Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dierenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:27

eilleen333 schreef:
lovelyd schreef:
hij is vanaf 16.... bij mijn weten kom je er dan ook niet in als je 15 bent... helemaal niet als kleuter van 3...

Ik zie het al voor me... Moeders met kinderen bij de verkeerde Sinterklaasfilm binnengelopen ;) .

LOL :D Ja dat wordt lettelijk gillen dan :Y)

_Ceres_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:05

Haha die Opium ;)
Wel weer grappig dat HvNL elk wit paard in de film voor Opium aanziet,
want die laatste steigerscène is 'm weer niet.. :P

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:20

de film is bij mij voor de deur opgenomen. Dat was nogal een spektakel. Op een gegeven moment ging ik de deur uit voor een boodschapje lag er een enorm groot wit neppaard op de grond, alsof het net van de daken was afgevallen. schrok me helemaal kapot. Ik kon de humor er wel van in zin en heb ter plekke een foto gemaakt en op Facebook geplaatst. De reacties waren echt heel geestig, iedereen was in rep en roer en begreep niet waarom er een wit paard bij ons voor de deur lag. Overigens kreeg vertrouwde een van de crewleden mij toen al toe dat het paard zou overleven ;) Ik wil de film daarom ook graag zien, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:22

eilleen333 schreef:
Brilletje schreef:
bedankt voor je antwoord. Oh vandaar dat hij nog door Sint gereden kan worden :D En oefenen ze ook leren prikken en dergelijke op dit paard of hebben ze daar weer andere paarden voor? En blijven de paarden totdat ze oud worden of worden ze op een bepaald punt geutaniseerd of op een grazige groene wei gestald ;) voor bewezen diensten?

Hier durf ik niet echt een antwoord op te geven...

Volgens mij worden ze ook voor het prikken gebruikt, maar omdat ik daar zelf nog niet aan toe ben ik mijn studie weet ik dat niet. Maar er zijn nu 13 paarden (als ik het goed heb) op de faculteit. Dus ik denk dat Opium hier ook wel voor gebruikt wordt. Maar pin me er niet op vast ;) .

Als de paarden niet (meer) geschikt zijn voor onderwijs wordt er een andere plaats voor ze gezocht. Een tijdje terug is er een paard, Oebele, naar de Paardenkamp in Soest gegaan :) . Als ze lichamelijk niet meer kunnen (en dus ook niet ergens anders geplaatst kunnen worden) dan worden ze uiteraard geutaniseerd, zoals dat op dat moment voor ieder paard de beslissing zal zijn.
Paarden die niet meer geschikt zijn voor het onderwijs kunnen vanwege de kosten helaas niet op de faculteit blijven, dus dan wordt er een andere plek voor ze gezocht. Wel krijgt hun foto een plek aan de muur in de saloon ;) .

Naar mijn mening worden ze goed verzorgd, maar ja, het blijven helaas wel proefdieren.

Dank je wel voor je antwoorden! En het is niet leuk, maar dankzij die proefdieren krijgen wij wel weer goede dierenartsen. Maar het is toch fijn om te weten dat er zo mee omgegaan wordt.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:22

Ik vind het ronduit belachelijk als ik eerlijk moet zijn,
Kunnen ze niks beter verzinnen om een horror film over te maken dan Sinterklaas ?

Vind het wel inerresant hoe ze het gemaakt hebben,
Maar de film nee, echt belachelijk ;)

_Daniquee

Re: Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:23

Ik zou deze film echt wel willen zien.

Maar, ik vind het wel erg belachelijk, deze trailer komt ook gewoon op tv hoor? Nou fijn als je kind dan zit te kijken ;)..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:26

_Daniquee schreef:

Maar, ik vind het wel erg belachelijk, deze trailer komt ook gewoon op tv hoor? Nou fijn als je kind dan zit te kijken ;)..

Sjongejonge wat een commotie.
Ik heb liever dat een kind van 6 niet meer geloofd in Sint door die film dan dat het moet kijken naar de gruwelbeelden die je soms ziet van weer een bomaanslag op het nieuws met overal ledematen op straat. Of denk aan een aanslag op koninginnedag 2009.

Daarnaast zal de trailer toch niet uitgezonden worden op het moment dat veel kleine kinderen kijken, dat is namelijk de hele doelgroep niet :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:28

Gisteren bij de Wereld Draait Door hadden ze het er ook al over. Zag er leuk uit.

Wij schoten alleen wel in de lach bij een close-up van het paard tijdens de achtervolgingsscene. Je zag dat paard in de close-up echt een beetje verveeld galopperen, dat zag er dan weer niet uit. De rest wel hoor, maar dat is meer van een afstand.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:29

Focussed schreef:
_Daniquee schreef:

Sjongejonge wat een commotie.
Ik heb liever dat een kind van 6 niet meer geloofd in Sint door die film dan dat het moet kijken naar de gruwelbeelden die je soms ziet van weer een bomaanslag op het nieuws met overal ledematen op straat. Of denk aan een aanslag op koninginnedag 2009.

