'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:56

sympie schreef:
goh, en wat denk je, dat de nederlanders wel zo katholiek zijn? Komaan zeg...

Daar gaat het toch niet om? Puur omdat het "jouw" bond is wil niet zeggen dat je een bord voor je hoofd hoeft op te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:57

Chaos schreef:
Zoek het op internet allemaal maar eens uit Ayasha, er is al VEEL meer onenigheid geweest. ;)

En da's allemaal de bond zijn schuld en de ruiters kunnen er NIIIKKSS aan doen? Zij zijn groot en ik ben klein en dat is NIET eerlijk! ^)

Kom op zeg. :)
Dat ze zich ne keer allemaal volwassen gedragen en rond tafel gaan zitten ipv naar de dichtsbijzijnde roddelpers te stappen en zo uwe gram proberen te halen. Want Peter mag twee keer raden wie het verst gaat komen als ze allebei op die manier gaan spelen...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:02

Ayasha schreef:
Chaos schreef:
Zoek het op internet allemaal maar eens uit Ayasha, er is al VEEL meer onenigheid geweest. ;)

En da's allemaal de bond zijn schuld en de ruiters kunnen er NIIIKKSS aan doen? Zij zijn groot en ik ben klein en dat is NIET eerlijk! ^)

Kom op zeg. :)
Dat ze zich ne keer allemaal volwassen gedragen en rond tafel gaan zitten ipv naar de dichtsbijzijnde roddelpers te stappen en zo uwe gram proberen te halen. Want Peter mag twee keer raden wie het verst gaat komen als ze allebei op die manier gaan spelen...

Makkelijk roepen als je totaal niet weet hoe het wereldje in elkaar zit :(:)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:02

Chaos schreef:
sympie schreef:
goh, en wat denk je, dat de nederlanders wel zo katholiek zijn? Komaan zeg...

Daar gaat het toch niet om? Puur omdat het "jouw" bond is wil niet zeggen dat je een bord voor je hoofd hoeft op te houden.

ik hou voor niemand een " bord voor mijn hoofd" .
Als gelijk welke bond iemand selecteerd en iemand niet, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen, zo simpel is dat.
Of dat dit nu bij iemand in goede of slechte aarde valt.
Laatst bijgewerkt door Deertje op 18-09-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:03

Sporter: Nee want ik ken daar niemand en ik woon ergens in timboektoe en de vraag is of ik uberhaupt al ooit van dressuur gehoord heb... :(:)
Maar sporter, vertel het me eens gezien jij het blijkbaar wel weet, wie gaat het verste komen op de manier die Peter Spahn nu gekozen heeft denk je?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-09-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:04

sympie schreef:
Als gelijk welke bond iemand selecteerd en iemand niet, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen, zo simpel is dat.

Zo werkt het niet natuurlijk. Een bond heeft selectie regels en daar mogen ze op gaan selecteren. Als je met die regels gaat lopen rommelen dan deugt er iets niet maar blijkbaar heb jij daar niet zoveel moeite mee.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:05

Jij reageert altijd zó ontzettend dom Ayasha. Het gaat niet om jou, en nee, je hebt blijkbaar idd weinig verstand van die wereld. Je mag toch op zijn minst van wat dingen op de hoogte zijn voordat je je zo uitlaat. :) Dus jij vindt het normaal dat een bond sloemelt met regels wat betrefd de selectie? Om maar even een ding te noemen?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:06

sporter schreef:
sympie schreef:

Zo werkt het niet natuurlijk. Een bond heeft selectie regels en daar mogen ze op gaan selecteren. Als je met die regels gaat lopen rommelen dan deugt er iets niet maar blijkbaar heb jij daar niet zoveel moeite mee.

het zal dat zijn....... }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:08

Jij vindt dat ik ontzettend dom reageer. :D En ik had het niet over mij, dan vind je dus eigenlijk dat sporter ontzettend dom reageert want die begint het op mijn persoontje te gooien. :) Eerst beslissen wie je dom vindt en dan de juiste persoon benoemen! ;)

Neen, maar ik vind het ook niet normaal om dan maar lekker mee te doen met dit soort pers. En nogmaals de vraag, wie zou er het verste komen denk je? :)
Ik betwijfel ten zeerste of hij hier veel mee gaat bereiken... Of beter gezegd: of hij hier mee gaat bereiken wat hij wil bereiken.

