Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:20

KellyG schreef:
purny schreef:
Is het geen goed idee om handtekeningen op te halen en die te overhandigen? Er zijn denk ik veel mensen hier die wel willen tekenen. Zodat deze gruwelijkheden stoppen.

zou zeggen, neem het voortouw +:)+ :D

Die van mij heb je vast!

KellyG

@moontje: het gaat niet over kinderen en boeren, het gaat erover dat er tegenwoordig een hoop mogelijk is, en met het internet tijdperk zijn die paardenmarkten compleet overbodig geworden..........

nelis

Jolliegirl schreef:
Dan moeten ze het aanpassen ;)
Als men zich aan die regelt houdt die duidelijk zijn, was deze ellende er niet.
De verkopers verzieken het voor zichzelf EN voor hun dieren.

Jollie die regels zijn er al een flinke tijd en er is geen verbetering op dit soort evenementen.

kennelijk leren die mensen er niet van, en verdienen die imo ook absoluut geen dieren , laat staan dat ze er een euro aan verdienen.

kyrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:21

Bij ons op school wilden ze een excursie doen, naar de PaardenMarkt in Hedel.Meer dan de helft wilde niet mee.
Er staan genoeg goede paarden, maar over het algemeen staat er allemaal "troep". Ik vind het doodzonde voor al die paarden, die daar een hele dag moeten staan. Snap ook niet, dat iemand daar een paard zou willen kopen!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:22

Moontje: ALs je de grote handelaren in het lagere budget niet weet te vinden dan is dat vrij zonde het sterft er namelijk van.

Google misschien een keer gebruiken?

madelein

stef schreef:
Valt me toch wel op dat de mensen die er niet geweest zijn en aangeven er nooit heen te zullen gaan het hoogst van de toren blazen mbt afschaffen etc, terwijl mensen die er wel geweest zijn aangeven dat het allemaal op zich wel mee viel :?

Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen gebeuren overal, ook in top stallen met top paarden en gouden knopjes op de boxen :j
Een paar jaar terug ben ik op een markt in Belgie geweest, en je pikte daar de goede handelaren er zo uit. Met als gevolg dat hun klanditie hadden en de handelaren met onverzorgt krom spul niet...

Afschaffen? nee
Meer controle? Ja

Ik ben er wel eens geweest, vind het principe niet prettig. Alsof je even sinaasappeltjes gaat kopen op de markt. Ik ben ook niet kapot van het gros van de paardenhandelaren in nederland ( geen ervaring over de grens). Het is een manier van handel die mij niet aanstaat. Het gaat niet meer om het dier maar alleen om de poen.
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is, vandaar dat er mensen zullen zijn die het mee vinden vallen, en die die het helemaal niks vinden.

Jolliegirl

nelis schreef:
Jolliegirl schreef:
Dan moeten ze het aanpassen ;)
Als men zich aan die regelt houdt die duidelijk zijn, was deze ellende er niet.
De verkopers verzieken het voor zichzelf EN voor hun dieren.

Jollie die regels zijn er al een flinke tijd en er is geen verbetering op dit soort evenementen.

kennelijk leren die mensen er niet van, en verdienen die imo ook absoluut geen dieren , laat staan dat ze er een euro aan verdienen.

Waar moeten ze dan van leren?
Ik zie geen in beslag genomen dieren? Ik zie geen boetes? Ik zie geen aanhoudingen?

Alleen klagen achteraf.

Dit vind ik echt niet normaal...
Men hoort zo niet met dieren om te gaan :n

Vippie

Zolang dergelijke handelaren nog steeds afnemers vinden zullen ze blijven bestaan. Zo gaat het op élke markt waar dan ook. En de betreffende instanties zijn altijd nét te laat om de échte wantoestanden te zien.
Om maar niet te spreken over hoe de dieren op de "thuis"lokatie worden ingeladen en gestald worden bij de betreffende handelaren.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:23

KellyG schreef:
@moontje: het gaat niet over kinderen en boeren, het gaat erover dat er tegenwoordig een hoop mogelijk is, en met het internet tijdperk zijn die paardenmarkten compleet overbodig geworden..........

