Anky van Grunsven voortaan trainster voor de Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:53

Ayasha schreef:
Hm, vreemd, de paarden die ik ken en gereden heb deed/doe je dat 3x mee (en dan heb ik het over de goedzakken.), en de 4e keer mag je vleugeltjes op je rug plakken. :D

En je herhaalt toch exact wat ik zeg... Theorie is ter ondersteuning... ;)

Misschien moet je die mensen eens vragen hoe lang ze al wedstrijd rijden....... ;) Kijk als iemand er tien jaar over doet om in het Z te geraken dan weet je genoeg. :D Maar dat jij alle ruiters over een kam scheert voor die 100 scheve die je eens hebt zien doorkomen dan zegt dat meer over jou dan over de Z ruiters. :) Ik zie er nl zat goeie. :)

Uuuuh ik heb gereageerd op de quote 'menig ruiter'. Sinds wanneer scheer ik dan alle ruiters over 1 kam :o?
Geloof ik niet dat ik ergens heb gezegd ALLE ruiters.

Ookal doen ze er 10 jaar over om in het Z te komen, dan nog klopt er iets niet.

En hier is in België neem ik aan, ik weet natuurlijk niet hoe het in België gesteld is, komen ook minder topics voorbij op bokt van Belgische ruiters omdat daar er natuurlijk ook minder van hier zijn. Eerlijk gezegd let ik daar dan ook niet op bij een topic, ook niet echt nodig.

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:56

1:10! Daar loopt ie echt wel heel lekker :D kijk die oortjes! van top tot teen ontspannen ofzo _O-

In ieder geval; ik las het in de telegraaf, leuk voor anky toch? heeft ze ook nog eens wat te doen! En phoe, die hoge pief daar gaat heel wat geld erin steken dus ik denk dat het best wat kan worden!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:58

Sjoef_Habibi schreef:
Ik weet niet uit welk wereldje jij komt maar je zou haast aan Oekraïne denken. _O- jij blij, is anky de redder om van al die "slechte" ruiters weer iets te maken

Er zijn inderdaad AF EN TOE ruiters waarvan je denkt, hoe zijn zij in deze klasse beland? maar die hebben ook al een rit van 10 jaar opzitten om in de klasse te komen met het geluk van de UITZONDERLIJKE sinterklaasjurys. 1 op wellicht 30 proeven dat ze een winspunt rijden.

Kan natuurlijk ook zijn dat niet iedereen het goed kan zien wat wel en wat niet klopt.

Ik heb zelf nog genoeg te leren, uitgeleerd ben je ook nooit, maar als je denkt te zien dat er alleen maar af en toe ruiters in een klasse zitten waarvan je denkt hoe ze daar in zijn belandt denk ik dat er toch nog wat meer aan de theorie gedaan kan worden.... Hoe zie je iets, hoe zie je dat iets klopt, of dat iets niet klopt.
Maargoed, het zou kunnen dus.

Snap trouwens niet waarom het nodig is persoonlijk aan te vallen in een discussie, heeft dat enige meerwaarde?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:00

Ik zeg dat menig ruiter beter rijd waarop jij reageert dat menig ruiter eerder beter de kop beneden kan trekken.... :) Daar maak ik op uit dat jij vindt dat het overgrootte deel helemaal niet fantastisch kan rijden maar gewoon lekker kan plukken. :)

Lees ik het nu verkeerd of baseer jij je idee van de Z ruiters op bokt.nl topics?

En dat ze er tien jaar over doen betekent dat het overgrootte deel van de jury's ook vond dat ze beter nog effe konden gaan trainen, maar ja, er zit er altijd wel eens eentje tussen die dan toch maar een winstpuntje geeft... En zo kom je er uiteindelijk toch wel. Maar als je er tien jaar over doet moet je toch eens achter de oren krabben denk. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen. Het is de bedoeling dat er met argumenten op de inhoud van een post gereageerd wordt en niet op de persoon.

rakni

Re: Anky van Grunsven voortaan trainster voor de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:12

wat gebeurt er nou precies met die ruiter in het filmpje? Dat het er niet uitziet zie ik ook wel, maar hij pauzeert, overlegt met de jury en rijdt weer verder, iemand een idee waar dat over gaat?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:13

Ayasha schreef:
Ik zeg dat menig ruiter beter rijd waarop jij reageert dat menig ruiter eerder beter de kop beneden kan trekken.... :) Daar maak ik op uit dat jij vindt dat het overgrootte deel helemaal niet fantastisch kan rijden maar gewoon lekker kan plukken. :)

Lees ik het nu verkeerd of baseer jij je idee van de Z ruiters op bokt.nl topics?

En dat ze er tien jaar over doen betekent dat het overgrootte deel van de jury's ook vond dat ze beter nog effe konden gaan trainen, maar ja, er zit er altijd wel eens eentje tussen die dan toch maar een winstpuntje geeft... En zo kom je er uiteindelijk toch wel. Maar als je er tien jaar over doet moet je toch eens achter de oren krabben denk. :)

Ik heb het over het niveau. Heb alleen gezegd dat als ze iets beter zouden kunnen, dus de ruiters in het Z waarvan de paarden niet correct lopen, ze waarschijnlijk beter zijn in het naar beneden houden van het hoofd van het paard. En niet beter in iets anders.

Dat lees je inderdaad verkeerd, ik heb het namelijk ook op wedstrijden mogen ervaren. En op foto's naast bokt.
Maar het doet mij pijn om te zien dat er ruiters zijn die winstpunten behalen terwijl ze inderdaad zitten te plukken in de mond van het paard en waarvan de basis niet in orde is. Heeft het paard dat verdient?
Maar als er iets mis gaat kan je dat prima zien op foto's hoor :) Foto's zijn een hele goede weergave van hoe het gaat met je rijden.

Het probleem is dat ze er geen 10 jaar over doen, maar korter. Mensen met zo'n grote wedstrijdambitie blijven neem ik aan ook niet met hetzelfde paard 10 jaar starten als het tot niks uitkomt.

Want ik vraag mij af hoe hij toen bij de WEG is gekomen in 2006.... Lijkt mij toch niet dat het er alleen zo uit zag bij de WEG.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:14

rakni schreef:
wat gebeurt er nou precies met die ruiter in het filmpje? Dat het er niet uitziet zie ik ook wel, maar hij pauzeert, overlegt met de jury en rijdt weer verder, iemand een idee waar dat over gaat?

Op een gegeven moment hoor ik de reporter iets zeggen in de trant van: 'Je kan een winnaar niet stoppen.' Als ik het goed heb gehoord tenminste.
Op den duur wordtie ook uitgefloten dus ik denk dat hij het opnieuw wou proberen.... iets anders kan ik eigenlijk ook niet bedenken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:28

Als daar een zak met geld achter zit kan Sjefke ook meteen aan de bak om goede paarden te zoeken en dus dubbel salaris, de een geeft les en de ander verkoopt de paarden, goed geregeld.

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:31

bij ons ligt het nivo landelijk hoger????

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:37

bigone schreef:
Als daar een zak met geld achter zit kan Sjefke ook meteen aan de bak om goede paarden te zoeken en dus dubbel salaris, de een geeft les en de ander verkoopt de paarden, goed geregeld.

Dat noemt men nou commercieel goed bezig zijn. Ze weten wat ze doen en weten waar behoefte aan is. Daar spelen ze op in. Als je dan ook nog eens goede contacten in het buitenland hebt dan zit je goed.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:39

Zo het is druk in Rusland :D

Het KWPN stuurt een delegatie naar Rusland en geven daar clinics
dressuur en springen.
http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 313b036972

De KWPN vlag gaat naar Rusland want een veiling van KWPN paarden moet daar ook komen.
Alles onderleiding van Ivar Koop die toch al in St.Petersburg zit

De vice Burgemeester Loktionov die ook al een hippisch complex neer gaat zetten.
Deze familie laten ze poseren met Florencio (hoezo willen ze die kwijt aan Rusland :+ )

Hierna wordt Anky gestuurd.
Nou Sjef ik denk dat daar wel handel zit.
Anky geeft les en Sjef zorgt dat de Oekrainers een goed paard krijgen. :+
Daar kan ie vast een goeie commissie opnemen :P

