Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:06

ach...
je weet maar nooit wat een mens zich in zijn hoofd haalt :')

het is wel een topcombi, en het is nog maar de vraag of een ander het zelfde kan bereiken, en aangezien het wel belangrijk voor Schockemohles portomonee is dat toot goed blijft presenteren.
en aangezien ook Ann-katrin het mischien wel heel fijn vind als een door haar aangekocht paard met unicef achter zijn naam goed blijft lopen... kiezen ze mischien voor safe en houden ze toch edward aan als ruiter :')

ach, hopen mag toch?

in ieder geval hoeft een nlruiter die op een paard van een buitenlandse eigenaar rijdt niet percee de nationaliteit van dat land aan te nemen hoor ;)

over de kwpn gefokte paarden,
iedereen wat dat kwpners geen zuiver ras zijn, sterker nog officieel gezien is het helemaal geen ras maar een mengelmoes...
die toevallig een stamboek heeft :')

maar berlin is nbiet goed gekeurd voor het holsteiner stamboek en wel voor het kwpn dus is het een nederlandse dekhengst, dus zorgt het voor onze fokproducten, zorgt hij voor goede nakomelingen die allemaal kwpners zijn of worden, en is het dus een nederlands paard...
als we zo gaan beginnen kunnen we wel op alle slakken zout gaan leggen :')

de helft van de trakheners zijn ook niet in duitsland gefokt, en volbloeden zijn geen trakheners dus horen niet in dat stamboek thuis... :')
en ja, ik weet echt wel dat volbloeden wel opgenomen worden in het thrakhener stamboek, het was ook maar een voorbeeld :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:15

M_D_H schreef:
over de kwpn gefokte paarden,
iedereen wat dat kwpners geen zuiver ras zijn, sterker nog officieel gezien is het helemaal geen ras maar een mengelmoes...
die toevallig een stamboek heeft :')

Jep :))

M_D_H schreef:
maar berlin is nbiet goed gekeurd voor het holsteiner stamboek en wel voor het kwpn dus is het een nederlandse dekhengst, dus zorgt het voor onze fokproducten, zorgt hij voor goede nakomelingen die allemaal kwpners zijn of worden, en is het dus een nederlands paard...
als we zo gaan beginnen kunnen we wel op alle slakken zout gaan leggen :')

Euh, Berlin is dus mooi wel goedgekeurd voor het Holsteiner stamboek.... :Y) En gewoon een Duits paard....!

M_D_H schreef:
de helft van de trakheners zijn ook niet in duitsland gefokt, en volbloeden zijn geen trakheners dus horen niet in dat stamboek thuis... :')
en ja, ik weet echt wel dat volbloeden wel opgenomen worden in het thrakhener stamboek, het was ook maar een voorbeeld :j

Daar gaat het niet om, het is een oorspronkelijke Duitse fokrichting.
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-10-10 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

waterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:16

De Duitse media neemt in ieder geval al een voorschotje voor als het met de nieuwe ruiter/amazone niet zo goed gaat als met Edward. In een artikel las ik zojuist dat om de investering terug te verdienen Totilas vier maal zoveel ingezet gaat worden voor de dekdienst als heden. Het artikel gaat verder door te vertellen dat het natuurlijk normaal is dat deze extra dekdiensten een negatieve invloed zullen hebben op de wedstrijd prestaties van ToTo.

Verder vind ik het stukje van Edward wel een beetje soft, maar het zal wel ingegeven zijn door de gedachte
"Je moet nooit in de hand bijten die je voedt"

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:24

Berlin heeft zijn status gekregen in het Holsteiner stamboek pas nadat men hem in Nederland bewezen heeft als volwaardig springpaard en is daarna pas opgenomen in zijn eigen stamboek als goedgekeurde Hengst.
Dus hij heeft zijn "Titel"verkregen omdat Nederlanders wel iets in hem zagen en dit bewezen hebben dat hij wel waardevol voor de sport was voordat zijn geboortestamboek dit inzag,die hebben hem in eerste instantie niet goedgekeurd!!

Maar wat ik wel vreemd vind is dat men in Duitsland als eerste begon over het feit dat het Nederlands team hun paarden op een verkeerde dieronvriendelijke manier trainen d.m.v."Rollkur"en daar is nogal wat ophef over geweest geprobeerd Sjef en Anky hiervoor onderuit te halen,alles werd uit de kast getrokken,hele mediarellen,uitspraken,de Bond erbij,nog meer uitspraken,en nu kopen ze zo'n paard wat helemaal verkeerd getraind is voor miljoenen weg!

