Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BailyKarlos schreef:petraaken schreef:Misschien moeten ze dan maar net als Nicole Uphoff indertijd met Rembrandt in Seoel ook maar eens gebruik maken van de renbaan en hun paarden eens lekker laten rennen.
Ik denk niet dat ze dat durven. Die paarden zijn miljoenen waard en die vrijheid niet gewend. Dan zitten blessures in een klein hoekje.
Bob1976 schreef:Ibbel schreef:Ik vind het wel grappig dat de renbaan 'eng' is omdat er endurancepaarden langs komen galopperen. Endurancepaarden weten niet beter dan dat ze ingehaald kunnen worden en reageren daar niet op. Een dressuurpaard hoort "100% gehoorzaam en aan de hulpen te zijn", maar als ze ingehaald worden door een groepje galopperende paarden dan willen ze mee?
Ik blijf het een raar fenomeen vinden...
Tja, het is soms jammer dat dressuurpaarden wat minder gewend zijn, maar aan de andere kant; in een dressuurbak word je nu eenmaal niet vaak door een groepje ingehaald. Lastig om daar dan aan te wennen. En het is ook nog eens heel natuurlijk voor een paard om er achteraan te willen gaan. Zeker in een vreemde omgeving waar de paarden toch al wat zenuwachtiger zijn dan normaal.. "100% gehoorzaam" is volgens mij ook niet mogelijk. Het is een paard, geen machine.
l4atjuh schreef:Dik en dun...heeft te maken met de manier van training lijkt me. Hoewel, mij is laatst ook verteld bij Paardenkenniscentrum dat ongeveer 60% van de paarden in NL te dik is. MAAR -voordat de vlammen beginnen- bij elk paard een andere manier van training (en dus voedsel) vind ik.