Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:21

Ik vind het wel eens fijn om de mening van deze man te lezen (al is het een wat rommelig vertaald interview). Ik vind het ook wel grappig dat een handelaar en investeerder niet wordt begrepen als hij goed kan verkopen en het nog doet ook. Zeker met alle risico's die horen bij een paard wat op topsportniveau loopt.
En wat hij zegt "Het paard leeft nog"...
Misschien moeten we eens boven het "wij tegen Duitsland" gaan kijken ;) . Ja ze hebben een gouden troef in handen, en moge de beste winnen op de OS.
Zuur als Totilas dan in hun team zit. Al lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat hij verder alleen in de dekdienst gebruikt zal worden. En daar zal Totilas vast niet over klagen :+ .

IngridL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:55

Ik heb altijd een beetje moeite met de reden 'economisch onverantwoord'. Wat zegt dat dan over degene die zo'n paard koopt en dat geld er dus aan uitgeeft? Is dat een idioot? En Paul Schockemoehle is toch een zeer succesvol paardenhandelaar. Ziet die mogelijkheden die anderen over het hoofd hebben gezien?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:02

IngridL schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met de reden 'economisch onverantwoord'. Wat zegt dat dan over degene die zo'n paard koopt en dat geld er dus aan uitgeeft? Is dat een idioot? En Paul Schockemoehle is toch een zeer succesvol paardenhandelaar. Ziet die mogelijkheden die anderen over het hoofd hebben gezien?

Nou idd., blijkbaar zijn er mensen die er nog meer mogelijkheden en dus geld in zien.
Dus waarom economisch onverantwoord?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:31

easygoing schreef:
IngridL schreef:

Nou idd., blijkbaar zijn er mensen die er nog meer mogelijkheden en dus geld in zien.
Dus waarom economisch onverantwoord?

Shockemohle heeft nog veel meer geld dan Visser dus zijn "economisch verantwoord" grens zal wat hoger liggen. Bovendien staat Totilas nu dagelijks te dekken dus ik verwacht dat ze iets minder selectief zullen zijn met de merrie's die gedekt worden. Ik denk zelfs dat er helemaal geen selectie meer komt.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:17

janderegelaa schreef:
Bovendien staat Totilas nu dagelijks te dekken dus ik verwacht dat ze iets minder selectief zullen zijn met de merrie's die gedekt worden. Ik denk zelfs dat er helemaal geen selectie meer komt.

Dat lijkt me marketingtechnisch niet zo handig. Als het beleid wordt dat iedereen die bereid is het dektarief op te hoesten zijn merrie mag laten insemineren, ongeacht het niveau daarvan, kun je er op wachten dat de gemiddelde kwaliteit van de veulens er niet op vooruit zal gaan, want zelfs aan wat Toot aan een merrie kan verbeteren zitten beperkingen. Het is trouwens sowieso nog maar afwachten welke eigenschappen hij aan zijn nageslacht doorgeeft en in welke mate, de eerste jaargang veulens zit er tenslotte pas net aan te komen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:21

EricPrast schreef:
janderegelaa schreef:
Bovendien staat Totilas nu dagelijks te dekken dus ik verwacht dat ze iets minder selectief zullen zijn met de merrie's die gedekt worden. Ik denk zelfs dat er helemaal geen selectie meer komt.

Dat lijkt me marketingtechnisch niet zo handig. Als het beleid wordt dat iedereen die bereid is het dektarief op te hoesten zijn merrie mag laten insemineren, ongeacht het niveau daarvan, kun je er op wachten dat de gemiddelde kwaliteit van de veulens er niet op vooruit zal gaan, want zelfs aan wat Toot aan een merrie kan verbeteren zitten beperkingen. Het is trouwens sowieso nog maar afwachten welke eigenschappen hij aan zijn nageslacht doorgeeft en in welke mate, de eerste jaargang veulens zit er tenslotte pas net aan te komen.

Daar ben ik het helemaal mee eens (met beide overigens). En dus zoals ik al vaker gezegd heb hier zal de exclusiviteit van een Totilas veulen snel weg zijn.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:30

Joolien schreef:
Ik denk dat iedereen hetzelfde had gedaan...

