Fokker krijgt in beslag genomen paarden terug *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:57

Amy77 schreef:
easygoing schreef:

Nee maar de AID heeft er wel eigenhandig een levensbedreigende situatie van gemaakt :( .

Verder ben ik het met IMJ eens, ik wil de situatie zeker niet goed praten maar wel vind ik dat de paarden er niet vreselijk verwaarloosd of mishandeld uitzagen op het moment van de inbeslagname. Ze hadden idd wel meer vlees op de botten mogen hebben maar echt heel vreselijk nee sorry dat zie ik niet.

en het andere artikel zegt dat er wel controles zijn geweest.

Blijkbaar stond het daar dan fout, de rechter heeft niet voor niets zo beslist.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:38

het filmpje van het paard dat valt op de eerste pagina -:(- Verschrikkelijk dat er een aantal 'boerenpummels' (met 'Zangersheide' op hun jas gedrukt... of is dit de eigenaar zelf, laatste paar seconde?) de paarden op zo'n manier willen laden en vervolgens het paard niet direct stoppen/behandelen, maar nee, ze gaan ze juist nog aanjagen... ik kan mezelf de reactie van de eigenaar héél goed voorstellen en zou zelf helemaal hysterisch worden denk ik.
idd zoals al gezegd, de in beslag name zal vast niet zonder reden zijn geweest (en ook al gezegd; de omheining e.d. lijkt niet veel verbeterd sinds mei..) maar dat er zó wordt omgegaan met in beslag genomen paarden (en dan ook nog is 2 met ringworm besmetting!) is echt bizar! Hier moet de overheid absoluut op gaan controleren en stevig aan gaan verbeteren!

Doperwt

Re: Fokker krijgt in beslag genomen paarden terug *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 08:33

Ik lees in verscheidene reacties: jonge paarden liever schraal. Waarop baseren jullie dat dit jonge paarden zijn? Op basis van hun schraalheid?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:28

Maggot schreef:
Ik lees in verscheidene reacties: jonge paarden liever schraal. Waarop baseren jullie dat dit jonge paarden zijn? Op basis van hun schraalheid?

Op basis van eerdere topics ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:42

Procedure fout maakt de verwaarlozing er niet minder op.

En als jij niet goed voor je dieren zorgt, en dat er een instantie in moet
grijpen om je dieren fatsoenlijk te voeren en huisvesten. Natuurlijk moet
je die dikke rekening zelf betalen. Had je het zelf maar moeten doen!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:49

ELpatcho schreef:

Ken jij de situatie? Of iig de stal? Ik niet, daarom kan ik daar absoluut niet over oordelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:37

Een schande hoe die dieren de vrachtwagen op gedreven werden, niet te geloven. Is het zoveel gevraagd ze even gewoon aan een halster op te laden..? Staan ze daar allemaal dus gewoon los met z'n allen in dat ding, ook dat is vragen om ongelukken. Ook hoe ze met het gewonde paard omgaan vind ik waardeloos, wat een besluiteloos stelletje nietsnutten. Ik vind sowieso dat er bij dit soort acties door de AID sowieso altijd een DA aanwezig hoort te zijn. Ik zou een flinke schadevergoeding eisen en die rekening absoluut niet betalen. Dat geld kunnen ze beter besteden aan de omheining van die paddock...

Het zijn zo te zien inderdaad jonge paarden en het is voor jonge paarden echt niet gezond om te dik te zijn, de energie hoort omgezet te worden in groei (hoogte) en niet in vet. Allemaal leken die hier iets anders beweren. Ook het eten van gras uit de goot zegt niks over al dan niet genoeg voedsel krijgen. Zoals je ziet zijn ze in die maanden dat ze weg waren ook niet veel dikker geworden (terwijl bij inbeslagname net na de winter was en nu net na het weideseizoen). Vraag me af of ze het nu deze zomer zoveel beter hebben gehad dan anders...

Wat ik wel vind is dat het er een enorme bende is; ondeugdelijke omheining en die dakgoot vind ik ook niet kunnen. Erg stom dat ze daar niet wat aan gedaan hebben in de maanden dat de paarden weg waren.
Ik vind het ook wel erg veel paarden om dag en nacht in die paddock te houden... (maar misschien staan ze 's nachts binnen of... dat weet ik natuurlijk ook niet).

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:36

Mevrouw van Gorp heeft het erover dat de paarden gezond waren toen ze bij haar werden opgehaald, het beeldmateriaal schetst mij een ander beeld..... (en dan doel ik op de vacht van de paarden, niet op het schraal zijn)

Afbeelding

Jammer dat er een vormfout is gemaakt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:24

Dat filmpje (plaatje) wat jij hier plaatst laat zien dat ze net terug zijn gebracht, dus als jij de conditie van de vacht niet goed vindt, dan kan die fokker daar vrij weinig aan doen. Het is bovendien logisch dat ze wintervacht krijgen of hebben rond deze tijd en dat ze dus niet strak en glad in het haar zitten...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:31

ELpatcho schreef:

Ik weet niet hoe de DB in Nederland is maar in Belgie is het naadje.

