Calanddra schreef:Als er nu dan ook nog schuilstallen gebouwd mogen worden is alles opgelost
Precies, leuk al die onderzoeken maar het veranderd nog niks aan de regels van gemeenten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BarbaLala schreef:Nou, als alle nederlandse gemeente's dit nou eens lezen, kijken of er dan meer vergunningen voor schuilstallen worden vrijgegeven
)lienepien610 schreef:hihi dan heb ik zeker de uitzondering op de regel, vergeleken met de rest die hier gepost heeft...
Heb 2 shetten en een shetxwelsh die samen staan met nog 4 shetlanders. Ze hebben een stal in schuur tot hun beschikking, tegenover de andere paarden. Ze kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen. Zoals gister met dat weer stonden ze allemaal heerlijk binnen te slapen, verder staan ze zo goed als altijd buiten.
Maar als er ook maar íets regen valt, staat er 1 van mij vaak binnen, en dan met zo'n kop "ik háát regen''s Zomers zie je hem niet
's winters juist niet, omdat ze de schuilstal niet veilig vinden zodra het regent of waait. Helaas voor hun, zodra het slecht weer is, voer ik binnen. Maar dan lopen ze constant met een hap hooi richting de uitgang om te kijken of de kust nog veilig is.
Ze staan overdag op de wei, altijd, en s'nachts hebben ze een ruime paddock, met onbeperkt hooi, en als het niet te nat is de bak erbij. Verwende krengen.
Citaat:En dat is best groot voor een schuilstal, let wel schuil-stal. 3x 10 meter.
WE hebben een gewone stal waarvan de deuren altijd open staan, is 2.5 x 6 meter, voor drie pony's. Is meer dan genoeg. Ik heb nog een stuk erbij van 3x4 meter maar die heb ik altijd dicht en gebruik voor opslag, hebben ze echt niet nodig. Ze staan er graag in met vooral felle zon en veel wind al dan niet in combi met regen. Een van de pony's, net als die bij Lacuna, staat met regen altijd onder dak
Pony's slapen niet in de schuilstal, tenminste, heb ze dat nog nooit zien doen. Ze slapen altijd op de paddock, lekker zand en in de luwte van de stal. Want die luwte vinden ze dus ook heel fijn. En als je een schuilstal van 3 x 10 of 5 x 6 , whatever centraal op het land neerzet, kunnen ze aan alle kanten schuilen.
. Ze moeten ook enigszins de ruimte hebben om elkaar te ontlopen, als je 5 paarden hebt staan dan passen ze wel kont tegen kont tegen elkaar aan in een stalletje van 5x6, maar als er dan eentje is die het zat is, dan kunnen ze geen kant op, zeker niet als die dingen dan nog dicht zijn ook. Wij hadden een schuilstal van 5x8 en die was helemaal open, dus daar konden ze ook gewoon in rondlopen.
.
) is in heel veel gemeente's geoorloofd.