Nee dat is niet waar. Er zijn genoeg mensen voor wie hun paarden voor geen goud te koop is. Ook Jolly is niet te koop voor 15 miljoen, never nooit niet. Die blijft lekker bij mij, waar 'ie thuis hoort.

Overigens vind ik inderdaad de vergelijking voetballers met Totilas & Edward ook nergens op slaan.
Dat is appels met peren vergelijken.
Om te gaan zeggen dat ie daar niks tekort krijgt, daar ga ik mezelf vragen bij stellen. Kan me niet voorstellen dat een paard gelukkig is om dag in dag uit op een merrie te springen en voor de rest van de dag 'lekker' op stal door te brengen. Krijg een beetje legbatterij-kip idee bij dit verhaal. Totilas is tegenwoordig meer product dan paard heb ik t idee.

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:35

jesse_rulez schreef:
Heerlijk nuchter interview. De man heeft wat mij betreft gelijk. :)

ben het er helemaal mee eens

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:59

Maaik schreef:
Joolien schreef:

Nee dat is niet waar. Er zijn genoeg mensen voor wie hun paarden voor geen goud te koop is. Ook Jolly is niet te koop voor 15 miljoen, never nooit niet. Die blijft lekker bij mij, waar 'ie thuis hoort.

Overigens vind ik inderdaad de vergelijking voetballers met Totilas & Edward ook nergens op slaan.
Om te gaan zeggen dat ie daar niks tekort krijgt, daar ga ik mezelf vragen bij stellen. Kan me niet voorstellen dat een paard gelukkig is om dag in dag uit op een merrie te springen en voor de rest van de dag 'lekker' op stal door te brengen. Krijg een beetje legbatterij-kip idee bij dit verhaal. Totilas is tegenwoordig meer product dan paard heb ik t idee.

En wat als 'ie morgen dood in stal ligt? Zo'n risico kan je niet nemen. Voor 15 miljoen is alles te koop.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:51

easygoing schreef:
Als eerste wil ik even zeggen dat ik je niet aan wil vallen maar wat bedoel je met het dik gedrukte stukje?

:)
Met "het is en blijft een paard" bedoel ik dat Totilas een paard is, en geen ding.
Paarden kunnen van de een op de andere dag hun been oid breken, en dan krijg je er nop voor..

MilleniumK

Re: Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:01

ik blijf het zonde vinden, het blijft dan wel een paard en idd het kan de volgende dag met een koliek aanval oid de kliniek in moeten, maar ik denk toch echt dat het hier om het geld ging en niet om de sport. Ik begrijp dat het geld nodig is om te blijven leven, maar ik denk dat sport voorop moet staan ipv het geld.... Handelen hoort erbij, maar het lijkt mij toch mooi om zo'n paard in bezit te hebben en eigenaar te zijn van een paard wat meerdere top titels heeft behaald. Dat zou voor mij al gegnoeg zijn om hem te houden, ook tegen zo'n bedrag.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:06

Bomba schreef:
Maaik schreef:

En wat als 'ie morgen dood in stal ligt? Zo'n risico kan je niet nemen. Voor 15 miljoen is alles te koop.

Waarom kan je dat risico niet lopen? Omdat je anders een hoop centjes kwijt bent?
Dan zou iedereen zijn paard maar weg moeten doen. Want voor sommige is 5000 net zoveel als 15 mil voor Visser en dus is het risico voor iedereen aanwezig.

Ik blijf erbij dat niet alles met geld te koop is en dan bedoel ik niet alleen materieel en paarden maar ook zeker gevoelsmatig.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:26

Het is zijn mening maar vooral ZIJN paard!!!!!

Resfeber

Re: Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:45

Hoop dat er nu veel duidelijk voor iedereen.
idd, meneer Visser is wel eerlijk, het gaat om geld.
Maar hij heeft groot gelijk...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:09

Maaik schreef:
Joolien schreef:

En dat bedoel ik dus precies te zeggen. Jollie heeeft een enorme emotionele waarde. Er is geen gek die daar 15 miljoen voor zal bieden. Dus is het zó makkelijk roepen dat jij je paard daar niet voor weg zal doen.