1 je begon zelf over elk kind moet internet hebben terwijl we het over boeren hadden.

2 voor jou mischien overbodig maar voor veel mensen is het de manier om aan een leuk paard te komen.
Internet is ook niet alles de afgelopen 4 maanden geen leuk paard gezien daar als ik naar een paardenmarkt ga vindt ik er direct een.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:24

Er stonden een hoop verwaarloosde en zieke dieren tussen en elk paard stond tegen een ander paard. ik vind dat ze die handelaren moeten aanpakken en hard ook.
Kom al jaren op de paardenmarkt en het zijn altijd dezelfde smerige handelaren!
Daarentegen waren er ook veel handelaren die heel goed hebben gezorgd voor het paardje wat ze verkopen heel jammer dat die mensen er onder moeten lijden als straks de paardenmarkt moet stoppen.

En je kan wel willen dat de paardenmarkten stoppen maar die smerige handelaren heb je er niet mee want die gaan gewoon door dus zoiets moet je bij de bron aanpakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:24

Als het goed is heeft de PVDD mijn mail gehad over de Helse paardenmarkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:25

Moontje1991 schreef:
KellyG schreef:

1 je begon zelf over elk kind moet internet hebben terwijl we het over boeren hadden.

2 voor jou mischien overbodig maar voor veel mensen is het de manier om aan een leuk paard te komen.
Internet is ook niet alles de afgelopen 4 maanden geen leuk paard gezien daar als ik naar een paardenmarkt ga vindt ik er direct een.

Ik vraag me dan werkelijk af wat jij een leuk paard vindt?

Gezien de huidige crisis staat heel internet bol van de paarden te koop, en ook voor zeer interressante prijzen.

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:26

Moontje1991 schreef:
KellyG schreef:

Als paardenmarkten afgeschaft worden móeten mensen wel via internet gaan verkopen, dus dan zou dat op termijn vanzelf goed moeten komen. Mensen moeten er toch vanaf.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:28

Moontje1991 schreef:
KellyG schreef:

1: iemand anders begon erover dat niet elke boer internet heeft.......... wil ermee zeggen dat dat dan eens tijd wordt.......
2: ieder zn mening, maar ik vind het allemaal onnodig leed........
2a: de paarden staan er 8 van de 10 keer een volle dag onbeerlijk bij
2b: ze worden door soortgenoten gebeten, getrapt en noem maar op
2c: de handelaren gaan ermee om of ze oude auto's verkopen
2d: het vervoeren van de paarden geeft al zoveel stress dat ze gelijk 10 jaar ouder zijn

ik vind (en dat is compleet mijn mening) dat er gewoon teveel handelaren met paarden omgaan alsof het pakjes boter zijn.......
die dieren hebben net zoveel gevoel als jij en ik......
ik kan wel janken als ik sommige dingen zie of lees en het breekt echt mn hart
omdat ze niet kunnen praten wil niet zeggen dat ze geen gevoelens hebben........

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:30

nelis schreef:
Moontje1991 schreef:

Ik vraag me dan werkelijk af wat jij een leuk paard vindt?

Gezien de huidige crisis staat heel internet bol van de paarden te koop, en ook voor zeer interressante prijzen.

nouja wat ik echt wil heb ik geen centjes voor daarvan heb ik er al 1 en bij nog een ga ik falliet. (duur paardje)

Een paardje van tussen de 1,55 en de 1,60.
Geen haflinger, tinker, fjord, kwpn of vergelijkbaar.
rustig in het hoofd werkwillig vlakke gangen.
Tussen de 2 en de 5 jaar oud.
Bijvoorbeeld een draver die niet snel genoeg was voor op de baan.
Of een kruizing met een quarter of paint.
Arabier x quarter bijvoorbeeld maar die zijn dan weer te duur.
oja en onder de 1000 euro omdat ik mijn potje wil behouden.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:32

