Manege begint met evacuatie 104 paarden door wateroverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

Re: Manege begint met evacuatie 104 paarden door wateroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:33

Ik heb helaas vaker paardjes moeten evacueren toen de Geul weer eens buiten de oevers ging. Als kind zijnde is dat spannend, maar als eigenaar zijnde is dit uiteraard minder leuk.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:39

Urielle niet slim van de gemeente om eerst de beek dicht te gooien (vind ik zo wiezo stom om die te vervangen door riolen) en dan niet eens zorgen dat de riolen in orde zijn. Goh en dan verbaasd zijn dat de boel onder loopt. Hoop dat je het in de stallen en in huis kunt droog houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:47

Ik rij daar altijd op de maandagmiddag! Wat verschrikkelijk dat het daar helemaal overstroomt is! Ik woon in een dorp vlakbij Geleen, dicht bij het kanaal en de maas en die staan ook echt super hoog. Ik hoop dat deze niet zullen overstromen... Ik hoop wel dat de wateroverlast morgen over is en dat de paardjes weer snel terug kunnen naar de manege...

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:09

Ik ken de manege zelf ook, ging er vaker met de honden wandelen. Ga maar eens 100 paarden evacueren...Jeetje zeg.
Ben blij dat mijn paardjes er niet staan, en bij onze stal de wateroverlast dan toch wel meevalt! (zijn maar 3 stallen onder gelopen) ;)
(Ik sta in het zuidelijkste puntje van NL)

SnowY4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:34

Het is vereselijk, maar wel iets dat bijna jaarlijks gebeurd op plekken in Limburg :(
Heb al meerdere keren water moeten ruimen. Een paar jaar geleden hadden we het op een manege niet ver er vandaan, gelukkig wel niet zo erg.
Ik hoop dat ze Harrie en Antoinette genoeg help krijgen en niet alleen van mensen maar ook van de gemeente.

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:55

Hé wat naar..
hoop dat ze een goed plek er voor kunnen vinden!! :)

wij hebben ook jammer genoeg ook een beetje last gehad van waterschade bij de paarden gisteren..

gelukkig bijna weg :)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:03

jeetje, 100 paarden, die ben je ook niet zomaar kwijt, hoop dat ze nu allemaal hoog en droog staan. bij ons heeft het bijna niet geregend (friesland)

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:23

het is echt heftig hier. De foto die door Nagyl is geplaatst, is bij mij in de straat. Gelukkig liggen onze stallen en uitloop zo'n 2,5 meter hoger als de straat en staan onze paardjes nog droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:28

CalvinenGino schreef:
woww.!! Dit wist ik niet
dat is de manege bij ons in het dorp!
gelukkig sta ik niet daar met mijn eigen paard!

Sorry hoor, maar ik vind dit altijd zulke ego reakties...ja heel fijn dat JIJ daar niet staat met je paard..denk ook even aan de manege-eigenaar en zijn paarden..en wat denk je wat de schade zal zijn als dat water weg is? Zal een pak geld kosten om de boel weer helemaal goed schoon te krijgen!
Heel veel sterkte voor iedereen met wateroverlast, hopelijk komen jullie en je dieren er goed vanaf.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:30

Renske_ schreef:
Wat een ellende, hopen dat de weerberichten kloppen en het vanaf morgenavond 2 weken lang droog blijft!!
Heeft de bodem hier in het zuiden van het land heel hard nodig!

wauuw, echt?? waar staat dat?!!! :D

maar wat een werk zeg...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:52

Tosadog schreef:
CalvinenGino schreef:
woww.!! Dit wist ik niet
dat is de manege bij ons in het dorp!
gelukkig sta ik niet daar met mijn eigen paard!

Sorry hoor, maar ik vind dit altijd zulke ego reakties...ja heel fijn dat JIJ daar niet staat met je paard..denk ook even aan de manege-eigenaar en zijn paarden..en wat denk je wat de schade zal zijn als dat water weg is? Zal een pak geld kosten om de boel weer helemaal goed schoon te krijgen!
Heel veel sterkte voor iedereen met wateroverlast, hopelijk komen jullie en je dieren er goed vanaf.

Nou nou, dat kan ook wel wat vriendelijker! Denk niet dat CalvinenGino het zo vervelend bedoelt als jij het laat overkomen ;)
Het is ontzettend naar voor de manegehouder en de mensen die hun paard daar wel hebben staan, maar daarom kun je zelf nog wel opgelucht zijn dat je paard gewoon droog staat.

