Inbraak in boerderij om verwaarloosde pony te dumpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:18

hr1 schreef:
wat sneu voor de pony,gelukkig is hij nu in goede handen!

:o hij is overleden ondertussen
maargoed, ongelooflijk wat mensen nog altijd doen, kijk idd mss goed dat je hem dan dumpt bij een boer dan langer verder te klungelen, maar doe dat dan een beetje eerder. Dier zal wel ziek geweest zijn en eigenaar zal wel geen zin in dierenartskosten meer gehad hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:04

paarden652 schreef:
Misschien is het voor de mensen leuk om het hele verhaal te horen. Ikzelf woon op 5 minuten van TOHL, ben ze vandaag ook gaan bezoeken en heb de hele uitleg gekregen.

Ze werden gisteren inderdaad ingelicht over deze pony. Ze zijn onmiddellijk gaan kijken. De pony zijn staart was gewoon 1 hoop aangekoekte stront. Hij zat zo onder uitwerpselen dat je geen stukje haar meer kon onderscheiden. Hij was tevens ook volledig uitgedroogd en had verkeerd gegroeide hoeven. Tevens had hij ook nog eens een beenstand zoals een hush puppy, volledig naar buiten. Hij kon dus nauwelijks lopen en had met die stand ook nog eens verkeerd gegroeide hoeven. Het zou ons verbazen moest hij ooit bekapt zijn geweest. Doordat hij in de stal bij de koeien was gedumpt kon hij dus ook aan het mais geraken. Hij was zo uitgehongerd dat hij in sneltempo mais heeft gegeten. Dit samen met de uitdroging zorgde voor 1 grote verstoppingskoliek.

Ze zijn er nog mee naar de dierenkliniek in Merelbeke gegaan, waar ze bloed trokken. Dit zag zwart. Toen is de beslissing gemaakt om hem in te laten slapen.

Heel erg sneu dat de poging om het dier eem ander tehuis te geven te redden zijn dood is geweest.
Ik hoor wel vaker dat paarden of pony's in weilanden worden gedumpt.
Maar op stal bij een boer, met veel eten in de buurt?
Gezien de beschrijving van zijn toestand had het me heel bijzonder geleken als hij nog een lang leven tegenmoet had gezien.
Als hij zulke mismaakte benen had, kwam dit door gebrek aan hoefverzorging of was dit een erfelijk probleem?
Waarom nemen mensen hun verantwoording niet eerder?

Mist

Re: Inbraak in boerderij om verwaarloosde pony te dumpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:26

Op het asiel waar ik vrijwilliger ben (BE) is het al een paar keer voorgekomen dat er een pony aan het hek gebonden was, of losgelaten in de wei (er staan ook ponies, paarden en ezels op het asiel)

Gelukkig niet in deze toestand, ze zijn er altijd nog bovenop gekomen..... maar bij honden en katten staan we er niet meer van te kijken. Sommige mensen zijn beesten!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:35

Ik blijf het zeggen, al zeggen sommige mensen op bokt dat het wel meevalt allemaal met de paardenverkoop / handel etc.....Mensen kunnen de kosten niet betalen waardoor paarden verwaarloosd worden en soms regelrecht naar de slacht worden gebracht. Kijk op een willekeurige pensionstal zal het niet snel gebeuren want er is toezicht. Maar er zijn veel mensen die een stalletje of schuurtje hebben en een stukje land en niet omkijken naar die paarden.
Vergis je niet, de dierenbescherming doet dit werk ook aan de lopende band.

Alle paarden moeten mijns inziens gechipt worden!!! Altijd! Zo kun je een eigenaar verantwoordelijk houden voor zijn daden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:38

Triest zulke mensen..
Hopelijk vinden ze de dader en mag ie nooit meer dieren houden. Nee dat komt er bij mij niet in.

Wie weet wat dat beest allemaal meegemaakt heeft. Lakse eigenaar, bah!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:02

Ach wat zielig voor die pony.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 10-11-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:06

Ludique96 schreef:
Ach wat zielig voor die pony. Ik hoop dat hij opknapt!

Begrijpend lezen is duidelijk een probleem in dit topic. In het eerste bericht staat toch echt aangegeven dat het dier is overleden. Dier is DOOD, moest worden AFGEMAAKT...enkeltje eeuwiggroene jachtvelden!

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:10

Mist schreef:
Op het asiel waar ik vrijwilliger ben (BE) is het al een paar keer voorgekomen dat er een pony aan het hek gebonden was, of losgelaten in de wei (er staan ook ponies, paarden en ezels op het asiel)

Gelukkig niet in deze toestand, ze zijn er altijd nog bovenop gekomen..... maar bij honden en katten staan we er niet meer van te kijken. Sommige mensen zijn beesten!

Sommige mensen zijn idd beesten. En ik vind dat die het ook niet waard zijn om evt. vriendschap of liefde van zo'n dier te hebben. Dit is gewoon een triest verhaal.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:38

01San schreef:

Lees: de pony is overleden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:31

ach wat sneu, bah
zit ongetwijveld een heel lange trieste periode van verwaarlozing achter
arm arm diertje...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:07

Cassidy schreef:
Ludique96 schreef:

Begrijpend lezen is duidelijk een probleem in dit topic. In het eerste bericht staat toch echt aangegeven dat het dier is overleden. Dier is DOOD, moest worden AFGEMAAKT...enkeltje eeuwiggroene jachtvelden!

:D