Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roweentje89 schreef:Cayenne schreef:Nog niet helemaal terug gelezen ivm drukte...
Maar zijn er dan bij het asiel niet veel mensen die hun dier brengen onder het mom van "we hebben hem/haar gevonden" in een poging om de kosten te ontlopen?
Die zijn er zeker! De zogenoemde ''slimme'' mensen.
Cayenne schreef:Nog niet helemaal terug gelezen ivm drukte...
Maar zijn er dan bij het asiel niet veel mensen die hun dier brengen onder het mom van "we hebben hem/haar gevonden" in een poging om de kosten te ontlopen?
Cayenne schreef:Nog niet helemaal terug gelezen ivm drukte...
priscilla schreef:Even een andere kant van het verhaal. Nu ben ik een alleenstaande moeder van 2 meiden en heb drie katten. Nu is bij mijn dochter van 5 Astma gecontstateerd en allergie voor katten.. Tja wat doe je als moeder?? Ik moet rondkomen van 70 euro in de week en heb geen geld om 3 katten naar het asiel te brengen voor 70 euro per kat! En ik ben dus geen type die haar katten ergens anders dumpt want daar ben ik te dierlievend voor! Dit zijn ook aanlopers en hebben eigenlijk hun plekje gevonden! Dus de keuze is ze blijven ondanks de benauwdheid van mijn kind want 210 euro kan ik niet ophoesten in een keer!
Citaat:Dus de keuze is ze blijven ondanks de benauwdheid van mijn kind want 210 euro kan ik niet ophoesten in een keer!
_San87_ schreef:Cayenne schreef:Nog niet helemaal terug gelezen ivm drukte...
Die zijn er zeker. Maar goed, je kan iemand die echt een dier heeft gevonden ook niet laten betalen voor een dier dat niet van hem/haar is
Brainless schreef:Maar mijn oma kreeg ook een preek van jewelste.
Waarom zij dan nog was begonnen op haar leeftijd aan een hond.... oma was al in tranen, maar toen helemaal.
Mijn oma ging naar het verzorgingstehuis en helaas kon niemand haar hondje nemen.
Wel geprobeerd zelf te plaatsen, na vragen bij bekenden en kennissen enz, maar niet gelukt.
Mijn oma was toen 67 jaar...... opa was het jaar daarvoor overleden (net 68 jaar).
Hondje was 7 of 8 jaar. Ze hadden het hondje uit het asiel gehaald toen opa met pensioen ging.
Dan hadden ze toendertijd, toen je Oma en Opa de hond hebben gehaald al moeten zeggen: Nee sorry, U bent al te oud om een hond te nemen
Angeliekje schreef:Het sneue vind ik het voor die beestjes die dan eenmaal in het asiel zitten en er komt niemand voor ze.... Hoeveel dieren laten ze wel niet inslapen per jaar omdat er een overschot is?
Ik heb al jaren geleden besloten om een hond uit het asiel te halen als mijn (van de dood geredde) hond komt te overlijden. Wat ik veel om me heen hoor is dat dieren in het asiel allemaal iets mankeren eo een verleden hebben terwijl dat niet zo is! Nee koop een puppy, dat is leuker en schattiger... Ik heb mijn hond op de leeftijd van 1,5 jaar in huis genomen, en het was gelijk een huishond (ze leefde eerst op een boerderij), en ik zou geen andere hond willen! Eigenlijk zou er iets tegen fokken gedaan moeten worden zodat er een stuk minder dieren geboren worden. Misschien gaan dan wat meer mensen naar het asiel om de dieren daar nog een kans te geven.
. Ze was nooit ziek (behalve op het laatst, toen kreeg ze kanker). Ik kon haar alles te eten voorzetten. Voor mij was ze mijn 1e hond, bij mijn man thuis hadden ze al meerdere honden gehad. Maar volgens hem was ze de beste hond die hij ooit gehad had. Haar dood op 13-14 jarige leeftijd, heeft hij dan ook ontzettend erg gevonden
. Ik ook uiteraard.Ivon schreef:robeer schreef:Maar als ik het goed begrijp moet ik dus betalen als ik een gevonden gedumpt beest naar het asiel breng? Ik heb het dan niet over een beest waar ik zelf ooit voor gekozen heb maar over een zwervertje.
Dat is niet zo. Ik geloof dat het dier na 2 weken van jou is en dan zou je moeten gaan betalen. Voor die tijd kan je nog de dierenambulance bellen om het dier naar een asiel brengen zonder te betalen.

