Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:03

slimmerik schreef:
blue_kim schreef:
@unlimited1 dat zeg ik toch niet.... ik zeg dat er een hoop mensen ONnodig in de drukte rijden/lopen met hun paard. En blijkbaar vind iedereen dat doodnormaal. Ik kom liever niet met mijn paard op de openbare weg, tenzij ik echt niet anders kan.
iedereen loopt maar te zeuren over de auotmobilisten van tegenwoordig, maar hoe netjes zijn de meeste ruiters tegenwoordig nog int verkeer...? ik zie ze vaak genoeg als aso's het hele fietspad e.d. in beslag nemen, dat er bijna geen fietser mee langs kan of dat de fietser door de berm moet... dan heb ik toch wel eens zin om tegen ze aan te fietsen.
maargoed darr ga ik verder geen discussie over voeren.

Een paard 's morgens in de wei zetten en 's avonds op stal zou moeten kunnen imo. Het is ook nog eens een weg die naar een manege leidt? En deze man was/is daar bekend? Tja, dan kan ik op geen enkele manier de schuld bij moeder en zoontje en pony leggen..... Er is maar 1 schuldige.... de bestuurder in dit geval.

ik zeg ook zeker niet dat moeder en zoon schuldig zijn, begrijp me niet verkeerd.
ik reageer alleen op een reactie eerder, dat automobilisten eens beter uit hun doppen moeten kijken. Alsof het altijd de schuld is van de auto's dat er een paard aangereden wordt. In veel gevallen ligt de fout ook bij de ruiter, aangezien tegenwoordig de eerste beste hobbelaar, met een paard wat ze niet onder controle hebben, het verkeer in gaan.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:05

LostInHeaven, doe eens rustig!

Ik heb geen medelijden of respect voor de man. En qua drank betreft ben ik inderdaad heilig. Zelfs na één slok stap ik niet meer in de auto, en als iemand die ik ken dat doet dan vind ik die gene net zo'n sukkel. Om dit moment heb ik alleen medelijden met de moeder en zoon (en eventuele familie/kennissen van hun). Van mij mogen ze de gene die dit heeft gedaan zo in de cel gooien.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:07

Afgrijselijk, het zal je maar gebeuren! Heel erg! Heel veel sterkte aan alle betrokkenen!

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:08

Lolacabana schreef:

Ik heb geen medelijden of respect voor de man. En qua drank betreft ben ik inderdaad heilig. Zelfs na één slok stap ik niet meer in de auto, en als iemand die ik ken dat doet dan vind ik die gene net zo'n sukkel. Om dit moment heb ik alleen medelijden met de moeder en zoon (en eventuele familie/kennissen van hun). Van mij mogen ze de gene die dit heeft gedaan zo in de cel gooien.

Moet je haar reactie ook maar snappen door dat ze deze man kent,
Denk je dat hij geen schuldgevoel heeft?
Hij rijdt niet met opzet tegen hun aan hoor :roll:

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:09

Lolacabana schreef:

als ze dan eerst de echte criminelen maar eens afmaken. er is nu al te weinig plaats in de gevangenissen. dan kan je ook zeiken over mensen die te hard rijden en een dier aanrijden, want dat is niet erg hé tis pas als er mensen bijzijn dat mensen er iets mee gaan inzitten. Om een voorbeeld te geven, er is dit jaar een paard aangereden van onze manege omdat die op hol sloeg tijdens een buitenrit, de ruiter viel eraf, het paard loopt de baan op, word geramd door een auto, vliegt 2x overkop, breekt 3 benen en zijn nek. waar staat het artikel in de krant? in het piepklein op de laatste bladzijde. want dat is niet belangrijk maar als er iets was met het meisje of de bestuurder, ai ai ai drama drama!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:10

Moderatoropmerking:
De schuldvraag mogen jullie over laten aan de rechters. Aangezien niemand hier over alle details beschikt zijn dat alleen maar speculaties die nergens voor nodig zijn. Het is ook niet nodig om elkaar aan te vallen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:13