Daarnaast zal de trailer toch niet uitgezonden worden op het moment dat veel kleine kinderen kijken, dat is namelijk de hele doelgroep niet :)

Ja dat heb jij misschien liever, maar denkt iedereen daar zo over? Denk het toch niet.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:29

Helemaal mee eens Focussed! :j

Ik wil deze film ook wel zien. Ben na het zien van de trailer wel nieuwsgierig geworden!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:30

Daniquee: Dus jij hebt liever dat een kind naar afgescheurde ledematen zit te kijken, beelden uit de échte wereld, dan naar een semi-enge, en vooral hele neppe, trailer van een film waar toevallig de sint in zit?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:32

Focussed schreef:
Daniquee: Dus jij hebt liever dat een kind naar afgescheurde ledematen zit te kijken, beelden uit de échte wereld, dan naar een semi-enge, en vooral hele neppe, trailer van een film waar toevallig de sint in zit?

Ik zeg het toch in het algemeen ;) En nee, ik heb niet liever dat een kind naar ziekenhuis programma's enzo zitten te kijken, maar ook niet naar zn trailer, van een 'horror sint'

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:36

ik ga de film zaterdag kijken, ben echt benieuwdd!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:58

Oh brilliant, Opium in een film! hehe, idd, faculteits paarden zijn wel wat gewent. Die worden oa uitgezocht op dat ze echt vanalles braaf toelaten. Dat is voor zowel paard als student als docent een stuk fijner en veiliger :P

Oh man, ik kan me Opium echt nie voorstellen als wild stoer paard, hihi. Super tof bedacht dit!
Film zelf hoef ik niet te zien, vind het echt stom dat ze de sint hiervoor misbruiken, en hou helemaal niet van horror, maar ga nu wel iedere keer dat ik opium zie me hem inbeelden als stoer gevaarlijk paard, hehe.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:04

Ik snap echt niet waarom mensen een kinderfeest zonodig moeten bespotten... :n
Ik vind het eerlijk gezegd echt vreselijk dat je zo laag kan zinken... :\

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:37

Ach dat heeft toch helemaal niks met bespotten te maken? Wat een onzin. Je kan overal wel over vallen dan, de helft van de films mag dan niet meer uitgezonden worden.

En weet je wat nou het leukst is? Door alle ophef er rondomheen gaan er 3x zoveel mensen kijken! Doel bereikt!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:47

xSaarSaar schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen een kinderfeest zonodig moeten bespotten... :n
Ik vind het eerlijk gezegd echt vreselijk dat je zo laag kan zinken... :\

Kerst is toch ook een kinderfeest, zeker in de landen als Amerika e.d.
Ken genoeg horror-kerstfilms hoor, ben je daar ook zo door aangedaan de afgelopen jaren?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:56

Vala schreef:
Ach dat heeft toch helemaal niks met bespotten te maken? Wat een onzin. Je kan overal wel over vallen dan, de helft van de films mag dan niet meer uitgezonden worden.

En weet je wat nou het leukst is? Door alle ophef er rondomheen gaan er 3x zoveel mensen kijken! Doel bereikt!

Inderdaad! :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:40

Brilletje schreef:
Dank je wel voor je antwoorden! En het is niet leuk, maar dankzij die proefdieren krijgen wij wel weer goede dierenartsen. Maar het is toch fijn om te weten dat er zo mee omgegaan wordt.

Ze krijgen in elk geval de beste medische zorg ;) . En ze hebben ook bijrijders die ze (vooral in het weekend) lekker mee nemen op buitenrit. Een paar van de paarden lopen ook in het tuig. Ik denk dat ze weinig te klagen hebben. Menig manege paard staat er slechter bij denk ik :o .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:14

Ik vind het apart dat jullie de faculteitspaarden 'proefdieren' noemen..
Het is niet alsof jullie ze volspuiten met allerlei enge stofjes (neem ik aan :P)

Ontopic: ik weet niet of ik deze film wil zien. Ben aan de ene kant heel nieuwsgierig, aan de andere kant staat het me tegen dat een gezelligerd als Sinterklaas een enge man wordt, en dat die engerd op een paard rijdt !! (Jaaajaaa ik weet dat het allemaal nep is :+)

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:13

Er zijn toch nog wel veel tere kinderzieltjes op bokt hahahaha
Maak er toch niet zo'n ophef over! De film heeft hierdoor megaveel aandacht! Als je het niet wil zien,dan ga je de film toch niet kijken? Zo simpel is het

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:17

Vala schreef:

Clowns, poppen, ringen, videobanden, internet, mist, planten, gewoon gestoorde mensen, liften en ik ken genoeg horrors/thrillers met dieren.
Tja ik vind het wel een leuke twist moet ik eerlijk zeggen, ik walg van Nederlandse films, maar deze wil ik hoe dan ook zien :))

Een keer geem massaproductie zoals uit Hollywood, maar onze eigen St Nicolaas. Niemand, op de Benlux na, heeft zo iemand. Des te leuker het eigenlijk is om daar ook een horror van te maken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:29

ik wil er zooo graag heen, ik ben alleen als ie uitkomt nog net niet 16:(

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:53

Briljant concept en gemaakt dus ik zit zeker in de bios zodra hij uitkomt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:56

Focussed schreef:

Voor de volwassenen hebben we Sint, voor de kids hebben we voor het slapengaan het 8uur nieuws op diverse zenders ;)
Vraag me af wat heftiger is voor zo'n uk.