Bokt op Horse Event - de zaterdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: Bokt op Horse Event - de zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:11

wie heeft er nog foto's van wibi? wat was dat top zeg! :D

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:42

heb foto's + filmpjes van wibi ;) zal ze er anders zo of morgenochtend er ff op zetten!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:43

ruiter1992 schreef:
heb foto's + filmpjes van wibi ;) zal ze er anders zo of morgenochtend er ff op zetten!

Graag! :)

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:23

Floridian schreef:
NienSCHaap schreef:
Die foto van Wibi Soerjadi vind ik wel erg grappig, wist niet dat die dat ook kon O:).
Jammer dat de foto niet van voren gemaakt is.

Zijn er idd nog meer foto's van?

...misschien was het een 'stuntman', haha :) knap hoor!

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Citaat:
Gelukkig maar.
Ik vond die pony's wel eng :I
ze zijn onnatuurlijk klein!.
en ze zijn niet eens écht zeg maar.
allemaal genetisch gemanipuleerd. geef mij maar een grote pony hoor (:

Citaat:
ja dat, én nog geprutst soms met genen.
En sowieso, alsof dat niet erg genoeg is. In de natuur zouder een arabier een shet niet dekken hoor xD.
ik vind het niet kunnen, alleen maar omdat mensen het kleiner en 'schattiger' willen. En die beesten kunnen er niets aan doen.

Wat een belachelijke reactie.
Wanneer je geen idee hebt van een onderwerp reageer er dan niet op of verdiep jezelf hier eens in.

Ik zal even een beknopte uitleg geven hoe het wel zit zodat je in het vervolg wel een antwoord kan geven.

De miniature horses zijn van oorsprong de oa. afgekeurde shetlanders uit europa.
30 tot 40 jaar geleden werden deze geimporteerd naar amerika waar er door selectie en kruisingen een nog verfijnder paardje uit is ontstaan.
Niks geen genetische manipulatie maar een fokproces van 30 tot 40 jaar dus.
Door dit soort belachelijke reacties blijven mensen denken dat eht allemaal zo zielig is.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:20

Takke schreef:
Citaat:
Gelukkig maar.

Citaat:
En sowieso, alsof dat niet erg genoeg is. In de natuur zouder een arabier een shet niet dekken hoor xD.
ik vind het niet kunnen, alleen maar omdat mensen het kleiner en 'schattiger' willen. En die beesten kunnen er niets aan doen.

Wanneer je geen idee hebt van een onderwerp reageer er dan niet op of verdiep jezelf hier eens in.

Ik zal even een beknopte uitleg geven hoe het wel zit zodat je in het vervolg wel een antwoord kan geven.

De miniature horses zijn van oorsprong de oa. afgekeurde shetlanders uit europa.
30 tot 40 jaar geleden werden deze geimporteerd naar amerika waar er door selectie en kruisingen een nog verfijnder paardje uit is ontstaan.
Door dit soort belachelijke reacties blijven mensen denken dat eht allemaal zo zielig is.

Amen! :)

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:51

Ben ook zaterdag ook op HE geweest. Topdag en topweer!! Wij hadden voor een weekend een huisje in Vlierden. Lekker dichtbij Deurne dus een hele dag kunnen rondstruinen op HE! Wibi heb ik niet gezien (er is zoveel te zien, dan moet je keuzes maken *-:) )Maar goed, dankzij filmpje op de eerste pagina toch de sprong gezien.

Takke, goed van je om een toelichting te geven over de minipaardjes.
Mensen, wat een negatieve reacties! Feitelijk zijn alle paarden fokprodukten en mensen zijn verschillend in wat de een mooi vindt en de ander lelijk. Ik vergelijk de paardenfokkerij met die van honden. Daarin is ook van alles gekruist om tot de rassen te komen die we nu zien. Als het dier maar gezond is en een goed leven heeft en er niet verkeerd doorgefokt wordt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:58

Ik denk dat wij volgend jaar ook een hotel in de buurt boeken ofzo, en dan gewoon een passepartout kopen en drie dagen HE-en. :)

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:18

Ik ben een heel weekend geweest, ik was hiervoor nog nooit geweest, maar vond het zeker de moeite waard!! We hebben drie volle dagen rondgelopen op het terrein, van allerlei mooie en interessante dingen gezien, en natuurlijk ook lekker geshopt! Ik vond t fantastisch en zeker iets om nog eens naar toe te gaan! Verder heb ook ik Wibi zien springen, fantastisch! Me verwonderd over de minipaardjes, gekeken en geleerd van Annemarie van der Toorn, en van alle andere clinics die er werden gegeven!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:10

Superhafjes, heb ik jou nou gezien in de Boktlounge?

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:11

Hoi Bellatrix, dat zou heel goed kunnen! Ben er heel even geweest, op vrijdag was dat, toen hebben we een onderdeel van die quiz ingevuld!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:12

Nee, ik was er alleen op zaterdag en zondag. :+

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:16

Ow, nee dan kan het denk ik niet, heb zaterdag nog wel heel even gekeken, maar dat was echt heel erg kort, was meer voorbij lopen zeg maar..!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:17

Hmm ok, dan ben ik in de war. :+

Liefpaardje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:22

ben er ook geweest hij had er lol in joh en lachen
en op de foto geweest met.......... TIM LIPS!!!!!!!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:04

Takke schreef:
Citaat:
Gelukkig maar.