Al mag je daar 90 rijden, maakt niet uit. Als de zon verblindend is heb je langzaam te rijden, je weet dat je dan onverwachte situaties kunt verwachten! :( Vreselijk voor moeder en zoon. Dat kind houd er straks een trauma aan over. :n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:17

spatter schreef:
ik denk dat het hoog tijd wordt dat die manege bij de gemeente aan de bel trekt
verhogers in de weg vlak bij de manege en een snelheidsbeperking van 70 km per uur op deze weg en bij de manege terug naar 30

de man is een misdadiger(hoe aardig hij ook kan zijn ) hij is bewust met alcohol achter het stuur gekropen
het wordt tijd dat ze in Belgie eens strenger naar elkaar worden
het is nog veels teveel geacepteerd dat mensen met een slok op toch de auto in gaan

verkeersdrempels zijn erg vervelend als je met een trailer erover moet. Moet je er eens in gaan staan en zien wat je paard doet als je over zo'n ding moet rijden. Drempels zijn geen oplossing en weggegooid belastingsgeld als dat op het platteland is. Drempels hebben maar nut in bebouwd kom en niet daar buiten. Ken de situatie niet van de plaats van het ongeval dus ik ga niet oordelen.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:19

Wie weet had het vermeden kunnen worden als hij nuchter was en sneller kon reageren. Mensen die drinken achter het stuur zijn sowieso schuldig. Had hij niet gedronken had ik respect voor zijn situatie gehad.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:21

petraaken schreef:
spatter schreef:
ik denk dat het hoog tijd wordt dat die manege bij de gemeente aan de bel trekt
verhogers in de weg vlak bij de manege en een snelheidsbeperking van 70 km per uur op deze weg en bij de manege terug naar 30

de man is een misdadiger(hoe aardig hij ook kan zijn ) hij is bewust met alcohol achter het stuur gekropen
het wordt tijd dat ze in Belgie eens strenger naar elkaar worden
het is nog veels teveel geacepteerd dat mensen met een slok op toch de auto in gaan

verkeersdrempels zijn erg vervelend als je met een trailer erover moet. Moet je er eens in gaan staan en zien wat je paard doet als je over zo'n ding moet rijden. Drempels zijn geen oplossing en weggegooid belastingsgeld als dat op het platteland is. Drempels hebben maar nut in bebouwd kom en niet daar buiten. Ken de situatie niet van de plaats van het ongeval dus ik ga niet oordelen.

Ik heb vroeger even op die manege gereden,
in die straat zijn verkeersdrempels idd geen optie,
Just to let you know you've got a point :')

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:24

Boterfliegje schreef:
Wie weet had het vermeden kunnen worden als hij nuchter was en sneller kon reageren. Mensen die drinken achter het stuur zijn sowieso schuldig. Had hij niet gedronken had ik respect voor zijn situatie gehad.

denk het niet. of je nu nuchter bent of niet, als de zon je verblind dan heb je geen schijn van kans om zoiets te vermijden. ik maak er geen woorden meer aan vuil. ik weet wat er is gebeurd van de mensen zelf dus ik heb er mijn eigen mening over.

Anoniem

Re: Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:26

Hoe je het ook went of keert: Met alcohol op achter het stuur stapen is zeer onverantwoordlijk en simpel weg dom.
Of het anders was gelopen als er niet dronken was kan niemand weten. Lief dat je het voor hem op neemt, maar hij heeft wel de verkeerde keuze gemaakt om met alcohol op te gaan rijden.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:29

Jez*s wat erg!! Het zal je maar gebeuren... :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:30

Ook bij laagstaande zon kan een ongeluk altijd vermeden worden.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:32

Jep, er bestaat altijd nog zoiets als aangepaste snelheid...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:34

wat vreselijk!
Ze moeten op de weg gelopen hebben of staken ze over?
Levensgevaarlijk...paarden en verkeer gaat niet samen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:27

Frapant hoor.
Iedere boeren L.. weet dat alcohol het reactievermogen verminderd/verslechterd.
En omdat TS hem kent, verdedigd ze het FEIT dat hij met teveel drank op achter het stuur gaat zitten en vindt TS het raar dat alle Bokkers over hem heen vallen. :+

Nou, ik heb ook last van de zon smorgens en savonds. Op sommige momenten zie je echt niets. Wat doe ik dan, ga langzamer rijden en kijk extra goed. Had hij ook moeten doen......, maar ja, hij had gedronken he. Dus het hele excuus van de lage zon is totaal ondergeschikt.