Tsk Sympie, rebel O:)

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:10

ik vraag me af hoe de bond sjoemelt ivm met uitslagen.
Indien een ruiter wenst op internationale wedstrijd te gaan dan dient hij een kanidatuur te stellen. Iets laterworden de nominatie doorgegeven vor die wedstrijd en enkel weken voordien krijgt de ruiter de definitieve selectie toegewezen voor de wedstrijd.
Wanneer de ruiter meegedaan heeft worden de uitslagen automatisch doorgegeven aan de bond. dit door organiserende bond.
Dus ik zou niet weten hoe het nu toevallig zou zijn dat van Peter er geen punten zijn doorgegeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:12

Vreemde situatie, die ik eerlijk gezegd niet zo zeer kan betwijfelen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:12

idd, mister_m, ik blijf erbij, je hoort maar één kant van het verhaal.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:14

sympie schreef:
idd, mister_m, ik blijf erbij, je hoort maar één kant van het verhaal.....

en hier nog eentje... :) Frappant dat een bond uberhaupt al die moeite zou doen. :)
Ergens zal er toch iets gebeurt zijn dat ook vanuit Peter Spahn niet geheel klopt dan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:15

chocobroodje schreef:
België houdt weinig topruiters over zo, die belgische eventing ruiter is ook al naar nederland gekomen omdat het hier 1000x beter wordt geregeld. Ze moeten vooral zo doorgaan dan hebben ze volgende WEG geeneens een A kader meer.

en dat is nog niet de enige, zo ook JC Vangeenberghe die voor Oekraïne ging rijden, en er waren er meer, en ik geef ze geen ongelijk.
Op gebied van topsport zal Belgie nooit de top halen, simpelweg door zo'n dingen. Ze hebben er verre van systeem inzitten.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:18

zitake schreef:
chocobroodje schreef:
België houdt weinig topruiters over zo, die belgische eventing ruiter is ook al naar nederland gekomen omdat het hier 1000x beter wordt geregeld. Ze moeten vooral zo doorgaan dan hebben ze volgende WEG geeneens een A kader meer.

en dat is nog niet de enige, zo ook JC Vangeenberghe die voor Oekraïne ging rijden, en er waren er meer, en ik geef ze geen ongelijk.
Op gebied van topsport zal Belgie nooit de top halen, simpelweg door zo'n dingen. Ze hebben er verre van systeem inzitten.

De reden dat JC voor Oekraëne ging rijden had ook niet alleen met het sportieve te maken maar vooral met veel euro's

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:25

mister_m schreef:
zitake schreef:

De reden dat JC voor Oekraëne ging rijden had ook niet alleen met het sportieve te maken maar vooral met veel euro's

Gelijk heeft ie toch ;), als je de sport met de euro's kan combineren, of zie ik dat verkeerd ;) :P, maar het had wel degelijk ook met de sport te maken :)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:38

ik vind het zo triest voor ze.
ik weet dat Peter er keihard voor heeft gewerkt en dan op zo'n smerige manier aan de kant gezet.
kan me voorstellen dat je voor zo'n land niet meer uit wilt komen!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:54

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie / LC Friesland

Maar op een website las Spahn toevallig dat de Belgen wel degelijk met vier dressuurcombinaties zou afreizen naar Amerika. Alleen was Spahn niet geselecteerd en landgenote Claudia Fassaert wel. "Terwijl Claudia op geen enkele wedstrijd waaraan we beiden meededen, hoger scoorde dan ik," zegt Spahn.

