Edward Gal gaat lunchen met het Koninklijk Huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:23

Janine1990 schreef:
Karin schreef:
Wim-Lex rijdt toch zelf ook? Althans, toen hij jonger was reed hij actief (spring)wedstrijden. Hij is iig met paarden en paardrijden opgegroeid.

Hartstikke leuk voor hem, en het is een eenmalig iets, ik neem iig niet aan dat hij wekelijks een vast lunchuurtje krijgt. ;)

Maar ze zijn toch nauwelijks bekend met dat wereldje waar Edward in leeft... Denk ik dan...

Wat een aparte reacties verder. Het is eervol om bij het koninklijkhuis op d elunch te mogen komen, maar Willem Alexander en Maxima zijn zeer laagdrempelig hoor.....Dat weet ik omdat ik zelf met Willem Alexander in de uni bankjes heb tgezeten, en van in real live ervaringen van mensen om mij heen. Hoe weet je dat? De koningin en haar familie volgen de paardensport zeer nauwgezet en weten heel goed wat in de wereld speelt. Ook rijden ze zelf zeeeer frequent.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 06-10-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:26

ben zo blij voor ze! nederland heeft dit zeker verdient. nu laten we toch zien dat we een veelzeidig land zijn!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:27

Janine1990 schreef:
Karin schreef:
Kortom, het Koninklijk Huis moet maar gewoon blijven lunchen met andere adel. De gewone mens heeft daar niets te zoeken. ;)

Dat maak jij er van, wij vragen ons enkel af: Waar moet je in vredesnaam over praten bij dergelijke gelegenheden...

Volgens mij is het juist het 'werk' van het Koninklijk Huis om met iedereen te kunnen praten. Zij moeten uitstekend kunnen netwerken en goede gesprekken voeren over onderwerpen die hun al dan niet intresseren. En bovendien hebben zij volgens mij wel intresse in de paardensport!

Ik denk dat het allemaal best goed komt! In ieder geval een hele eer!
Laatst bijgewerkt door Tayga op 06-10-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:28

OKHannes schreef:
Janine1990 schreef:
Maar ze zijn toch nauwelijks bekend met dat wereldje waar Edward in leeft... Denk ik dan...

Hoe weet je dat? De koningin en haar familie volgen de paardensport zeer nauwgezet en weten heel goed wat in de wereld speelt.

De paardenwereld volgen, of er in leven, is een wezenlijk verschil.
Ik volg het ook, maar kan me nauwelijks een voorstelling maken van het reilen en zeilen binnen dat wereldje ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:29

Tayga schreef:
Volgens mij is het juist het 'werk' van het Koninklijk Huis om met iedereen te kunnen praten. Zij moeten uitstekend kunnen netwerken en goede gesprekken voeren over onderwerpen die hun al dan niet intresseren.

Ik denk dat het allemaal best goed komt! In ieder geval een hele eer!

Ja, dat geloof ik ook absoluut wel! Daar heb je zeker gelijk in.

Ik denk dat ik mezelf te veel verplaatste in de situatie.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:29

Moet dat dan? De paardenwereld volgen is net zo leerzaam als er zelf in leven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:32

OKHannes schreef:

Ik zeg niet dat iets moet, ik denk alleen dat het wat lastiger over paarden spreekt. Omdat er sprake is van twee belevingswerelden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:32

OKHannes schreef:

Er is een heel groot verschil of je op de tribune zit bij een wedstrijd, of zelf in de ring bent :)

Daarbij interesseert het koningshuis zich volgens mij behoorlijk in de paardensport.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:37

Janine1990 schreef:
OKHannes schreef:

Ik zeg niet dat iets moet, ik denk alleen dat het wat lastiger over paarden spreekt. Omdat er sprake is van twee belevingswerelden...

