Moslima geholpen door pony in plaats van "onreine hond"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:21

gewoon wat quotes
Citaat:
Misconception: Guide Horses must live indoors

While Guide Horses are trained to work indoors while guiding, all Guide Horses handlers are required to have a fenced outdoor area and barn for when their Guide Horse is off duty. All horses require lots of fresh air, and all Guide Horses live outdoors when not guiding.

Misconception: Guide Horses live lonely lives

Just as dogs are pack animals, horses are happier when they have a friend to come home to after work. While it is not considered uncommon or cruel for a horse or dog to live alone, the Guide Horse Foundation considers the feelings of the horse and always places a companion horse with each Guide Horse.

vergeet niet dat je maar even een filmpje ziet van pakweg 3 minuten.
maar goed zijn ze eindelijk grasmaaier af, is het nog niet goed.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:26

Tinky12 schreef:
Mir_U schreef:
Ik vind die foto's van die pony's die in bed liggen en voorgelezen worden op de bank echt te ver gaan...

Wat betreft het begeleiden-aspect....tsja, vind het niet echt bij een paard horen. Wat gebeurt er als dat beestje schrikt, die gaat dan toch aan de kletter?

Sommige mensen gaan met elk dier tever...maar waar het hier om gaat is dat deze paardjes uitstekend kunnen functioneren als blinde geleide.Er gaat een lange intensieve training aan vooraf.Bovendien zijn er ook paarden in de kudde die een blinde soortgenoot onder hun hoede nemen.

Wellicht, maar als er dreiging is bij een kudde, denk je niet dat paard wat blinde soortgenoot 'onder zijn hoede' heeft, hem niet gewoon keihard peert?

AaronYve

Re: Moslima geholpen door pony in plaats van "onreine hond"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:35

Vind het ook maar gek. Als die hond iets kan wat jij niet kan, dan omarm je de hulp. Nee beest is onrein en mag daarom niet.. Onzin imo.
Maargoed dat is haar geloof.

Pony's in de bus/op bed vind ik eerlijk gezegd ook niet kunnen.
Wel mooi om te zien dat ze dit kunnen leren, al vraag ik me af hoe handig het is.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:57

Zinia schreef:
Joanne1987 schreef:
Belachelijk dat moslims honden onrein vinden

het is niet zo dat het hele dier 'onrein' is, het is alleen niet de bedoeling om ze in je huis te laten wonen.
een waakhond in je tuin bijvoorbeeld, dat mag wel.