slimmerik schreef:blue_kim schreef:@unlimited1 dat zeg ik toch niet.... ik zeg dat er een hoop mensen ONnodig in de drukte rijden/lopen met hun paard. En blijkbaar vind iedereen dat doodnormaal. Ik kom liever niet met mijn paard op de openbare weg, tenzij ik echt niet anders kan.
iedereen loopt maar te zeuren over de auotmobilisten van tegenwoordig, maar hoe netjes zijn de meeste ruiters tegenwoordig nog int verkeer...? ik zie ze vaak genoeg als aso's het hele fietspad e.d. in beslag nemen, dat er bijna geen fietser mee langs kan of dat de fietser door de berm moet... dan heb ik toch wel eens zin om tegen ze aan te fietsen.
maargoed darr ga ik verder geen discussie over voeren.
Een paard 's morgens in de wei zetten en 's avonds op stal zou moeten kunnen imo. Het is ook nog eens een weg die naar een manege leidt? En deze man was/is daar bekend? Tja, dan kan ik op geen enkele manier de schuld bij moeder en zoontje en pony leggen..... Er is maar 1 schuldige.... de bestuurder in dit geval.
ik zeg ook zeker niet dat moeder en zoon schuldig zijn, begrijp me niet verkeerd.
ik reageer alleen op een reactie eerder, dat automobilisten eens beter uit hun doppen moeten kijken. Alsof het altijd de schuld is van de auto's dat er een paard aangereden wordt. In veel gevallen ligt de fout ook bij de ruiter, aangezien tegenwoordig de eerste beste hobbelaar, met een paard wat ze niet onder controle hebben, het verkeer in gaan.
Vreselijk voor moeder en zoon. Dat kind houd er straks een trauma aan over.
. Paard zal er zijn hele leven last van houden, net als ik. Buitenrijden word voor mij nooit meer hetzelfde. En na de durfal die ik was, heeft de eigenaar van het paard mij eerst aan de longeerlijn moeten begeleiden voor ik weer op mijn verzorgpaard durfde te stappen. Buitenrijden met haar is me nog wel gelukt, maar wat een spanning had ik iedere keer als het weer zover was. Mijn huidige pony is 300% verkeersmak, en toch blijf ik het eng vinden om op soortgelijke wegen te rijden(doe ik dus ook niet.)
Een volwassenen hoort in te zien dat je met een slok teveel niet in een auto moet stappen. Zelfs niet als je de weg kent.