Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:42

Het parket spreekt van verschillende feiten van verkrachting van minderjarige meisjes tussen 14 en 16 jaar oud en aanranding van de eerbaarheid met geweld of bedreigingen. Het zou gaan om recente feiten, maar ook om feiten van enkele jaren oud.

De verdachte is vandaag voorgeleid voor de onderzoeksrechter en die heeft hem aangehouden

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:43

We zullen zien hoe het onderzoek verloopt maar dat hij nu al opgesloten is is volgens mij toch een teken dat ze iets gevonden hebben bij de huiszoekingen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:47

Ik heb persoonlijk meegemaakt dat ik ook geen aangifte durde te doen. Ik was 15 en was bang dat ik van mijn vader (die bij de politie werkte) nooit meer een stap op die pensionstalling mocht zetten en dat ik dan dus mijn verzorgpony kwijt zou zijn, of dat hij zó door het lint zou gaan dat hij die man iets aan zou doen. Toen één meisje wél aangifte durfde te doen, want ja natuurlijk was ik niet de enige, durfde ik en een ander meisje ook. Dus zo vreemd is het niet dat bij dit verhaal ineens meerdere meisjes na het eerste meisje ook kwamen met hun verhaal. Helaas komt misbruik gewoon relatief veel voor daar waar paarden zijn, zijn automatisch ook veel jonge meisjes....en die kerels hebben gewoon een machtspositie die ze goed weten uit te spelen.
Uiteindelijk werd de pensionhouder in mijn verhaal trouwens veroordeelt, tot een gevangenisstraf is het niet gekomen: de held heeft zichzelf opgehangen in zijn stallen en heeft daarmee de maatschappij uiteindelijk een goede dienst bewezen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:48

Eponastable schreef:
We zullen zien hoe het onderzoek verloopt maar dat hij nu al opgesloten is is volgens mij toch een teken dat ze iets gevonden hebben bij de huiszoekingen.

DM UPDATE De 40-jarige M.D., de trainer van manege Jochri in Wemmel die verdacht wordt van seksueel misbruik van minderjarige meisjes, is aangehouden door de Brusselse onderzoeksrechter.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:50

Ja MD blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-10-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:23

Ken ik toevallig ook een MD, die ook in de paarden zit, maar in 't mennen dan. Hij is wel wat ouder dan de persoon die vastzit, maar toch! Zal je nu maar toevallig dezelfde naam hebben en ook in de paarden zitten zeg! Misverstanden gegarandeerd!

Ik zou toch ook het zekere voor het onzekere nemen moest ik een dochter hebben en ze niet meer naar ginder sturen, ook al is iemand inderdaad onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar je ziet in de recente grote zaken in België (parachutemoord en marollenmoord) dat er al niet altijd meer afdoende bewijzen moeten zijn, om toch veroordeeld te worden.

Is in ieder geval verschrikkelijk voor de meisjes die het moesten meemaken en ook voor de paardensport geen goeie reclame, want veel mensen gaan misschien toch wel twee keer nadenken nu voor ze hun dochter zomaar een middagje op de manege laten?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-10-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:38

Eponastable schreef:
Ja MD blijkbaar.

nou ja er zijn 2 broers met een M

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:39

mdr schreef:
Ken ik toevallig ook een Marc Dieleman, die ook in de paarden zit, maar in 't mennen dan. Hij is wel wat ouder dan de persoon die vastzit, maar toch! Zal je nu maar toevallig dezelfde naam hebben en ook in de paarden zitten zeg! Misverstanden gegarandeerd!

Ik zou toch ook het zekere voor het onzekere nemen moest ik een dochter hebben en ze niet meer naar ginder sturen, ook al is iemand inderdaad onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar je ziet in de recente grote zaken in België (parachutemoord en marollenmoord) dat er al niet altijd meer afdoende bewijzen moeten zijn, om toch veroordeeld te worden.

Is in ieder geval verschrikkelijk voor de meisjes die het moesten meemaken en ook voor de paardensport geen goeie reclame, want veel mensen gaan misschien toch wel twee keer nadenken nu voor ze hun dochter zomaar een middagje op de manege laten?

die jij zegt bestaat ook maar die zit in Limburg ...erg verwarrend inderdaad allemaal

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:52

Nou...daar zijn die naamgenoten dan lekker mee zeg!!!

