Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:zegt Jim Rhodes, eigenaar van Equine Rescue in Aiken, South Carolina. “We krijgen nu te maken met de minder fatsoenlijke manieren.”
Bravura schreef:randie schreef:ja zodat wij en andere landen alle "rotzooi" krijgen ondanks dat bij ons het al stikt van de dieren die niet verkoopbaar zijn...Das inderdaad een top idee zeg. Weetje hoeveel paarden ( lees meuk ) er al op dit moment in nederland te koop staat, en maar door blijven fokken met de hengst van overbuurman.
Beter zorgen ze gewoon voor fatsoenlijke slachthuizen.
Hoezo ""meuk"? Er staan ook zat betere paarden te koop maar men wil er nog heel wat voor hebben.
Over "meuk" gesproken...vorig jaar zocht ik naar een E-pony voor erbij. Als er zo'n overschot is, waarom staan ze dan voor meer dan 1000 euro te koop, terwijl het paarden zijn zonder papieren? Ik had er wel 1 rond dat geld voor er bij willen hebben, maar ze waren niet te vinden. Paarden rond dat bedrag waren al snel verkocht of men had er al een optie op. De rest stond te koop voor bedragen die te hoog waren in mijn ogen, voor een dier zonder papier of met papier en krakkemikkig exterieur, om als bospony te fungeren. Kennelijk liever naar de slacht.
higgins schreef:Dus nu sturen zie die arme paarden eerst op transport naar Mexico of Canada, waar exact op diezelfde manier geslacht wordt....
Of dumpen ze ze dus...
Waarom idd geen andere ( humane ) wettelijke regels maken mbt het slachten van paarden ( eigenlijk alle dieren daar ).