Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Ik lees dat wolven niet kunnen in nederland,maar de wolven zijn wél op weg naar de Veluwe.Ze zijn al in Duitsland gesignaleerd en zoals de deskundigen zeggen trekken ze door naar de Veluwe.
Dit zou dé oplossing zijn voor overbevolking van 'wilde' dieren.
tamary schreef:gohya schreef:Ik lees dat wolven niet kunnen in nederland,maar de wolven zijn wél op weg naar de Veluwe.Ze zijn al in Duitsland gesignaleerd en zoals de deskundigen zeggen trekken ze door naar de Veluwe.
Dit zou dé oplossing zijn voor overbevolking van 'wilde' dieren.
Hopelijk wel, maar het betekent ook dat de boeren en de paardeneigenaren serieus naar hun omheiningen moeten kijken.
gohya schreef:De boeren hoeven niet bang te zijn dat de wolven op hun terrein komen.Er is genoeg te eten voor ze in de natuur,dan gaan ze niet naar de bewoonde wereld.Wolven zijn trouwens bang voor mensen,uit pure hongernood zouden ze het miss. proberen.
Krips schreef:Bijzonder dat het hier gaat om dierenwelzijn maar dat de hele bio-industrie nu maar één keer genoemd wordt. Is het niet een beetje hypocriet om ons allemaal druk te maken over die dieren in dat natuurgebied, maar onze ogen weer te sluiten voor de bio-industrie. Leuk die animal-politie e.d. maar de dieren die het hardste hulp nodig hebben worden gewoon genegeerd....
UMayDream schreef:Ik zou het ook wel heel erg vinden als er nu dieren dood moeten, kunnen ze ze niet vangen en verkopen ofzo? (ik weet het, het zal moeilijk worden, maar alles beter dan die dieren afmaken toch)
Want om nou ieder jaar de hele kudde uit te dunnen, om maar niet bij te hoeven voeren vind ik niet echt humaan (want als er geen hekken zouden staan, zouden de beesten op zoek kunnen gaan naar meer eten, maarja..) Daarbij kunnen we niet eens weten of we uberhaupt wel zo'n strenge winter krijgen als vorig jaar.. Maargoed dat is ook mijn mening maar
Jade15 schreef:ja laten we ons druk gaan maken om wolven. Ons eigen paard is toch het enige dier dat ons echt interesseert? DAt blijkt wel uit de reacties.
gohya schreef:De boeren hoeven niet bang te zijn dat de wolven op hun terrein komen.Er is genoeg te eten voor ze in de natuur,dan gaan ze niet naar de bewoonde wereld.Wolven zijn trouwens bang voor mensen,uit pure hongernood zouden ze het miss. proberen.
Magrathea schreef:Ik snap niet wat er tegen is op castratie. Is zo gebeurd, bij zwerfdieren in de armere landen gebeurt het ook, niks aan de hand en het helpt nog ook.
Ik vind trouwens het natuurgebied een mooi initiatief. Beter dan dat we er nog een zooitje nieuwbouwwoningen neergooien om meer vervuiling de lucht in te pompen. Ja, er had eerder iets aan gedaan moeten worden, zoals castratie, maar afschieten vind ik te ver gaan. Voordat iemand zegt dat herten e.d. in de natuur ook opgegeten worden door roofdieren: daar hebben ze over het algemeen nog wel een kans tegen.
In het wild hongeren dieren trouwens ook gewoon dood als er geen eten is..
Jade15 schreef:waarom niet gewoon jagen en het overschot lekker opsmullen? Die dieren hebben het 1000x beter dan welk dier in de bio-industrie ook. Ik eet liever zo'n rund/hert/paard dan een varkensschnitzel of kippie uit de [b]bio-industrie die vol met hormonen, antibiotica en andere troep zitten om ze snel groot te laten worden[/b].
Iedere simpele ziel weet dat je "wilde" dieren nooit moet bijvoeren. Dan zijn ze niet wild meer, leerden wij vroeger al over de vogeltjes.