Mowoah

Re: Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:00

Bahbah... Arme meiden ook, een middagje bij de paarden hoort leuk te zijn en niet verpest te worden door zo'n smeerlap!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:15

Bah wat een rot verhaal weer!!! |(
Maar ik moet dan ook meteen denken: waar zijn de ouders van die kinderen?
Ze "dumpen" de kids op de manege en weten verder dus helemaal niet wat zich daar verder afspeeld?!
En zo'n trainer hoort ook niet met jonge meisjes op pad te gaan naar bijv.wedstrijd end. daar horen ook de ouders bij.
Verder kun je best signalen bij kinderen ontdekken die door zo ene zijn "aangepakt"!

Als ie het echt heeft gedaan mag ie de brandstapel op :( ,maar als ouder heb je ook je verantwoording.
Kinderen praten,kletsen onder elkaar veel dus dan moet er toch es iets ten sprake zijn gekomen dat bijv. Truusje van Betje heeft gehoord dat die meneer X raar doet ofzo.

Dat soort staatsdebielen zitten helaas overal,en zolang men er als ouder bij kan zijn zou ik dat ook doen.
Je kunt helaas nergens meer 100% op vertrouwen!!!
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 28-10-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:20

Even tussendoor voor zij die roepen om castratie bij verkrachting en denken dat het daarmee opgelost is :

Bij een verkrachting draait het vooral om het gevoel van dominantie, de ander zien als gebruiksvoorwerp en er je lusten op botvieren.

Castratie is niet alleen middeleeuws (klinkt zo'n beetje als hand afhakken als je gestolen hebt, of de ogen uitsteken als je iets gezien hebt dat je beter niet zag), het is dan ook geen aangewezen oplossing, omdat de dominantie zich dan op een andere manier gaat uiten, zoals door geweldplegingen. Dat hebben de diverse chemische castraties al aangetoond.

Het is dan ook heel makkelijk om 'castratie' te roepen, maar het duidt ook op het totaal ontbreken van inzicht in de problematiek. Je komt niet tot een oplossing, en afschrikwekkend is het evenmin.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:09

Vind het allemaal zo afschuwelijk... ook voor diegene die daar altijd klaar gestaan hebben met de jumping's en dergelijke, dit is een heuse slag voor hun reputatie.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:13

@ funnyhorses:
Toen ik 14 was zat ik ook meerdere avonden per week plus heel de zaterdag op de manege.
Ik was daar niet weg te slepen, met naast mij de rest van de verzorgmeisjes die er ook meerdere dagen per week rondliepen. Moeten de ouders overal de kinderen in de gaten houden? Natuurlijk niet! Dat kan toch ook niet, beetje loze opmerking hier...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:19

miek140 schreef:
@ funnyhorses:
Toen ik 14 was zat ik ook meerdere avonden per week plus heel de zaterdag op de manege.
Ik was daar niet weg te slepen, met naast mij de rest van de verzorgmeisjes die er ook meerdere dagen per week rondliepen. Moeten de ouders overal de kinderen in de gaten houden? Natuurlijk niet! Dat kan toch ook niet, beetje loze opmerking hier...

Waarom voel je je zo aangevallen? :(:)
Je begrijpt mij denk ik niet helemaal.Tuurlijk kan een ouder niet overal bij zijn,maar je kunt als ouder weldegelijk je "antennes" paraat houden.
Wat ik bedoel te zeggen (en tuurlijk geld dat niet voor iedereen) is dat ouders vaak té gemakkelijk hun kind ergens afzetten zonder zelf ergens van op te hoogte te zijn.
En JUIST de plekken waar paarden/pony's zijn zijn dé trekpleisters voor meiden en pedofielen!!!
Ik heb het zelf maar al te vaak gezien,auto stopt bij de manege,portier vliegt open,kind eruit en ouder rijd nog net niet met gierende banden weg om vervolgens 's avonds weer het kind op te halen.
En dat zijn vaak net de slachtoffers,kind is dolverliefd op de paarden en zo'n viespeuk maakt er gretig gebruik van omdat ie weet dat het kind de paarden zal blijven verkiezen!

