Controverse rond het jureren van de Grand Prix Special

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:29

Janine1990 schreef:
Jaaa, HP staat beter op een fors paard... Stond eens een interview met hem in een blad... Het maakte hem niet uit hoe het plaatje er uit zag, als de click er maar is...
Leuke gedachte, ik zie mezelf alleen liever niet op een superrank, klein paard. Dat is vaak gewoon geen gezicht... :=

Fuego vond ik ook afschuwelijk. Monanek te over. Een beetje hengstennek is leuk, maar dit niet... :r
En mij te hectisch, het leek gewoon wannabee Totilas.

De paarden op dat niveau zullen ook niet voor het oprapen liggen, dus ik kan me goed voorstellen dat je eerder de voorkeur geeft aan het hebben van een 'click' dan aan het 'esthetische plaatje'. Een paard waarmee je een 'click' hebt, daar kom je waarschijnlijk verder mee dan een paard dat voor het mooie beter bij je past :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:36

jesse_rulez schreef:
De paarden op dat niveau zullen ook niet voor het oprapen liggen, dus ik kan me goed voorstellen dat je eerder de voorkeur geeft aan het hebben van een 'click' dan aan het 'esthetische plaatje'. Een paard waarmee je een 'click' hebt, daar kom je waarschijnlijk verder mee dan een paard dat voor het mooie beter bij je past :Y)

Absoluut, maar een paard moet wel zo gebouwd zijn dat het de oefeningen ook aan kan...
Naja, Nadine heeft duidelijk bewezen dat ze dat wel kan. En dan vinden wij aan de zijlijn 70% wel hoog, maar dat zijn in principe 3 winstpunten...

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:37

een paard moet een will to please hebben. Geloof me dat er op hoog niveau voorkeur wordt gegeven om het totaalplaatje. Nadine zou nooit in het goudbelanden puur omdat mensen niet een 'wauw' beeld krijgen bij deze combinatie. Bovendien heeft een hengst een machtigere uitstraling voor een man dan een merrie.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:39

Ik heb alleen HP met Nadine en de laatste 5 combinaties gezien (was pas om half elf thuis van paardrijden :P). Ik vond de proef van HP eigenlijk ook erg sterk (op de piaffe en de genoemde drie grote fouten na dan). Buiten die stukken vond ik het erg expressief, lekker ritme en tempo. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat dus 'te druk' vinden. Ik hou persoonlijk niet zo van die vreselijk opgekropte passages, Nadine loopt ze lekker nog een beetje voorwaarts.
Wat mij betreft had de score dus hoger gemogen, maar ja, ik ben maar een leek langs de zijkant :P. Ik vond eigenlijk de proef van de nummer twee ook bijna net zo goed (zo niet beter :o ) dan Totilas, maar ja, dat bleek uiteindelijk ook niet met de mening van de jury te kloppen.
Totilas loopt super hoor, maar ik vond hier en daar wel wat storinkjes zitten in zijn proef, die me bij de nummer 2 niet zo zijn opgevallen. Maar ja, de nummer 2 had een minder expressief paard, dat net iets minder mooi toont. Dat telt natuurlijk ook mee.
Ik vind het wel een goed idee om de twee meest afwijkende scores weg te strepen. Meer jury's lijkt me niet een groot probleem. Gebeurt bij de meeste andere jurysporten toch ook?
Maar ik heb verder absoluut geen commentaar op de jury, vind dat ze het goed doen en ik zou niet in hun schoenen willen staan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:40

BonaFide schreef:
een paard moet een will to please hebben. Geloof me dat er op hoog niveau voorkeur wordt gegeven om het totaalplaatje. Nadine zou nooit in het goudbelanden puur omdat mensen niet een 'wauw' beeld krijgen bij deze combinatie. Bovendien heeft een hengst een machtigere uitstraling voor een man dan een merrie.

Ik betwijfel ook of Nadine de capaciteiten heeft voor het goud.

