Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:18

Lia_ schreef:
en wat moeten fietser om hun fiets doen om te zorgen dat ze geen blikjes, peuken, kauwgom, snoepverpakkingen etc. meer "achterlaten" op het fietspad?????

Daar heb je ´blikvangers´ voor.
Denk alleen niet dat dat werkt bij paarden, een drollenvanger aan de kant van de weg. :+

Als hier de buren op het alnd hebben gewerkt, dan wordt aansluitend de straat schoongeveegd met een veegmachine.
Als mijn dochter met de paarden over de weg gaat, dan wordt aansluitend opgeruimd, dat ik paarden heb daar hoeft iemand anders geen overlast van te hebben. Dat er dan anderen zijn die hun vuil achterlaten op andere plekken dan de daarvoor bedoelde vuilnisbakken is hun keuze, maar niet de mijne.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:19

warom z'n ophef ik zeg het ook altijd tegen ruiter hier in dorp als hun paard poept en ze het niet opruimen. Zelf kom ik niet op de weg of je moet die 100 meter meerekenen naar een ruiterpad maar ik weet dat het bij ons in de gemeente ook gaat komen.

Hier een site van een zak die er mooi uitziet en niet te lomp is http://www.steedapplecatcher.com/

Het opruimen je stapt even af buiten de bebouwde kom en je leegt je zak naast je in de berm en je kan weer verder rijden zonder gewicht achter je.

En het is een gewening voor het paard we leggen er ook een zadel op en leren dit rustiog dus waarom niet rustig alten wennen aan een zak achter zijn kont we hangen er toch al zo veel aan.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:26

momo_lover schreef:
warom z'n ophef ik zeg het ook altijd tegen ruiter hier in dorp als hun paard poept en ze het niet opruimen. Zelf kom ik niet op de weg of je moet die 100 meter meerekenen naar een ruiterpad maar ik weet dat het bij ons in de gemeente ook gaat komen.

Hier een site van een zak die er mooi uitziet en niet te lomp is http://www.steedapplecatcher.com/

Het opruimen je stapt even af buiten de bebouwde kom en je leegt je zak naast je in de berm en je kan weer verder rijden zonder gewicht achter je.

En het is een gewening voor het paard we leggen er ook een zadel op en leren dit rustiog dus waarom niet rustig alten wennen aan een zak achter zijn kont we hangen er toch al zo veel aan.

Okee ik had al een heel ander beeld van zo’n zak.. maar vind het jammer dat het (als het doorgevoerd wordt) dat het zo ver heeft moeten komen. Iedereen moet er rekening mee houden als ze paardrijden waar dan ook… Ik heb die van mij geleerd om in de berm moet lopen als hij moet en als het niet kan of lukt dan stap ik af en schuif het mijn laars het de bosjes in of in de berm.. Ik zou het ook niet fijn vinden als er zo’n stront hoop op m’n stoep lag. Ken wel 1 iemand die dat wel fijn vond en die gooide het meteen bij z’n rozen :D

Daantje

Re: Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:34

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn pony ooit zo een zak achter haar kont tebinden :n
Het zijn beesten hoor kom op zeg, zorg er dan maar voor dat er fatsoenlijk plek is om met je paard terijden dan hebben de mensen ook geen last van ons.
Tot dan zul je mij nog vaak terug vinden op het fietspad, want hier in de buurt kom je bijna nergens zonder eerst een heel eind over het fietspad temoeten!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:40

lobke_ -> stap je dan ook af als je paard een hoop laat vallen op het fietspad om het even in de berm te schuifen?

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:21

momo_lover schreef:
lobke_ -> stap je dan ook af als je paard een hoop laat vallen op het fietspad om het even in de berm te schuifen?

Nee want dan heb ik kans dat ik er niet meer op kom ;)
Maar 9 van de 10 heb ik zoiezo mazzel en doet ze het automatisch pas ergens waar er gras ligt.
En de andere keer is het jammer maar helaas.

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:50

En waar blijven de honden en katten luiers? Veel hondenbazen/bazinnen begrijpen hier niet dat je je hond in het gras moet laten poepen en niet op de stoep en de katten poepen ook maar je tuin vol. ( hier is de voortuin vol met kattenpoep ).

