Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:48

joelledsr schreef:
achja, hier op bokt op het KWPN walhalla mag je dit soort dingen natuurlijk niet zeggen. En meestal houdt ik me daar dan ook verre van.
Ik persoonlijk vind Karel de Lange echter een hoop meer inzicht hebben in paarden en fokken van paarden dan menige KWPN bobo en ik hoop dan ook oprecht dat bureaucratisch nederland nu maar eens op het matje geroepen gaat worden door europa.

Als Karel nu eerst eens aan de randvoorwaarden van zijn Shagya stamboek gaat voldoen namelijk volbloed Shagya paarden gebruiken dan heeft hij een grotere kans op goedkeuring. Al denk ik nu dat die goedkeuring verder weg is dan ooit.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:49

Dus iedereen die moedeloos is moet dan maar drastische maatregelen nemen of daarmee dreigen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:49

Je kan ook zeker erg van je paarden en de fokkerij genieten zonder erkenning mi...als hij zon hart heeft voor zijn paarden en de fokkerij van zijn dieren, dan is een papiertje maar eem papiertje en laat hij lekker iemand anders komen voor een chip..een mooi handmatig papiertje erbij met de ouders van het dier en probleem opgelost..zie de noodzaak van een eigen stamboek niet zo eerlijk gezegd..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:50

Ussiethree schreef:
Wilde dat ook net vragen. Waarom hebben andere stamboeken hier geen last van?

Jullie snappen er niets van, dat heeft allemaal te maken met het complot natuurlijk!

:+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:50

joelledsr schreef:
maar na 8 jaar met man en macht vechten voor erkenning. Proberen alles volgens de regeltjes te doen, kan ik bergijpen dat je eens moedeloos gaat worden.

hallo zeg, we hebben het hier om een ieniemienie stamboekje met persoonlijke frustraties. Niet over een dood of leven zaak van Amnesty international. Karel mag dan moedeloos zijn, maar een beetje binnen perspectief denken is niet te veel gevraagd mag ik hopen.

Bovendien, als het niets wordt gaat hij gewoon weer lekker verder bij het Pinto-Barok oid of de nieuwe concurrent van de IHW (die dit jaar zo lekker zijkerig de keuring op dezelfde dag als het IHW had) tot hij daar ook weer uitgeschopt wordt.

Voorlopig is het arabische bloed bij de EASP ook met een vergrootglas te vinden trouwens. Als hij daar eerst eens wat aan doet dan komt de erkenning wellicht wat eenvoudiger.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:53

Sizzle schreef:
joelledsr schreef:
maar na 8 jaar met man en macht vechten voor erkenning. Proberen alles volgens de regeltjes te doen, kan ik bergijpen dat je eens moedeloos gaat worden.

hallo zeg, we hebben het hier om een ieniemienie stamboekje met persoonlijke frustraties. Niet over een dood of leven zaak van Amnesty international. Karel mag dan moedeloos zijn, maar een beetje binnen perspectief denken is niet te veel gevraagd mag ik hopen.

Bovendien, als het niets wordt gaat hij gewoon weer lekker verder bij het Pinto-Barok oid of de nieuwe concurrent van de IHW (die dit jaar zo lekker zijkerig de keuring op dezelfde dag als het IHW had) tot hij daar ook weer uitgeschopt wordt.

Voorlopig is het arabische bloed bij de EASP ook met een vergrootglas te vinden trouwens. Als hij daar eerst eens wat aan doet dan komt de erkenning wellicht wat eenvoudiger.

Daarbij is hij bij het NRPS niet voor niets uitgeschopt en heeft daarna nog een rechtszaak verloren over gekopieerde dekbewijzen dus echt brandschoon is hij niet te noemen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:54

Ik heb net even de website gezien van het easp...is dat niet gewoon hetzelfde als het nrps? daar zal het ws ook wel op vast zitten ws..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:01

vanitymay schreef:
Ik heb net even de website gezien van het easp...is dat niet gewoon hetzelfde als het nrps? daar zal het ws ook wel op vast zitten ws..