Kijk, daar ben ik het dus niet mee eens. Willem Alexander zal hem niet uitnodigen om het trainingsschem,a van Toti door te spreken. En ik denk dat je de koninklijke familie op dit punt sterk onderschat.....sla maar eens boeken open over d egeschiedenis van de koninklijke familie. Daarnaast heeft Willem Alexander wel degelijk in de ring gereden.
Het koninklijk huis heeft een sociale functie. Het Nederlands voetbalelftal staat toch ook bij de koningin op het bordes en zij is echt geen voetballer noch kent zij de voetvbalwereld van haver tot gort. ......of zijn schaaters bij haar op de lunch geweest zonder dat zij het wedstrijdschaatsen echt kennen.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 06-10-10 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:37

Alex en Maxima nodigen iedere maand een aantal interessante (jonge) mensen uit voor lunch of diner - uit allerlei richtingen: kunst, bedrijfsleven, sport, goede doelen, agrarische sector, je kan het zo gek niet bedenken, als je ergens op één of andere manier bent opgevallen, kun je een uitnodiging krijgen. En echt niet alleen de 'bazen' in al die bedrijven en sectoren.
Dus Edward zal er vermoedelijk niet alleen aan tafel zitten, maar gewoon deze keer tot de selecte kring van genodigden behoren. Alex en Maxi doen dit om een goed beeld van 'hun onderdanen' en 'hun land' te krijgen, in voorbereiding op het echte werk. En volgens goed ingelichte kringen blijft Trix nog wel even aan...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:40

Ibbel schreef:
Alex en Maxima nodigen iedere maand een aantal interessante (jonge) mensen uit voor lunch of diner - uit allerlei richtingen: kunst, bedrijfsleven, sport, goede doelen, agrarische sector, je kan het zo gek niet bedenken, als je ergens op één of andere manier bent opgevallen, kun je een uitnodiging krijgen. En echt niet alleen de 'bazen' in al die bedrijven en sectoren.
Dus Edward zal er vermoedelijk niet alleen aan tafel zitten, maar gewoon deze keer tot de selecte kring van genodigden behoren. Alex en Maxi doen dit om een goed beeld van 'hun onderdanen' en 'hun land' te krijgen, in voorbereiding op het echte werk. En volgens goed ingelichte kringen blijft Trix nog wel even aan...

Ook dat. Mijn directeur heeft daar met het vrouwennetwerk waar ze deel van uitmaakt, ook gezeten......
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 06-10-10 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:44

OKHannes schreef:
Kijk, daar ben ik het dus niet mee eens. Willem Alexander zal hem niet uitnodigen om het trainingsschem,a van Toti door te spreken. En ik denk dat je de koninklijke familie op dit punt sterk onderschat.....sla maar eens boeken open over d egeschiedenis van de koninklijke familie. Daarnaast heeft Willem Alexander wel degelijk in de ring gereden.
Het koninklijk huis heeft een sociale functie. Het Nederlands voetbalelftal staat toch ook bij de koningin op het bordes en zij is echt geen voetballer noch kent zij de voetvbalwereld van haver tot gort. ......of zijn schaaters bij haar op de lunch geweest zonder dat zij het wedstrijdschaatsen echt kennen.

De ring op internationaal niveau is wel iets anders dan voor de hobby hier en daar starten, maar dat terzijde ;)

Verder begrijp ik je reactie wel, ik denk iets te moeilijk denk ik :P Onderschatten zal ik het Koninklijk Huis niet zomaar, want ik heb altijd veel bewondering voor ze.

Wat Ibbel zegt, was ik ook niet van op de hoogte.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:57

Janine, ik denk dat je inderdaad wellicht iets teveel vanuit je eigen belevingswereld reageerde :D :D

(zo heb ik ooit een keer een hele avond bij een diner gezellig tegenover een meneer gezeten en het prima naar mn zin gehad en kwam ik er pas achteraf achter dat dit de deskundige was in europa op gebied van mensachtigen (neanderthalers enzo) en dat desbetreffende meneer ook regelmatig met zn hoofd op de BBC kwam. Was ook prima een gesprek mee te voeren hoor :+ )

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:58

Is Totilas ook uitgenodigd op audiëntie ???? 8-) 8-)

