Ponywaardebon van Assendelftse manege verboden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:18

8nnemiek schreef:
Dieren hoor je idd niet te verloten. Een dier nemen moet een bewuste en wel overwogen beslissing zijn. Zou mooi worden, als je overal op de kermis even een pony kon winnen bij het ballen gooien :=

Haha je heb gelijk :D geniaal:P

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:19

Vjestagirl schreef:
Maar het verschil tussen je paard kopen van een handelaar of op marktplaats is dat het iig je eigen keuze is, dat je bewust voor dát dier kiest en je dus veel meer kans hebt dat je daadwerkelijk een band krijgt met het dier. Ipv dat je gewoon een of andere pony krijgt die de manege niet meer nodig heeft of op de koop heeft getikt, en daar moet je het mee doen.

Het doel van deze wet is aan de ene kant om het dier te beschermen tegen eigenaars die er misschien niets vanaf weten, en aan de andere kant om de eigenaars te beschermen die ineens een dier 'opgedrongen' krijgen, en met alle kosten zitten.

Alsnog maak je hoe dan ook zelf de keuze om een lot te kopen, zit je niet op een pony te wachten i.v.m de kosten dan kun je A. niet meedoen of B. voor het geld gaan. Opdringen is hier helemaal niet aan de orde, de toegang tot de opendag is gratis en er rust geen verplichting op het kopen van een lot.

Ik heb hier zo'n m*ngool in de straat die opknappertjes koopt, ze inrijd (voor zover als ze kan rijden) en vervolgens doorverkoopt als lieve kinderpony's. Sorry maar dan win ik nog liever een pony op de bewuste manege,weet ik tenminste dat het goed zit.

Tja en wetten en dieren beschermen, laten ze zich a.u.b druk maken om al die lieve leuke huishoudens die elk jaar vóór de vakantie hun dieren over het hek van het asiel droppen omdat vakantie zo toch best lastig word.
Laten we dan ook geen jonge dieren meer verkopen......dat is zo lief en meeslepend....maar als ie groot is,is het een rot beest.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:26

wendyashley schreef:
Alsnog maak je hoe dan ook zelf de keuze om een lot te kopen, zit je niet op een pony te wachten i.v.m de kosten dan kun je A. niet meedoen of B. voor het geld gaan. Opdringen is hier helemaal niet aan de orde, de toegang tot de opendag is gratis en er rust geen verplichting op het kopen van een lot.

Wat denk jij dat al die kinderen "kiezen" als ze een lot kopen??
A; natuurlijk willen die meendoen!
B; wat moet/weet een kind van geld
en natuurlijk kopen kinderen een lot! Dat is geen verplichting maar bijna geestlijke manipulatie (de kat op het spek binden zeg maar).

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:27

tss, een paard winnen in de loterij ter waarde van vijf honderd euro,
geef de mensen dan zo vijf honderd euro, daar hebben mensen nu veel meer aan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:29

lindadegreef schreef:

Het paard is veel meer waard, en ze kunnen ervoor kiezen om 500 te winnen. Maar ja, das echt leuk als je 10 bent en een pony hebt gewonnnen...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:38

Tafje schreef:
wendyashley schreef:

Wat denk jij dat al die kinderen "kiezen" als ze een lot kopen??
A; natuurlijk willen die meendoen!
B; wat moet/weet een kind van geld
en natuurlijk kopen kinderen een lot! Dat is geen verplichting maar bijna geestlijke manipulatie (de kat op het spek binden zeg maar).

Tja waar zijn dan de ouders?

Mijn dochter is ook geweest, en ja mama heeft een lot gekocht omdat het bij ons kan.
Zou dit niet het geval zijn dan prent ik mijn dochter toch echt wel even in dat er geen lot word gekocht.
Bovendien word er gewoon naar pa&ma gevraagd bij de verloting, er is nog nooit een kind geweest dat daar met een pony aan een touwtje stond waar paps&mams niet bij waren.

Ook lees ik ergens dat de manege op deze manier ook handig van stalgeld proviteert, naar mijn weten is er geen enkele Bingo op deze manege blijven staan. De laatste is vertrokken naar Hoorn, dus ook die vlieger gaat niet op.