uitslag CDI3* Hickstead 2010

Grand Prix - CDI

1. Richard Davison - Hiscox Artemis - 70.340% (Great Britain)
2. Henriette Anderson - Louis d'Or - 68.766% (Great Britain)
3. Michael Eilberg - Marakov - 68.553% (Great Britain)
4. Kenneth Dyrby - Nanette - 68.128% (USA)
5. Daniel Sherriff - Bayford Hall Dallaglio - 67.149% (Great Britain)
6. Claudia Fassaert - Donnerfee - 66.468% (Belgium)
7. Stephanie Croxford - Mr President - 66.340% (Great Britain)
8. Susanna Bordone - Dark Surprise - 65.660% (Italy)
9. Marc Peter Spahn - Fryso Huys Cas - 65.532% (Belgium)

Grand Prix Special - CDI

1. Richard Davison - Hiscox Artemis - 70.333% (Great Britain)
2. Claudia Fassaert - Donnerfee - 68.333% (Belgium)
3. Stephanie Croxford - Mr President - 67.917% (Great Britain)
4. Kenneth Dyrby - Nanette - 66.917% (USA)
5. Susanna Bordone - Dark Suprise - 66.500% (Italy)
6. Chantal Wigan - Ferero - 65.750% (Australia)
7. Jose Maria Sanchez Cobos - Fogonero - 65.583% (Spain)
8. Nuno Palma e Santos - Sal - 64.917% (Portugal)
9. Arnaud Serre - Helio II - 64.625% (France)
9. Lizzie Murray - Catherston Springsteen - 64.625% (Great Britain)
11. Stephanie Childeric - Frido - 64.208% (France)
12. Marc Peter Spahn - Fryso Huys Cas - 63.667% (Belgium)

?????????

Cemlys

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:55

maaaaar... hier rijdt hij niet met Anders en daar gaat het om denk ik hier ;)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:58

nou snap ik er niks meer van? peter spahn heeft hier wel lagere scores en er word gezegd dat hij hogere scores had?! edit: ohh ik zie het al het is met Cas

Aan de andere kant vind ik het weer een echte ''paardenwereld'' actie. Alles gaat altijd heel sniekie en is er veel voortrekkerij.

Maar goed ik weet zeker dat spahn er wel komt is het niet voor Belgie dan wel voor een ander land. Geduld is een schone zaak haha
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 18-09-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:58

Iphi schreef:
Discussies over selectie plaatsen zal je altijd en in elk land hebben.

Jos Lansink is ook niet voor niets naar België gekomen toch?

dat had niets met selecties te maken maar met het feit dat ie voor een Belgische werkgever ging werken /rijden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:01

diesel83 schreef:
nou snap ik er niks meer van? peter spahn heeft hier wel lagere scores en er word gezegd dat hij hogere scores had?! edit: ohh ik zie het al het is met Cas

Aan de andere kant vind ik het weer een echte ''paardenwereld'' actie. Alles gaat altijd heel sniekie en is er veel voortrekkerij.

Maar goed ik weet zeker dat spahn er wel komt is het niet voor Belgie dan wel voor een ander land. Geduld is een schone zaak haha

Cas en Anders zijn dezelfde. :)
Cayenne @ [VN] Friese hengst Anders 451 uitmuntend tijdens karaktertesten

Edit; juiste link gevonden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-09-10 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:03

zitake schreef:
maaaaar... hier rijdt hij niet met Anders en daar gaat het om denk ik hier ;)

dacht dat dat dezelfde was fryso huys cas en anders 451 ( ivm goedkeuring als dekhengst)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:05

Mijn mening:
Ik vind de combinatie er ook niet thuis horen. Sorry.
Heb hem zien rijden en nee...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:12

Nooit slim om dit soort dingen via de pers uit te spelen.

Afwegingen om een team samen te stellen zijn altijd moeilijk en ik denk niet dat wij genoeg informatie hebben om daar kritiek op te leveren.