijcomplex, als iets vier poten en een vacht heeft is dat een vrijbrief om er maar van alles bij te gooien.
Meestal ook nog dingen die voor de diersoort in kwestie niet eens iets met voer te maken hebben maar eerder ronduit dodelijk zijn...
Je wilt niet weten hoe vaak hier in het voorjaar toeristen stoppen die menen dat onze ponys een soort toeristische attractie vormen. Meestal hangen er dan ook gelijk kinderen in de stroomdraad, die bleren dan alles bij elkaar. Maar een omheining voor vee is niet bedoeld om in te gaan hangen.
Cayenne schreef:
Het zal vast niet met slechte bedoelingen geweest zijn, maar lastig is het wel.
Zo kreeg mijn (inmiddels overleden) paard opeens binnen 2 weken tot 3 keer toe slokdarmverstopping. De eerste keer was erg heftig, de tweede keer kwam een week na de eerste en de derde keer kwam slechts 2 dagen na de tweede keer! Steeds moest de veearts met spoed komen om zijn maag weer leeg te pompen. We snapten er niets van! Paard compleet doorgelicht maar konden nergens een vernauwing of iets anders vinden.
Uiteindelijk bleek dat de achterburen hem steeds een emmertje schapenbiks (suikerbietenpulp) gaven en als er iets is wat uitzet in de maag en slokdarm, dan is dat het wel! Ondanks het bordje dat aan het hek hing met "aub NIET VOEREN!". Ze vonden hem er "wat mager uitzien", maar hij was helemaal niet mager. Het was gewoon een rank paard met elegante bouw, maar absoluut niet mager. Je zag zijn ribben nieteens en hij was gewoon in sportconditie.
Pfff, sommige mensen! Ik heb hem nog wekenlang met angst buiten gezet.
Gelukkig was het na de waarschuwing wel over.
Joh! Ik snap dat echt niet... snap het echt niet.
Ene kere kwam er bij mij ook eentje wat schillen over het hek gooien.... woest werd ik, laaiend, spuwde vuur, steeg op van kwaadheid, hartslag 200 beats a minute, maar ik hield me in: "waar woont u? Honden? Ja? Dan kom ik morgen ffkes wat bedorven slachtafval voeren aan uw honden.... dan weet u alvast waar uw honden doodziek van zullen worden. Dierenartsonkosten zijn helemaal voor uzelf hoor en de honden begraven in de eigen tuin mag niet... dat weet u he."
Ik ben net zo WOEST als hierboven. Zelfs een bordje ophangen hielp niet. Mensen snappen gewoon niet dat ze een pony dood kunnen voeren met gemaaid gras of andere rotzooi die ze in een weiland pleuren.
Ze zien jouw dier gewoon als kliko, met alle gevolgen van dien.
Het is onwetenheid, dat weet ik wel, maar je blijft toch ook met je fikken van andermans spullen af, dus ook van iemands dier.
Ik stort bij jouw toch ook niet m'n rest boerenkool op de stoep omdat ik vind dat je zoon/dochtertje er zo mager uitziet!
Ik vraag me ook ernstig af hoeveel paarden/pony's er al in NL zijn gestorven omdat mensen ze doodvoeren....bah!
gohya schreef:Mijn pony's zien ze als varkens,ze gooien er echt van alles in de wei.Zelfs eierschillen gooien ze in de wei!
Als ik het zag ging ik er heen en zei dat ze dat niet mogen hebben en dat er bordjes hangen "NIET VOEREN".Ja dat had die wel gezien maar hij voerde toch!Nou dan kook je echt van binnen hoor.
Maar wat doe je eraan?je kan moeilijk die vent een klap voor zijn harses geven,dan ben jij fout.
Ik weet het niet meer hoor wat ik moet doen,je kan volgens mij niets meer doen.
dat zou ik doen. Plus je moet de foute voerder wel kennen natuurlijk, anders is het moeilijk aangifte doen.Cayenne schreef:Nieuwsredactie / http://www.telegraaf.nl
De veearts vermoedt dat het zogenaamd Atypische Myopathie de oorzaak is van de dood van het paard. Deze ziekte komt, aldus de veearts, naar alle waarschijnlijkheid van de schimmel op het blad van de esdoorn, maar ook eikeltjes kunnen dit gif bevatten.