Ik snap het niet meer hoor! :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:25

njaa... dat over berlin was ook maar een pure gok :+

maar wel bekeken en besproken, zijn bijna alle rassen/stamboeken mengelmoesjes van elkaar een bestaan er nog maar weinig zuivere stamboeken/rassen.
dus over een echte duitse richting kunen je niet spreken, want ook veel duitsers gebruiken onze hengsten en andersom.
dus na genoeg elk ras is een mengelmoes...
afgezien dan b.v. de trakheners(half open stamboek) of de friezen. maar dat soort stamboeken vind je bijna niet meer, om dat daar veel inteelt enz van komt...
er bestaat geen apart nederlands of duits ras meer...
in feite is het zo noemen alleen nog maar nostalgie...
en ja, ik weet dat ik half bokt over me heen krijg met deze uitspraak.
maar genoeg nederlandse hengsten worden voor de duitse fokkerij gebruikt en vice versa.

de nederlandse en duitse fokkers hebben 1 doel, en dat is een goed en correct gebouwd sportpaard fokken.
dat ene doel, is wat de fokkers zo dicht bij elkaar brengt,
en is ook meteen het geen wat er voor zorgt dat er ook zoveel buitenlands bloed wordt gebruikt...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:31

waterkant schreef:
De Duitse media neemt in ieder geval al een voorschotje voor als het met de nieuwe ruiter/amazone niet zo goed gaat als met Edward. In een artikel las ik zojuist dat om de investering terug te verdienen Totilas vier maal zoveel ingezet gaat worden voor de dekdienst als heden. Het artikel gaat verder door te vertellen dat het natuurlijk normaal is dat deze extra dekdiensten een negatieve invloed zullen hebben op de wedstrijd prestaties van ToTo.

Ik suggereerde het al in een eerdere post hé! ;) Dus toch!

Verder vind ik het stukje van Edward wel een beetje soft, maar het zal wel ingegeven zijn door de gedachte
"Je moet nooit in de hand bijten die je voedt"

Inderdaad er staan er nog meer van Vissers op stal,dus vandaar dat hij zich niet helemaal wil uitten waarschijnlijk!
Lijkt me toch dat je wat anders op zo'n paard van dezelfde eigenaar gaat zitten dan voorheen,of je moet je er echt zakelijk helemaal vanaf kunnen sluiten,dus emotieloos worden!
Als ik Edward was bedankte ik toch voor verdere samenwerking,maarja gelukkig ben ik Edward niet!
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-10-10 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vette tekst verwijderd

waterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:36

Ook ik rij momenteel 2 paarden voor eigenaren, maar ik heb wel een deal (op papier) dat als ze verkocht worden er 50% naar mij gaat. Wat heeft Nicole of Edward bezield om voor de derde keer in dezelfde kuil te vallen. |(

Of zouden ze ook een paar miljoentjes toegestopt krijgen :D

M_D_H

Re: Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:39

2de x toch?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:45

10% heb ik gehoord ? Daarvoor wil ik ook best een groot zwart paard tussen de hekjes sturen :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 01:54

nou,
ik rij ook 1 paard voor andere...
maar daarvan krijg ik alleen het geld wat ik er in heb gestopt terug als die verkocht wordt :+
hoop dat die nog een tijdje blijft <3

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 02:00

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal posten verwijderd. Het is niet de bedoeling om te gaan speculeren over iets wat iemand gehoord denkt te hebben over de gezondheid van een paard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:12

Adil18 schreef:
Ik vind het op zich jammer voor Edward, want die twee waren toch echt een super team, maar ik vind het mooi voor Duitsland, zeker voor de fok, gezien het hoge aandeel aan Trakehner-bloed wat Totilas met zich voert, maakt hem imo nog net iets Interessanter voor de Duitse fok, aangezien Trakehner toch zeer populaire Duitse paarden zijn en de Trakehner-fokkerij in Duitsland toch intensiever is zeg maar.

Gevoelsmatig is voor mij Totilas qua fok meer op zijn plaats in Duitsland als in NL, hoewel ik het echt theoretisch niet onderbouwen kan hoor....Puur gevoelskwestie.

Voor het fokken van Trakheners is Totilas niet geschikt. Het Trakhener stamboek is een semi-gesloten stamboek wat betekend dat ze alleen Trakheners en volbloeden (Engels volbloed en (anglo)Arabisch Volbloed) kunnen inzetten voor de fokkerij.
Totilas heeft dan wel een hoog Trakhener gehalte in zijn afstamming, hij komt echter toch echt uit de Nederlandse Freiminka stam.

De andere sportwarmbloed stamboeken kunnen wel van zijn diensten gebruik maken. Denk dat er vanuit Hannover wel belangstelling voor zal zijn. Daar is veel Trakhener invloed geweest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:19

Wat een onzin hier zeg...als een duits persoon de kans / mogelijkheid heeft om een van 's werelds beste paarden te kopen, waarom niet?????
De reactie van Edward is erg netjes, hij zal ontzettend verdrietig en teleurgesteld zijn, maar als je geen ( deel) eigenaar bent, heb je helaas niet veel in te brengen.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:20

Op Facebook hebben ze ook een actie, met als doel om Totilas te behouden. Ik begrijp niet waarom er achteraf een actie wordt ondernomen om hem in Nederland en of bij Edward te houden?

Ik kan me herinneren dat er voor een ander paard in het Nederlandse team ook hoge bedragen werden geboden. Men ging opzoek naar sponsors om de biedingen te kunnen afwijzen omdat men met het paard wilde deelnamen aan de OS 2 jaar terug. Uiteindelijk is dat paard NA de OS verkocht.
Edward wilde met hem ook deelnemen in 2012 en zelfs Sjef heeft gezegd dat hun kanshebber nu weg is.

