Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam_kl

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:40

Ik zal alvast even reageren voor zover ik weet wat er op zondag is:

Er zijn wedstrijden van B t/m Z En kur op muziek internationaal wat inhoud de K1,K2,K3 en K4

Verder is er een strodorp met leuke dingen; shops, moravita stand, drinken, eten etc.

Genoeg te doen dus!! en genoeg te kijken natuurlijk :D

(Aletta, correct me if I am wrong)

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:12

Flammkuchen? :9 Dat is een specialiteit uit de Elzas en die moet je echt geproeft hebben!!:) Een hele dunne bodem (geen pizza) met de heerlijkste dingen erop. Gewoon komen en proeven, met een goed glas wijn natuurlijk!!

We hebben op vrijdagmiddag een inloopproef. KNHS dressuur B startersklasse (voor de starters zonder startkaart die punten willen verzamelen omdat ze graag met een hengst willen starten en dat officieel niet mogen. (zie site van Gaby Vegelin, Stichting Dag van het Barokke Paard) B en L1 dressuur. Lekker om zo met je paard er een beetje in te komen en alvast het terrein te verkennen. Op zaterdag en zondag hebben we B t/m Z2 en 's middags de Kür op Muziek. Deze is internationaal. De K1 vergelijkbaar met ongeveer B/L nivo en de K4 is met piaffe, passage en de series..Echt topsport en vast heel erg leuk om te bekijken. Je mag in de Kür zowel in kostuum als gewoon in wedtrijd kleding verschijnen. De muziekkeuze is natuurlijk helemal vrij. De reden dat de Kür op 20 bij 40 gereden wordt is simpel. Zowel in Frankrijk als in Duitsland zijn er wedstrijden waar je de Barokke Kür kunt rijden en we hebben besloten om exact dezelfde eisen te stellen. Zo kunnen de deelnemers uit verschillende landen bij elkaar komen en hoeven ze niet telkens een nieuwe Kür te maken. (kunnen wij met zijn allen lekker volgens jaar ook hun wedstrijden onveilig maken ;) ) Kiela heeft vele prijzen beschikbaar gesteld en ook Sarah Jane Clarke van Elite Andalusians heeft de hoofdprijs, een 3 daagse training in Spanje bij haar thuis, beschikbaar gesteld en ik geloof niet dat er ooit zulke prijzen zijn geweest in Nederland op een Barokke wedstrijd!!

Daarnaast hebben we (ook nog eens fantastische sponsoren!!!) een grote shop in shop van Kiela Ruitersport die met hun mooi assortiment vertegenwoordigd zijn waaronde de fantastische De Niro Boots!!(Een paar wordt beschikbaar gesteld aan de meest sympathieke klassieke combinatie :D ) Een stand van EquiFirst paardenvoeders met experts die je alles kunnen vertellen over paardenvoeding op maat (zorgen ook voor fantastische prijzen tijdens de KNHS wedstrijden) RoFlexs mobiele paddocks mag natuurlijk niet ontbreken en zo is ook Tanja van Shetan Fashion aanwezig...zucht...heb je ooit zulke mooie schabrakken gezien *D ? Een kunstenares wiens naam ik nog even niet bekend kan maken maar die jullie vast zullen kennen etc

Voor de koffie met Kuchen en wat voor'n koffie zorgt een Prachtige Espresso bus van de familie Bach (Dtsl), de al eerder genoemde Flammkuchen, de aller allerbeste pannekoeken van onze Belgische buren en natuurlijk overheerlijk Broodjes van onze eigen catering!!! Alles met een goed glas fris of? een lekker glaasje wijn <3

Op vrijdagavond een heus meet and greet; als je vrijdag hier al bent mag je gewoon niet wegblijven. Zo kunnen we elkaar onder het genot van een hapje en drankje leren kennen en vol goede moed het weekend in proosten.

Zaterdag avond is onze Galavond....
Reuze spannend en echt een megadank aan onze fantastische sponsor BSS Paardentransporten!!!!! Zij zullen ervoor zorgen dat de 10 hoog geschoolde hengsten van Hofreitschule Buckeburg hier veilig aankomen en 's nachts!!! (ivm optredens direkt de volgende ochtend vroeg..) weer veilig thuiskomen. Wij hebben al veel ervaring met hun kennis en kunde en konden daardoor Buckeburg overtuigen om uit hun slot te treden. Viel niet mee! Maar ze komen!!!! Een hele bijzondere belevenis met echt hele bijzondere mensen <3 Kijk maar eens op hun site, klik naar Für Besucher en ga dan naar het filmpje. Zo heb je een idee. Wij zijn er in ieder geval heel heel erg trots op dat ze (in Coevorden, of all places ;) ) hun debuut in Nederland willen maken.

