Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:23

hyppolyte schreef:
MIsschien zou het wel een goed idee zijn als iedereen ietsje minder met zichzelf bezig zou zijn en wat vaker zou denken 'leven en laten leven'.
Waarom moeten mensen altijd overal over vallen als het niet in hun straatje past. Iemand die de schurft heeft aan beesten zal alles overal willen verbieden, dat zal inhouden dat je straks voor elk beestje belasting zal moeten gaan betalen en dat ze geen van allen op een fijne manier meer door het leven kunnen doordat er niks meer mag, waar is dat nou voor nodig? Heeft een hond minder recht op een plek om te poepen dan een kat of een mens? Persoonlijk stap ik vele malen liever in een paardendrol dan een honden of mensendrol (jahaa, bij ons in het bos hebben we ook met enige regelmaat wildpoepers, mooi niet dat die het opruimen, daar komen wij nu regelmatig langsrijden :r).
Niet iedereen is blij met kinderen die overal en nergens maar 'recht' hebben om te spelen, maar dat moet altijd overal maar kunnen, tegen wil en dank. Terwijl de iets oudere jeugd weggeschopt wordt, waarom hebben zij minder recht om te 'spelen'?

Het zou wel eens leuk zijn als er een wat raadsleden zouden zijn die zich eens druk maken over hoe we dingen wat minder zouden kunnen beperken.

Why can't we all just get along?

+:)+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:00

Cayenne schreef:
http://www.bndestem.nl
De PvdA wil hondenbezitters tegemoet komen door de meeropbrengst aan hondenbelasting te besteden aan de aanleg van ruimere uitlaatveldjes. Een meerderheid van de raad pleit juist voor een verscherpte controle op hondenoverlast.

Dit vind ik een typerende zin. Meerwaarde wordt nu dus níet gebruikt waarvoor het bedoelt is, nl hondenvelden? Opruimen doen ze ook niet van dat geld; je mag als baasje betalen omdat je hand poept, en dan mag je ook nog eens betalen als je het niet direct zelf opruimt >;)
Dat willen verscherpen van de controle komt op mij over als 'meer mogelijkheid om de kas te spekken'. Net zo goed als belasting op andere dieren in willen voeren

Ik snap best hondenbezitters zich gruwelijk ergeren aan stront van andere dieren, als je bedenkt dat ze zelf betalen voor het opruimen, en het nog eens zelf op moeten ruimen. Maar over het algemeen mest een paard niet op het voetenpad, of op speelveldjes enz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:03

hyppolyte schreef:
MIsschien zou het wel een goed idee zijn als iedereen ietsje minder met zichzelf bezig zou zijn en wat vaker zou denken 'leven en laten leven'.
Waarom moeten mensen altijd overal over vallen als het niet in hun straatje past. Iemand die de schurft heeft aan beesten zal alles overal willen verbieden, dat zal inhouden dat je straks voor elk beestje belasting zal moeten gaan betalen en dat ze geen van allen op een fijne manier meer door het leven kunnen doordat er niks meer mag, waar is dat nou voor nodig? Heeft een hond minder recht op een plek om te poepen dan een kat of een mens? Persoonlijk stap ik vele malen liever in een paardendrol dan een honden of mensendrol (jahaa, bij ons in het bos hebben we ook met enige regelmaat wildpoepers, mooi niet dat die het opruimen, daar komen wij nu regelmatig langsrijden :r).
Niet iedereen is blij met kinderen die overal en nergens maar 'recht' hebben om te spelen, maar dat moet altijd overal maar kunnen, tegen wil en dank. Terwijl de iets oudere jeugd weggeschopt wordt, waarom hebben zij minder recht om te 'spelen'?

Het zou wel eens leuk zijn als er een wat raadsleden zouden zijn die zich eens druk maken over hoe we dingen wat minder zouden kunnen beperken.

Why can't we all just get along?

Omdat we Nederlanders zijn en dus willen klagen :7

miepje17

Re: Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:31

Ik vind dat ze al die belastingen daarop welleens mogen afschaffen.. had je vroeger toch ook niet.. en kijk als mensen hun hond netjes opt gras laten poepen, de paardemensen in bv dorpen het opruimen.. wat is dan het probleem... Geen toch?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:32

zouden we nu ook een plaats krijgen om onze paarden uit te laten, zou fijn zijn

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:53

Tsjah je kan dan wel voor elk dier belasting gaan vragen denk. het blijft lastig.
Helemaal met paarden... Hoeveel paarden komen er nu niet van het terrein af en daar zou je wel belasting voor moeten betalen? terwijl je ook al betaald om de mest van eigen terrein af te laten voeren.
En voor de mensen met katten die niet buiten komen (zoals mijne bv), daarvan gaat de poep in de zwarte bak, en betaal je ook al kosten om je bak te laten legen. Als je dan ook belasting moet gaan betalen, wordt het allemaal wel een beetje dubbel op.
Ze zouden van de hondenbelasting die ze nu overhouden geen extra uitlaat veldjes moeten aanlegggen, maar ze zouden daarvan beter iemand met zo'n drollenzuiger kunnen inhuren die de bestaande veldjes schoonhoud.

