Amy77 schreef:easygoing schreef:
Nee maar de AID heeft er wel eigenhandig een levensbedreigende situatie van gemaakt.
Verder ben ik het met IMJ eens, ik wil de situatie zeker niet goed praten maar wel vind ik dat de paarden er niet vreselijk verwaarloosd of mishandeld uitzagen op het moment van de inbeslagname. Ze hadden idd wel meer vlees op de botten mogen hebben maar echt heel vreselijk nee sorry dat zie ik niet.
en het andere artikel zegt dat er wel controles zijn geweest.
Blijkbaar stond het daar dan fout, de rechter heeft niet voor niets zo beslist.

.
Verschrikkelijk dat er een aantal 'boerenpummels' (met 'Zangersheide' op hun jas gedrukt... of is dit de eigenaar zelf, laatste paar seconde?) de paarden op zo'n manier willen laden en vervolgens het paard niet direct stoppen/behandelen, maar nee, ze gaan ze juist nog aanjagen... ik kan mezelf de reactie van de eigenaar héél goed voorstellen en zou zelf helemaal hysterisch worden denk ik.

) en moddervette Welshmerrie staan.... Heb ze maar even uitgelegd dat die pony juist dringend wat vet kwijt moest omdat ze anders hoefbevangen kon worden. Heb ook maar uitgelegd dat je bij een paard idealiter de ribben niet kan zien maar wel kan voelen. En dat gespannen paarden door de buikspieren op te trekken magerder kunnen lijken dan ze feitelijk zijn. De inspecteur van de DB die ook kwam vond de situatie ok, maar vond de Appaloosahengst wel erg zielig want die had zoveel wit in zijn ogen.
Ik heb diegene zelf niet gesproken maar wel uitgelegd aan de agenten dat het mensenoog een raskenmerk is en dat ik voor dat paard notabene complimenten had gekregen van de keuringscommissie over zijn voedingstoestand. Ik bedoel maar, als je zelf uit moet gaan leggen waar mensen op moeten letten...