Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:34

Ayasha schreef:
Omdat er meestal ook een water kanon ed in de buurt is? Knuppels? Rubberkogels? Traangas. Mogen ze volgens mij allemaal vrij gebruiken in zo'n situatie. Als de situatie zo uit de hand gelopen is dat er drie paarden en twee politie mensen gewond geraakt zijn hebben ze ergens een grove inschattingsfout gemaakt gezien er zelfs bij heftige voetbal rellen over het algemeen niemand van de politie (paard of ruiter) gewond raakt. ;) Dus zeggen dat de politie er niets aan kan doen is onzin.

Iemand die GOED met een quad kan rijden krijgt dat ding korter gedraaid dan menig westernruiter zijn paard gedraaid kan krijgen.

Als ze altijd van te voren kunnen inschatten hoe iets afloopt dan zou het immers altijd goed aflopen.

Bij hevige voetbal rellen vallen ook altijd wel gewonden onder de politie.

Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Het is alleen te triest voor worden dat die gasten zich dus niet normaal kunnen gedragen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:35

Er is een fout gemaakt, want er zijn (teveel) gewonden gevallen.

Maar helaas zijn er gewoon regels waar politie aan zich moet houden.
Dus kunnen zij niet zomaar zelf kunnen beslissen qua traangras, enz enz.

Dus ik vind niet gewoon niet de schuld van de politie.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:38

Dat hebben we gezien in Hoek van Holland..

Een paar 100 jongeren bedreigen de politie. Ze vuren waarschuwingsschoten af.

Jongeren komen steeds dichterbij. Vervolgens schieten ze gericht en schieten er 1 dood. Die probeerde de kogel terug te koppen vermoed ik.

Uitkomst... ellenlange procedures voor de betrokken agenten want dit kan en mag niet gebeuren in NL. We gaan even voorbij aan het feit dat ze zelf gelyncht werden.

Ik denk dat ieder normaal denkend persoon zich uit de voeten maakt als er rellen dreigen te komen en al helemaal als er geschoten wordt.

Amber_

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:41

En dan nog.. was het niet eens de schuld van de politie. Want die jongen viel, en daardoor is hij doodgeschoten.
Zoals je zegt, gigantische procedures. Hoe erg denk je dat, dat voor betreffende agent is :n.

Door dit soort situaties worden er dus niet zomaar gebruik gemaakt van geweldsmiddelen.

Dus wie zijn schuld is het dan..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:41

robert45 schreef:
Dat hebben we gezien in Hoek van Holland..

Een paar 100 jongeren bedreigen de politie. Ze vuren waarschuwingsschoten af.

Jongeren komen steeds dichterbij. Vervolgens schieten ze gericht en schieten er 1 dood. Die probeerde de kogel terug te koppen vermoed ik.

Uitkomst... ellenlange procedures voor de betrokken agenten want dit kan en mag niet gebeuren in NL. We gaan even voorbij aan het feit dat ze zelf gelyncht werden.

Ik denk dat ieder normaal denkend persoon zich uit de voeten maakt als er rellen dreigen te komen en al helemaal als er geschoten wordt.

En alle gevallen dat ze mensen doodschieten en er niks van komt? Kan je twee gevallen van vorig jaar geven waarin politie gewoon iemand afknalde (1 persoon terwijl ze met verschillende politie teams daar stonden) en waar niks van gekomen is voor mneer plitie. Dus dat is relatief.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:43

Niks van komt ?!
Een agent, word áltijd op non actief gezet en krijgt áltijd een onderzoek na een schietpartij.
Dat is slopend hoor, zeker na zo'n gigantische bedreiging.

Als je iemand 'afknalt' heeft dat een gigantische impact, het is echt niet zo dat ze dat voor hun lol doen hoor. Er gaat heel wat in je hoofd om voordat je ook maar je wapen pakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:45

Maar wat is de uitkomst meestal van die onderzoeken? ;)

Wat de impact enz is boeit me bitter weinig; nogmaals ze weten dat voor ze deraan beginnen dat het kan gebeuren. Dan moeten ze het niet doen. Die paarden moeten ook en die weten van niks dus de politie mensen zijn wel de laatste waar ik medelijden mee ga hebben.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:45

Wat weet jij daar nou van, van die uitkomsten Alsof je erin zit ?

Geloof mij maar, dat er gewoon een reden voor is, als er geschoten word hoor.
Jemig, dat je daar ook maar aan twijfelt zeg, bah :n.

Je kan je boeltje gelijk pakken hoor als je onterecht schiet. Als kadootje na gelijk process aan je broek.
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 02-10-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:46

dan is dat in Belgie misschien wat anders als hier. Hier schieten we geen mensen als konijnen af. Als er hier al een schot gelost word dan kan die agent gelijk naar huis en komt er een onderzoek.