Vorig jaar werd de pony gewonnen door 2 erg jonge zusjes, ouders hebben voor het bod gekozen en de pony is naar de bieder gegaan, in mijn ogen niets mis mee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:40

En zelfs als je dat aaaaaaaaaaaaaaaaaaallemaal meeneemt in de overweging, kom je erop uit dat het verloten van een pony bij wet verboden is en dus niet mag. Heel leuk hoor allemaal, maar het mag gewoon niet. Klaar.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:42

Er zijn ook genoeg ouders die stil staan bij de gevolgen van het winnen van een pony. Die hebben geen flauw idee wat het allemaal kost. En hoeveel ouders zetten hun kind af op de manege met 5 euro en `vermaak je maar??` Daar staan wij als `verantwoordelijke`ouders echt niet bij stil, maar helaas gebeurt dat wel vaak. ) ik hoef alleen maar in mijn eigen klas rond te kijken)

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:42

wow, hoe zit dat dan met heren 1e klas kaatsen zomer's??
1e prijs: Fries
2e prijs: Bovenlander
3e prijs: Haflinger

???

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:47

Vjestagirl schreef:
En zelfs als je dat aaaaaaaaaaaaaaaaaaallemaal meeneemt in de overweging, kom je erop uit dat het verloten van een pony bij wet verboden is en dus niet mag. Heel leuk hoor allemaal, maar het mag gewoon niet. Klaar.

Inderdaad, je kan er heel veel lange verhalen over vertellen, maar het mag dus gewoon niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:47

KisszZ schreef:
wow, hoe zit dat dan met heren 1e klas kaatsen zomer's??
1e prijs: Fries
2e prijs: Bovenlander
3e prijs: Haflinger

???

Net zo goed verboden.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:48

wendyashley schreef:
Tja waar zijn dan de ouders?
Mijn dochter is ook geweest, en ja mama heeft een lot gekocht omdat het bij ons kan.

Nou dan heb jij gelukkig geluk gehad.. ik heb vroeger jaren op een manege gereden. Mijn moeder of vader (waren gescheiden) kwamen daar nooit en wisten vaak niet eens wat ik daar uitvoerde. Een lotje kopen hadden ze denk ik ook wel gemist.
En mijn moeder had een uitkering, ik werkte op mijn 12e al om mijn manegelessen te betalen, dus een pony winnen was bij ons ook niet uitgekomen.

En daarbij; de meeste kinderen 'groeien' uit de paarden als ze in de puberteit komen. Dan is stappen en daten véél leuker.. Aangezien een pony al gauw 30 jaar kan worden.. wie zit er dan mee opgescheept? Tja.. de ouders. En zo komen de goedkope pony's en paarden óók op marktplaats terecht!

Jeany_Orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:50

Ik vind het wel grappig :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:52

Joolien schreef:
Zoals eerder aangegeven gaat dit al tientalle jaren goed. De manege houdt goed contact met de nieuwe eigenaren. Jammer dat het voor de wet verboden is...

En dit is echt heel erg waar. De gene bij wie ik op stal sta werkt bij die manege.
Erg jammer dat het verboden is.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:52

wat een onzin... als je een lot koopt weet je dat je een pony kan winnen, dus zal je er ook vast wel ruimte voor hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:54

Rienn schreef:
Joolien schreef:
Zoals eerder aangegeven gaat dit al tientalle jaren goed. De manege houdt goed contact met de nieuwe eigenaren. Jammer dat het voor de wet verboden is...

En dit is echt heel erg waar. De gene bij wie ik op stal sta werkt bij die manege.
Erg jammer dat het verboden is.

Logisch dat het verboden is. Misschien gaat het bij deze manege goed, maar dieren zijn geen prijzen, dieren zijn levende wezens. Je kunt niet mensen opzadelen met een dier. Een dier is iets waar je zelf voor moet kiezen, niet iets wat je wint bij een loterij...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:54

Henkjan schreef:
wat een onzin... als je een lot koopt weet je dat je een pony kan winnen, dus zal je er ook vast wel ruimte voor hebben.