Maar je hebt natuurlijk merries en merries...

macke

Re: Controverse rond het jureren van de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:59

De nr 2 liep af en toe als een stofzuiger door de baan, er mag wel wat meer oprichting zijn in haar proef. Ook zij had enkele storingen, maar niet te min reed ze verder een goede proef.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:00

macke schreef:
De nr 2 liep af en toe als een stofzuiger door de baan, er mag wel wat meer oprichting zijn in haar proef. Ook zij had enkele storingen, maar niet te min reed ze verder een goede proef.

Laura????????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:03

macke schreef:

Heb je wel naar de goede zender gekeken? :D
Laura zelden zo'n goede proef zien rijden! Echt verdiend tweede.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:08

Cayenne schreef:
macke schreef:

Heb je wel naar de goede zender gekeken? :D
Laura zelden zo'n goede proef zien rijden! Echt verdiend tweede.

Idd, super proef, had van mij mogen winnen eerlijk gezegd.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:13

Nicolien84 schreef:
Sorry off topic, grappige foto met het john deere logo op de achtergrond

Haha idd, zoek de verschillen :+

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:13

Offtopic: Is het ergens terug te vinden op youtube de proef?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:16

Only_Kiekie schreef:
Offtopic: Is het ergens terug te vinden op youtube de proef?

Ik zou zeggen, tik wat zoekwoorden in, dan weet je het snel genoeg ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:22

Laura reed in mijn ogen een super proef,paard bleef ook echt mooi op lengte.
Ik vond zelf het verschil in punten met Edward wel erg groot.Toti werd toch enkele malen wat te kort in de hals,maar hij is natuurlijk wel van gummi.

Wat betreft het jureren,ik vind dat ze er idd naar toe moeten om de hoogste en laagste score te laten vervallen.
Dit is in diverse sporten al heel lang gebruikelijk,zou hier ook prima passen.
Ik heb weer genoten vd sport iig,morgennacht zit ik te kijken naar de kur!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:15

Behalve die drie (grote) fouten liep Nadine echt de proef van haar leven. Daarom had ik best nog iets meer verwacht, iets in de 70.

Als je dat filmpje terug kijkt, je ziet die sprong ook echt niet aankomen. Ze loopt redelijk ontspannen, met haar oortjes naar voren en in een keer schiet ze de lucht in!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:17

Respect voor Hans, ik had er zeker vanaf gelegen :))

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:20

BonaFide schreef:

Ook merries kunnen een uitstraling hebben van een hengst, ligt gewoon aan hoe de conformatie is. Ik ken ook ruinen/hengsten die iel zijn.

Ik heb er eentje die denkt dat ze een hengst is :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:39

Werth won een zilveren medalle met een staking dus wat zit die nou te zeuren , ik vond het wel wat hebben die cabriool op de middenlijn , is een hoge school oefening alleen de ruiter bleef niet netjes zitten zoals de spaanse rijschool :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:41

jus schreef:
Werth won een zilveren medalle met een staking dus wat zit die nou te zeuren , ik vond het wel wat hebben die cabriool op de middenlijn , is een hoge school oefening alleen de ruiter bleef niet netjes zitten zoals de spaanse rijschool :D

Waar zit ze te zeuren?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:42

Tjaa het is en blijft een jurysport! ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:44

s0173957 schreef:
jus schreef:

Waar zit ze te zeuren?

Citaat:
De Duitse is al helemaal niet te spreken over het juryoordeel voor Hans Peter Minderhoud. Na de explosieve rit ,waarbij de merrie zelfs een bijna perfecte capriole uit de hoed toverde

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:44

Jus: Een duitse journaliste ;) Dat gaat niet over Isabell hoor...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:49

BonaFide schreef:

Who care's er doen tig paarden mee aan de WEG en er kan er maar 1 goud winnen. Als er alleen paarden mee zouden doen die kans op goud maken dan blijven er nog geen 5 over :Z

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:50

Ik kreeg gisteren wel een 'waauw'beeld bij Nadine en HP..

2e piaffe en de passagetour.

:wow: :wow: :wow:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:50

Ik hou van dat paard _O-

Verder over die scores... Tsja, 't is precies zoals in het artikel staat: als de score te laag is naar de zin van de ruiter, wordt er altijd gezeikt... Menselijk denk ik.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:51

BonaFide schreef:

Dit is geen vast staant feit. Verschilt van paard tot paard en van man tot man :D