Wel leuk voor Edward maar mssn allemaal wat veel ? :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:59

Apple schreef:
Janine, ik denk dat je inderdaad wellicht iets teveel vanuit je eigen belevingswereld reageerde :D :D

(zo heb ik ooit een keer een hele avond bij een diner gezellig tegenover een meneer gezeten en het prima naar mn zin gehad en kwam ik er pas achteraf achter dat dit de deskundige was in europa op gebied van mensachtigen (neanderthalers enzo) en dat desbetreffende meneer ook regelmatig met zn hoofd op de BBC kwam. Was ook prima een gesprek mee te voeren hoor :+ )

Als je het maar niet weet :P

Ibbel

Re: Edward Gal gaat lunchen met het Koninklijk Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:02

Nah, ik heb ook wel eens gezellig met Rinnooy Kan zitten babbelen over z'n tante met reuma. En ik wist heus wel wie het was. Het zijn ook maar gewone mensen hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:10

Ibbel schreef:
Nah, ik heb ook wel eens gezellig met Rinnooy Kan zitten babbelen over z'n tante met reuma. En ik wist heus wel wie het was. Het zijn ook maar gewone mensen hoor...

Zal dan wel aan mij liggen, maar Koninklijk huis zou ik me persoonlijk toch wat meer zorgen om maken, dan een BN'er of zelfs iemand met een topfunctie. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:12

Alex heeft mij nog niet zo geimponeerd met z'n intelligentie of algemene ontwikkeling / kennis. Daar ben ik niet zo van onder de indruk. Moet ik dat dan wel zijn omdat-ie toevallig op Drakenstein geboren is?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:14

Janine, ook de koningin is maar een mens......wat ik eerder al zei, ik heb op de universiteit met Wim Lex in de bankjes gezeten, en ben hem met regelmaat op straat tegen gekomen (in zijn studententijd). Tuurlijk is er wel een bepaald protocol, maar dat is niet eng ofzo. Ik zou mee rmoeite hebben met het ontmoeten van bv Obama./

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:14

Ibbel schreef:
Alex heeft mij nog niet zo geimponeerd met z'n intelligentie of algemene ontwikkeling / kennis. Daar ben ik niet zo van onder de indruk. Moet ik dat dan wel zijn omdat-ie toevallig op Drakenstein geboren is?

Ik had het niet over wat jij zou moeten hoor ;)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:17

Janine1990 schreef:
Ibbel schreef:

Zal dan wel aan mij liggen, maar Koninklijk huis zou ik me persoonlijk toch wat meer zorgen om maken, dan een BN'er of zelfs iemand met een topfunctie. :P

Koninklijk huis zijn ook gewone mensen hoor :D

Ik denk dat een aantal bokkers zich drukker maken dat Edward Gal zelf :D Misschien heeft hij ze zelfs wel eens (kort) gesproken op een of ander belangrijk evenement/wedstrijd waar beiden aanwezig waren.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:47

Waar ze over moeten praten???

Nou volgens mij zijn WimLex en Maxima behoorlijk communicatief vaardige types, en Edward is nou ook niet echt een sociaal gestoord typetje wat niets durft te zeggen.

Denk dat het wel goed komt hoor. Meer dan zat gesprekstof!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:11

He, wat leuk, ik wist niet dat Willem-Alexander ook paardgereden heeft zelf.
En Ibbel, ik ben persoonlijk toch wel onder de indruk van het KH, ik zou erg bang zijn een protocolaire blunder te begaan :j
Enfin, maar goed dat Janine en ik geen wereldbekers winnen dus hahaha.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:22

Wat leuk.. Vind het echt tof voor hem.. ik denk ook dat er gespreksstof genoeg is :P

Ik wil de koninklijke familie wel eens op het paard zien zitten.. of een paardrijbroek aanhebben ofzoo :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:26

Er is best wel wat aan foto's te vinden op internet hoor.

Maar wat is er zo speciaal aan de koninklijke familie in een paardrijbroek? :?