Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:26

Yessy schreef:
Laika schreef:
Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"
Zieke personen.......:r

Gewoon een camera erop en als je ze spot even met een paar sterke mannen erheen. Zij houden ze vast, jij pakt de schaar af en knipt hun haren even flink kort. Ernstig letsel? Neuh, het groeit vanzelf weer aan :) Kunnen jullie in het ergste geval samen papiertjes prikken :D

met de tondeuse in de hand, want het groeit toch zo weer aan....

gootje12

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:17

Nou, als ik die foto zo bekijk, valt het nog wel mee. ik had minstens verwacht dat alles eraf was.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:06

Het idee dat er iemand bij je paarden op het land komt, verschrikkelijk. Afblijven! Ookal gaat er maar een millimeter van de haren af, je moet met je jatten van andermans spullen en beesten afblijven. Kom op zeg, in wat voor wereld leven we nog, dat er mensen zijn die zo laconiek hierop reageren.
Inderdaad, ik zie weinig lengteverschil in de manen, maar dat is niet waar het om draait. En de politie doet weer eens niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:08

tsja blijkbaar is er toch echt een markt voor paarden haar siraden!

ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat zoiets gebeurd

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:39

Je zou ze te pakken moeten krijgen grrrrrrrrr _-:(
Ik geloof dat ze dan ook met een mislukte coup naar huis gingen hoor! :(
Wat een belachelijk gedrag om haren van dieren af te knippen. -O-

xSheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:55

Das echt raar |(
Maar eigenlijk, het is toch beschadiging van je eigendommen en het betreden van je terrein.
Is dat dan geen misdaad?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:05

gootje12 schreef:
Nou, als ik die foto zo bekijk, valt het nog wel mee. ik had minstens verwacht dat alles eraf was.

same here

Kimberly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:12

Ziek toch als je zoiets doet?? Laten ze hun eigen haar maar afknippen ;) , maar blijf van die pony's af

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:16

ik vind zoiets maar erg zielig al zijn het maar manen het slaat toch nergenst op?!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:35

Ik vind het ook erg ziek, maar ben allang blij dat het ''maar'' manen zijn, en de pony's voor de rest geen kwaad is gedaan.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:30

wie gaat er nou manen knippen bij vreemde paarden? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:37

Toch is het knippen van staart en manen echt dierenmishandeling. Je moet er dus geen melding van maken, maar aangifte van doen. ik zou het dood-eng vinden als iemand met een mes/ schaar bij mij de wei in zou komen.. Het begint ergens mee he..
En ja, ook het knippen van manen en staart kan je aangeven als dierenmishandeling!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:39

HorseyDude schreef:
Sorry als ik heel bokt achter me aankrijgt maar lui: het zijn maar manen, binnen de kortste keren groeit dat wel weer aan hoor, het is dan wel geen gezicht maar toch. Als jouw kapper je haar gaat knippen, groeit dat toch ook weer aan? Dit valt nog reuze mee hoor. Ben het wel met mel_ eens. De wereld vergaat niet!

Het zou mij ook niet om de manen gaan ($#$@ die manen) maar het gaat erom dat iemand op jouw erf is, en aan jouw paarden zit. :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:44

Voor de 4e keer al zeg!
Nou, ik had dan echt wat gedaan aan de bereikbaarheid van het paard. Mensen moeten met hun handen van andermans eigendom afblijven maar blijkbaar gebeurd dat niet. Jammer.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:53

Marloez schreef:
Is het wel geknipt? := Straks is het de 'wildste' pony van het stel, je hoort vaker dat pony's elkaars manen/staart afknabbelen, en aangezien hij het niet heeft zou dat ook nog kunnen.. Dat knabbelen kan een heel recht/afgeknipt effect hebben!

Je ziet volgens mij toch wel duidelijk dat dit geknipt is en niet geknabbeld..
Maargoed, erg triest dat er zulke mensen rondlopen..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:32

Jeetje wat BALEN!
Schandalig joh ! ts Vreselijk voor je, zeker voor de 4e x, ik denk dat het idd treiterij is.
Misschien mensen die jou niet echt mogen??
vervelend dat de politie niks doet!
Zou je ze niet op een 'veiligere' plek kunnen zetten?
---
ik heb dit ook gehad met mijn paard, (op een stal nogwel, dus die zijn gewoon doodleuk midden op de dag ff zn box ingekropen, ts best een drukke stal:O)
het is inmiddels al weer 3 weken geleden en groeit dus weer aan, het was tot op de half HELEMAAL weg geknipt (kaal dus)
manen vonden we een paar containers verderop.
Hier dus al 3 weken later :(
Afbeelding
Paard had manen die net iets onder de hals uitkwamen!