keshia schreef:@angeliekje juist dat denk ik dus ook!!!
een pup is allemaal leuk en aardig, maar ik kies daar niet voor...
ik houd er niet van om continu achter die hond aan te moeten lopen om zijn behoeftes op te ruimen, nee dank je...
ik heb een hond uit belgie gehaald, zwaar ondervoed, en mishandeld, totaal vermagerd, en vereenzaamd...
is nu de beste hond die je je maar kunt wensen!
kindvriendelijk, maar wel waaks, loyaal, attent, en erg speels,...
ik zou geen pup hoeven, en adviseer mensen in mijn omgeving ook verder te kijken dan een stel lieve puppy-ogen...
fijn hoor een hond die al zindelijk is, en dat je kan zien hoe de bouw is, ook wist ik al dat mijn hond geen heupdysplasie heeft, en ook niet aan de ellebogen... ideaal!!!
ik denk inderdaad dat er ook iets aan het fokbeleid gedaan moet worden, en ook zeker aan het asiel beleid... hier in het dagelijks leven word ik nauwelijks geconfronteerd met asieldieren, als dat meer zou worden dan zouden die beestjes daar niet zo lang zitten...
vroeger had je bij martin gaus in het programma, dier van de week of zo iets... daar kwamen altijd reacties genoeg op...
ook bij hart van nederland komen er nog wel eens dieren voorbij, die al bijna 2 jaar in het asiel zitten... die zijn dan ook ineens binnen een week vergeven... hoe lelijk het beestje ook is... no problem..
denk dat er meer media aandacht aan gegeven moet worden!
ook is versoepeling van de adoptie een mogelijkheid... wij zijn in oss wezen kijken voor een hondje,... wij woonden toen in een 1gezinswoning met tuin, ik werkte halve dagen, mijn man (toendertijd vriend) hele dagen... ja sorry mevrouw maar dan komt u niet in aanmerking voor een hond...
nou dat vind ik dan raar... ik was maar 4 uurtjes per dag van huis.. de hond zou bij ons 's ochtends uitgelaten worden, rond 8 uur en dan weer om half 1??? en daarna heb ik de hele dag de tijd voor de hond... en ik mag volgens het asielbeleid geen hond ..... vreemd hoor...
zo houd je je klanten ook wel weg denk ik...
maar goed, hoe zorg je ervoor dat gedachten ergens bij organisaties terecht komen? dat is dan weer het volgende probleem...
het is allemaal vreselijk wat er met die beestjes gebeurd, maar we moeten het ook eens vanaf de andere kant bekijken...
wat als je leuk en wel nu je twee honden goed kan onderhouden, je hebt een gezin, en alleen maar twee honden...
je verliest beide je baan, en de honden moeten weg, want anders houd je geen geld over, je moet misschien noodgedwongen terug bij je ouders gaan wonen, omdat er simpelweg geen geld meer is...
wat dan?
die mensen kunnen ook niet terecht bij het asiel...
er staan zoveel honden op marktplaats gratis af te halen, wegens echtscheiding, teveel weg van huis, allergie etc. dat die van jou niet eens meer opvalt...
tja... dan blijft er weinig meer over,... je hebt dan ook niet de tijd, om net als ik 1 jaar lang rustig op zoek te gaan naar een goed tehuis!
ik kan het wel begrijpen, dat mensen honden zonder chip bij het asiel aan het hek binden! dat kan ik wel snappen... maar midden in het bos, met nog de kans dat het beestje niet gevonden word... nee dat zou ik niet kunnen...
Ellerhuisje schreef:Jeetje, wat wordt hier ongelooflijk negatief gesproken door sommigen over dierenasiels. Plaats geen bericht hierover als je niet weet, hoe een asiel te werk gaat! Echt ergerlijk dit.
Als er geen afstandskosten betaald hoeven te worden voor honden of katten, laat staan kosten voor een adoptiedier (kosten castratie, sterilisatie, inenten, chippen, ontvlooien, ontwormen, enz.), waar moet een asiel dan van leven: hoe en waarmee moeten de dieren gevoerd worden?? Met wortelplakken?? Van alle medewerkers in een asiel zijn er 90% vrijwillig, enig idee waarom? En dat mensen moeten betalen voor een "gevonden" dier is totale onzin. Als je een zwerfdier vindt moet je de dierenambulance bellen, die brengt zo'n dier naar het asiel, nadat zij geconstateerd hebben dat het een zwerver betreft.
Zwerfdieren MOETEN worden opgenomen door het asiel, die kun je immers niet buiten laten staan. Dus als je belt dat je afstand wil doen om wat voor reden dan ook, kom je op de wachtlijst te staan, er moeten altijd hokken over zijn voor de zwervers.
