'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:33

melizz13 schreef:
maar ja kan de pony toch nemen en een penny meisje zal toch wel heel erg graag die pony willen en dan moeten de ouders zeggen dat het niet mag of het toch doen.


Een meisje mag niet beslissen zonder ouders hoor!! En nee is nee je kan niet alles willen. Keuzes blijven er

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:33

ik ben het niet eens met het verloten van dieren. Goede optie om er een keuze aan te maken. Geld of pony (hoewel de verleiding erg groot zal zijn bij veel mensen)
Jammer vind ik dat bij het artikel een compleet willekeurige (Aftandse) pony is geplaatst zonder verdere vermelding dat dit het dier niet is. Zo vind ik het wel een beetje extra sensatiezoekerij (galgje, 3x woordwaarde ;))

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:34

Esther_r20 schreef:
ik ben het niet eens met het verloten van dieren. Goede optie om er een keuze aan te maken. Geld of pony (hoewel de verleiding erg groot zal zijn bij veel mensen)
Jammer vind ik dat bij het artikel een compleet willekeurige (Aftandse) pony is geplaatst zonder verdere vermelding dat dit het dier niet is. Zo vind ik het wel een beetje extra sensatiezoekerij (galgje, 3x woordwaarde ;))


haha idd ;)

maar het is idd stom zo een foto erbij zetten! het zijn altijd knappe pony's met goed papier

Eilinora

Berichten: 11974
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:34

denk dat het echt wel tussen ouders en manege eigenaar eerst overlegd word hoor.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:35

inowa schreef:
denk dat het echt wel tussen ouders en manege eigenaar eerst overlegd word hoor.


tuurlijk! en vaak maak je van te voren ook wel een afspraak waar je voor kiest!!

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:05

PBA_ schreef:
Is het deze pony?

Afbeelding



jep. dat is m wel!

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:07

ik vind het een gave pony voor 500 euro :) toch ga je dan vraagtekens zetten. Waarom wordt zo'n pony bijv. verloot?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:07

ach wat naar.
bij de manege waar ik vroeger m'n paardje had staan (en had leren rijden en dus al 5 jaar reed) hadden ze bij de gymkana ook als hoofdprijs een shetje. Vriendin van me had 'm gewonnen maar door de kosten overgenomen door iemand op de manege die wél de financiën ervoor heeft. Gelukkig maar, pony is gelukkig op een weitje met soortgenoten :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:11

Ik vind het niet kunnen, niet op deze manier, niet rechtstreeks een pony winnen. Het is duidelijk tegen de wet dieren te verloten of in te zetten als prijs. Niet meer dan terecht.

De manege maakt zichzelf imo behoorlijk belachelijk met het aan de laars lappen van een duidelijke dierenwelzijn wet. Of ze de winnaar nu begeleiden of niet.

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:11

ruiter1992 schreef:
ik vind het een gave pony voor 500 euro :) toch ga je dan vraagtekens zetten. Waarom wordt zo'n pony bijv. verloot?



Hij koopt altijd bij de zelfde handelaar ieder jaar voor 500 euro een pony, pony groot endeels gesponsord ;)

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:12

_San87_ schreef:
Ik vind het niet kunnen, niet op deze manier, niet rechtstreeks een pony winnen. Het is duidelijk tegen de wet dieren te verloten of in te zetten als prijs. Niet meer dan terecht.

De manege maakt zichzelf imo behoorlijk belachelijk met het aan de laars lappen van een duidelijke dierenwelzijn wet. Of ze de winnaar nu begeleiden of niet.


toch zou ik je oordelen voor je houden , want zoveel is er niet mis daar ;)
En er word daar altijd netjes omgegaan met de dieren ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:13

Cicigirly schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het niet kunnen, niet op deze manier, niet rechtstreeks een pony winnen. Het is duidelijk tegen de wet dieren te verloten of in te zetten als prijs. Niet meer dan terecht.

De manege maakt zichzelf imo behoorlijk belachelijk met het aan de laars lappen van een duidelijke dierenwelzijn wet. Of ze de winnaar nu begeleiden of niet.


toch zou ik je oordelen voor je houden , want zoveel is er niet mis daar ;)
En er word daar altijd netjes omgegaan met de dieren ;)


Als zij zo netjes het dierenwelzijn in acht nemen, gaan ze ook niet op zo'n manier pony's verloten. Het verloten van dieren is gewoon tegen de wet, klaar. De manier waarop ze het nu proberen te omzeilen, getuigt van weinig fatsoen.