Sneezey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:09

Mijn menig is: je hebt gewoon met je poten van iemand anders bezit (en in dit geval paard) af te blijven! Dit is toch te belachelijk voor woorden, waar gaat de wereld heen? Wat een zieke geesten heb je toch. Moet er niet aan denken om op een dag op stal te komen en bij mijn paard zijn de manen geknipt.....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:28

Slachtoffer? := Wat een overdreven benaming.. Pony heeft er geen last van denk ik zo..

Om alles nou meteen zieke geest te noemen vind ik nogal ver gaan.. _O- Ja, je hoort van iemands eigendommen af te blijven maar om diegene meteen als ziek te bestempelen.. :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:43

Ik zou het er ook niet bij laten. Maar gelukkig doen ze de ponys geen pijn of verwonden ze ze niet. Dat is nog het geluk. Maar sowieso je laat andermans ponys en paarden gewoon met rust! Heb je problemen met iemand, ga dan naar die persoon en wees niet zo laf om dan zijn of haar paarden aan te gaan..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:22

Musiess,jeetje wat erg man!
Schandalig!!!!Zo zonde van die mooie manen.
Ik zou me denk ik niet kunnen beheersen als ik zo ene zou betrappen!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:26

Als er een camping in de buurt is denk ik inderdaad ook aan de kinderen op de camping, maar als het zo'n afgelegen plek is waarvan. Maar goed, ik denk niet dat de politie van plan is achter dit soort dingen aan te gaan terwijl er ook gevaarlijke zaken zijn. Ik zou er geen wereldramp van maken. Dit wil niet zeggen dat ze het recht hebben om zomaar aan je paard te komen, maar ze zijn niet mishandeld oid dus zó erg zou ik het dan ook weer niet vinden. Tenslotte valt het stuk wat eraf is redelijk mee.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:01

Je hoort het toch steeds vaker lijkt wel.... Ik zou als het bij mijn tinker gebeurt toch echt even moeten slikken....
Ik ben al jaren bezig om haar manen mooi lang te laten groeien (resultaat tot nu: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IG4FK37V.jpg), en dan zal er dan opeens een malloot langskomen die even de manen gaat lopen afknippen! Ik hoop dat ze dan ook niet bij mn merrie langskomen...ook het idee dat er iemand bij je paard langsgaat en even met een mes of schaar aan de slag gaat...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:39

Angeliekje schreef:
Je hoort het toch steeds vaker lijkt wel.... Ik zou als het bij mijn tinker gebeurt toch echt even moeten slikken....
Ik ben al jaren bezig om haar manen mooi lang te laten groeien (resultaat tot nu: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IG4FK37V.jpg), en dan zal er dan opeens een malloot langskomen die even de manen gaat lopen afknippen! Ik hoop dat ze dan ook niet bij mn merrie langskomen...ook het idee dat er iemand bij je paard langsgaat en even met een mes of schaar aan de slag gaat...

Ohhh als dat mijn paard was met zulke mooie lange manen dan pieste ik toch pardoes in broek van elende als ik em zou aantreffen met afgeknipte manen! |(

Goediegoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:29

wat vals van die mensen ik vind het sneu voor ze
doen ze zo hun best om de manen zo mooi lang te houden
en dan komt er even een idioot langs en die knipt er gewoon
even en hele hoek uit 4 keer zelf dat vink echt niet kunnen
hoop dat het ze nooooooooooit meer over komt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:08

Als het mij gebeurd zou zijn zouden die manen mij een worst wezen behalve als je al een tijdje bezeig was met het laten groeien natuurlijk of als je keuringen etc loopt.

maar het idee, het feit dat mensen in staat zijn om
gewoon puur voor eigen lol jouwn wei in te gaan en je pony's een nieuwe coup te geven.
Ik zou er constant mee bezig zijn wat er allemaal kan gebeuren, en als je op vakantie gaat
wat er dan allemaal mee kan worden gedaan, en wat die mensen op de camping s'nacht kunnen doen.
ik zou er naar van worden. ik zou een bordje verboden toegen voor onbevoegden ophangen en
dan kun je tenminste zeggen dat je gewaarschuwd hebt en dan kun je de aangifte beter ondersteunen.
ook een briefje ophangen dat je de pony's niet mag aaien & voeren. als een onwetende paardenfan met
kappersdroom dan eens langskomt en beging met aaien en voeren.. van het een komt de ander..
of gewoon een stroom draadje boven op het hek (of een randje prikkeldraad met stroom) kan denk ik wel
effectief zijn. als ze er dan overheen klimmen bedenken ze zich nog wel een keer :=