Bij ons op stal staan de weides nog steeds blank, paardjes staan dus nog op stal vandaag. Straten zijn nu wel weer begaanbaar, maar ondertussen regent het hier wel weer flink.. Hoop dat het niet te lang meer aanhoudt, want dan treedt de Maas misschien ook wel buiten de oevers.
Je zal die troep maar in huis krijgen, bah, moet er niet aan denken :n

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:14

Naar wat ik begrepen heb zijn de paarden naar Puth, Spaubeek, Beek, Schinnen, etc. gevacueerd.

Een aantal paarden staat er nog. De gang achter de binnenmanage ligt hoger en daar houden ze het nog redelijk droog.

Is echt balen, veel sterkte inderdaad.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:15

Dat geloof ik ook niet, maar bij dit soort berichten lees ik zo vaak: gelukkig heb IK dat niet en tja, nu moest ik het eventjes kwijt :D Ze zal het ook wel niet zo bedoeld hebben maar misschien even anders neerzetten dan.
Ik zit hier ook droog maar ik denk meteen, je zal er maar middenin zitten..vresleijk toch?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:43

Ahzo :D Jaa, als je er middenin zit is het absoluut vreselijk :j
Hoop dan ook dat het snel droog wordt. Nu is het (hier in de buurt althans) weer wat gezakt allemaal, maar weet niet wat er gebeurt als het zo blijft regenen.

Fijn dat de paarden allemaal goed ondergebracht zijn, hopelijk kunnen ze de rest van de manege droog houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:24

Bij mij opstal viel de overlast mee, (nuth)
maar dat was niet de eigenaar van ten eysden in dat filmpje toch? of heb ik iets gemist.

en idd op RTL was ook de albertheijn waar ik werk heel even in beeld toen ze het over oirsbeek/schinnen haddden!
maar albertheijn ligt in amstenrade :+

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:10

ik hoop maar dat de schade op manege Ten Eysden beperkt is gebleven, heb er vroeger met plezier gelest....

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:17

Ten eijsden ligt gewoon vervelend qua locatie ligt eigenlijk in een dalletje met een beek er vlak naast!
de paarden worden voor zover ik weet bij verschillende stallingen ondergebracht, bij ons op stal zijn gisteren alle lege plekken opgevuld door paarden van ten eijsden!
ben bang dat veel paarden niet dichtbij komen te staan aangezien meerdere stallingen hier in limburg last hebben van het water!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:25

petraaken schreef:
Urielle niet slim van de gemeente om eerst de beek dicht te gooien (vind ik zo wiezo stom om die te vervangen door riolen) en dan niet eens zorgen dat de riolen in orde zijn. Goh en dan verbaasd zijn dat de boel onder loopt. Hoop dat je het in de stallen en in huis kunt droog houden.

De twee buitenstallen in gebruik en de binnenstallen liggen gelukkig hoog, de twee buitenstallen die onder water staan zijn bewust leeggelaten omdat we daar eerst een oplossing voor wilden hebben, want die gaan met kleine regenval al plassen vormen. Het veulen heeft een soort loopstal dus die trekt het wel, maar voor mijn zwarte vind ik het sneu, die begint wel ongedurig te worden binnen.
Het was gelukkig vanmorgen droog wat ons de kans heeft gegeven om zandzakken te leggen om ons nieuwe huis te sparen voor de ellende weer begon.
De hond vond het wel fantastisch, al dat water :=
Helaas zullen de werken aan de riolering zonder winterbelet pas rond april 2011 klaar zijn (dus ik hou rekening met het najaar 2011) en ik hoop dat het weer zich van de winter qua nattigheid dus een beetje koest houdt, anders zullen we erg veel moeten gaan investeren in afwatering naar waardanook.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:45

het gaat nog erger worden het water van belgie komt ook nog eens deze kant uit

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:47

@Renee1990: dat was inderdaad niet de eigenaar, maar een familielid die veel voor de manege doet.

Heb nog contact gehad met een oud stalgenootje (ik heb ook op MTE gestaan) en als het goed is komen morgen de paarden terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:18

op die manege staat een pony die ik verkocht heb aan hun,ben daar ook eens geweest...best rot als je al die dieren moet verhuizen...