"Isabelle durft nog niet te denken aan een nieuwe IJslandse vriendin waarop ze rijden kan."
Klik hier voor een foto.
scoxxx schreef:gohya schreef:Mijn pony's zien ze als varkens,ze gooien er echt van alles in de wei.Zelfs eierschillen gooien ze in de wei!
Als ik het zag ging ik er heen en zei dat ze dat niet mogen hebben en dat er bordjes hangen "NIET VOEREN".Ja dat had die wel gezien maar hij voerde toch!Nou dan kook je echt van binnen hoor.
Maar wat doe je eraan?je kan moeilijk die vent een klap voor zijn harses geven,dan ben jij fout.
Ik weet het niet meer hoor wat ik moet doen,je kan volgens mij niets meer doen.
Aangifte doen.... politie. En aan de wijkagent aangeven dat als dit doorgaat, er daadwerkelijk klappen vallen. Althansdat zou ik doen. Plus je moet de foute voerder wel kennen natuurlijk, anders is het moeilijk aangifte doen.
Ik ben echt van de hippi-believe hoor = peace&happiness, maar als ze -ondanks waarschuwingen mijnerzijds- mijn paarden in gevaar brengen, dan sta ik te popelen om me te verantwoorden op het politiebureau voor mijn agressieve reacties/acties.
Anderzijds, op het bordje VERBODEN VOEREN, kan je wellicht een tekst met uitleg geven = een lijstje van de gevaren door foute bijvoering.
Dan moet je echt een weirdo zijn als je dan nog gaat bijvoeren, lijkt me?
gohya schreef:Kijk de mensen die ik op heterdaad betrap,zullen mij echt hun naam niet geven.En aangezien ik heel slecht ben in het onthouden van gezichten en alleen een gezicht zie als ik er 5meter vanaf sta [heb zicht van 30% veraf] word het wel erg lastig.Wat ik nog wel zou kunnen doen is:een bordje neer hangen aan het hekje v.d. ingang v.h tuincomplex?
Met daarop een waarschuwing dat als ze afval storten in het weiland ik aangifte ga doen?Een kleine kans dat ze dat afschrikt.
Citaat:"Hallo, ik ben die&die... mag ik u een handje geven. U ken ik nog niet? Net nieuw hier in het tuinencomplex? Joh wat leuk, gezellie en wat was uw naam ookalweer zei u?"
"Hallo, ik ben de buurvrouw, bakkie koffie? Wat een mooie rozen-tomaten-tuinkersen heeft u in uw tuintje staan. Verkoopt u die? Ja? Wat wilt u er voor hebben? Vraagie.... kent u de mensen hiero een beetje in dit tuinencomplex? Ja? Echt? Joh. Gezellig clubbie of nie? Ja, leuke mensen? Weet u wellicht goedbedoelde mensen die mijn paardjes wat willen helpen met bijvoeren? Tis echt heel lief van hen klopt, weet u hoe ze heten?"

Zidore schreef:.. en dan? aanbellen en vriendelijk vragen of... en dan ben jij weer die zeikerd!
ik ben m'n gft afval al aan het sparen voor degene die het doet en dat stort ik straks elke x op z'n stoep als die niet ophoud (agenten doen niets, die kijken je ook zo medelijdend aan)
en de eend kwaakt en mijn kat miauwt.gohya schreef:Nou vanmiddag komt er een oma met kleinkind,maar die vraagt netjes of ze wat boterhammen mogen hebben.Natuurlijk mag dat best,zolang het normale boterhammen zijn en geen afval vind ik dat helemaal niet erg.
moes schreef:Zo vond mijn schoonmoeder (die niets maar dan ook niets met dieren heeft) dat ik me niet zo druk moest maken als de kat achter een wesp aan rent want de kat zou m nooit pakken want hij wist wel dat de wesp stak. Dat was zijn instinct...
hestejente schreef:moes schreef:Zo vond mijn schoonmoeder (die niets maar dan ook niets met dieren heeft) dat ik me niet zo druk moest maken als de kat achter een wesp aan rent want de kat zou m nooit pakken want hij wist wel dat de wesp stak. Dat was zijn instinct...
Ik wil niet zeuren hoor maar mijn katten zijn zeker wel voorzichtiger met wespen/bijen dan met niet-stekebeesten. En niet omdat ik ze dat geleerd heb![]()