Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz
Een Britse paardeneigenaresse heeft van het gerechtshof een verbod voor het houden van paarden voor de duur van tien jaar gekregen, nadat er op haar erf een paard werd ontdekt met zeer ernstig vergroeide achterhoeven. De hoeven waren zo lang niet bekapt, dat deze volledig omgeklapt waren, waardoor werd besloten dat het beter was om het dier te laten inslapen.
De 61-jarige Britse werd afgelopen woensdag schuldig bevonden aan zware mishandeling en verwaarlozing van zowel Florence als twee andere paarden. Een oudere bruine merrie en een vosruin werden eveneens in beslag genomen. De vos bleek niet gezond en werd later ook ingeslapen.
Op het terrein werd tevens een vierde paard aangetroffen, maar deze bleek niet in eigendom van de vrouw. Voor dit paard werd goed gezorgd. Er bleken op een andere stal ook nog zes andere paarden van de betrokkene te staan. Deze zijn eveneens geconfisqueerd.
De eigenaresse van de drie verwaarloosde paarden gaf toe dat zij heeft bijgedragen tot de slechte staat van de dieren. Florence had waarschijnlijk haar hele leven nog geen hoefsmid van dichtbij gezien. Veterinairen reageerden geschokt op de conditie van de merrie. Zulke ernstig vergroeide hoeven had men nog nooit gezien.
De Britse kreeg als straf een boete van £10.000 en een houdverbod voor de duur van tien jaar.
Ze zal in de toekomst door de Britse dierenbescherming nauwlettend in de gaten worden gehouden.

saskia1973 schreef:Wat triest! Wat ben ik blij voor die 6 paarden die geconfisceerd zijn!!! Ik hoop dat ze zelf zo "verstandig" is nooit meer aan paarden (of andere dieren) te beginnen.
(Ik mag eigenlijk niks zeggen over de persoon die dat ene paard wèl goed verzorgd heeft (ken de situatie niet), maar een telefoontje naar de dierenbescherming had toch wel gekunt??????)
xAylie schreef:jeetje wat erg!
echt verschrikkelijk hoe mensen het zo ver laten komen
ook dan diegene die er bij op stal stonden waarvan het paard wel goed verzorgd werd, merkten of zeiden die er dan helemaal niks van ?