Mocht hij al een keer iemand raken dan kan hij helemaal vakantiedagen opnemen...

De agenten hier durven zowat niets te doen.. grote kans dat ze aangeklaagd worden..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:48

robert45 schreef:
dan is dat in Belgie misschien wat anders als hier. Hier schieten we geen mensen als konijnen af. Als er hier al een schot gelost word dan kan die agent gelijk naar huis en komt er een onderzoek.

Mocht hij al een keer iemand raken dan kan hij helemaal vakantiedagen opnemen...

De agenten hier durven zowat niets te doen.. grote kans dat ze aangeklaagd worden..

Nou inderdaad. Alles wat je doet, moet je vast leggen.
Geweld alles moet gelijk gemeld worden. En als ze hogerop dan vinden dat het onterecht was... nou, maak je borst maar nat.
Wie staat er nou in die situatie ? Hij of de betreffende agent dan.. :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:53

De meeste nieuwsberichten die ik lees van zulke situaties wordt de agent vrijgesproken uiteindelijk. ;) maar goed daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Feit blijft dat die dieren in een situatie gebracht worden waarin ze niet gebracht zouden mogen worden en dat medelijden hebben met die dieren wel degelijk terecht is in tegendeel tot wat een bepaalde bokker hier zei.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:54

Ayasha schreef:
Maar wat is de uitkomst meestal van die onderzoeken? ;)

Wat de impact enz is boeit me bitter weinig; nogmaals ze weten dat voor ze deraan beginnen dat het kan gebeuren. Dan moeten ze het niet doen. Die paarden moeten ook en die weten van niks dus de politie mensen zijn wel de laatste waar ik medelijden mee ga hebben.

geloof mij als een agent echt onterecht vuurt en hij dood of verwond iemand dan heeft hij een probleem.

Vaak is het wel een situatie waarin in denk tjah.. kan hem geen ongelijk geven..

als het hij of ik is dan liever hij..

je opmerking wat de impact is boeit me bitter weinig is weinig respectloos.. deze mensen zetten zich wel in om de orde te handhaven.
Een beetje respect is wel op zijn plaats..

Maar ze schieten niet zomaar. het is niet van he er word een blikje weggegooid.. Nu oppakken of ik pomp je vol.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:07

alstie weinig respectloos is zie ik niet waarom je je er druk om maakt. O:)
Ze doen gewoon hun job (meestal dan), net zoals ik ook elke weekdag doe. Je weet waar je aan begint voor je er aan begint, wil je de gevaren er niet bij begin er dan niet aan. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:16

russel schreef:
De kraakbeweging in Amsterdam heeft een hele slechte naam, dat zijn absoluut geen lieferdjes...en de aanvoering van die beweging kan je op zijn minst crimineel noemen.

Krakers zijn toch zowieso criminelen?
Hoe moet je het anders noemen als je ongevraagd bij iemand naar binnen gaat en niet wilt vertrekken als dat gevraagd wordt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:25

Ayasha schreef:
Omdat er meestal ook een water kanon ed in de buurt is? Knuppels? Rubberkogels? Traangas. Mogen ze volgens mij allemaal vrij gebruiken in zo'n situatie. Als de situatie zo uit de hand gelopen is dat er drie paarden en twee politie mensen gewond geraakt zijn hebben ze ergens een grove inschattingsfout gemaakt gezien er zelfs bij heftige voetbal rellen over het algemeen niemand van de politie (paard of ruiter) gewond raakt. ;) Dus zeggen dat de politie er niets aan kan doen is onzin.

Iemand die GOED met een quad kan rijden krijgt dat ding korter gedraaid dan menig westernruiter zijn paard gedraaid kan krijgen.

Nou sorry maar ik dacht dat jij wel wat slimmer was, kun je nou echt niet bedenken waarom paarden en honden worden gebruikt en géén quads, auto's enz?

Ayasha schreef:

:n Wat respectloos tegenover mensen die zich elke dag volledig inzetten zodat jij veilig over straat kunt, vind het erg kortzichtig.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 03-10-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:26

anneliesdj schreef:
russel schreef:
De kraakbeweging in Amsterdam heeft een hele slechte naam, dat zijn absoluut geen lieferdjes...en de aanvoering van die beweging kan je op zijn minst crimineel noemen.

Krakers zijn toch zowieso criminelen?
Hoe moet je het anders noemen als je ongevraagd bij iemand naar binnen gaat en niet wilt vertrekken als dat gevraagd wordt?