Ja, want je kan als jong paardengek meisje best een pony in de achtertuin houden. Kom op, iedereen koopt een lootje, en als klein kind vind je dat alles kan...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:55

Henkjan schreef:

Denk je nou echt dat iedereen zou verstandig is? Zou een mooie wereld zijn met alleen maar mensen die weloverwogen beslissingen nemen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Mensen kopen een lot en zien daarna wel wat er gebeurt. Da's prima als je een fiets of een reis naar Aruba wint. Maar niet met een dier. En daar gaat het dus om in de wet, met een dier ga je weloverwogen te werk, en daarom is verloten dus verboden.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:04

Tafje schreef:
bijdehandje1 schreef:
Met een aankoop op Marktplaats loop je meer risico.
Toppunt van betutteling, dit.

Niet mee eens. Een kind van 10 koopt geen paard/ pony via Mplaats, maar wel een lot op de manege. En als ze dan thuis komen met de melding dat ze een pony hebben gewonnen dan zitten de ouders ermee te kijken.. want een kind kiest natuurlijk niet voor het geld maar voor de pony. Die hebben op die leeftijd geen benul van kosten!

Check mag alleen verzilverd worden door een volwassen persoon. Dus een kind van 10 kan nooit die beslissing alleen maken ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:07

Vjestagirl schreef:
Henkjan schreef:

Ja, want je kan als jong paardengek meisje best een pony in de achtertuin houden. Kom op, iedereen koopt een lootje, en als klein kind vind je dat alles kan...

Of je kind een lot koopt, of niet is de verantwoordelijkheid van de ouders.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:07

Jeannette schreef:
Er zijn ook genoeg ouders die stil staan bij de gevolgen van het winnen van een pony. Die hebben geen flauw idee wat het allemaal kost. En hoeveel ouders zetten hun kind af op de manege met 5 euro en `vermaak je maar??` Daar staan wij als `verantwoordelijke`ouders echt niet bij stil, maar helaas gebeurt dat wel vaak. ) ik hoef alleen maar in mijn eigen klas rond te kijken)

Maar een pony word echt niet verloot aan enkel een kind.
Zijn de ouders er wel bij en zijn die zelf zo dom, tja sorry maar dan ligt de schuld bij de ouders en niet bij de persoon die een pony verloot.

Mijn auto pakte ook duurder uit dan mij werd vertelt.
En nee een paard is geen auto maar één verloting weegt niet op tegen alle dieren op MP etc die nu allemaal weg moeten i.v.m studie,overgangen naar groter etc etc. Ook dat zijn dingen waar je bij voorbaat over na kunt denken maar waar het dier de dupe van word.

Laten we eerlijk wezen....is iedereen hier zo heilig dat hij/zij zich elke dat keurig aan de wet houdt???

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:09

Anoeska schreef:
Henkjan schreef:

Denk je nou echt dat iedereen zou verstandig is? Zou een mooie wereld zijn met alleen maar mensen die weloverwogen beslissingen nemen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Mensen kopen een lot en zien daarna wel wat er gebeurt. Da's prima als je een fiets of een reis naar Aruba wint. Maar niet met een dier. En daar gaat het dus om in de wet, met een dier ga je weloverwogen te werk, en daarom is verloten dus verboden.

Oei, dan heb ik toch al vaak wat anders gezien... Ik heb ook vaak genoeg kinderen gezien die zelf een pony kochten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:09

wendyashley schreef:
Jeannette schreef:

Maar een pony word echt niet verloot aan enkel een kind.
Zijn de ouders er wel bij en zijn die zelf zo dom, tja sorry maar dan ligt de schuld bij de ouders en niet bij de persoon die een pony verloot.

Mijn auto pakte ook duurder uit dan mij werd vertelt.
En nee een paard is geen auto maar één verloting weegt niet op tegen alle dieren op MP etc die nu allemaal weg moeten i.v.m studie,overgangen naar groter etc etc. Ook dat zijn dingen waar je bij voorbaat over na kunt denken maar waar het dier de dupe van word.

Laten we eerlijk wezen....is iedereen hier zo heilig dat hij/zij zich elke dat keurig aan de wet houdt???

1) dat heeft echt niets met de discussie te maken, of wij ons aan de wet houden of niet.
2) dat is niet heilig, dat is normaal gedrag.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:10

lindadegreef schreef:

Ze mogen keizen, òf het geld òf de pony ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:10

Henkjan schreef:
Anoeska schreef:

Oei, dan heb ik toch al vaak wat anders gezien... Ik heb ook vaak genoeg kinderen gezien die zelf een pony kochten...

Dan kom jij rare mensen tegen. In normale gezinnen kopen kinderen zelf geen paarden en pony's