Bij mij kwamen twee politieagenten op controle (nav mijn hond die was weggelopen trouwens, niet een melding) die zelf (naar eigen zeggen!) totaal geen verstand van paarden hadden. Die moesten dan vervolgens gaan beoordelen hoe de paarden erbij moesten staan. Zij hadden ze graag zo dik als mijn recent bevallen (beetje uitgezakte :o ) en moddervette Welshmerrie staan.... Heb ze maar even uitgelegd dat die pony juist dringend wat vet kwijt moest omdat ze anders hoefbevangen kon worden. Heb ook maar uitgelegd dat je bij een paard idealiter de ribben niet kan zien maar wel kan voelen. En dat gespannen paarden door de buikspieren op te trekken magerder kunnen lijken dan ze feitelijk zijn. De inspecteur van de DB die ook kwam vond de situatie ok, maar vond de Appaloosahengst wel erg zielig want die had zoveel wit in zijn ogen. :roll: Ik heb diegene zelf niet gesproken maar wel uitgelegd aan de agenten dat het mensenoog een raskenmerk is en dat ik voor dat paard notabene complimenten had gekregen van de keuringscommissie over zijn voedingstoestand. Ik bedoel maar, als je zelf uit moet gaan leggen waar mensen op moeten letten...

Sinds die ervaring neem ik alle controles niet met een korrel zout maar met een hele grote pot zout.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:49

Urielle: wat een raar verhaal dat ze controles laten uitvoeren door mensen die er geen verstand van hebben! Vind ik niet kunnen. Zo zie je maar!

Doperwt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:50

easygoing schreef:
Maggot schreef:

Op basis van eerdere topics ;)

Dan wordt de vraag, op basis waarvan wordt in die eerdere topics geconcludeerd dat het jonge paarden zijn?

Punt is: we horen nu een kant van de medaille namelijk die van de fokker en die zal altijd het beeld mooier schetsen dan het is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:58

De AID laat een bedrijf komen om de paarden op te halen, denk dat ze er ook niet blij mee zijn maar volgens een hoop mensen doen ze het nooit goed, ze nemen te laat in beslag, nemen niet in beslag of onterecht in beslag.
Nu wil ik ze helemaal niet ophemelen maar volgens mij doe je het als zo'n organisatie zijnde nooit goed, zoals de bondscoach zegt, de beste trainers staan aan de kant.
HEt filmpje over de paarden vóórdat ze weggehaald werden was niet om vrolijk van te worden en dan kan de eigenaar wel mooie verhalen ophangen maar óók jonge paarden kunnen er beter uitzien.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:48

IMJ schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel
Hier dat filmpje.. vind het naar hoe ie er eerst bijligt! Gadverdamme!
Eerlijk gezegd vind ik ze er ook niet zo slecht uitzien, ze zijn wat schraal maar dat zijn die jonge dieren wel vaker. Ze zien er niet mishandeld uit.
Mijn paard ziet er na een dagje in de bak (nu heel veel modder) ook niet uit, alsof ie weken niet gepoetst is (hoewel wel goed gevoed ;-)).
Ik ken de stal niet.. kan er dus niet over oordelen maar hoe de AID hier handelt kan ik niet waarderen!!

Dat niet alleen de video van de paarden nadat ze terug gekomen zijn zeg, jeetje. conditie van die paarden is nog verder achteruit gegaan, ze zijn duidelijk magerder bij terugkomst dan toen ze heen gingen. Vondt wel dat het terrein erg hard achteruit gegaan is. Ik ben wel blij dat de man zijn paarden weer terug heeft, had het er toevallig laatst nog met iemand over hoe de aid die paarden aan het inladen was.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:50

IMJ schreef:
Urielle: wat een raar verhaal dat ze controles laten uitvoeren door mensen die er geen verstand van hebben! Vind ik niet kunnen. Zo zie je maar!

Bij ons op stal is een iemand geweest voor controle omdat de paarden midden in de hete zomer met een deken op stonden. Of we die even afwilden halen.
Het waren uv-werende vliegendekens, en hebben die meneer maar uitgelegt dat het juist zielig was om ze af te halen.
Die controleur wist niet hoe gauw die weg moest...
Dus ja er zijn een heleboel studders onder de controleurs!

Verder is het schandalig hoe ze de paarden hebben ingeladen, dat is vragen om ongelukken.
Maar of het nou geheel onterecht was...
Vind dat die eigenaar erg weinig moeite doet om het voor zijn paarden aangenaam en zo veilig leefbaar mogelijk te maken. Ze zijn dan wel niet heel mager, maar iets dikker mag toch ook wel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:54

chanicha schreef:
De AID laat een bedrijf komen om de paarden op te halen, denk dat ze er ook niet blij mee zijn maar volgens een hoop mensen doen ze het nooit goed, ze nemen te laat in beslag, nemen niet in beslag of onterecht in beslag.

Ook al huren ze een bedrijf dan horen er altijd inspecteurs bij aanwezig te zijn en die insecteurs horen in te grijpen als zo'n transportbedrijf dingen doet die niet door de beugel kunnen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:27

blue_kim schreef:
IMJ schreef:

Bij ons op stal is een iemand geweest voor controle omdat de paarden midden in de hete zomer met een deken op stonden. Of we die even afwilden halen.
Het waren uv-werende vliegendekens, en hebben die meneer maar uitgelegt dat het juist zielig was om ze af te halen.
Die controleur wist niet hoe gauw die weg moest...
Dus ja er zijn een heleboel studders onder de controleurs!

:roll:
Euhm.. we vonden onze paarden te dik dus dachten: Als we ze nu is flink laten zweten...

lichtpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:24

mss is het al meerdere mensen opgevallen, de pony's die betreffende paardenliefhebber heeft staan hebben nu een " ruime weidegang ", nl de voortuin van het perceel,net genoeg ruimte voor een paar schapen of geiten.
weet niet zo veel van paarden af, alleen weet ik wel dat dit niet klopt, waar is die eigenaar toch mee bezig???