Als je met drank op achter het stuur gaat, breng je andere mensen in gevaar en dus zit je fout. Heel simpel.....

Ik hoop dat het voor de 2 slachtoffers allemaal goed komt. Zij zijn er de dupe van......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:40

LostinHeaven kent de betreffende man. De 'TS' ben ik, maar ik ken de man niet, heb niks met hem te maken en ben nog nooit op die plek geweest :+ . Ik ben onderdeel van de nieuwsredactie, die, net als de rest van de NR, enkel nieuwsberichten (elders gevonden of zelfgeschreven) op VN (en ON) die over paarden gaan plaatst. Geen partijdigheid dus :+

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:44

Vreselijk. ;(

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:56

Arme Shetlander Het zal je maar gebeuren :(:)

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:31

slimmerik schreef:
Ook bij laagstaande zon kan een ongeluk altijd vermeden worden.

effe off topic, maar jouw stelling klopt toch echt niet hoor, heb jij een rijbewijs ?

De zon kan je plotseling zo verblinden dat je ineens echt niets meer ziet, als daar dan een fietser rijdt, tja dan weet ik het gevolg niet hoor ...

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:14

wat erg!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:30

Heb het juist ook in de krant gelezen.

Echt erg, zoiets mag niet gebeuren...

Heb ook al gehoord dat het zoontje al stabiel is (men ma zei het juist), over de moeder weet ik niets.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:33

Rider01 schreef:
Dat je uberhaupt zo hard gaat rijden als je 'verblind wordt door de zon' zoals de chauffeur aangaf...

Je Gaat niet hard rijden als je verblind wordt. Je rijdt al een bepaalde snelheid, en dan wordt je verblind, als de weg zo draait dat je de zon recht in de ogen krijgt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:33

Ik denk dat slimmerik helemaal gelijk heeft, laat ik het anders zeggen:
Uit het andere topic werd duidelijk dat de man bij de manege dichtbijgelegen rondloopt. Dat houd dan dus in dat het echt niet de eerste keer is dat die man de weg gereden heeft. Slok op en die weg rijden. De weg waar iemand weet dat de zon dus rot kan staan.. Lijkt mij dan..

Als hij mans genoeg is om met alcohol achter het stuur te gaan zitten mag hij ook mans genoeg zijn om de lasten te aanvaarden. Ik hoop dat deze man voorlopig achter slot en grendel gaat.

Verder mis ik trouwens, mensen dicht in de omgeving verdedigen de man. Dat vind ik verder geheel niet interressant. Hoe gaat het met vrouw en zoon? In levensgevaar naar het ziekenhuis vervoerd...

Ik ben 3 jaar terug zelf (te paard) aangereden door iemand die dronken was ;). Paard zal er zijn hele leven last van houden, net als ik. Buitenrijden word voor mij nooit meer hetzelfde. En na de durfal die ik was, heeft de eigenaar van het paard mij eerst aan de longeerlijn moeten begeleiden voor ik weer op mijn verzorgpaard durfde te stappen. Buitenrijden met haar is me nog wel gelukt, maar wat een spanning had ik iedere keer als het weer zover was. Mijn huidige pony is 300% verkeersmak, en toch blijf ik het eng vinden om op soortgelijke wegen te rijden(doe ik dus ook niet.)

Ergens in het topic werd gezegt als het nou je ouders waren. Als het mijn ouders waren die zo onverantwoordelijk omgingen met alcohol hoop ik dat ze ze opsluiten. Ook voor hun eigen bestwil :) Een volwassenen hoort in te zien dat je met een slok teveel niet in een auto moet stappen. Zelfs niet als je de weg kent.

edit: net google maps bekeken, en zover ik zie is het op deze plaats een rechte weg waar je dan al een tijdje rijd. De zon had dus allang moeten zijn opgevallen.

edit edit: Afbeelding
Laatst bijgewerkt door smurffie op 11-10-10 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt