Ann-Kathrin Linsenhoff koopt sportrechten Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:54

Janine1990 schreef:
cyrano schreef:
Tja moorlands doet aan investeren toch? Dan hebben ze wel een behoorlijke geldbron nu de deur uit gedaan. Mocht hij morgen niet meer geschikt zijn voor de sport vanwege een blessure dan kan hij fulltime de dekdienst in en dan gaat de kassa pas echt rinkelen.

Ik denk dat je 15 miljoen makkelijker investeren kunt met een hoger rendement (hogere inleg, hoger risico, hoger rendement) dan 1,5 miljoen per jaar...

idd 1,5 mil per jaar maar dat kan veel meer zijn.
Van de 800 aanvragen hebben ze er 250 gedaan.
PS investeert ook en blijkbaar ziet hij er nog wel meer rendement in dan die 15 mil nu en die 1,4 mil per jaar aan dekgeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:55

cyrano schreef:
PS investeert ook en blijkbaar ziet hij er nog wel meer rendement in dan die 15 mil nu en die 1,4 mil per jaar aan dekgeld.

Jah, maar 15 miljoen dek je niet in een jaar bij elkaar...

Enniewee, als ze Totilas willen bewijzen moeten ze em ook op een merrie met kromme poten durven zetten ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:55

Als ik Rath was zou ik me er niet eens aan durven wagen...

Als je wint krijg je te horen: "Ach dat komt omdat hij op Totilas rijdt, het beste paard van de wereld. Vind je het gek dat ie dan wint?"
En als hij verliest krijg je te horen: "Rijdt ie op het beste paard van de wereld, verliest ie nog. Loser."

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:58

Focussed schreef:

Als je wint krijg je te horen: "Ach dat komt omdat hij op Totilas rijdt, het beste paard van de wereld. Vind je het gek dat ie dan wint?"
En als hij verliest krijg je te horen: "Rijdt ie op het beste paard van de wereld, verliest ie nog. Loser."

Vind het een een erg groot risico voor zijn naam.
Respect zal hij er in ieder geval nooit mee verdienen.

Stiefmama koopt de sportrechten van een goed paard met meer dan bewezen kwaliteit voor hem omdat hij het zelf blijkbaar niet voor elkaar krijgt om met een paard op het hoogste niveau mee te draaien.
Vind het maar een beetje slappehak eigenlijk.

Janine1990

Re: Ann-Kathrin Linsenhoff koopt sportrechten Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:00

Maaarrr, dat is de manier waarop 'wij' er tegen aan kijken, Cyrano... Mevrouw Linsenhoff heeft ze misschien (al lijkt het me sterk :P ) ook wel met andere bedoeningen gekocht...

Zolang er nog geen officieel persbericht uit gaat, kunnen we enkel gissen....

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:01

Janine1990 schreef:
cyrano schreef:

Jah, maar 15 miljoen dek je niet in een jaar bij elkaar...

Enniewee, als ze Totilas willen bewijzen moeten ze em ook op een merrie met kromme poten durven zetten ;)

En waarom zou PS er wel brood in zien dan?

Anky heeft blanco cheques aangeboden gekregen gehad voor Bonfire (of Sali, in ieder geval 1 van de 2) en die was qua kwaliteit zeer zeker niet beter dan Toot.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:01

Focussed schreef:

Mee eens, respect verdien je pas als je een paard zelf opleid, ups en downs meemaakt, doorzet en uiteindelijk de top bereikt. Niet als je een paard op zijn top onder de kont van een concurrent wegkoopt en er vervolgens 'de show mee gaat stelen'.

Nee, ik heb geen goed woord voor over :Y)

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:02

Janine1990 schreef:
Maaarrr, dat is de manier waarop 'wij' er tegen aan kijken, Cyrano... Mevrouw Linsenhoff heeft ze misschien (al lijkt het me sterk :P ) ook wel met andere bedoeningen gekocht...

Zolang er nog geen officieel persbericht uit gaat, kunnen we enkel gissen....

Daar heb je gelijk in. En het is idd nog speculeren maar tot nu toe tel ik dat 1 + 1 nog altijd 2 is. ;)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:03

Jammer dat (bijna) iedereen zo negatief is. Ik hoop dat Totilas zo fijn opgeleid is, dat zijn eventuele volgende ruiter hem mettertijd net zo kan laten schitteren als Edward. Dat is namelijk de enige manier waarop iedereen nog van Totilas kan genieten.

Waarom zou je toch hopen dat hij nooit meer zo goed zal lopen. Dat zou toch eeuwig zonde zijn.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:04

Karolien_ schreef:
Jammer dat (bijna) iedereen zo negatief is. Ik hoop dat Totilas zo fijn opgeleid is, dat zijn eventuele volgende ruiter hem mettertijd net zo kan laten schitteren als Edward. Dat is namelijk de enige manier waarop iedereen nog van Totilas kan genieten.

Waarom zou je toch hopen dat hij nooit meer zo goed zal lopen. Dat zou toch eeuwig zonde zijn.

Omdat de meeste van ons niet alleen van Totilas genoten maar meer van de combi Ed en Toot.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:04

cyrano schreef:

Anky heeft blanco cheques aangeboden gekregen gehad voor Bonfire (of Sali, in ieder geval 1 van de 2) en die was qua kwaliteit zeer zeker niet beter dan Toot.

Sjaaaah, dat is the big questionmark... Daar is nog altijd weinig duidelijkheid over... Denk ook dat vele duitsers wel een beetje gegeneerd zijn met de aankoop van Totilas :P
Maar ik ga er niet minder graag naar toe :P

Anky is ook van een heel ander kaliber dan meneer Visser volgens mij...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:05

Karolien_ schreef:

Met name voor de omzet van PS ten opzichte van het aankoopbedrag........ :P

En Totilas in een vergetelhoekje, zullen velen om treuren...

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:05

Janine1990 schreef:
cyrano schreef:

Sjaaaah, dat is the big questionmark... Daar is nog altijd weinig duidelijkheid over... Denk ook dat vele duitsers wel een beetje gegeneerd zijn met de aankoop van Totilas :P
Maar ik ga er niet minder graag naar toe :P

Anky is ook van een heel ander kaliber dan meneer Visser volgens mij...

Gaat niet om het kaliber persoon het gaat om het feit dat er dus veel meer geld uit te halen viel.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:08

Zoals ik gisteren al zei in een ander topic zullen mensen als Isabel er toch wel een wat nare bijsmaak mochten ze idd goud winnen op de OS2012. De medaille's zullen in ieder geval niet zo blinken als ze normaal wel zouden doen voor hun.

Enne nee het gaat mij niet om of Duitsland nu wel of niet van Nederland wint.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:09

Hoe bedoel je? Dat PS een blancootje had moeten geven aan CV????

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:10

ik snap het ook niet zo

hij is gekocht als dekhengst en ik ben heel blij dat iemand anders hem toch gaat rijden want het zou voor het paard verschrikkelijk zijn als hij niet meer mag starten als hij daar juist zo van geniet

voor mij gaat het belang van het paard voor
zijn leven gaat verder en hopelijk in net zo'n positieve manier als bij Edward Gal op stal

jammer dat nu juist een Duitser hem gekocht heeft
ik vrees dat het nu echt niet mogelijk is om Edward er op te laten rijden, wat misschien bij een ander land wel gekund had

het zou de Duitsers sieren als ze Edward en Totilas toch weer verenigen
misschien niet voor het OS maar wel voor andere wedstrijden

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:12

Janine1990 schreef:
Hoe bedoel je? Dat PS een blancootje had moeten geven aan CV????

Nee ik bedoelde dat er duidelijk meer geld te halen valt uit Totilas dan de 15 mil die er nu voor betaald is.
Zo moeilijk had ik het toch niet opgeschreven?

Overigens we gaan nu wel uit van 15 mil maar wie zegt dat het ook daadwerkelijk 15 mil was?
Misschien is hij verkocht voor iets meer dan 10 mil. Want hij zou weggaan bij een bod boven de 10 mil.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:18

spatter schreef:
ik snap het ook niet zo

hij is gekocht als dekhengst en ik ben heel blij dat iemand anders hem toch gaat rijden want het zou voor het paard verschrikkelijk zijn als hij niet meer mag starten als hij daar juist zo van geniet

voor mij gaat het belang van het paard voor
zijn leven gaat verder en hopelijk in net zo'n positieve manier als bij Edward Gal op stal

jammer dat nu juist een Duitser hem gekocht heeft
ik vrees dat het nu echt niet mogelijk is om Edward er op te laten rijden, wat misschien bij een ander land wel gekund had

het zou de Duitsers sieren als ze Edward en Totilas toch weer verenigen
misschien niet voor het OS maar wel voor andere wedstrijden

De verkoop vind ik nog tot daar aan toe alleen het feit dat hij bij Ed weggehaald word stuit mij tegen de borst. Dat waren maatjes en hebben samen geknokt voor wat ze nu beide zijn.
Ik durf te wedden dat zonder Edward Totilas niet zou zijn wat hij nu is en andersom net zo.

En ja heel eerlijk doet het wel pijn om hem nu voor duitsland uit te zien komen en vooral omdat duitsland zelf meer dan genoeg know how en super materiaal heeft om weer op eigen kracht op nummer 1 te komen.
Als een land wat zijn sporen in de dressuurwereld nog moet verdienen nou een paard als Toot koopt doet het misschien ook wel pijn maar heb er dan wel sympathie voor.
Al met al zou ik liever zien dat de combi Ed en Toot blijft wat het is en ze dan voor een ander land uit komen, desnoods voor duitsland.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:22

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:26

Denk dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
hoe....? Dat zal de tijd leren.
Maar iemand als Edward gaat er ook wel komen met een ander dier. Die once of a life time kan elke keer weer geboren worden.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:28

Tja een week of 2 geleden werd ook ook stellig ontkend dat ze met de verkoop bezig waren.Ik vertrouw niemand meer :n :D.

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:21

Vond het ook een beetje vreemd interview met Tosca Visser waarin ze vertelde dat het gerucht van verkoop in de wereld was geholpen om Edward uit zijn evenwicht te halen tijdens de WEG... en dat terwijl manlief met PS om de tafel zat... Bah.. zelf genoot ze al van het uitstappen van Toot... vreemd mens. ^) ^)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:04

hallo mensen, zie dat ik niet zo veel hoef toe te voegen !

Cyrano, volgens mij zijn wij het heel erg met elkaar eens ! ;) Ben het helemaal eens met hem commentaar dat je hier hebt gegeven.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:14

Het is zo apart. Toen Edward nog op Lingh reed kwam ik net op dit forum kijken en de boventoon was toen, wat plukt die heer en wat een kapstokken. Nu heeft ie een wereldpaard onder zijn kont gehad en dat ging geweldig en is de boventoon dat hij geweldig is.
(Of Edje heel goed is of niet is laat ik in het midden ik ken hem niet persoonlijk en kijk te weinig paardensport)
Wat als de nieuwe ruiter er nou ineens een nog beter opgesteld paard uit kan halen ....auch

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:16

Tja, een ander zou zeggen, die jongen heeft zich goed ontwikkelt en heeft zich perfect aan zijn paard leren aanpassen....