Ga zelf vrijwilliger worden in een asiel, dan weet je waarover je praat, dan hoor jezelf alle smoezen die mensen verzinnen waarom ze afstand moeten doen van hun "geliefde" huisdier. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.
Ik heb gezegd...
Gr.
Helemaal eens. Ik werk nog niet zo heel lang in het asiel als vrijwilliger, maar ik kan er echt treurig van worden als je ziet wat mensen dieren aan kunnen doen... 
Ellerhuisje schreef:Jeetje, wat wordt hier ongelooflijk negatief gesproken door sommigen over dierenasiels. Plaats geen bericht hierover als je niet weet, hoe een asiel te werk gaat! Echt ergerlijk dit.
Als er geen afstandskosten betaald hoeven te worden voor honden of katten, laat staan kosten voor een adoptiedier (kosten castratie, sterilisatie, inenten, chippen, ontvlooien, ontwormen, enz.), waar moet een asiel dan van leven: hoe en waarmee moeten de dieren gevoerd worden?? Met wortelplakken?? Van alle medewerkers in een asiel zijn er 90% vrijwillig, enig idee waarom? En dat mensen moeten betalen voor een "gevonden" dier is totale onzin. Als je een zwerfdier vindt moet je de dierenambulance bellen, die brengt zo'n dier naar het asiel, nadat zij geconstateerd hebben dat het een zwerver betreft.
Zwerfdieren MOETEN worden opgenomen door het asiel, die kun je immers niet buiten laten staan. Dus als je belt dat je afstand wil doen om wat voor reden dan ook, kom je op de wachtlijst te staan, er moeten altijd hokken over zijn voor de zwervers.
Ga zelf vrijwilliger worden in een asiel, dan weet je waarover je praat, dan hoor jezelf alle smoezen die mensen verzinnen waarom ze afstand moeten doen van hun "geliefde" huisdier. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.
Ik heb gezegd...
Gr.
keshia schreef:@ellerhuisje,
dan vertel jij mij maar eens, dat ik naar een jaar zoeken, nog steeds geen asiel heb gevonden in HEEEL nederland, dat mijn hond op kan nemen,.... tegen welke kosten dan ook???
dat is toch te zot voor woorden, of niet dan?
ik probeer met alle macht mijn beestje ergens geplaatst te krijgen, ik snap dat er hokken vrij moeten blijven voor zwervers, maar onderling hier thuis ging het niet goed met mijn dieren, ik wil er goed voor zijn...
Dus had ik de beslissing genomen mijn dier ergens anders te plaatsen, dat gaat niet over een nacht ijs...
nadat ik mij heb ingeschreven bij het dichtstbijzijnde asiel, kwam ik geen stap verder...
ik heb er alles aan gedaan om mijn hond daar het asiel in te krijgen.. maar kreeg steeds geen response!
als ik met mijn hondje daar naar het asiel was gegaan op dierendag, dan hadden ze zo die dag 200 euro gekregen!
kosten aan ontworming en inenting en alles hadden ze niet gehad, want dat was allemaal netjes bijgehouden! mijn hondje was daar als eerste weer weggeweest, dat weet ik zeker...
overal kon ons hondje wennen, maakte niet uit wat, als hij maar bezig gehouden word... bij een ouder iemand die graag wandelt, een jong gezin, of alleenstaand iemand, of wat ook.. maakt niet uit!
ik had er zo 200 euro op bij gelegd, had mij niets uitgemaakt, ik was er zelfs voor naar friesland gereden als het moest...
ik kreeg van het asiel zelf te horen, dat zij wel eens dieren naar zoetermeer brachten omdat het daar wat sneller ging met het herplaatsen van dieren, neem ik daar contact op, ja helaas mevrouw, u moet uw dier binnen uw gemeente plaatsen...
wil je van je dier af, geef je netjes aan alle kosten te willen betalen, geef je aan dat een half jaar wachten niet erg is.. krijg je nog alles over je heen!! nergens geen response... niemand die gehoor geeft aan iemands kreten! echt ergelijk is dat...
al zouden ze hier in de buurt mijn hond opnemen, en vervolgens gelijk naar zoetermeer overplaatsen, geen punt... ik had hem zelf dan nog wel gebracht... maar bemiddeling, nee sorry mevrouw, daar doen wij niet aan!?!?!?!?!?!?
vreemd toch....
dan wil ik niet eens weten hoe het voelt, om zonder huis te zitten, of met inderdaad een kind met allergie, geen geld te hebben je dier weg te brengen... pfffffffffff.....
daar had ik nog niet eens mee te maken, en ik kwam nog niet van mijn hond af!!!!!!
gewoon omdat ik het beestje een betere plek gun...