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:31

Cayenne schreef:
Eigenaren zouden moeten worden gedwongen om de mest op te ruimen, omdat fietspaden er glad en levensgevaarlijk van worden.
Bovendien vindt de partij de mest zeer vies.

:= :')

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:45

het zijn toch wel pampers, he.
anders krijgt mijn arme ziel luier uitslag

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:10

paardemest wordt niet glad en verteert zeer snel. Neemt niet weg dat het irritant kan zijn voor blinden, rolstoelers etc.
No way dat ik een zak aan mijn paard zou binden maar even wegvegen met mijn laars wil ik wel overwegen. Hier doen ze gelukkig niet zo moeilijk. :D

btw ik vind uiltaatgassen heel vies, kunnen ze geen zakken om de uitlaat binden om dat tegen te gaan?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:32

Jade15 schreef:
btw ik vind uiltaatgassen heel vies, kunnen ze geen zakken om de uitlaat binden om dat tegen te gaan?

_O-

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:37

Tena Horse :D

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:03

Van mij mag iemand van de gemeente dan de eerste luier om doen :D is kijken wie er als eerst in het ziekenhuis ligt.

Daarbij si er altijd al gedoe over de vele oneglukken met paarden. Goh gek he, als er nerghens ruiterpaden te vinden zijn. Zelfs als je over wil steken van ruiterpad naar ruiterpad moet je over een stuk waar het eigenlijk niet mag. En daar krijg je dus van de boswachter een bekeuring aan je broek. Dus vliegende paarden met een poepzak? Ik zeg goede deal.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:04

En uitlaatgassen zijn nog gevaarlijk ook ;)! Daardoor vergaat onze wereld in 2012. Paarden poep is goed! mest!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:24

Hahah wat een grap... zie me paard al gaan met een luier om NOTTT!! Of ik met een schep en een vuilnis zak op mijn rug gebonden! :P

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:28

Mag hopen dat het niet doorgaat anders zorgen ze er idd maar voor dat er ruiterpaden komen of dat we in het bos mogen rijden!!

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:40

Yeah! paardepoep is GOED!, auto's zijn STOUT!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:14

_San87_ schreef:
Wijnanda schreef:
Ik vind dat er nog wel verschil tussen hondenpoep en paardenpoep zit ook. Een regenbui'tje, de vogeltjes. Dat verteerde gras/hooi/brok is zo weg. Maar die vieze hondendrollen (lees: rottend vlees), vind ik een veel viezer iets, en dat is niet zomaar weg.

Het gros van de honden krijgt niet eens vlees maar droge brok :')

Ehhh en waar denk jij dat die brokken van gemaakt zijn dan? Gras??? :D

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:23

NOU als het goed is zijn paardenbrokken in ieder geval niet gemaakt van vlees. Wel van granen en hier en daar wat afvalproducten (restpartijen ) maar vlees mag er echt niet inzitten volgens mij.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:41

HAHAHAHHA.
mijn pony schrikt al van een piependzadel in de les ( en nee niet van auto's en toeters ?)
en dan zeker een ritselend ding tussen zijn benen plaatsen ik denk niet dat het buitenritje daar fijner van word. :D

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:46

hoe kom je aan een piepend zadel? Zit daar een scheetzak onder ipv een onderlegger?

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:58

Hahaha, ik heb me helemaal suf gelachen om enkele uitdrukkingen.
Ik zal ook in de bebouwde kom het altijd aan de kant vegen met mijn laars. Of ik fiets later terug met de bezem. Buiten de bebouwde laat ik het liggen of het moet net voor iemand zijn deur liggen.

Ik denk er niet over om mijn knollie een paardentena aan te doen . Kom op zeg. What's next ? Kattegrid over paardenplas ?? Whoehahaha

sanstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:29

hahah ja mijn verzorg pony is al bang voor een gewone plastic zak laat staan een plastic zak met poep aan zijn billen :P

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:06

Even iets heel anders, is het al 1 april?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:47

hee, dat is ff off topic zeg~!