Het is om te kotsen zulk volk!!! :r

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:24

ze moeten die kerel zo snel mogelijk achter slot en grendel zetten. in de gevangenis weten ze wel raad met viezerikken. ik hoop dat de slachtoffers er een beetje bovenop weten te komen.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:38

Het mag niet en het is bovendien strafbaar maar...
Ik heb het vroeger dikwijls genoeg gezien in de manege...Veel meisjes zijn zwaar verliefd op de lesgever(volwassen man) ze halen,letterlijk en figuurlijk,alles uit de kast om hem te kunnen krijgen en na wat gefrutsel en dergelijke krijgen ze door dan hun droomprins niet van plan is om nog lang en gelukkig met hen samen te leven en dan gaan ze huilen bij papa en mama... :+
De lesgever is de grote schuldige want hij had met zijn poten van die meisjes moeten blijven maar in mijn ogen zijn die meisjes ook niet geheel onschuldig...

Pas op,ik zeg niet dat het in dit geval ook zo was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:04

giotto schreef:
Het mag niet en het is bovendien strafbaar maar...
Ik heb het vroeger dikwijls genoeg gezien in de manege...Veel meisjes zijn zwaar verliefd op de lesgever(volwassen man) ze halen,letterlijk en figuurlijk,alles uit de kast om hem te kunnen krijgen en na wat gefrutsel en dergelijke krijgen ze door dan hun droomprins niet van plan is om nog lang en gelukkig met hen samen te leven en dan gaan ze huilen bij papa en mama... :+
De lesgever is de grote schuldige want hij had met zijn poten van die meisjes moeten blijven maar in mijn ogen zijn die meisjes ook niet geheel onschuldig...

Pas op,ik zeg niet dat het in dit geval ook zo was.

Danku! _/-\o_

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:07

Alleen hebben we het dan nog altijd met kinderen te maken en is het een volwassene die zn fikken niet thuis kan houden!!!
Laten we wel reeël blijven,die pubermutsjes weten vaak niet beter,een volwassen kerel daarentegen wel!

Sylvanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:08

tjeetje denk je leuk te gaan paardrijden ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:10

funnyhorses schreef:
Alleen hebben we het dan nog altijd met kinderen te maken en is het een volwassene die zn fikken niet thuis kan houden!!!
Laten we wel reeël blijven,die pubermutsjes weten vaak niet beter,een volwassen kerel daarentegen wel!

en met wat pech is dát precies het probleem geweest, dat ie beter wist. ;)
Het hoeft niet, maar het kán wel. :) Maar zolang hij niet schuldig verklaart is verdient ie IMO het voordeel van de twijfel en hoeft er niemand gecastreerd te worden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:11

ik vind het niet normaal dat sommigen hier vinden dat het bijna " normaal " vinden dat een volwassen , getrouwde 40 jarige man zich vergrijpt aan 14 jarige meisjes ..onder het mom van " dat sommige meiden er een beetje zelf om vragen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:13

besita schreef:
ik vind het niet normaal dat sommigen hier vinden dat het bijna " normaal " vinden dat een volwassen , getrouwde 40 jarige man zich vergrijpt aan 14 jarige meisjes ..onder het mom van " dat sommige meiden er een beetje zelf om vragen

Ik vind het niet normaal dat deze man al gecastreerd wordt nog voor hij uberhaupt schuldig verklaart wordt. Gaan we terug naar de middeleeuwen waar de heksen op de brandstapel gingen en als ze dan op fikte werden ze onschuldig verklaart? :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:14

Precies Besita,het is van de zotte!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:14

Als castratie dan niet helpt bij zo een personen dan gewoon liquideren die handel. Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen.

Ayasha, heb jij eigenlijk kinderen? Uit jou reactie's te lezen vermoed ik van niet. Je bent wel iemand die houd van rel schoppen hé. Ik begrijp wel een beetje dat je ook de eventuele andere kant van het verhaal wil tonen maar staar je daar niet blind op.