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:17

toch zou ik je oordelen voor je houden , want zoveel is er niet mis daar ;)
En er word daar altijd netjes omgegaan met de dieren ;)[/quote]

Als zij zo netjes het dierenwelzijn in acht nemen, gaan ze ook niet op zo'n manier pony's verloten. Het verloten van dieren is gewoon tegen de wet, klaar. De manier waarop ze het nu proberen te omzeilen, getuigt van weinig fatsoen.[/quote]

Toch word dit al jaren gedaan ;) , en zodra de pvdd er aandacht aan gaat besteden, is het ineens mishandeling tuurlijk..
Als er gevraagd word om zelf te komen kijken en hun praatje te doen komen ze niet opdagen , en nu wel zielig een foto plaatsen van een verwaarloosde pony om het erger te maken ;)

Mag dat wel dan?

Anoniem

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:19

Jammer dat er niet bij wordt gezegd dat de manege eigenaar de winnaars een name lang gratis stalling bied om ze te begeleiden en voordat de loting begint is er een biedronde op de pony. Wanneer de winnaars er vanaf zien krijgen ze het geboden bedrag.
Ga je als partij voor de dieren schamen dat je je her druk om maakt zeg.

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:25

Joolien schreef:
Jammer dat er niet bij wordt gezegd dat de manege eigenaar de winnaars een name lang gratis stalling bied om ze te begeleiden en voordat de loting begint is er een biedronde op de pony. Wanneer de winnaars er vanaf zien krijgen ze het geboden bedrag.
Ga je als partij voor de dieren schamen dat je je her druk om maakt zeg.



Ga ik helemaal mee in :D

En als ze ze uitnodigen komen ze niet opdagen , slap van de pvdd, en dan nog de waarheid een beetje vertekenen ;) met een foto van een verwaarsloosde pony

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:25

ik vindt en het artikel en de speculaties hier waardeloos..
joolien zo gaat het inderdaad.

het gaat al jaren goed en nu wordt de manege er oppeens op aan gekeken..
ag 1 ding scheelt e manege weer even in het daglicht met hun leuke actie :)

ben zelf voor het dieren welzijn. maar zie hier geen enkel probleem in.
en idd gratis stalling een jaar lang..
en dat is dus een hoop geld dat je al bespaart, en na een jaar kun je evt de pony alsnog verkopen als blijkt at je het zelf niet red..
9 van de 10 keer koopt de manege eigenaar de pony dan gewoon over voor de manege..
eind goed al goed :)

hoeveel mensen die goedkoop een pony kopen komen niet tot dit besluit ? :)

thyra89

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-08-10
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:27

Gelukkig is dit paardje goed terecht gekomen.
Ben zelf inderdaad zwaar tegen het verloten van dieren
Wat andere mensen ook al zeggen; je weet nooit waar het beestje terecht komt en of de mensen er wel goed voor kunnen zorgen!

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:28

vooralsnog, je kan de pony kopen ;) de cheque word verloot, en je koopt niet zomaar een lootje, je denk er echt wel bij na ;)

Maarja mensen die de situatie niet kennen , en hoe het al jaren gaan , en de details niet weten , hebben in mijn ogen niet veel in te brengen ;)

Edit : hij let er zeker wel op waar de pony terecht komt, en wat er daarna allemaal mee gebeurt , is aan de nieuwe eigenaren daar kan je de manege al niet een meer op aankijken ;)

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:31

Cicigirly schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het niet kunnen, niet op deze manier, niet rechtstreeks een pony winnen. Het is duidelijk tegen de wet dieren te verloten of in te zetten als prijs. Niet meer dan terecht.

De manege maakt zichzelf imo behoorlijk belachelijk met het aan de laars lappen van een duidelijke dierenwelzijn wet. Of ze de winnaar nu begeleiden of niet.


toch zou ik je oordelen voor je houden , want zoveel is er niet mis daar ;)
En er word daar altijd netjes omgegaan met de dieren ;)


Als zij zo netjes het dierenwelzijn in acht nemen, gaan ze ook niet op zo'n manier pony's verloten. Het verloten van dieren is gewoon tegen de wet, klaar. De manier waarop ze het nu proberen te omzeilen, getuigt van weinig fatsoen.[/quote]



Niet helemaal. Hier word je de keuze gegeven als je wint.
Vantevoren word er ook geboden. Kun je je een pony niet veroorloven, dan staan d'r mensen die al geld bieden, en super blij zouden zijn als ze die pony mogen kopen.
Volgens mij betaal je de 1ste maand zelfs minder stalling.. maar dat weet ik niet zeker..