Dat was bij de laatste rechtszaak 1 van de hoofdredenen ja.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:01

Ik ben bang dat Karel voor het ogenblik niet meer in balans is 8-) .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:03

BigBen schreef:

Hehehehe, nee duidelijk geen evenwichtsmodel. :Y)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:04

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:06

Suzanne F. schreef:
BigBen schreef:

Hehehehe, nee duidelijk geen evenwichtsmodel. :Y)

Teveel EV :D .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:08

Wat mij doorgaans flink stoort is dat er een flink deel van de aangeboden hengsten helemaal niet normaal beschikbaar is (dood of export).
Als dat is hoe je je aantallen moet opkrikken gaat er in mijn ogen iets mis.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:10

of teveel door de scheefzittende en prikkende Gal gereden geweest ..en niet volgens de regels van de FEI gejureerd

Breghje

Re: Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:14

Ik ken heel het stamboek niet, maar als je als voorzitter van een stamboek in wording, of in oprichting oid jezelf zo moet preserenteren, dan denk ik toch eerlijk gezegd dat je jezelf eerder onsterfelijk belachelijk maakt dan dat je oooit iets zinnigs zult bereiken... Ik zal de naam in elk geval nooit meer vergeten denk ik...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:21

En dit wordt dan geroepen door een man die complete kruistochten tegen Anky en Sjef houdt. Zogenaamd uit liefde voor paarden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:28

Vudress schreef:
En dit wordt dan geroepen door een man die complete kruistochten tegen Anky en Sjef houdt. Zogenaamd uit liefde voor paarden.....

*mompelt iets over tegensprekende acties*

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:43

Zeker slechte paarden, die hij wilt 'executeren', weet ik ook wel weer waar ik geen paarden koop

Verder :Z dream om Karel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:47

Het was wachten op het moment dat Karel weer eens wat van zich laat horen.

Jammer dat het dan op zo'n manier moet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:52

Ik kom wel eens op zijn forum, daar maken ze elkaar ook af.
Hij komt op mij over als een gefrustreerd mannetje.
Volgens mij is het aandachttrekkerij en (hoop ik) meent hij er niets van.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:58

Het zullen wel zn slechte paarden zijn die sowieso afgemaakt zullen moeten worden ivm gezondheidsproblemen.
Dan kan hij toch nu mooi hiermee dreigen.....

Hoe diep kan men zinken :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:59

joelledsr schreef:
achja, hier op bokt op het KWPN walhalla mag je dit soort dingen natuurlijk niet zeggen. En meestal houdt ik me daar dan ook verre van.
Ik persoonlijk vind Karel de Lange echter een hoop meer inzicht hebben in paarden en fokken van paarden dan menige KWPN bobo en ik hoop dan ook oprecht dat bureaucratisch nederland nu maar eens op het matje geroepen gaat worden door europa.

Wat is dit nou weer voor onzin?
Op Bokt komen alle rassen voor, van mini's tot koudbloeden en sportpaarden en pony's van alle stamboeken, er hangt hier zeker geen cultuur rond één stamboek. Dat is onmogelijk met zoveel leden.

Als er één forum is waar je niks mag zeggen omdat je post of jijzelf anders gelijk verwijderd wordt is het meneer de Lange's eigen EASP forum Fokt wel.

Je maakt jezelf belachelijk door iemand te verdedigen op een manier die het tegenovergestelde is van de realiteit.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:09

En dit is dan de man die altijd predikt over het welzijn van paarden? Die bijna elke ruiter afbrand in de top.
Ik kan nu goed begrijpen waarom hij al eerder herrie heeft gehad bij het NRPS en het IHW.
Die man moet opgenomen worden en behandeld. Want zulke uitspraken kun je toch niet doen als je bij je volle verstand bent. Of zou hij te diep in het glaasje gekeken hebben bij het doen van deze uitspraken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:29

Tip voor Karel: gebruik ook je andere stokpaardje :j
Morgen gaat het Kroondomein weer op slot voor het koninklijke jachtseizoen, gooi je paarden gewoon daar in het bos dan sla je twee vliegen in één klap :+
En aandacht voor je "stamboek" en voor de verwerpelijkheid van de jacht _O- _O- _O-

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:31

diep triest dat je op deze manier je gelijk wilt halen