Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aieshja schreef:Elk bedrijf met Eaquor nummer is verplicht zo'n certificaat te halen, dus ook handelstallen, sportstallen etc etc etc. Dit moet binnen 2 jaar, wij hebben toevallig de brief en de certificaat kost geen geld mits je het binnen die 2 jaar doet, zo niet, dan is het op eigen kosten.
A_Pallieter schreef:Ik heb bij heel wat bedrijven stage gelopen,
maar ben ten alle tijden blij geweest dat ze erkend moesten zijn! Heb wat bedrijven gezien die niet erkend waren, en dat was vaak ook duidelijk waarom.
Tijdens het behalen van het certificaat word er ook gekeken of het wel een juiste werkplek is voor een stagaire, ik ben er zelf bij geweest toen er iemand van de aeqor kwam om een bedrijf te bekijken en ze kijken daadwerkelijk naar alle veiligheid, is er iets niet in orde dan moest dat worden verbeterd.
dat kan natuurlijk verschillen per regio, maar hier ben ik blij dat het er is!
daarbij helpen ze je ook goed zoeken naar een juiste stage als je de site een beetje door hebt, scheeld je een hoop bladeren in een telefoonboek ( al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij veel stageplaatsen de aeqor heb laten aanvragen )
Aieshja schreef:Klopt, als je binnen 2 jr het certificaat haalt heb jij hier geen kosten eraan.
Na de 2jr moet je dus zelf voor het certificaat betalen.
saskiakefie schreef:xNOUSS schreef:Oh goed zo!
Ik heb een paar weken op een stal stage gelopen (heb nu gelukkig een ander adres), en het is me echt een raadsel dat ze überhaupt erkent zijn door Aequor..
Helemaal mee eens... Pff wat zijn er slechte bedrijven..
M_D_H schreef:sorry hoor stoffel,
maar daar ben je een stage bedrijf voor, om mensen wat te leren...
als jij vind dat je daar niet mee om kunt gaan dan moet je geen stage bedrijf zijn
Flevolander schreef:Heel goed bezig bij het Aequor.. denk dat mensen nu helemaal niet meer aan hun stage plek kunnen komen
Mootje schreef:En er is weer een melkkoe gevonden
Net alsof stagaires ineens zichtbaar minder risico lopen wanneer een bedrijf het 'veiligheidscertificaat' heeft behaald / gekocht.