Ook word je het hele jaar in de gaten gehouden. en de eigenaar van de manege zou m ook wel terug kunnen kopen heeft ie 3 jaar geleden ook gedaan. er was geen klik tussen die mensen en die pony. Manege eigenaar pony weer terug gekocht en toen heeft ie m uiteindelijk weer verkocht. en ja. die pony loop heel goed. al 3x oprij nederlandskampioen... DUSSS IDD HELE SLECHTE PAARDEN DIE VERLOOT WORDEN!! not! :o ) sorry hoor. ik kan hier niet tegen. het gaat al 25jaar zo en nu is er ineens gezeur...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-09-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast, schreeuwen is niet nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:38

X_Michelle_X schreef:
Niet helemaal. Hier word je de keuze gegeven als je wint.
Vantevoren word er ook geboden. Kun je je een pony niet veroorloven, dan staan d'r mensen die al geld bieden, en super blij zouden zijn als ze die pony mogen kopen.
Volgens mij betaal je de 1ste maand zelfs minder stalling.. maar dat weet ik niet zeker..

Ook word je het hele jaar in de gaten gehouden. en de eigenaar van de manege zou m ook wel terug kunnen kopen heeft ie 3 jaar geleden ook gedaan. er was geen klik tussen die mensen en die pony. Manege eigenaar pony weer terug gekocht en toen heeft ie m uiteindelijk weer verkocht. en ja. die pony loop heel goed. al 3x oprij nederlandskampioen... DUSSS IDD HELE SLECHTE PAARDEN DIE VERLOOT WORDEN!! not! :o ) sorry hoor. ik kan hier niet tegen. het gaat al 25jaar zo en nu is er ineens gezeur...


Volgens mij heb je mij nergens horen zeggen dat de beste man slechte paarden verloot.

En waarom er nu een ophef over is? Omdat het pas een paar jaar VERBODEN is dieren op wat voor manier dan ook te verloten. Ook al garandeer je het eerste jaar goede begeleiding, weet ik het wat. Het mag gewoon NIET. Klaar. Ik snap de ophef van de PvDD dus wel, niet dat ik het altijd eens ben met die partij, meer niet dan wel zelfs, in dit geval geef ik ze gelijk. Het is gewoon ordinair voortzetten wat al 25 jaar gebeurt en na een verbod niet meer zou mogen gebeuren.

Zelfs die keuze zou niet mogen, want kies je voor de pony, dan heeft de manege een pony verloot, en dat mag dus niet.

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:39

Michelle, idd ga ik helemaal in mee,

En vooralsnog, en als je ze dan uitnodigt, komen ze niet opdagen
Want zo een foto erbij zetten is nou niet bepaald netjes vind je niet, dus wie is hier nou fout bezig,

In jullie ogen de manege ,
In menig ogen allebei ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:41

Cicigirly schreef:
Toch word dit al jaren gedaan ;) , en zodra de pvdd er aandacht aan gaat besteden, is het ineens mishandeling tuurlijk..
Als er gevraagd word om zelf te komen kijken en hun praatje te doen komen ze niet opdagen , en nu wel zielig een foto plaatsen van een verwaarloosde pony om het erger te maken ;)

Mag dat wel dan?


En omdat het jaren gebeurt is het goed? Ik heb in een vorig bericht al gezegd, dat de wet op het verloten van dieren nog niet heel lang in werking is. Overigens is dit volgens mij niet de eerste keer dat er een manege in de pers komt omdat ze dieren verloten (volgens mij was het zelfs dezelfde manege...).

En het is aan de PvdD zelf om te beslissen of ze zin hebben mee te werken aan het programma van meneer de manegehouder. Als zij niet willen, so be it, je kan ze niet dwingen. En van die foto, het is inderdaad niet netjes om een foto van de verkeerde pony erbij te zetten.

bijdehandje1
Berichten: 958
Geregistreerd: 28-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:42

De mensen die de loten kopen, weten zelf ook wel dat ze een pony kunnen winnen.
Ik begrijp niet goed, of de PVDD niets beters te doen heeft. Ze trappen uit alle macht tegen de paardensector aan.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:53

Ik vind de Partij voor de Dieren echt een stel sukkels. Dan heb je volgens mij echt niets beters te doen...... Het gaat al jaren jaren jaren zo op De Delft en niks anders als lof over de ponys. Er was er ooit een Bingo pony erg ziek. Die is toen niet verloot (maar voor 100 euro bij hele goede mensen gekomen en uitgebloeid tot een prachtige pony :D)

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:56

Hoe maak je van een mug een olifant.
Zoals deze manege eigenaar het gedaan heeft is imo niets mis.

Top dat de pony een goed tehuis gekregen heeft!