Imke: "Goed getraind en "magere" en "dikke" paarden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:47

gezien ik zjin vachtop bepaalde stukken door het deken heen zie vermoed ik dat het een soort vliegendeken is... Ze zou zich moeten schamen... Vliegen van der paard houden.

Edit: op de iets grotere versie zie ik idd dat ook het "dikkere" gedeelte vliegendeken-stof is. Tsk! Hoe durft ze!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-09-10 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:47

BailyKarlos schreef:
petraaken schreef:
Misschien moeten ze dan maar net als Nicole Uphoff indertijd met Rembrandt in Seoel ook maar eens gebruik maken van de renbaan en hun paarden eens lekker laten rennen.

Ik denk niet dat ze dat durven. Die paarden zijn miljoenen waard en die vrijheid niet gewend. Dan zitten blessures in een klein hoekje.

Komop... (niet specifiek gericht op jou, maar op alle kritiek leverende bokkers) de meeste dressuurstallen hebben allemaal hun eigen renbaan :roll:
Ik ben zelf op bartels met de mijne op de renbaan geweest, en daar komt tineke je ook weleens voorbij in een sneltreinvaart. :D
Het is logisch dat de paarden even moeten wennen en dat je ze niet de 1e dagen bloot wil stellen aan blessuregevaar. Even acclimatiseren, niets meer, niets minder.

het is altijd makkelijk om kritiek te geven, blijkbaar makkelijker dan gowoon te genieten van een leuk verslag.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:17

leuk leuk!
ik zal het jammer vinden als de WEG weer is afgelopen...

l4atjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:32

Dik en dun...heeft te maken met de manier van training lijkt me. Hoewel, mij is laatst ook verteld bij Paardenkenniscentrum dat ongeveer 60% van de paarden in NL te dik is. MAAR -voordat de vlammen beginnen- bij elk paard een andere manier van training (en dus voedsel) vind ik. ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:30

Bob1976 schreef:
Ibbel schreef:
Ik vind het wel grappig dat de renbaan 'eng' is omdat er endurancepaarden langs komen galopperen. Endurancepaarden weten niet beter dan dat ze ingehaald kunnen worden en reageren daar niet op. Een dressuurpaard hoort "100% gehoorzaam en aan de hulpen te zijn", maar als ze ingehaald worden door een groepje galopperende paarden dan willen ze mee?
Ik blijf het een raar fenomeen vinden...

Tja, het is soms jammer dat dressuurpaarden wat minder gewend zijn, maar aan de andere kant; in een dressuurbak word je nu eenmaal niet vaak door een groepje ingehaald. Lastig om daar dan aan te wennen. En het is ook nog eens heel natuurlijk voor een paard om er achteraan te willen gaan. Zeker in een vreemde omgeving waar de paarden toch al wat zenuwachtiger zijn dan normaal.. "100% gehoorzaam" is volgens mij ook niet mogelijk. Het is een paard, geen machine.

Mee eens. Ik denk ook niet dat die paarden er gelijk vandoor zullen gaan, maar ze worden er misschien wel erg gestresst van. Ik kan best begrijpen dat je dat niet prettig vindt als je je paard nog moet laten wennen, want dan wil je juist dat die omgeving hem vertrouwd wordt en dat hij er lekker ontspannen is.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:20

Super leuk verslag :)

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:25

Leuk geschreven ;)

timokyana

Re: Imke: "Goed getraind en "magere" en "dikke" paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:46

heerlijk om zo mee te genieten ;-)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:34

leuk verslag!
echt fijn dat we overal van op de hoogte gehouden worden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:38

Imke heeft inderdaad een renbaan waar ze regelmatig met Sunrise gaat galopperen. :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:44

Warum Nicht heeft trouwens wel een magnifiek hoofd hoor, wat een plaatje.

Goed ook dat Adelinde en Imke gewoon een cap dragen, Edward slaat idd nogal een modderfiguur door eerst zijn cap te laten fotograferen en hem daarna niet op te zetten. :')

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:45

jemig zeg 1 ding dat ik het raar vind van de deken en ik zou het verslag niet leuk vinden :S. sorry hoor.
Edit: zag ook niet duidelijk of het nou een vliegendeken is of niet.

maar goed voor de rest vind ik het wel heel leuk om zo achter de schermen kunnen kijken

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:16

Leuk om te lezen! Vind het best grappig dat ze met de fiets naar het hotel gaan. Had ik niet verwacht..

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:22

Jammer dat het zo'n hele reis is. Moet machtig zijn om zien zo veel disciplines bij elkaar! Anders moet je daar het hele land voor afreizen en dan heb je nog zoveel kwaliteit niet gezien!

Kwijl!!!!!!!!!!!!!!!!

JuniorAbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:50

Erg leuk!
ik heb alleen altijd geleerd om onderleggers bij bandages tedoen en zie dat hier bij haar!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:58

l4atjuh schreef:
Dik en dun...heeft te maken met de manier van training lijkt me. Hoewel, mij is laatst ook verteld bij Paardenkenniscentrum dat ongeveer 60% van de paarden in NL te dik is. MAAR -voordat de vlammen beginnen- bij elk paard een andere manier van training (en dus voedsel) vind ik. ;)

Kan je toch perfect vergelijken met een athletiekmeeting? Daar zie je over de verschillende disciplines ook compleet verschillende types, gaande van de volledige 'droge' / lees bijna uitgemergelde :D langeafstandslopers tot de superstevige kogelstoters. Is op de WEG net zo. Het type paard dat voor die verschillende disciplines gebruikt wordt is ook gewoon anders, plus andere training en ander voedsel idd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:06

Sprinters hebben ook een steviger bouw dan een lange afstandsloper. Zelfs springpaarden hebben een iets andere bespiering dan de dressuurpaarden. Ik zie dressuurpaarden altijd als de bodybuilders onder de mensen. 8-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:16

En een bodybuilder is over het algemeen idd anders gebouwd dan een marathonloper. :))

Endurancepaarden zijn de Keniaantjes onder de paarden. ;)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:11

Nou nou zeg!
Zo ik dat allemaal hoor!!! Zijn ze druk bezig.
Tja paardrijden op hoog niveau is hard werk... *D