PvdD stelt kamervragen over mishandelingen op markt in Hedel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:30

Citaat:
En ja, ik vind mensen die structureel in onze samenleving niet krijgen wat ze nodig hebben, zoals zorg, een ernstiger probleem dan dieren die door individuen worden mishandeld.

Mensen hebben een stem, zo niet dan zijn daar in negen van de tien gevallen familieleden die een stem hebben... En wat heeft een dier? Helemaal niets.....

Kom maar op met die kamervragen, ook al lijken ze niet allemaal even zinnig, elk dier heeft recht op een stem en aangezien ze zelf niets kunnen zeggen...

horseyfries

Re: PvdD stelt kamervragen over mishandelingen op markt in Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 23:55

Je hebt helemaal gelijk!
Ik ga vechten voor de rechten van muggen! Die kunnen ook niets zeggen en het lijkt ook niet zinnig, maar pas op! Het is véél belangrijker om daarvoor op te komen dan voor de rechten van daklozen, mensen op wachtlijsten die liggen dood te gaan, bijstandsmoeders die geen gas, water en licht niet meer krijgen, jazeker!
Want muggen mogen niet stemmen, en die bijstandsmoeders en zieken wel!

SGWuppie

Re: PvdD stelt kamervragen over mishandelingen op markt in Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 08:50

Ben jij nou zo dom of doe je maar alsof?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:20

horseyfries schreef:
SGWuppie schreef:
Mijns inziens moet je niet reageren op zo'n topic als je een familielid hebt dat op sterven ligt. Dan is niets belangrijk en lijkt alles een futiliteit. Toch is het niet zo dat als er geen kamervragen over dieren worden gesteld jouw familielid (of anderen in de toekomst) sneller worden geholpen. De wachtlijsten in de zorg zijn namelijk geen gevolg van de drukke agenda van de kamerleden.

Tja en doordraven....ik vind dieren in het algemeen toch een heel stuk belangrijker dan jouw familielid, dus wie ziet hier iets in het verkeerde perspectief....

Blijkbaar jij, want een wachtlijst wordt niet gevormd door één persoon....

Héél treurig, deze opmerking.

Over domme opmerkingen gesproken....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:07

Een samenleving waarin de rechten van dieren boven die van mensen gesteld worden, en waarin iedere vorm van solidariteit kennelijk afgebroken moet worden.

Das pas treurig.

Vergeet niet dat mensen pas goed voor dieren kunnen zorgen als ze goed voor zichzelf en elkaar kunnen en willen zorgen.

Verder ben ik het met Horseyfries eens: zelfs als we het over de markt in Hedel hebben, dan pakken we nog nergens structureel het niet goed behandelen van dieren aan. Dus laten we er vooral géén kamervragen over stellen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:26

SGWuppie schreef:
Mijns inziens moet je niet reageren op zo'n topic als je een familielid hebt dat op sterven ligt. Dan is niets belangrijk en lijkt alles een futiliteit. Toch is het niet zo dat als er geen kamervragen over dieren worden gesteld jouw familielid (of anderen in de toekomst) sneller worden geholpen. De wachtlijsten in de zorg zijn namelijk geen gevolg van de drukke agenda van de kamerleden.

Tja en doordraven....ik vind dieren in het algemeen toch een heel stuk belangrijker dan jouw familielid, dus wie ziet hier iets in het verkeerde perspectief....

zou je je eigen reactie niet nog eens goed doorlezen?
(vooral dat laatste stukje)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:19

horseyfries schreef:
Je hebt helemaal gelijk!
Ik ga vechten voor de rechten van muggen! Die kunnen ook niets zeggen en het lijkt ook niet zinnig, maar pas op! Het is véél belangrijker om daarvoor op te komen dan voor de rechten van daklozen, mensen op wachtlijsten die liggen dood te gaan, bijstandsmoeders die geen gas, water en licht niet meer krijgen, jazeker!
Want muggen mogen niet stemmen, en die bijstandsmoeders en zieken wel!

Als jij wilt vechten voor de rechten van een insect, dan is dat jou goed recht.
Je moet je tijd ergens aan besteden, niet?

Wanneer we in deze discussie weer terug komen op niveau, dan is er heel wat meer te discussiëren dan een toch al zo beladen onderwerp af te schilderen alsof het nergens over gaat.
Waarom reageer je dan überhaupt? Zoek dan een andere uitlaatklep!