Voor het geval je denkt; goh... ze is wel heel enthousiast?! Nee! Ik ben helemaal bibber! Ik vind het in een woord GEWELDIG maar natuurlijk ook reuze spannend. We hebben zoveel steun van sponsors, klein en groot, deelnemers en mensen die graag willen komen kijken.. dat het allemaal best wel overweldigend is. Al die mensen die een rubriek, prijzen en materialen willen sponsoren hebben ervoor gezorgd dat de entree (behalve die van de Galaavond) gratis is en dat vind ik echt een dikke pluim waard. Of niet dan!

Komen jullie allemaal! Dan geven wij hen en alle deelnemers een groot applaus!

Ps tussendoor kun je dan ook nog onze prachtige paarden bewonderen en wie weet weet je ons Moravita Magazine te bemachtigen..Ons eerste echte Fullcolour Glossy Magazine :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:13

Wij komen de zondagochtend! Hoe laat is Buckeburg in de planning?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:44

Leuk!!

De galaavond van Hofreitschule 8-) Buckeburg begint zaterdagavond om half acht

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:12

Ik ben er uiteraard ook alle dagen als vrijwilliger bij!

Heb er echt super veel zin in!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:50

moravita schreef:
Leuk!!

Dat zeg ik, wij komen zaterdagavond :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:02

Mindfields schreef:
moravita schreef:
Leuk!!

Dat zeg ik, wij komen zaterdagavond :D

:+ :+ Dacht al dat je dat zei ;)

Gaat hier fantastisch internet lag eruit, dus kon geen muziek jatten van internet voor mijn kuur.
(rest wat ik leuk vond paste niet bij Toobs)
Nu doet internet het weer, maar dusdanig traag, dat hij de muziek van youtube niet kan horen,
die wil hij niet laden, grrrrrrr.
Krijg nieuwe router, maar pas volgende week, zucht.

En voltes 10 m zijn onmogelijke opgave voor kleutertje, is 11 a 12 m ook goed?
Aangezien dat het vanzelf wordt :D .
Middengalop, ja.. optrekken gaat nog wel... maar ahum, terug rijden??
Maar we hebben nog ehhhhh 2 a 3 wkn, dat is dus even rekenen... 6 tot 9 x rijden..

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:26

Hihi Ik heb mij altijd laten vertellen dat als je een klein eitje rijdt... dan valt die 1 of 2 meter niet zo op... :o

En ach je kunt natuurlijk teruglaten komen tegen de tribune? Nee hoor gekheid! Weet je? Als je maar plezier hebt en er samen een leerzaam weekend van kan maken. Je doet gewoon op die dag wat voor jou en je paard het meest haalbare is. En meer dan je best.. dat kun je niet doen. ALs je maar fair blijft rijden.

Anders wordt je het erf afgeslingerd }>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:25

Ik ga in oktober gewoon nog een keer op mini pony kamp!
3 dagen Coevorden, paardje rijden en paardjes kijken, wat wil je nog meer!?
(net terug van mini kamp genaamd hippiade, was ook heel leuk.)
Hoop wel dat het 's nachts iets warmer is,
bevroren bij het naar de toilet rennen 's nachts, brrrr.
En neem wel shetlander dekentje mee voor mijn hond, die vond het ook koud :+ .

Die tip van het ei wordt lastig, heb ander plan.... :Y)

Ga geloof ik camping bellen of ze nog zo'n blokhut vrij hebben.
(mits die verwarming heeft :o )

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:32

Nee joh! Het wordt echt prachtig weer!!!! Stralende zon etc etc :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:33

Absoluut, 25 graden, zonnetje, licht briesje, topweer!! Net zoals de eerste keer toen! }:0

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:35

Ja, stralende zon, kan ook bij vorst aan de grond. brrrrrrrr.
Ben notoire kou kleum die nu al weet dat ze zich klem gaat eten aan wat er daar allemaal te halen valt.

Tobago gaat het volgens mij ook wel leuk vinden, zo'n uitje, hij is wel een touristisch aangelegde kleuter.
(zit altijd overal met zijn aandacht, behalve bij het werk :D )

En ben nog dekende hoe ik 3 dagen lang, wit wit ga houden :+ ben met 1 proef altijd al kansloos.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:40

Het wordt gewoon superweer, dat kan toch niet anders met al die knappe paarden 8-)

En ehm Dominique, zoals Aletta al zei, gewoon veel plezier maken. Zolang je er van geniet kan alles misgaan en dan nog kan het er prachtig uitzien - vind ik dan. En joh je had mijn KNHS debuut moeten zien. Heb 1 proef niet eens gegaloppeerd en de andere vloog ik de bak uit, en ik had 2x prijs en 2x een winstpunt :D En ik heb zo genoten van die dag. Knabstruppers zijn gewoon onwijs leuke kleuters :))
En ik zie net dat ik een berichtje van heel lang terug nog niet heb beantwoord, drukdrukdruk, ik zal zsm even kijken of ik dat kan regelen, máár ik heb nog een veel mooiere foto - zie profiel ;)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:11

doe jij ook mee drunksheep?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:12

Ja, ik doe 2x kür op muziek! En verder doe ik ook zaterdag en zondag vrijwilligen, vrijdag heb ik nog school helaas helaas ;(

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:13

Oke leuk! heb je ff een pbtje gestuurd :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:13

Leuke kleuters ja, die Knabbi's was hem laatst op een wedstrijd terein al kwijt.. grrrrr.
(De dodo..)

Dus Kareltje komt ook! Leuk!!!!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:16

Hahaha, nou Karel is het nog steeds niet kwijt, dat kleutergedraag - we gingen afgelopen wedstrijd ook met mooie hogeschoolsprongen het inrijterrein over +:)+

En ja als wekelijkse Moravita-bezoekers kunnen wij niet achterblijven natuurlijk :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:17

Proest, dus dat kleuter gedrag blijft!! oeps..
Nou ja, ik ben ook nooit helemaal volwassen geworden... moet er maar mee leren leven.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:18

Haha, hij is heel braaf hoor, maar soms heeft hij zo'n uitbarsting... Ach ja, ik denk dan altijd maar dat hij goed in zijn vel zit :')

Hij maakt ook echt hele aparte geluiden als hij uit z'n dak gaat - een soort van piepjes ofzo?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:21

Ho ho Niet zo bescheiden Nadia!! Wat vinden jullie van de site? En van de lay out van het Event? En van de prachtige advertenties? Dames en heren...tadaaaa...tromgeroffel!!!!

Mevrouw Nadia Niet webmaster en creatief brein!!! Samen met Nadia is al dit moois ontstaan. Soms heb ik wel eens ideetjes maar ben echt zo ontzettend onhandig! Zij weet precies mijn idee en gevoel in mooie plaatjes te pakken! En ik kan je vertellen dat ik het ook niet altijd even goed kan uitleggen ahumm :o

TOP Nadia!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:23

Is er nog plaats bij het gala-diner?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:27

He Nadia, heb jij dat in elkaar gezet! Netjes hoor!
Lekker overzichtelijk.

Rare geluiden, ja hier ook, als ie er vandoor gaat (ja, dat doet ie ook wel eens.)
maakt hij een of ander vreemd hoog raar geluid (zwaar mislukte hinnik of zo),
wat anderen ook niet thuis kunnen brengen.
Klinkt wat nijdig.. Af en toe 1 groot raadsel die knabbi...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:04

Nou Aletta, dat is wel een beetje overdreven hoor hihi :o En stiekem reageer ik nu ook weer te laat omdat ik dus het onderdeel Baroque Event 2010 van de website aan het updaten ben. Maargoed we doen het natuurlijk allemaal voor een goed doel en een super leuk weekend *\o/*

En Dominique, ik herken precies wat je zegt, heel apart, dat doet Karel dus ook :=

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:41

Ik heb er zo'n zin in :D
Volgens mij gaat het super gezellig worden! Toch jammer dat Zen niet door kan voor barok (hij is toch barok voor een kwnper?), ik had graag mee gedaan aan de kur O:)