Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoviBan schreef:Citaat:Paarden blijken in de box vrijwel letterlijk geen stap te verzetten; gemiddeld 30 stappen per kwartier. Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
Ja, beweeglijker gedurende die korte tijd (uurtje?). Lijkt me logisch.
Paarden die de hele dag in de wei lopen, bewegen gedurende de dag natuurlijk meer dan paarden die eventjes in een kleine weide of paddock worden gezet en de rest van de dag in een stal staan.
.
... Ninx schreef:Weinig mensen lijken verbaasd door de uitslag, maar evengoed staan er honderden paarden dag in dag uit op stal... met hooguit een uurtje paddock en een uurtje onder de man....
Tsja...

Century5 schreef:Ik vond dit wel verrassend:
Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
Op zich wel logisch, maar het leek me altijd beter een paard 24/7 buiten te hebben in een weiland. Maar voor beweging maakt het niet uit dus? Het lijkt me wel beter om andere redenen (communicatie met andere paarden e.d.)
GaelleS schreef:No shit. Was er daarvoor echt onderzoek nodig?
Denk dat het duidelijk is dat wat voor levend wezen ge ook opsluit gek wordt in gevangenschap.
ikenindi schreef:Century5 schreef:Ik vond dit wel verrassend:
Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
Op zich wel logisch, maar het leek me altijd beter een paard 24/7 buiten te hebben in een weiland. Maar voor beweging maakt het niet uit dus? Het lijkt me wel beter om andere redenen (communicatie met andere paarden e.d.)
hoe bedoel je dat? in een paddock of kleine weide kunnen ze toch ook communiceren met andere paarden etc? mits er maar andere paarden bij staan, maar dat is imo altijd ene vereiste...