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:16

Gewoon de poep opruimen als je paardje het per ongeluk in de binnenstad laat.
Heb ik vroeger ook altijd gedaan, even met de auto er langs en je schept het zo in een putje of in de bosjes.
De 'verdraagzaamheid" wordt helaas steeds minder, en mensen ergeren zich steeds meer aan mekaar, als je die ergenis kunt voorkomen pluk je daar zelf ook de vruchten van.
Ohja voor alle hondebezitters, inderdaad het is een beetje sneu dat jullie wel belasting moeten betalen en wij niet, als jullie nou in het vervolg de hondjes keurig aangelijnt uitlaten hebben jullie mijn stem voor het opheffen van die "onzinnige" hondenbelasting.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:39

hagelslag schreef:
ik ruim het gelukkig altijd netjes op als het in het dorp is!

En hoe doe je dat dan?
Heb jij altijd een kruiwagen met schep mee als je gaat paardrijden?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:31

griebels schreef:
hagelslag schreef:
ik ruim het gelukkig altijd netjes op als het in het dorp is!

En hoe doe je dat dan?
Heb jij altijd een kruiwagen met schep mee als je gaat paardrijden?

nee hoor als ik thuis kom dan ruim ik t op.
of als we net op weg zijn dan bel ik mn oh zo lieve papie

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:42

Aangezien het heffen van hondenbelasting sowieso waanzin is - veel hondenbezitters laten hun hond schijten waar het uitkomt "want ik betaal toch zeker hondenbelasting!" - is het heffen van paardenbelasting idem dito. Wethouders gaan er 'beleid' op ontwikkelen en de gemeente koopt, net als voor honden, peperdure paardenpoepzuigers en meer van die onzin.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:48

Nogal een vooroordeel Siesz. Aangezien ik véél mensen ken met honden, en niemand die zo denkt :n
Vind ik nl een erg asociale gedachte.
Je hond zomaar ergens laten schijten is gewoon asociaal! Als je het laat liggen natuurlijk.

Als mijn honden ergens poepen waar het niet hoort, ruim ik het gewoon op :)

Ik vind niets zo smerig, als in een hondendrol stappen. Gatver :P

Zou idd fijn zijn als iedereen daar zo over dacht..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:15

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die behoorlijk persoonlijk werden. Probeer het hier wel netjes en respectvol naar elkaar te houden alsjeblieft.

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:39

@DeadxStar: geen vooroordeel hoor. Ik vrees dat ik in nogal wat asociale buurten heb gewoond, waar mensen wel degelijk zo'n houding hadden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:47

Ik snap het probleem niet. Paardenpoep is niet te vergelijken met andere poep, omdat het gewoon 100% plantaardig is en zo weer weg is. Het is ook goede mest voor de tuin dus bewoners kunnen het zo zelf van de straat scheppen. Daarbij zijn de meeste ruiters niet te beroerd om het op te ruimen als iemand daar om vraagt.
Katten begraven hun poep, dus ik snap het probleem niet. Ja, ze begraven het ook in de tuin van de buren, maar dat is een kwestie van onderling oplossen.
Duivenpoep kan een probleem zijn, maar wilde vogels poepen toch ook? Er staat echt geen handtekening op elk poepje om te zien waar het vandaan komt.

Belasting is geen oplossing voor problemen.

kwekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:56

Ben het helemaal met Lusitana eens, overal Belasting op heffen, dan zie je door het bomen het bos niet meer.
Maar betaal je belasting voor iets, moet er wel wat voor terug komen, die alleen de bedenkers en controlleurs van betalen.

Als ik de mogelijkheid heb , ruim ik de paardenpoep op onderweg. Maar heb ook vaak meegemaakt in een dorp dat er mensen snel de paardenpoep opscheppen en in hun tuin verdelen.
( eenkeer wou iemand zelf meer hebben, is het bij ons thuis ook komen halen)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:20

Siesz52 schreef:
@DeadxStar: geen vooroordeel hoor. Ik vrees dat ik in nogal wat asociale buurten heb gewoond, waar mensen wel degelijk zo'n houding hadden.

Oke, dan snap ik je reactie inderdaad wel!
Jammer dat er toch altijd van die mensen zijn..