Over een maandje sturen we Edward ook nog even naar Moskou en laten zien dat
Nederland toch echt wel de beste dressuurpaarden heeft.
Nou Russen kopen maar !!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 11-09-10 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:45

DebjeDopje schreef:
Een héle uitdaging aan dat filmpje te zien..
Ik kreeg gewoon medelijden.. dan moet je écht voorschut staan :(:)

Vond ik ook al :(:)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:53

Het lijkt wel of dit paard ook totaal geen bespiering heeft! Zelfs mijn 3 jarige die een B proefje kán lopen, heeft nog meer bespiering :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:56

Als er echt stinkend rijke Oekrainers achterzitten moeten we daar helemaal niet zo blij mee zijn, als ze voetbalclubs opkopen kunnen ze ook onze beste paarden betalen, er zullen maar weinig eigenaren zijn die een blanco cheque kunnen weerstaan en wat te denken van onze goede pony's die gaan dan ook nog wel een eindje verder dan Duitsland.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

Het filmpje laat wel heel leuk zien dat een paard toch een paard blijft en niet altijd doet wat we dan van ze verwachten _O-
maar het filmpje komt uit 2006, we zijn gelukkig al weer wat jaartjes veder.
Mag hopen dat ze vorderingen hebben gemaakt anders heeft anky er nog een grote klus aan.
Maar wel een leuke nieuwe frisse uitdaging voor anky, ben zeer benieuwd :D.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:55

Had in de telegraaf het artikel omtrent deze constructie gelezen en daar staat iets meer info in. Leuk voor haar & 't team dat ze dit kunnen doen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:39

Oei, dat filmpje is echt om te huilen, dat je dan op een OS terecht komt snap ik niet echt :n.

Verder ben ik het wel met Xmarr eens, ik zie ze toch ook veeeeel te vaak op wedstrijd en op stal plukken, trekken, sjorren, zagen en lek prikken, ook zie zogeheten Z ruiters. Dat is ook iets wat ik om te huilen vind. Zo'n 2 weken geleden zag ik een ruiter en een staleigenaar bezig met een paard om hem travers aan te leren. Beestje deed namelijk blijkbaar niet wat ruiter wilde dus staleigenaresse kwam 'helpen'. Even uitleg van die hulp, staleigenaresse zat erop en trok kop strak naar beneden dmv zagen, vervolgens parkeren ze hem met z'n kop tegen de bakrand, waarna staleigenaresse flink met de sporen en teugels aan de gang gaat. Paard staat te stomen, kan zijn poten amper neerzetten en staat aan alle kanten te schuimen en doet heel duidelijk zijn best, maar snapt er geen hol van en kan ook geen kant op. Ten slotte staat ruiter(eigenaar?) met een longeerzweep vrijwel constant naar de kont van paard te slaan. UIteindelijk komt beestje de bak rond in 'travers' maar de manier waarop dat ging, ik heb me vreselijk moeten inhouden om niet totaal uit mijn plaat te gaan, was op de stal van iemand anders dus wilde haar verblijf daar niet verzieken. Maar echt ronduit schandalig. Die ruiters lopen ook mee in het M/Z.

Ik heb trouwens mijn eigen paard ook als een prachtig voorbeeld, die heeft ook Z gelopen en de vorige eigenaar reed ook dressuur, maar beestje heeft dus heel duidelijk geleerd dat bij veel druk op teugel, dat ze dan kop omlaag moet gooien, doe er een friemeltje met je voet bij en ze zakt nog een stuk verder en blijft dan ook zo lopen, dan heb je dus een gigantische partij druk in je handen, maar dat heeft mijn voorgangers er niet van weerhouden om dat toch op die manier te doen.

Op de Pc waar ik lid van ben, is de instructeur ook een Z+ ruiter, daar heb ik ook 1 keer een les meegereden, zijn idee van aan de teugel rijden was: Mijn paard stilzetten, vervolgens haar teugels pakken (een arm over de nek aan teugel en andere hand aan andere teugel) en zoveel kracht zetten zodat hij haar hoofd naar beneden kan trekken. Goddank wist ik dat trucje al (was ik eens per ongeluk achter gekomen) waardoor ze heel snel met de kop op de borst zat en hij ophield. Ik was helaas op dat moment niet bijdehand genoeg om hem te vermanen te stoppen, maar ik ben na 1 rondje stappen meteen gestopt met die onzin.

Daarnaast zie ik regelmatig vergelijkbare praktijken op wedstrijden en niet alleen in de B, sterker nog, in de B is die teugeldruk vele malen minder. En die paarden met de valse knik komt nog steeds heeel makkelijk de niveaus door, veel te makkelijk. Dus ja, ik twijfel ook een beetje aan de kwaliteit van de Z klasse, als dat soort mensen vrij makkelijk hogerop komen.

Ik hoor ook vaak genoeg Z+ ruiters tips geven voor een paard wat niet voorwaarts is, sporen omdoen :+. En dit is echt maar een greep uit de voorbeelden, ik kom daarnaast ook op wedstrijden door het hele land, dus het is niet voorbehouden aan deze regio. Oh, en voor sommigen onder ons, je hebt hier niet alleen maar trekpaarden :+.

En voordat de verwijten komen, nee, ik ben geen expert in de trucjes en dressuur, maar ik kan wel zien of een paard ontspannen en ruim loopt en of ie daadwerkelijk aan de teugel loopt of niet. Ik heb zelf helaas geen enkel talent wat het paardrijden betreft, daarnaast ben ik totaal ambitieloos, dus de dressuur is niet voor mij (en mijn paard) weggelegd.
Ik kan trouwens wel braaf met mijn paard aan de teugel rijden en die ontspanning is ook volop aanwezig, ik houd alleen niet van getrek en gepluk.

Citaat:
Snap trouwens niet waarom het nodig is persoonlijk aan te vallen in een discussie, heeft dat enige meerwaarde?

Dat is het nadeel van kritiek geven aan mensen die daar niet van willen horen.

Nog iets trouwens, zo nu en dan kom je wel een combinatie tegen die fijn de bak door komen, zonder geruk en gepluk, maar dan zie je helaas weer heel vaak dat die toch minder punten toegekend krijgen omdat het beestje niet genoeg aan de teugel loopt... Doodzonde, zo stimuleer je echt de verkeerde dingen :n.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:30

dat filmpje is wel droevig ja, arme man ; maar dit hoeft toch niet gelijk te zeggen dat ze allemaal zo rijden ? Of zou het niveau van de rest ook zwaar beroerd zijn.. je zou het wel haast gaan denken

eeen wat een domme discussie is hier gaande ( naar mijn mening ) tuurlijk hoort dit niet op dit niveau thuis maar dat zullen ze zelf ook wel weten nu ze proffesionele hulp inschakelen. past niet echt in dit topic . :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:17

@hippolyte: mooi stuk proza, vol aannames als: heel veel, komt vaak voor etc. Het zal allemaal, of niet natuurlijk. Wanneer komen die Perfecte Boktruiters eens in mijn ring dan??????????/
Maar dit terzijde, heeft geen ruk met dit topic te maken. Spannende uitdaging voor Anky dat zeer zeker. Succes, zal een klus worden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:32

Oeiii dat filmpje! :oo

Leuke klus voor Anky. Nog genoeg te verbeteren daar! (understatement).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:49

Over EIA gesproken.....regelmatig paarden uit de Oekraïne naar Van Grunsven.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:13

mister_m schreef:
ok het trekt op niet veel maar volgens mij is het wel de dressuurproef voor veelzijdigheid.De is het gene dressuurruiter. Khb al ergere veelzijdigheidruiters gezien in een dressuurproef

Nee, ik heb de hele ochtend toen op Eurosport zitten kijken, Jan Brink was de winnaar die ochtend.
Gewone Grand Prix...

En inderdaad, zoals Cayenne al zegt, op de WEG in Aken, 2006

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:15

rakni schreef:

Er werd gebeld, vervolgens gaat hij in discussie, wil hij verder rijden, weer gebeld. Uitgejouwd, uiteindelijk denkt hij: Hmmm, misschien kan ik toch beter de ring verlaten... :P

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:25

ik geloof dat ik ook maar voor oekraïne ga rijden!! ;) Heb je nog eens kans om op de OS te komen !!