Citaat:

Ik vind het geen belachelijke reactie, en ik zou het fijn vinden als jij je mening niet als een feit brengt. maar dat even terzijde;
als die afgekeurde shetters dan naar amerika gaan, oke toch? maar door alleen maar door te fokken met arabieren en weet ik veel wat voor grotere rassen vind ik nergens op slaan! een arabier springt niet op een shet, en andersom kán niet eens.
En ik denk dat ik niet 'niks weet over het onderwerp'.
Maar als jij dat vind denk je dat maar (:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:42

takke's bericht IS ook geen mening, maar een feit!

Er wordt helemaal niet gefokt met arabieren, en dat wordt bedoelt met: verdiep je eerst ergens in voor je hoog van de toren begint te blazen over iets waar je duidelijk de ballen verstand van hebt

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:48

Mij is dat nog nét verteld door haar
"30 tot 40 jaar geleden werden deze geimporteerd naar amerika waar er door selectie en kruisingen een nog verfijnder paardje uit is ontstaan."
en eerder in dit topic (:

maar ik kap met deze discussie, tenzij er een goed topic voor is. want mij word de sfeer te venijnig ;)

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:01

annaaube schreef:
Mij is dat nog nét verteld door haar
"30 tot 40 jaar geleden werden deze geimporteerd naar amerika waar er door selectie en kruisingen een nog verfijnder paardje uit is ontstaan."
en eerder in dit topic (:

maar ik kap met deze discussie, tenzij er een goed topic voor is. want mij word de sfeer te venijnig ;)

Vooropgesteld ben ik een hem maar dat kon je uiteraard niet weten.

En ik kan het als feit neerzetten aangezien het dat ook is.
Ik draai al meerdere jaren mee binnen de american miniature horses en weet ook aardig wat van het ontstaan van dit type paard.
Als je een verdere verduidelijking wil hebben over de kruisingen kan ik je vertellen dat deze kruisingen met diverse rassen heeft plaats gevonden en dan ten alle tijde met de kleine en luxe uitvoeringen.
Een arabier zoals jij die hier brengt zal er nooit voor zorgen dat er een verkleining bij de minipaarden zal plaatsvinden terwijl we dit wel willen hebben.
Het voornaamste wat meegeteld heeft is dat de luxe types van bijvoorbeeld de shetlanders verder gebruikt werden in de fokkerij om de paarden nog luxer te maken.
Mijn woorden verdraaien in jou voordeel heeft geen zin.
Nergens zie je mij het woord arabier gebruiken. Dit is puur een ras wat jij naar voren haalt.

Ik vind het gewoon jammer dat je aangeeft dat de minipaarden genetisch gemanipuleerd zijn.
Dat is een fabel waar jij zelf mee komt.
Wanneer een dergelijke reactie de wereld in gegooid word gaat dit een eigen leven leiden terwijl het niet is zoals het feitelijk is.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:05

Sorry voor de hem/haar fout ;p. Ik ben niet op je profiel wezen kijken (:

Maar ik heb het niet zelf verzonnen hoor, van de manipulatie . ik heb het dan wel niet uit een 100% betrouwbare bron gehoord, maar wel 99%. En ze zien niet er niet natuurlijk uit.
Vind ik.
: D

Edit; tiepfoutje

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:09

annaaube schreef:
Sorry voor de hem/haar fout ;p. Ik ben niet op je profiel wezen kijken (:

Maar ik heb het niet zelf verzonnen hoor, van de manipulatie . ik heb het dan wel niet uit een 100% betrouwbare bron gehoord, maar wel 99%. En ze zien niet er niet natuurlijk uit.
Vind ik.
: D

Edit; tiepfoutje

Als jij een 99% betrouwbare bron hebt zou ik hier graag een verwijzing naar hebben.
Het lijkt me namelijk sterk dat jij een 99% betrouwbare bron kunt hebben.
En ik heb er nooit problemen mee om meer bij te leren mocht het wel zo zijn.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:31

annaaube schreef:
Weet iemand hoe het is afgelopen met die jongen die door dat grijze miniatuur paardje een trap gekregen had?
Echt van de zotte dat de ehbo gewoon rustig aan kwam lopen. en die commentaargeefster alleen maar omroepen hoe hij huilde. echt joh, als hij kon lopen wist ik zeker dat ze een b*tchslap had gehad xD.
Maarja.
Voor de rest was het echt leuk (: vooral het interview met imke schellekens!

ps. de banken in de bokt lounge zitten lekker :p

hij kreeg niet van die grijze een trap maar van die vos.
Maar was een beste klap inderdaad!
en die commentaargeefster........ my god

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:43

annaaube schreef:

Zou een eind helpen als je jezelf ergens in verdiept alvorens je met losliggende argumenten die kant noch wal raken begint te zwaaien, en wellicht iets aannemen van mensen die zich er, in tegenstelling tot jezelf, wél in verdiept hebben.
Fouten maken is menselijk, geeft ook helemaal niks, maar dit gaat nergens over.
heb je uberhaubt enig idee wat genetische manipulatie is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:52

_helga_ schreef:
wie heeft er nog foto's van wibi? wat was dat top zeg! :D

Slecht maar ik heb ze:
Afbeelding

Afbeelding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:53

Hij doet het toch maar wel mooi even! Liever hij dan ik :o