Vanuit politieke correctheid zou het zijn "huurder zonder papieren" :D

Sja, dat is nou het rottige van verwachtingen... Dat jij ze hebt betekent niet dat ik er aan moet/zal voldoen. Mijn nederige excuses dat ik je teleurgesteld heb. :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 06:52

Er is nu iedere week op Ned 1 een docu over de Politie te paard. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken Ayasha ipv hier bij ieder bericht hetzelfde rond te brallen zonder enige onderbouwing of kennis van zaken.
Die paarden hebben wel degelijk een functie in de maatschappij en zijn zeker niet triest. Ook zijn ze enthousiast in hun werk, worden zorgvuldig geselecteerd en zijn voor hun berijders een volwaardig partner/collega.
Maar ik heb het gevoel dat je toch never en nooit openstaat voor een andere mening.
Een quad, jaja, joh schrijf een mail naar de politie, wie weet vinden ze het een werkelijk super goed idee, fijn op de grachten met een quad rijden. Lekker veel overzicht heb je dan. Want daarom zitten ze dus ook te paard, je zit hoger en kan een menigte overzien.
En dat paarden een levend pantser zijn is echt bullshit. In een aflevering van de docu werd een paard geslagen door een voorbijganger en de agent die erop zat reed er achteraan en toen hij bij degene was sprong hij er af en werkte hij deze man tegen de grond, zo boos was hij: Waag het niet mijn paard te slaan!
En mensen hebben wel degelijk respect voor een paard wat op hun af gallopeert en snel kan draaien.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 07:23

He bah dit is dus precies waarom ik het haat politiepaarden.. die beesten doen alles voor de agenten met het werk.. en wat krijgen ze ervoor terug dat ze afgetuigd worden door criminelen.. :( bah.. ;(

ik vind het ziek dat mensen zch moeten uitleven op de paarden.. agenten kiezen ervoor om in zulke situatie's terecht te komen anders moeten ze maar geen agent worden.. maar zo'n paard die kiest er niet voor..

sniezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:04

Kuggur schreef:
De politie zet deze onschuldige dieren in.
De politie heeft de keuze gemaakt paarden bloot te stellen aan risico´s die inherent zijn aan politiewerk.

helemaal mee eens!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:05

ik vind het erg jammer dat er zo gereageerd wordt...
De politie is er voor onze veiligheid en de paarden helpen hen er bij om overzicht te houden... een paard lokt nou niet direct uit tot geweld, MEers-traangas en een waterkanon wel.

Ik ken iemand bij de beredene, en geloof mij maar dat het echt niet in de koude kleren gaat zitten bij die agenten...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:37

Ayasha schreef:
Vanuit politieke correctheid zou het zijn "huurder zonder papieren" :D

huurder zonder papieren? als je iets huurt betaal je ervoor en dat doen krakers toch niet?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:39

XxLiEsJuHhxX schreef:
He bah dit is dus precies waarom ik het haat politiepaarden.. die beesten doen alles voor de agenten met het werk.. en wat krijgen ze ervoor terug dat ze afgetuigd worden door criminelen.. :( bah.. ;(

ik vind het ziek dat mensen zch moeten uitleven op de paarden.. agenten kiezen ervoor om in zulke situatie's terecht te komen anders moeten ze maar geen agent worden.. maar zo'n paard die kiest er niet voor..

Nee, maar een paard kiest nergens voor, dus kunnen we allemaal wel stoppen met rijden

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:02

hey ayasha, als je eens een uurtje over hebt, kijk hier dan eens afl 1 tm 4.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 5f7a9a7dcf
Een zien hoe je dan over politie icm politiepaarden denkt.

Wat jouw reaktie op schietende agenten betreft... ik denk echt dat je geen idéé hebt wat er moet gebeuren voor een agent schiet, en wat er gebeurt nádat een agent geschoten heeft.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:04

XxLiEsJuHhxX schreef:

En voor jou geldt hetzelfde:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 5f7a9a7dcf

wat ze ervoor terugkrijgen? Respect, liefde, training, goede verzorging, en veel tijd buiten (al dan niet in ingewikkelde situaties). Kan menig paard zich alleen maar wensen denk ik zo.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:18

Dat de agenten zelf goed met de dieren om gaan, staat los van hoe ze ingezet worden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de agenten te paard het ook niet eens zijn met dit beleid. Overzicht houden lijkt me prima, maar waar bakstenen gegooid worden, paarden inzetten... Daar gaan de agenten niet over, dat komt van hogere rangen. Ik denk niet dat daar iemand over twijfelt, dat het de schuld niet is van de agenten te paard..