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:35

Waarom hoor je eigenlijk nooit iets over wat Edward verdiend heeft aan (de verkoop van) Totilas?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:36

nee maar pussinboots voor haar is 5000 misschien al onwijs veel dus als je dan alles in perspectief gaat bekijken dan is het ongeveer hetzelfde als er voor haar paard bv 5000 geboden word als voor Visser 15 mil.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:38

Siesz52 schreef:
Waarom hoor je eigenlijk nooit iets over wat Edward verdiend heeft aan (de verkoop van) Totilas?

Waarom zou je dat willen weten?
Wat is de toegevoegde waarde om dit te weten?
Misschien ben ik raar maar dat interesseert mij dus helemaal niks. :7

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:40

PussInBoots schreef:
Maaik schreef:

En dat bedoel ik dus precies te zeggen. Jollie heeeft een enorme emotionele waarde. Er is geen gek die daar 15 miljoen voor zal bieden. Dus is het zó makkelijk roepen dat jij je paard daar niet voor weg zal doen.

Ene "Jollie" mag dan wel geen goud waard zijn. Totilas is evenals geen goud waard. Dat het paard zijn hoeven achter zijn oren legt en een er imposant uitziet is wil nog niet meteen zeggen dat hij goud waard is. Wie bepaald wanneer een paard goud waard is? Niemand, het is maar de gek die het ervoor geeft.
En of ik nou ene "Jollie", Totilas of de vuilnisbak bak de buren in bezit heb, geld maakt niet gelukkig, en Jolly is dan ook voor geen enkel bedrag te koop. (Mijn overige paarden/bezittingen overigens wel)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:43

Mooie uitspraak net op tv van Adelinde, ook voor 15 mln gaat Parzival niet weg. Pffff gelukkig!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:46

Bomba schreef:

Kan me niks schelen, als dat me overkomt prima. Liever bij mij dan bij de overbuurvrouw. Dan ben ik die 15 miljoen/1 miljoen/5000 euro maar misgelopen, maar daar kan ik me niet druk om maken. Eveneens kan ik het niet als een 'risico' zien dat je 15 miljoen misloopt. Wanneer je niet aan een loterij meedoet zal je ook nooit de jackpot winnen. :D
Ieder paard kan morgen dood in de stal liggen, eveneens Totilas. Heel spijtig, maar als je dat risico niet wilt lopen moet je ook geen paarden houden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:50

Een verademing dit interview. Helder verhaal. Fam. Visser verdiend in mijn ogen juist Veel waardering voor alles wat zij voor de dressuursport gedaan hebben en doen. Daar hoor ik zo weinig over jammergenoeg.
En roepen dat je paard nooooit weg gaat voor geld is hardstikke simpel zolang je geen bod hebt gekregen van die omvang.
Links om of rechtsom het gaat inderdaad om geld ja. Zonder mensen als de Fam. Visser zou de hele nederlandse dressuursport er een stuk minder goed voor staan.
Fascinerend dat Totilas zoveel heeft weten los te maken bij ons als dressuurliefhebbers, dat maakt hem uniek.
Het talent van Edward blijft gelukkig voor nl behouden, dus ik kijk uit naar zijn nieuwe toppers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:52

Schangah schreef:
Mooie uitspraak net op tv van Adelinde, ook voor 15 mln gaat Parzival niet weg. Pffff gelukkig!

Makkelijk gezegd, maar is er al een bod gedaan dan? Nee, denk het niet, als het zover zou komen(vermoed van niet) praten we verder. Kijken wat er dan gebeurd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:57

CharleyT schreef:
Schangah schreef:

Makkelijk gezegd, maar is er al een bod gedaan dan? Nee, denk het niet, als het zover zou komen(vermoed van niet) praten we verder. Kijken wat er dan gebeurd.

Adelinde heeft niet voor niets hemel en aarde bewogen om iemand te vinden die het andere deel van Parzival wilde kopen. Er zal heus geen bod van 15 mil voor Parzival gedaan zijn maar wellicht wel ooit een mega bod wat voor Parzival heel veel is.

Anky verkoopt haar toppers ook niet zelfs niet na een blanco cheque.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 09-11-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:59

wat heerlijk recht door zee!