Er zal wel een goede reden achter zitten dat ze hem verkocht hebben.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:37

Mooie reactie.
En nu maar blijven hopen voor Gal. Zou zonde zijn als dit geen combi meer mag wezen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:41

Cahill schreef:
Ik kan me herinneren dat er voor een ander paard in het Nederlandse team ook hoge bedragen werden geboden. Men ging opzoek naar sponsors om de biedingen te kunnen afwijzen omdat men met het paard wilde deelnamen aan de OS 2 jaar terug. Uiteindelijk is dat paard NA de OS verkocht.[/size]

Ja dat was Okidoki en die kon uiteindelijk nog niet meedoen vanwege blessure van de ruiter :+ .

Cahill schreef:
Er zal wel een goede reden achter zitten dat ze hem verkocht hebben.

Ja 15 miljoen goede redenen!

Sterke reactie van Edward. Ik vind het knap van hem dat hij zo netjes kan reageren na de verkoop van 'zijn' topper.
Maar zoals eerder aangegeven werd, het blijft handel en waarom niet eerder een aandeel in hem gekocht??

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:47

Ik vind het mooi geschreven! :D

Maar vind het nog steeds zo jammer, het zal nooit meer Gal & Totilas zijn..

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:51

En weer staan de tranen in mijn ogen!

Mooi omschreven.... Het blijft dood en dood zonde om dit koppel uit elkaar te halen.. Deze combi wil/kan en mag je eigenlijk niet uit elkaar halen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:54

NatasjavE schreef:
Adil18 schreef:
Ik vind het op zich jammer voor Edward, want die twee waren toch echt een super team, maar ik vind het mooi voor Duitsland, zeker voor de fok, gezien het hoge aandeel aan Trakehner-bloed wat Totilas met zich voert, maakt hem imo nog net iets Interessanter voor de Duitse fok, aangezien Trakehner toch zeer populaire Duitse paarden zijn en de Trakehner-fokkerij in Duitsland toch intensiever is zeg maar.

Gevoelsmatig is voor mij Totilas qua fok meer op zijn plaats in Duitsland als in NL, hoewel ik het echt theoretisch niet onderbouwen kan hoor....Puur gevoelskwestie.

Voor het fokken van Trakheners is Totilas niet geschikt. Het Trakhener stamboek is een semi-gesloten stamboek wat betekend dat ze alleen Trakheners en volbloeden (Engels volbloed en (anglo)Arabisch Volbloed) kunnen inzetten voor de fokkerij.
Totilas heeft dan wel een hoog Trakhener gehalte in zijn afstamming, hij komt echter toch echt uit de Nederlandse Freiminka stam.

De andere sportwarmbloed stamboeken kunnen wel van zijn diensten gebruik maken. Denk dat er vanuit Hannover wel belangstelling voor zal zijn. Daar is veel Trakhener invloed geweest.

Weer wat geleerd, maar denk inderdaad dat Totilas dan nog interessant is voor Oldenburger, Hannoveraan etc.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:57

Ja het is zonde maar het is het risico van het vak. Er gaan zulke grote bedragen mee gemoeid dan kan ik me voorstellen dat zo eigenaar het paard verkoopt. Natuurlijk was het een topcombinatie. Maar ik denk dat de eigenaar een andere band met het paard heeft dan de dagelijkse berijder/verzorger. Ik denk dat je heel blij mag zijn om zulke paarden te rijden al zou ik niet in hun schoenen willen staan. Zou tranen met tuiten huilen als hij de vrachtwagen opging.

Ik ben daarom ok zooooo blij dat mijn paard gewoon van mij is en niks niet weggaat als er een goed bod wordt gedaan.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:10

Het is zonde, maar wat een top reactie!
Las net ook even een stuk op zijn site over Voice. Mistaat hem ook zeker niet hoor dat paard! Die heeft hij ook op grand-prix niveau in training, next one kan hij mee verder en vergeet niet Sisther! Komt wel goed met Edje :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:10

sjonge jonge...
er word hier gewoon een heel net, proffesioneel stuk neer gezet. en iedereen springt weer hoog en laag.... :')
iedereen heeft gelijk een mening en vind dat iedereen het daar mee eens moet zijn ofzo. maar hier word niemand mee geholpen hoor :n kun je beter allemaal een kaart met sterkte erop naar ze sturen :)

iniedergeval een heel net stuk :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:24

Waarom moet die zelfde discussie keer op keer worden gedaan terwijl er al een topic op slot is gezet?

In ieder geval vind ik het een mooie reactie, professioneel maar ook menselijk. En ja, het is zonde, maar we kunnen er weinig aan doen helaas.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:28

@ Ekira; inderdaad een mooi artikel

@ Viva Las Divas......your idea is my idea!

@ Perenboompie _/-\o_ die mensen hebben bij mij ook weinig aanzien....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:30

Respect, de verkoop van je paard is en blijft een risico als je paarden voor anderen rijdt. En daar komt bij dat ik het ook goed vind dat ze Moorland niet afvallen.