KellyG schreef:
Moontje1991 schreef:

1: iemand anders begon erover dat niet elke boer internet heeft.......... wil ermee zeggen dat dat dan eens tijd wordt.......
2: ieder zn mening, maar ik vind het allemaal onnodig leed........
2a: de paarden staan er 8 van de 10 keer een volle dag onbeerlijk bij
2b: ze worden door soortgenoten gebeten, getrapt en noem maar op
2c: de handelaren gaan ermee om of ze oude auto's verkopen
2d: het vervoeren van de paarden geeft al zoveel stress dat ze gelijk 10 jaar ouder zijn

ik vind (en dat is compleet mijn mening) dat er gewoon teveel handelaren met paarden omgaan alsof het pakjes boter zijn.......
die dieren hebben net zoveel gevoel als jij en ik......
ik kan wel janken als ik sommige dingen zie of lees en het breekt echt mn hart
omdat ze niet kunnen praten wil niet zeggen dat ze geen gevoelens hebben........

Jij doet nu net alsof ik de handelaren die slecht met hun paarden omga goed vindt.
EN dat is zeker niet zo er zijn genoeg paardenmarkten waar de paarden wel goed verzorgt worden waar ze op stro staan de hele dag hooi en water hebben en voldoende afstand van hun soortgenoten en ook niet worden geschopt en geslagen.

nelis

Moontje1991 schreef:
nouja wat ik echt wil heb ik geen centjes voor daarvan heb ik er al 1 en bij nog een ga ik falliet. (duur paardje)

en dit kan je niet via internet vinden? bel is een entrainement...

Daarnaast vraag ik me af of je uberhaput een gezond beest vind met jouw eisen onder de 1000 euro

nelis

Moontje1991 schreef:
Jij doet nu net alsof ik de handelaren die slecht met hun paarden omga goed vindt.
EN dat is zeker niet zo er zijn genoeg paardenmarkten waar de paarden wel goed verzorgt worden waar ze op stro staan de hele dag hooi en water hebben en voldoende afstand van hun soortgenoten en ook niet worden geschopt en geslagen.

Waar dan???

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:33

@moontje: als je nou eens goed lees en niet alles als een aanval op jezelf zie, zou je me misschien nog eens gelijk geven

gohya

Om de goede niet onder de kwade te laten lijden zouden ze pasjes kunnen uitgeven aan alle markt handelaars.Degene die zich niet aan de regels houd,pasje inleveren en markt verbod.Bij de ingang [je maakt 1 ingang] mensen zetten die om het pasje vragen en de paarden controleren of ze wel in staat zijn om opde markt te staan.Zijn ze ziek?dan weigeren en de handelaar niet toe laten.Dit moet toch mogelijk zijn op deze manier?

madelein

Moontje1991 schreef:

Het is geheel jouw keuze hoor, maar moet je nog wel aan een 2e paardje beginnen als je al zo krap bij kas zit? Dat nieuwe paardje kan ook van alles mankeren waardoor het een duur paard wordt. Komt mij allemaal een beetje apart voor....En inderdaad kan me voorstellen met al die eisen dat een paard vinden lastig wordt voor onder de 1000 euro...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:34

Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:35

purny schreef:
Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.

met jou kan ik praten :D hahahaaaaa

madelein

purny schreef:

Helemaal mee eens!

Anoniem

Ik ga uit principe niet naar een paardenmarkt, waar zo en masse paarden worden verhandeld. Ik begrijp ook niet dat zovelen er nog naar toe gaan, zo houd je het alleen maar in stand.
Gruwelijk vind ik het voor de paarden, paardenwelzijn is vaak ver te zoeken.
Geld, geld en nog eens geld, het paard doet er niet eens toe.

Zijn veemarkten niet een beetje achterhaald tegenwoordig?